بازدید 5510

کابینه جدید کویت مراسم تحلیف را به جا آورد

کابینه جدید کویت در مقابل امیر این کشور سوگند یاد کرد، این کابینه شامل ۱۵ وزیر به علاوه نخست وزیر است.
کد خبر: ۶۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 11 December 2016

کابینه جدید کویت در مقابل امیر این کشور سوگند یاد کرد، این کابینه شامل ۱۵ وزیر به علاوه نخست وزیر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، کابینه جدید کویت به ریاست "جابر المبارک الصباح" در برابر شیخ صباح احمد جابر الصباح،  امیر کویت سوگند یاد کرد.

امیر کویت پیشتر دستور تشکیل کابینه‌ای جدید را صادر کرده و جابر المبارک الصباح را مسئول تشکیل کابینه جدید کرد.

در این فرمان صباح الخالد الصباح، به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر خارجه، محمد الخالد  الصباح، وزیر دفاع، خالد الجراح الصباح، وزیر کشور و عصام عبدالمحسن المرزوق، وزیر نفت تعیین شدند.

پس از ‌آنکه کابینه جدید مراسم ادای سوگند را انجام داد، امیر کویت در سخنرانی، دولت جدید را به سخت کوشی و تلاش مستمر دعوت کرده و خطاب به آنان گفت: شما مسئولیتی بزرگ و اهداف اقتصادی بلندی دارید که کشور و مردم خواستار آنها هستند.

وی در ادامه اعضای کابینه جدید را به لزوم رسیدگی به مشکلات مردم و تلاش برای حل آنها طبق قانون تسهیل مراحل اداری به نحوی که منجر به اخلال در عملکرد آنها نشود، دعوت کرد.

جابر المبارک الصباح، نخست وزیر کویت نیز در سخنانی بر اهمیت تلاش برای سازندگی و توسعه، مبارزه با فساد و حمایت از اصلاحات و تغییرات تاکید کرد.

در کابینه جدید، شش تن از اعضای خاندان حاکم از جمله شخص نخست وزیر حضور دارند که همه این افراد در کابینه قبل نیز حضور داشتند و هفت تن از وزرای جدید برای اولین بار و سه تن از اعضای دولت سابق حضور دارند.

این سومین کابینه‌ای است که جابر المبارک الصباح، ریاست آن‌ها را بر عهده دارد. وی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز دو کابینه تشکیل داد. در واقع کابینه جدید سی و چهارمین کابینه در تاریخ سیاسی کویت از سال ۱۹۶۲ میلادی است.

در انتخابات پارلمانی اخیر کویت که در تاریخ ۲۶ نوامبر گذشته برگزار شد، کویت شاهد تغییرات ۶۰ درصدی و بازگشت مخالفان به پارلمان بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی