اختصاص 7 ميليارد براي گورستان جديد تهران

آماده‌سازي زمينه‌هاي احداث گورستان در شهر تهران در حال انجام است كه از اوايل سال آينده؛ آماده‌سازي و احداث اين گورستان آغاز مي‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۸ 13 February 2008
|
4176 بازدید

شهردار تهران از اختصاص هفت ميليارد تومان اعتبار براي احداث گورستان جديد در شرق تهران در بودجه سال آينده شهرداري خبر داد و گفت: احداث گورستان در شهر با مشكل معارض روبه‌روست كه در حال حل و فصل آن هستيم و اوايل سال آينده احداث اين گورستان آغاز خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمد باقر قاليباف در حاشيه مراسم افتتاح طرح جامع فرهنگ‌سازي مهندسي ارزش شهرداري تهران (فراشهر) يادآور شد: آماده‌سازي زمينه‌هاي احداث گورستان در شهر تهران در حال انجام است كه از اوايل سال آينده، آماده‌سازي و احداث اين گورستان آغاز مي‌شود.

وي همچنين درباره انتشار آگهي فروش زمين در ارتفاعات 1800متر در برخي روزنامه‌ها نيز گفت: نمي‌توان با استناد به قانون، جلوي فروش زمين افرادي را كه داراي سند هستند، گرفت، اما خريداران بايد بدانند كه شهرداري به هيچ عنوان در ارتفاعات 1800 متر در منطقه يك، 1600 در منطقه دو و 1400 در مناطق پنج و 22 طبق طرح جامع مجوز ساخت نخواهد داد و محدوده‌هاي شهر تهران علامت‌گذاري شده است.

وي درباره توقف برخي پروژه‌هاي عمراني شهر تهران از جمله احداث پل سه راه آزمايش، توضيح داد: علت توقف برخي پروژه‌ها به دليل سردي هواست، زيرا در دماي منهاي 10 درجه و يا زير 37 درجه در برج ميلاد، امكان فعاليت به خاطر مسائل فني وجود ندارد كه در سه راه آزمايش نيز علاوه بر مشكل سردي هوا، معارضان نيز منجر به توقف اين پروژه شدند كه تلاش مي‌كنيم در اولين فرصت و بهبود شرايط هوايي، سه شيفته اين پروژه را آغاز كنيم.

جريمه 63 ميليارد توماني شهرداري به خاطر گراني آرم طرح ترافيك، پرسش ديگر خبرنگاران بود كه شهردار تهران در پاسخ به آن از توقف و تجديد نظر در اين حكم خبر داد و گفت: دادگاه، حكم توقف و تجديدنظر در اين حكم را داده و آن را به قوه قضاييه منتقل كرده تا در دادگستري پيگيري شود و هر چه قوه قضاييه در اين زمينه تصميم بگيرد، شهرداري به آن عمل خواهد كرد.

وي يادآور شد: از ديد شهرداري سازمان تعزيرات حكومتي به لحاظ حقوقي نمي‌تواند دخالت ماهوي در زمينه آرم طرح ترافيك داشته باشد و در چهارچوب وظايف اين سازمان نيست، به گونه‌اي كه در حكم اوليه، شهرداري، 63 ميليارد تومان جريمه شد، اما پس از پيگيري، دستور توقف اين حكم صادر شده است.

قاليباف درباره منوريل نيز كه براي چندمين بار در روزهاي گذشته از وي سوال مي‌شد، با بيان اين كه پيشتر درباره اين موضوع توضيح داده‌ام، ادامه داد: 75 درصد مسافرت‌هاي شهري بايد توسط حمل و نقل عمومي انجام شود كه حمل و نقل عمومي نيز به حمل و نقل ريلي و غيرريلي تقسيم مي‌شود و مترو و قطار هوايي از انواع سيستم ريلي هستند.

وي عنوان كرد: تهران داراي طرح جامع حمل و نقل و ترافيك است و اين طرح هم‌اكنون در شوراي شهر تهران در مرحله مطالعه بوده كه در آن منوريل نيز ديده شده است.

شهردار تهران افزود: هم اكنون بحث موجود در زمينه منوريل اين است كه به چه ميزان و در چه راه‌هايي احداث شود و اين موضوع، مسأله كارشناسي بوده و به هيچ عنوان موضوع سياسي نيست و رسانه‌ها نبايد اين موضوع را سياسي كرده و براي مردم دغدغه‌ ايجاد كنند.

وي اضافه كرد: بنا بر مصوبات مجلس شوراي اسلامي، از مجموع 75 درصد سهم حمل و نقل عمومي، 30 درصد براي مترو و 25 درصد براي اتوبوسراني در نظر گرفته شده كه 20 درصد باقي‌مانده نيز شامل تاكسيراني و ديگر وسايط نقليه عمومي مي‌شود.

قاليباف تأكيد كرد: در اصل منوريل، مخالفتي نداريم و از اول هم نداشتيم و تأكيد ما بر اين است كه بنا بر قانون، احداث اين پروژه بايد توسط شهرداري انجام شود و دولت نبايد اين كار را انجام دهد.

وي درباره طرح فراشهر نيز گفت: فراشهر مجموعه‌اي است كه در حوزه مهندسي ارزش به عنوان يك تفكر، نگرش و باور، بايد از طريق مديران شهري، پيمانكاران و مشاوران كه در اداره شهر نقش دارند، براي رسيدن به هدف اصلي كه بهبود كيفيت زندگي شهروندان در بعد معنوي و مادي است،‌ اجرا شود.

شهردار تهران همچنين در مراسم ياد شده، پيش از آغاز سخنراني رسمي خود اعلام كرد، تا ساعت 2 صبح مشغول فعاليت كاري بوده و مسلما نمي‌تواند همچون حضار با مطالعات قوي و آمادگي كامل در زمينه طرح فراشهر سخنراني كند.

وي در ادامه با اشاره به سفر خود به داووس، گفت: در اين سفر با بررسي‌هايي، دريافتم كه كشور ما به خاطر فكري، توانمندي علمي و خلاقيت نه تنها از برخي كشورها كم ندارد، بلكه چند گام نيز جلوتر است و اگر در برخي موارد نيز با اشكال روبه رو هستيم و ايراد متعلق به جاي ديگر است و اشكال در ندانستن و نفهميدن نيست.

قاليباف با تأكيد بر اجراي برنامه‌ها بر پايه مباني علمي به بحث تغيير اشاره كرد و گفت: جامعه همچنان در حال تغيير است و اگر با آن رفتار درستي نداشته باشيم و بدون منطق مقاومت كنيم، مسلما نمي‌توانيم، موفق شويم.

وي در عين حال با بيان اين كه هر تغييري مفيد نبوده و بايد منطبق با خواسته‌ها، ارزش‌ها و باورها باشد، گفت: اگر بر موج تغييرات سوار شويم، در مواردي كه تغييرات منطبق با باورها و ارزش‌هاي ما نباشد، آن را به سمت ديدگاه‌هاي خويش سوق خواهيم داد؛ بنابراين، نبايد منفعلانه با تغيير برخورد كنيم.

شهردار تهران باور نكردن تغييرات و تدبير نكردن براي آن را مهمترين چالش كشور در عرصه‌هاي گوناگون عنوان كرد و گفت: شكاف تأخير در تدبير براي تغيير، مهمترين چالش عرصه مديريتي و كاري ما در بخش‌هاي مختلف است و چون تغيير را باور نمي‌كنيم، تدبير نمي‌كنيم و سپس تغيير بر ما چيره شده و پس از تأخير براي آن ناچاريم، تصميم بگيريم.

وي ادامه داد: برخي مديران در كشور سمبلكاري كرده و هنگامي كه به محل كار مي‌آيند، سريع برمي‌گردند. برخي ديگر، همواره حضور داشته و به طور قابل قبولي فعاليت مي‌كنند و تعداد ديگري از مديران با كارشان مي‌سوزند و عشق مي‌كنند و اگر مديري با كارش سوخت و عشق كرد، مديريت معنوي به دست مي‌آورد.

شهردار تهران خاطرنشان كرد: بايد در هر عرصه مديريتي به اين موضوعات توجه كرده و مهندسي ارزش به عنوان يك تفكر و باور مدنظر قرار گرفته شود و نبايد تنها به عنوان تكنيك مديريتي به آن نگاه كنيم.
وي در پايان اظهار كرد: در شهرداري مطلوبيت، بهبود كيفيت زندگي شهروندان در ابعاد مادي و معنوي است كه بايد به آن توجه جدي شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟