بازدید 11637
۲
بررسی تأثیر پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا بر انتخابات ریاست جمهوری ایران؛

خرم: چرا اصولگرایان نباید از پیروزی ترامپ بر هیلاری خوشحال باشند؟

اکنون عمده کسانی که ترامپ آنها را به عنوان وزیر، سفیر و وکیل انتخاب می کند، کسانی هستند که علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته و ضد ایران محسوب می شوند. این افراد آدم هایی هستند که مخالف ایران به شمار می روند و دستشان با منافقین در یک کاسه است.
کد خبر: ۶۴۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 26 November 2016
نماینده پیشین ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل، با تأکید بر اینکه کابینه دونالد ترامپ از میان کسانی در حال انتخاب است که عمدتا مواضع ضد ایرانی دارند و برخی از آنها در نشست های منافقین هم حاضر بوده اند، گفت: هرچند از فرصت ایجاد شده در دوره اوباما برای همکاری استفاده نشد، دو دلیل وجود دارد که فعلا ایران و آمریکا تقابلی با هم نداشته باشند.

علی خرم در گفت و گو با خبرنگار تابناک در مورد سیاست های آمریکا در قبال ایران با توجه به روی کار آمدن ترامپ و کابینه ای که او عمدتا از بین افراد تندرو و ضد جمهوری اسلامی در حال انتخاب است، اظهار کرد: جمهوری خواهان نسبت به دموکرات ها به طور کلی در قبال ایران سخت گیرترند؛ هرچند برخی در ایران خوشحال اند که وقتی جمهوری خواهان روی کار بیایند، دیگر از حربه توسل به موضوع حقوق بشر علیه ایران بهره نمی گیرند، آنها به دیگر موضوعات متوسل خواهند شد.

بخش تندرویی از جمهوری خواهان روی کار آمده اند که ضد ایران هستند


وی افزود: این بخش از جمهوری خواهانی که در آمریکا قدرت را به دست گرفته و در حال قدرت گرفتن هستند، گروه «تی پارتی» هستند که متشکل از بخش تندرو جمهوری خواهان است. آنها به شدت نژادپرست و ضد سیاه پوست ها هستند و مخالف سرسخت و جدی سیاست های اوباما و جان کری درباره جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند.

این کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: این گروه از جمهوری خواهان چون تضاد جدی با اوباما دارند، مخالف هر گونه سیاستی هستند که او در مسائل مختلف نظیر پیگیری بهبود روابط با ایران، سیاست های حمایتی از قشرهای ضعیف آمریکایی، پذیرش مهاجران و جنگ در سوریه دنبال می کرد. مثلا در مجلس نمایندگان با تلاش اوباما برای آغاز جنگ در سوریه مخالفت کردند یا از طرفی مقابل تلاش او برای بهبود روابط با ایران ایستادند.

کابینه مورد نظر ترامپ از بین ضد ایرانی ها انتخاب می شود


وی درباره انتخاب اعضای کابینه ترامپ از بین افراد تندرویی که عمدتا مواضع ضد ایرانی داشته اند، نیز گفت: هم اکنون عمده کسانی که ترامپ آنها را به عنوان وزیر، سفیر و وکیل انتخاب می کند، کسانی هستند که علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته و ضد ایران محسوب می شوند. از طرفی این افراد نظراتی مخالف سیاست های اوباما نظیر حمایت از قشرهای ضعیف، بیمه اوباما و ... هستند و بیشتر طرفدار ثروتمندان به شمار می روند.

خرم در توضیح اینکه به چه دلیل افراد انتخاب شده برای کابینه ترامپ را ضد ایران می خواند، ادامه داد: در میان جمهوری خواهانی که با ایران خوب نیستند، یک بخش تندرویی وجود دارد که مخالف سیاست های ایران و تلاش اوباما برای سازش یا جمهوری اسلامی هستند.

چرا نباید اصولگرایان از پیروزی ترامپ بر هیلاری خوشحال باشند؟


وی یادآور شد: بر خلاف خوشحالی که اصولگرایان برای پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون داشتند، باید اشاره کنم ترامپ با عمق جمهوری اسلامی مخالف است. برای همین شاهدیم امروز کسانی نظیر کنگریج و ... را برای عضویت در کابینه اش مد نظر دارد. این افراد آدم هایی هستند که مخالف ایران به شمار می روند و دستشان با منافقین در یک کاسه است.

نماینده پیشین ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل اضافه کرد: برخی افرادی که گزینه عضویت در کابینه ترامپ هستند و یا توسط وی به کار گرفته شده اند، کسانی هستند که همراه با برخی شاهزاده های عرب در نشست های منافقین شرکت کرده و شعار سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را سر داده اند؛ لذا نمی توان آینده راحتی را برای ایران و آمریکا و سیاست های اتخاذی آنها مقابل یکدیگر متصور شد.

آمریکا به دو دلیل فعلا تقابلی با ایران نخواهد داشت


وی در عین حال نکاتی را درباره اینکه فعلا ایران و آمریکا در کوتاه مدت، سیاست تقابلی را در مقابل هم به کار نخواهند گرفت، یادآور شد و عنوان کرد: اول از همه باید توجه داشت که حرف های تند انتخاباتی در دوران عمل تلطیف خواهد شد؛ بنابراین می توان این گونه تفسیر کرد که بخشی از شعارهای تند ترامپ در فضای رقابت انتخاباتی و صرفا برای پیروزی بر رقیب عنوان شده است.

خرم در خصوص نکته دومی که مانع از سیاست های تقابلی بین ایران و آمریکا خواهد شد نیز این گونه توضیح داد: ترامپ چون فکر می کند به روسیه نزدیک خواهد شد، پس فعلا و حداقل در کوتاه مدت تلاشی برای مقابله با ایران نخواهد کرد.

از فرصت همکاری در دوره اوباما استفاده نشد

به گفته وی، بر خلاف دوره اوباما که هم خود او و هم دولتمردانش تمایل به همکاری با ایران داشتند و از این فرصت ایجاد شده استفاده ای نشد؛ امروز آدم هایی در آمریکا روی کار آمده و می آیند که طینت ضد ایرانی شان مشخص شده است، البته ما از تقابل با امریکایی ها نمی ترسیم، ولی هر تقابلی طبیعتا هزینه هایی برای طرفین تقابل دارد؛ بنابراین، امیدوارم درب روی پاشنه ای بچرخد که هزینه ای نداشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲
فرقی نمیکنه
هر رییس جمهوری بیاد ناراحتند... چه آمریکا باشه چه ایران
کلا شاکی هستند
سگ زرد برادر شغاله
فقط فرق جمهوری خواها اینه که رو بازی میکنن ... شاید درصد فریب خوردگی و عوام فریبی تو مملکت کاهش پیدا کنه ...
در ضمن مسخره ترین حرفی که این روزا شنیده میشه "غیر قابل پیشبینی بودن ترامپه" ... نمیدونم باید برا اونایی که این اعتقاد رو دارن گریه کرد یا به حرفشون خندید ؟!!
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات