بازدید 6279
گزارش آتی

روند غالب کاهشی بر بازار آتی

در هفته ای که گذشت، معاملات اختیار معامله سکه به بورس کالای ایران نیز وارد شد. از دیگر اتفاقات مهم و موثر بر بازار آتی می‌توان به افزایش وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا باتوجه به افزایش قیمت تسویه روزانه به 12 میلیون ریال اشاره کرد.
کد خبر: ۶۴۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 16 December 2016
در هفته ای که گذشت، معاملات اختیار معامله سکه به بورس کالای ایران نیز وارد شد. از دیگر اتفاقات مهم و موثر بر بازار آتی می‌توان به افزایش وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا باتوجه به افزایش قیمت تسویه روزانه به 12 میلیون ریال اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بازار سکه آتی و نقدی طی روز شنبه 20 آذرماه، با روند کاهشی به دلیل افت قیمت اونس همراه شد؛ براین اساس در این روز سکه تحویل دی ماه با کاهش 0.14 درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۳۹ هزار تومان رسید. ازسویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان معامله شد و 0.07 درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال 96 با کاهش قیمت 0.11 درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۷۰هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد و افت 0.14 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سررسید شهریورماه با افزایش 0.17 درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان معامله شد.

در ادامه همین روند روز یکشنبه نیز بازار آتی با افت همراه بود؛ به طوری‌که طی معاملات 21 آذرماه، هر چهار سررسید بازار آتی به جز سررسید تیرماه که تغییری را تجربه نکرد با روند کاهشی روبه‌رو شد. سکه تحویل دی با کاهش 0.8 درصدی به قیمت یک میلیون ۱۳۸ هزار تومان رسید. ازسویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان معامله شد و 0.04 درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال 96 با کاهش قیمت 0.06 درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۶۹هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد و ثابت باقی ماند و در پایان نیز سررسید شهریورماه با افت 0.07 درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان معامله شد.

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم ۳ هزار و ۴۰۳ قرارداد و ارزش آن به ۳۶۳ میلیارد ریال رسید.

روز دوشنبه، هر پنج سررسید بازار آتی با روند کاهشی روبه‌رو شد، به طوری‌که سکه تحویل دی ماه با کاهش 0.1 درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان معامله شد و 0.15 درصد افت داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت 0.13 درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۶۷هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۳هزار تومان معامله شد و افت 0.19 درصدی را نسبت به آخرین معامله تجربه کرد. در پایان نیز سررسید شهریورماه با کاهش 0.17 درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

برخلاف این روند روز 23 آذرماه هر پنج سررسید بازار آتی با روند افزایشی روبه‌رو شدند، به طوری‌که سکه تحویل دی ماه با افزایش ۰.۱۹ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۳۹ هزار تومان رسید. از سوی دیگر قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان معامله شد و ۰.۲۶ درصد رشد داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با رشد قیمت ۰.۱۵ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۶۹هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۳هزار تومان معامله شد و افزایش ۰.۰۵ درصدی را نسبت به آخرین معامله تجربه کرد. در پایان نیز سررسید شهریورماه با رشد ۰.۱۱ درصدی با قیمت یک میلیون و ۲۰۱ هزار تومان معامله شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل