بازدید 7878

دیده‌بان حقوق بشر آزادی فوری نبیل رجب را خواستار شد

دیده‌بان حقوق بشر بر لزوم آزادی هرچه‌ سریع‌تر نبیل رجب، فعال حقوقی بحرینی که قرار بود محاکمه وی در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ ازسرگرفته شود تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 13 December 2016

دیده‌بان حقوق بشر بر لزوم آزادی هرچه‌ سریع‌تر نبیل رجب، فعال حقوقی بحرینی که قرار بود محاکمه وی در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ ازسرگرفته شود تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، جو استورک، معاون مدیر بخش خاورمیانه در سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت: اساسا نباید نبیل رجب، فعال حقوقی بحرینی بازداشت می‌شد و کشورهایی چون انگلیس، فرانسه و آلمان باید به صورت آشکار به آزادی هرچه‌سریع‌تر وی فرابخوانند.

وی افزود: نبیل رجب طی در بازداشت است در حالی که دولت منتظر نظر کارشناسی است که ظلم به او را وخیم‌تر می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر به این امر اشاره کرد که شرایط بازداشت نبیل رجب در برخی اوقات به سطح مجازات ظالمانه رسیده است و نبیل رجب پس از بازداشتش برای بیش از دو هفته در حبس انفرادی قرار گرفت و با درخواست وی برای آزادی موقتش جهت حضور در تشییع جنازه یکی از نزدیکانش مخالفت شد.

استورک تصریح کرد: نبیل رجب فقط به دلیل انتقاد مسالمت آمیزش از دولت تاکنون شش ماه در حبس به سر برده است و ننگی برای کشورهای اروپایی مدعی احترام به حقوق بشر است که این شجاعت را نداشته باشند که از این اتهام‌های "سخیف" انتقاد کنند.

۲۲ سازمان غیردولتی از جمله دیده بان حقوق بشر در ۱۴ سپتامبر پیامی را به ۵۰ کشور فرستادند که در آن کشورها را به درخواست برای آزادی هرچه سریع‌تر و غیرمشروط نبیل رجب فراخواندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار