بازدید 10251

«نواز شریف» 25 نوامبر به ترکمنستان می‌رود

نخست وزیر پاکستان در قالب سفری رسمی 25 نوامبر به «عشق‌آباد» پایتخت ترکمنستان سفر می‌کند.
کد خبر: ۶۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 21 November 2016
نخست وزیر پاکستان در قالب سفری رسمی 25 نوامبر به «عشق‌آباد» پایتخت ترکمنستان سفر می‌کند.
 

به گزارش فارس به نقل از «دیلی تایمز»، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی در تاریخ 25 الی 26 نوامبر ماه سال جاری به عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان سفر می‌کند.

ملاقات با رئیس جمهور ترکمنستان و امضاء بسته اسناد همکاری دوجانبه بین «اسلام‌آباد» و «عشق‌آباد» و نیز حضور در همایش جهانی حمل‌ونقل پایدار که در روز 26 نوامبر در عشق‌آباد آغاز می شود، از مهمترین اهداف و برنامه سفر 2 روزه نواز شریف به ترکمنستان می‌باشد.

در اولین همایش جهانی حمل‌ونقل پایدار مسائلی همچون حمل‌ونقل پایدار با توجه به تغییرات محیط زیست، حمل‌ونقل و انرژی، سیستم ارتباطات و ترابری شهرها و شهرستانها، تامین مالی و سرمایه گذاری حمل‌ونقل و ترابری، همکاری‌های بین‌المللی حمل‌ونقل و پایه‌های حقوقی و قانونی، دالان‌های بین‌المللی و حمل‌ونقل منطقه‌ای، تامین امنیت راه و رانندگی و حمل‌ونقل ایمنی و غیره مورد بررسی قرار خواهد گرفت

ترکمنستان و پاکستان روابط دیپلماتیک خود را در سال 1992 میلادی آغاز کردند و رئیس جمهور ترکمنستان آخرین بار در سال 2011 میلادی به اسلام آباد پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور پاکستان نیز در سال‌های 2010 و 2013 میلادی به عشق‌آباد سفر کرد و نخست وزیر پاکستان آخرین بار در اردیبهشت ماه سال 94 به عشق‌آباد سفر کرد.

سفر آتی نخست وزیر پاکستان به عشق‌آباد در حالی است که «یایلیم بردی‌اف» وزیر دفاع و دبیر شورای امنیت ملی دفاع ترکمنستان هفته پیش به پاکستان سفر و در ملاقات با فرمانده ارتش، وزیر دفاع و وزیر تولیدات دفاعی کشور میزبان، درخصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی فیمابین به رایزنی پرداخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی