بازدید 52849

تصمیم غیر قانونی وزارت علوم در رابطه با آزمون کار‌شناسی ارشد ۹۶/ رقابت ۳۰ هزار دانشجوی کامپیو‌تر برای ۱۰۰ صندلی دانشگاهی

در شرایطی که تنها ۴ ماه تا برگزاری آزمون کار‌شناسی ارشد باقی مانده است و بسیاری از داوطلبان بر اساس روال سال‌های گذشته، از مدت‌ها قبل خود را برای این آزمون آماده کرده‌اند، وزارت علوم و سازمان سنجش در اقدامی هماهنگ و خلاف قانون دست به تغییراتی گسترده در مواد درسی برخی رشته‌ها مثل کامپیو‌تر زدند؛ اقدامی که جمع زیادی از داوطلبان آزمون کار‌شناسی ارشد را در یک بلاتکلیفی عمیق فروبرده است.
کد خبر: ۶۵۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 23 December 2016
در شرایطی که تنها ۴ ماه تا برگزاری آزمون کار‌شناسی ارشد باقی مانده است و بسیاری از داوطلبان بر اساس روال سال‌های گذشته، از مدت‌ها قبل خود را برای این آزمون آماده کرده‌اند، وزارت علوم و سازمان سنجش در اقدامی هماهنگ و خلاف قانون دست به تغییراتی گسترده در مواد درسی برخی رشته‌ها مثل کامپیو‌تر زدند؛ اقدامی که جمع زیادی از داوطلبان آزمون کار‌شناسی ارشد را در یک بلاتکلیفی عمیق فروبرده است.

به گزارش «تابناک» گویا مسئولان ارشد وزارت علوم هر لحظه که دوست داشته باشند، بدون اطلاع قبلی در نحوه برگزاری و مواد درسی آزمون های تحصیلات تکمیلی تغییرات اساسی ایجاد می کنند و هر سال با این کار خود بلاتکلیفی و اضطراب را به جمع زیادی از داوطلبان کنکور هدیه می دهند. مثل آزمون کارشناسی ارشد امسال که در آن نوبت به 30 هزار داوطلب رشته کامپیوتر رسید تا اسیر تصمیم های غیر منتظره مسئولان شوند.

بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال جدید در مواد درسی بسیاری از رشته های تحصیلی تغییراتی کلی و جزئی صورت گرفت که یکی از نتایجش بی فایده شدن مطالعه و زحماتی است که داوطلبان تا 4 ماه قبل از برگزاری آزمون انجام داده اند؛ داوطلبانی مثل دانشجویان رشته کامپیوتر که معتقدند تغییرات انجام شده در مواد درسی و زیر شاخه های رشته آنها غیر منطقی است و به دلیل اینکه از مدت ها پیش به اطلاع داوطلبان نرسیده است، باید به حالت سابق باز گردد.

بر اساس بررسی های انجام شده در مورد تغییرات ایجاد شده در مواد درسی رشته های مرتبط با کامپیوتر، دو گرایش شبکه های کامپیوتری و رایامنش امن از رشته آی تی جدا و زیر گروه رشته کامپیوتر شده است که این خود باعث رقابت شدید 30 هزار داوطلب آی تی برای کسب تعداد اندک سهمیه در دو گرایش باقیمانده خواهد شد.

جدا از این به خاطر جابجایی دوگرایش شبکه های کامپیوتری و رایامنش امن، دروس ریاضی عمومی 1 و 2 و معادلات به ریاضیات تمامی گرایش های مهندسی کامپیوتر اضافه شده و در عوض ریاضیات مهندسی و محاسبات عددی به خاطر رعایت حال بچه های آی تی حذف شده است تا آنها هم بتوانند جوابگوی ریاضیات رشته ی کامپیوتر باشند.

مشکلی که بر این اساس ایجاد شده اینکه در طول این مدت بسیاری از داوطلبان کامپیوتر دو درس حذف شده را مطالعه کرده و وقت زیادی را برای تفهیم این دروس صرف کرده اند و حالا حذف این دروس معنایی جز بی فایده بودن همه زمانی که تا کنون صرف کرده اند، نخواهد داشت.

تغییر عیجب و غیر منتظره دیگر اینکه دروس مشترک گروه مهندسی کامپیوتر به هفت درس افزایش پیدا کرده است و این تغییر خود مشکلاتی مثل پاس نشدن بسیاری از این دروس توسط دانشجویان گرایش های نرم افزار و معماری و هوش در مقطع کارشناسی و متضرر شدن داوطلبان گرایش های  شبکه های کامپیوتری و رایانش امن که برای دروس مدار منطقی و نظریه زبان ها و ماشین ها تاکنون هیچ زمانی را سرمایه گذاری نکرده اند، به همراه خواهد داشت.

دیگر اینکه داوطلبان گرایش های شبکه های کامپیوتری و رایامنش امن در سال های پیشین طراحی پایگاه داده ها، هوش مصنوعی و سیستم عامل را با ارزش ضریب یک مطالعه کرده اند اما امسال پایگاه داده و هوش مصنوعی را با ضریب سه خواهند داشت و بدتر اینکه درس کامپایلر درسی کاملا جدید برای این گروه از داوطلبان به شمار می آید.

برای داوطلبان گرایش نرم افزار نیز درس طراحی و پیاده سازی زبان های برنامه سازی حذف شده  و درس هوش مصنوعی جایگزین شده است که به دلیل عدم برنامه ریزی  برای خواندن درس هوش مصنوعی همچنین زمانی که تاکنون برای خواندن درس طراحی و پیاده سازی زبان ها گذاشته اند، تلف خواهد شد.
تصمیم غیر قانونی و فی البداهه وزارت علوم در رابطه با آزمون کارشناسی ارشد/ رقابت 30 هزار دانشجوی کامپیوتر برای تنها 100 صندلی دانشگاهی
بررسی های بیشتر بر روی دفترچه راهنمای آزمون ارشد و مقایسه آن با دفترچه سال قبل نشان دهنده اعمال تغییرات در بسیاری از رشته های دیگر نیز هست که در ادامه به صورت تصویر  به آنها اشاره می شود.

گفتنی است بر اساس تبصره 4 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که در رابطه با نحوه جذب دانشجو ابلاغ شده، آمده است: شورای سنجش و پذیرش دانشجو می تواند هر سال یک بار نسبت به اضافه کردن معیارهای دیگر و تعدیل حداکثر 10 درصد معیارهای موجود اقدام کند و این تغییرات را حداقل پس از یک سال از اعلام عمومی اعمال کند.
تصمیم غیر قانونی و فی البداهه وزارت علوم در رابطه با آزمون کارشناسی ارشد/ رقابت 30 هزار دانشجوی کامپیوتر برای تنها 100 صندلی دانشگاهی
 بر اساس آنچه رفت مشخص می شود که شورای سنجش  و پذیرش دانشجو در رابطه با آزمون کارشناسی ارشد به دلیل اعمال تغییرات بالای 10 درصد و عدم اعلام عمومی آن حداقل یک سال قبل از اجرای تصمیم خود، از قانون تخلف کرده است؛ تخلفی که البته به قیمت تحمیل فشار و استرس غیر قابل وصف به جوانان این مرز و بوم تمام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۶
رشته مهندسی برق هم همینه. مثلا گرایش مخابرات چکار به ماشین الکتریکی دارن، یا گرایش قدرت نیازی به درس سیگنال ندارن....خواهشاً پیگیری کنید.
من دانشجوی ارشد هوش هستم و پارسال قبول شدم از دست این کارا واسه ارشد فرار کردم. اینکه رایانش امن و شبکه بیاد کامپیوتر چند سال هست که مطرح شده و همیشه دانشجویان آی تی مخالفت میکردن که نباید بره اونور که مثل اینکه رفته، ولی این تغییراتی که اینجوری دادن مسخره هست. هوش رو گذاشتن توی نرم که هیچ توجیهی هم نداره و کامپایلر رو واسه رایانش امن گذاشتن یا ریاضیها رو عوض کردن (هرچند اکثرا داوطلبها ریاضی مهندسی و محاسبات رو بیخیال میشن). کاراشون کلا عجیب غریب هست. تازه به اونهایی که میخوان کنکور بدن توصیه میکنم سوالهایی که توی جلسه دیدید یه احتمالی هم بدید غلط باشه، مثلا پارسال سیستم عامل یکیش غلط بود، هوش دو تا یا سه تاش غلط بود، مدار الکتریکی دو تا از چهارتاش غلط بود. البته اگر غلطی باشه که قابل تصحیح توسط دانشجو باشه حذف نمیشه حواستون به این هم باشه، اینهایی که گفتم کلا غلط بود. :D کلا خودتون رو واسه همه چی آماده کنید. راستی واسه سر و صدای سر جلسه کنکور و یا قطعی برق و این چیزها هم آماده کنید.
البته تغییرات گرایش های برق هم فاحش هستش که اینجا اشاره ای بهش نشده.
خواهش میکنیم به روال قبل برگردونده بشه و اگه قراره سال دیگه اجرایی بشه توی زمان زودتری گفته بشه
تصمیمات عجیب و غریب و غیرقانونی و دقیقه نود
اصلا در چارت درسی مهندسی فناوری اطلاعات درسی به نام کامپایلر وجود نداره با این حال در دروس جدید اضافه شده است
آخه این چه وضعشه چرا اینا همیشه با آینده ما بازی میکنن آخه توی 4 ماه این کتابای جدید رو چطوری بخونیم؟
بیکاران بدنبال ادامه تحصیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
خود تو چی شدی مثلا تعریف کن
این اتفاق باید از چند سال پیش می افتاد ولی اینکه اطلاع رسانیش ضعیف بوده حق با شماست
اخه چه لذتی داره استرس وارد کردن به این همه داوطلب
تو رو خدا مسیولین یک لحظه خودشون رو بزارن جای این همه داوطلب
از وقتی خبر رو شنیدیم رندگیمون به هم ریخته و ایندمون رو بر باد رفته میبینیم
تجدید نظر لطفا
جانا سخن از زبان ما می گویی.....
ممنون تابناک.حرف دل مارو زدی.این همه استرس بخاطر 7 درسی که اصلا براش برنامه ریزی نشده بود.چرا واقعا این کار رو میکنن؟؟
سلام درود
درو دبه شرافت این خبرنگار مو به مو همه چیو توضیح داده استدعای عاجزانه دارم به حق ما شهرستانی ها که دوسال عمرون پشت کنکور هستیم رسیدگی کنید تا ما بیش از بیش دعاگوی شما شرافتمندان باشیم
تمنا میکنم ما دانشجویان شهرستانی را یاری نمایید
تغییرات خیلی دیر اعلام شده خیلی دیر
فرصت مطالعه نیست
با سلام خدمت به مسولین محترم ...
با توجه به زمان اندکی که تا شروع آزمون اصلی کنکور باقیست و ما داوطلبان فرصت چندانی برای اضافه کردن چند درس نخواهیم داشت از شما خواهشمندیم نسبت به تغییر آن به حالت سال های گذشته اقدام بفرمایید چرا که طبق قوانین و مقررات هر گونه تغییرات در روند کنکور باید پیش تر به اطلاع می رسید . باتشکر
داوطلبان کامپیوتر و آیتی 96
واقعا شرم آوره این حرکت وزارت علوم با اجرای سازمان سنجش!
چطور میتونن اینقدر بی مسئولیت باشن؟
تو رو خدا یه کاری کنید تغییرات امسال اعمال نشه
تو این 4 ماه نمیشه تموم کرد اون درسای تاره اضافه شده رووووو
خوبه اتفاقا؛ به جز کاهش پذیرش دانشگاه ها باید فعالیت تمام دانشگاه های غیر ملی رو لغو کنن تا بلکه اوضاع اشتغال بهتر شه.
اگه دو چیز در ایران اتفاق بیفته اقتصاد کشور میشه بهش امیدی داشت:
1- تخته کردن در تمام دانشگاه های غیر دولتی و نیمه دولتی.
2- لغو سربازی اجباری

چون بسیاری از پسرا برای فرار از سربازی میرن دانشگاه بلکه چند سال اونو به تاخیر بندازن و به همین دلیل دانشگاه های غیر دولتی پر میشه از دانشجو و در آخر تورم مدرک در کشور پدیدار میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
نكات ديگري هم است:
3- حذف سيستم مدرك گرايي مشابه انچه مكه در ساير نقاط جهان رواج دارد و اهميت قائل شدن به كار و دانش و تجربه افراد
4-گسترش مراكز آموزش فني و حرفه‌اي براي افراد ديپلمه و همينطور تعيين سطوح كاري براي افراد غير ديپلمه. متاسفانه حتي در روزنامه رسمي كشور فروش ديپلم تبليغ مي شود
سلام و خسته نباشید
ازتون خیلی ممنونم ک این خبر رو پوشش دادید..لطف کنید پیگیر این موضوع باشید تا بتونیم با خیال راحت درس بخونیم.ب نظرم تجمع فردا رو هم پوشش بدید عالی میشه..متشکرم
ما ار دیروز فقط مضطربیم و نمیدونیم این دروس تازه رو چجوری بخونیم تازه اگه میخاستیم نظریه زبان و کامپایلر و ریاضی بخونیم که گرایش شبکه رو انتخاب نمیکردیم حالا توو 4 ماه فقط خیلی زرنگ باشیم میتونیم ریاضی 1 و 2 بخونیم و معادلات دیفرانسیل
پس محاسبات عددی و کامپایلر و ... چی؟؟؟؟
سلام.
واقعا ممنون که این خبر رو انعکاس دادید.
این تغییر غیرمنتظره، برای ما یک شوک خیلی خیلی بزرگ بود.
چرا زودتر اعلام نکردن؟
اصلا چرا باید گرایشهارو جابجا کنن؟
آخه چرا با سرنوشت ما بازی میکنن؟؟!!
من رشته فناوری اطلاعات هستش، دیگه به چه امیدی باید برم سر جلسه امتحان؟؟
امیدوارم این اعتراض نتیجه مثبت داشته باشه و حق ما رو ضایع نکنن.
لطفا شرایط را به حالت سابق برگردانید و سرنوشت مارو دستخوش این تغییرات غیر قانونی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
شما که در آلمان زندگی می کنی چه کار داری به ایران
بیخیال بابا...من که این همه عمرمو گذاشتم با معدل الف از دانشگاه دولتی لیسانس و کارشناسی ارشدم رو گرفتم الان شش ماهه هیچ کاری نیست اگرهم باشه ماهی 800 هزار تا یک و پانصد بعد یه دانشجویه پزشکی که از دانشگاه آزاد با پول مدرکشو گرفته و حتی دانشگاههای دولتیشون که خیلیهاشون رو میشناسم که چون شغلو درآمدشون تضمین شدهاست هیچ ارزشی برای درس و کار علمی قایل نیستند و اکثرا تخصص وبار علمی ندارن حقوق های چند ده میلیونی میگیرن و تا حرف میزنیم میگویند حسادت میکنید در حالی که میشود این پول را صرف تولید کرد خیلی از امثال ما یه حقوق حداقلی رو داشته باشیم به جایه اینکه فقط قشر خاصی بخورن و بقیه نگاه کنن... آقای وزیربهداشت باید در قیامت جواب بده و همچنین کسایی که این حقوق ها رو میگیرن
اینا کارشون همینه!! با زندگی جوان ها بازی میکنند و اصلا براشون مهم نیست.... سال 89 که کنکور ارشد دادم... دانشگاه علامه 12 نفر در رشته مدیریت میگرفت که در صورتی که سال قبل و بعدش حدود 100 نفر گرفت.... یعنی تماما برنامه ریزی زندگی کلی ادم را ریختن به هم!!! یعنی سالی که من کنکور دادم تا رتبه 300 دانشگاه های تهران رشته مدیریت بازارگانی قبول میشدند اما سال قبل و بعدش تا رتبه 500.
سلام ، دمتون گرم لااقل یکی به داد ما رسید . اخه این چه وضعشهههه تو رو خدا پیگیری کنین برگردونن به حالت قبل این همه وقت گذاشتیم
کار و همه چی رو ول کردیم درس خوندیم کلی از وقت و هزینه و انرژیمون بی فایده بود الان با این شرایط و رقابت چطور امید داشته باشیم
زیرگروه برق هم تغییرات زیادی کرده
بيچاره شدييييييم ! تو رشته برق ضرايب رو خيلي عوض كردن و درساي زيادي رو هم اضافه كردن
سلام مرسی از تابناک بابت انعکاس این خبر
اگر قرار تغییراتی ایجاد شود باید حداقل یکسال قبل اعلام شود نه اینکه دقیقه 90 و زمانی که خیلی ها طبق دروس سالهای قبل در سها را پیش رفتند وبر روی انها سرمایه گذاری کردند این طوری حق خیلی ها ضایع میشود سازمان محترم سنجش لطفا به قانون پایبند باش وطبق تبصره 4 حداقل یکسال زودتر تغییرات را اعلام کن این همه اهمال وسستی از طرف سازمان سنجش که به سرنوشت تحصیلیی وکاری هزاران داوطلب کنکور کارشناسی ارشد منجر میشود واقعا ناراحت کننده وزجر اور است به خدا درست نیست که اینطوری با اعصاب این همه جوان بازی شود.
به نظر میاد تغییرات مربوط به رشته کامپیوتر به خاطر حذف رشته فناوری اطلاعات از دوره کارشناسی صورت گرفته...تو کنکور سراسری سال قبل رشته های فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار حذف و تبدیل به رشته مهندسی کامپیوتر شده....و به احتمال زیاد سال اینده کلا ارشد فناوری اطلاعات حذف خواهد شد...و خودش میاد زیر مجموعه مهندسی کامپیوتر
آقا اصلاً چرا باید دروسی در مواد امتحانی کنکور ارشد قرار بگیرد که اصلاً در مواد آموزشی دانشگاه ها نبوده؟؟؟؟
سیگنال و سیستم درسی هست که بچه های برق میخونن نه کامپیوتر
حتی درس آنالیز عددی(محاسبات عددی) در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و برخی دیگر از دانشگاه ها تدریس نشده!
خب این چه کاریه؟! ما باید دغدغه درس داشته باشیم؟دغدغه وضع اقتصادی مملکت یا بیکاری؟؟؟؟
آقای روحانی این دیگه چه کلیدی بود؟؟؟؟
سه ساله همین وضعه. خواهش میکنیم از مسولین تصمیم نسنجیده نگیرن. تغییر رو قبول داریم ولی اخه چرا الان؟؟فقط 4ماه مونده ب کنکور؟
سلام. دوستان این تصمیم برای رشته کامپیوتر کاملا مطابق با نظر اساتید دانشگاه های دولتی اتخاذ شده است. نظر به اینکه ریاضیات عمومی نقش مهمتری در مباحث تحقیقاتی و عملی رشته کامپیوتر دارد و کارشناسی ارشد یک مقطع با هدف تسلط بالای فنی و نگرش تحقیقاتی میباشد لذا اصلاح صورت گرفته در جهت ارزیابی مفیدتر متقاضیان ورود و انتخاب داوطلبان شایسته تر بوده است. لازم به ذکر است که انتظار میرود تمامی دانشجویانی که در دروس ریاضیات مهندسی و محسبات عددی تسلط بالایی داشته اند در دروس ریاضیات عمومی نیز سرآمد دیگران باشند زیرا که دروس عمومی پایه دروس تخصصی است. همچنین یادآور میشود این تغییرات برای تمامی داوطلبین به صورت یکسان اعمال شده و تبعیضی در اجرای آن صورت نمیپذیرد. علاوه بر این بایستی به خاطر داشته باشیم که موارد امتحانی کنکور تنها از طریق دفترچه ثبت نام اطلاع رسانی میشود و مبنای آن تسلط داوطلبین بر تمامی دروس مندرج در سرفصل مصوب دوره کارشناسی است. در پایان از وزارت علوم بایت تلاشهای اخیر در جهت ساماندهی اوضاع نا به سامان دانشگاه ها و ارتقا نظام آموزش تشکر میشود.
خیلی ممنون از بازتاب این خبر.واقعا تصمیم گرینده ها نمیدونند که ما دانشجوها چه فشار هایی متحمل میشم که این همه استرس اضافی هم میدن به ما
بابا بیخیال، خوشبختانه بچه های دهه هفتاد خیلی اهل درس خوندن نیستند. پس خیلی همه ضرر نکرده اند. بعدش هم، تدبیر چنین بوده.
بهر جال كنكوري بايد برگذار شود و مستعد ترين ها انتخاب شوند و صد البته ازمون هم خطا دارد و سعي ميشود كه خطا حد اقل باشد
تغيير رويه ها به دكان برگزار كنندگان كلاس هاي پولكي و تزريق كننده اطلاعات موقتي لطمه وارد ميكند كه شايد هدف اصلي تعير دهندگان رويه ها نبود ه ولي اين از بركات تغيير رويه است . انها كه بقول خودشان هزينه ريالي كرده اند تا بهترين وانمود شوئند زيان ديده اند ولي در عوض انها كه به دنبال كسب علم بوده و هستند زيان نخواهند ديد و اين همان هدف نهائي اعمال تغييرات است كه صد البته براي جامعه مفيد تر است
بر اساس سرفصل اعلامی وزارت علوم در اردیبهشت نود و دو رشته مهندسی فناوری اطلاعات یکی از چهار گرایش مهندسی کامپیوتر است. امسال هم برای کنکور نود و شش ورودی های نود و دو در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می کنتد که برمامه اعلامی سنجش مطابق برنامه آموزشی آنهاست. در واقع از تغییرات جدید تنها مکن است دانشجویان پشت کنکوری مهندسی فناوری اطلاعات متضرر شوند که تعداد آنها بسیار از کمتر از سی هزار نفر اعلام شده است.
خواهشمندم در اسرع وقت نظر مسئولین وزارت علوم و همچنین دانشگاه های مجری برنامه جدید تحصیلی را جویا شوید تا انشالله حقی از کسی ضایع نشود.
هرسال جای شبکه و رایانش امن میارن یدفعه زیررشته ای تی سال بعد کامپیوتر.زودترهم اعلام نمیکنند.که بخوای برای کنکور بخونی که بدونی کدوم منابع بخونی.4ماه دیگه کنکوره.ازکنکور سال قبل تاالان8ماه ادم بلاتکلیفه.تازه تو کد کامپیوتر کلی درس اضافه شده.آخه چرا دم به ساعت باید باسرنوشت یه سری جوان که اندکی امید به آیندشون درس خوندن هست را به بازی بگیرن
دم غیرتتون گرم
بخدا از روزی که دفترچه اومده شبا خواب ندارم, هر چی تلاش کردیم به باد فنا رفته, علاوه بر تلاش, هزینه و زمان مون هم از دست رفته, مرسی از تابناک به خاطر حمایت اش
باسلام و سپاس فراوان از شما و حمايتتون از ما داوطلبان ارشد
از سازمان سنجش و وزارت علوم خواستار تغيير و برگشت اين مسئله به سابق هستيم و همينطور ضايع نشدن حقمون.
سپاس
کی یه کیه
من به عنوان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر میگم ضریب ها خوب شده و مشکلی نداره ، مخصوصا ضریب دروس مشترک که 4 شده خیلی درست و بجا هستش اما فقط دروس اضافه شده به مهندسی کامپیوتر حذف بشه و اینکه گرایش شبکه و رایانش امن برگرده به زیر مجموعه مهندسی فناوری اطلاعات
تشکر
ممنونم بابت اطلاع رسانیتون
آخه من چه گناهی کردم که زحمت 6 ماه خوندنم هزینه کردنم وقت گزاشتنم باید با یه تغییر به مسولانه و بی خردانه به این عظمت رو یهویی اعلام کنن بهم!!
آخه منی که تابستونم از خود سایت سنجش پرسیدم که تغیراتی قراره شکل بگیره یا نه که اعلام کردن ملاک دفترچه قبلی هست مام با خیال آسوده برنامه ریزی کردیم و درس خوندیم حالا اینطور
ضمن عرض تشکر از خبرگزاری تابناک
این موضوع واقعا ذهن همه دانشجویان کامپیوتر و it را درگیر کرده و افزون بر استرس کنکور معضلات دیگری را برای ما به وجود اورده.ازهمه مسئولین و دستندرکاران خواهشمندیم به ما کمک کنند تا این تغییرات لغو شود ما مخالف تغییرات نیستیم و الان فقط مشکل بر سر زمان علنی کردن تغییرات است ، و این دور از انصاف است که انقدر سنگ جلوی پای جوانان بگذارید حداقل خواسته ما اعلام تغییرات در زمان مناسب است
ضرایب گرایش برق رو هم تغییر دادن
بسیاری از دروس خود نیاز به مطاله دروس پیش نیاز دارند.که در این فرصت باقی مانده غیرممکن است .اعتراض ما به اینه چرا الان؟؟؟زمان اعلام تغییرات نباید دقیقه ۹۰باشه
رشته های Mba و مدیریت اجرایی هم از آزمون امسال بکل حذف شده اند و رشته مدیریت کسب کار اضافه شده
با بی برنامگی خود با سرنوشت هزاران دانشجو بازی می کنند. واقعا جای تاسف است که حتی در سطح علمی و آموزشی کشور که باید مظهر نظم و دقب باشد نیز شاهد غیرقابل پیش بینی بودن امور و تزیرق استرس به فرزندان این مملکت هستیم.
انصاف نیست با اینده ما اینجوری بازی کنن,کلی زحمت کشیدیم حالا همه چیو به هم ریختن,حقمون بود زودتر بدونیم
با سلام.
با تشکر از اعلام خبر و رساندن اعتراض ما متقاضیان به گوش مسئولین . امیدوارم مسئولین منطقی برخورد کرده و به شرایط متقاضیان و ضوابط الزامی در تغییر دفترچه و مهلت محدود تا زمان کنکور توجه کنند
رایانش امن نه رایامنش!
باتوجه متن مصوبه مجلس قانون سنجش موظف بوده یک سال قبل ازکنکور تغییرات را اعلام کنه
ایران است دیگر. فکر میکنید برای چی همه دنبال اپلای هستند؟
توروخدا تغییرات رو بگین لغو کنند واقعا نمیشه این همه درس جدید رو خوند
سال 1382 بود که که برای کنکور کارشناسی ارشد رشته عمران آماده میشدم که بعد از آمدن دفترچه مشاهده کردم درس آب و فاضلاب را به درسها اضافه کرده اند و اتفاقا از تعداد سوالهای همان درسهایی که وقت زیادی برایشان گذاشته بودم کم کردند آن هم 4 ماه مانده به کنکور این تصمیم سرنوشت مرا عوض کرد و با فاصله کم قبول نشدم و سال بعد همه چیز به شرایط اول برگشت گویا فقط بخت من برگشته بود با یک تصمیم غیر مسئولانه لطفا کوتاه نیایید.
دلت خوشه ها ! کارشناسی ارشد رو که نمیخونن فقط میرن امتحان میدن
من با اين كه پشت كنكوري نيستم ولي دو روزه اعصابم خورده خدا به داد كنكوري ها برسه
چرا الان واقعا!!! چرا از اول اطلاع رساني نميكنين!!!
استاد خالدي هستم از واحد تهران جنوب ، جوابيه اي دارم به اين مقاله
١- درس رياضي ١ پيش نياز رياضي ٢و رياضي ٢ پيش نياز رياضيات مهندسي است و خود معادلات پيش نياز محاسبات ميباشد، حال دانشجويي كه به رياضيات مهندسي و محاسبات عددي مسلط باشد به دروس پيش نياز قطعا تسلط خواهد داشت، بنابراين كار براي دانشجويان به مراتب راحت تر شده است نه سخت تر!
٢-ضريب درس داده ها و هوش مصنوعي از ١ به ٣ افزايش يافته، خب دانشجويي كه ميخواهد در دانشگاه سراسري پذيرفته شود بايد تمام دروس را قطع نظر از ضريب آن درس بخوبي ياد بگيرد، در دوره كارشناسي همگان شاهديم كه ضريب ١ درس شيمي براي مهندسين و عربي در دروس عمومي چه تاثير زيادي بر رتبه فرد ميگذارد
برای جا نمایی خواص احتیاج به علت نیست
سلام ممنون بخاطر بازتاب خبر.
شما چیزی درمورد خود گرایش هوش مصنوعی ننوشتین. خود هوش یه درسی بهش اضافه شده به اسم سیگنالها و سیستمها ک از سال 92 ب چارت دروس کامپیوتر اضافه شده ک یعنی اینکه فقط عده بسیار بسیار بسیار کمی با این درس اشنایی دارن و بقیه حتی نمیدونیم چی هست
ok
معلوم نیست با چه انگیزه ای این همه دانشجوی ارشد و دکتری ثبت نام میشوند و برای چه اصلا این تعداد زیاد باید پذیرش بشوند در حالیکه فارغ التحصیل های گذشته با مشکل پیدا کردن کار مرتبط روبرو هستند. به احتمال زیاد هدف پول گرفتن و سر گرم کردن جوان ها برای چندین سال دیگر است!
ممنون تابناک عزیز .... کار خوبی انجام دادی

هر چند که اون موقع هم که قوانین سربازی یک شبه تغییر کرد و زندگی خیلی ها نابود شد ،

باید اینطوری تحلیل میکردی
برای رشته برق هم تغییرات زیادی اعمال کردند!!
4 مانده به کنکور و سیل عظیم تغییرات مبنی بر کاری غیر مسئولانه است
خدا به داد ما برسه !!:((
رشته مدیریت اجرایی هم کلا حذف شده، درحالی که از تابستون براش تلاش کردم و وقت و هزینه گذاشتم
سلام
ممنونم که حرف دل مارو درباره تغیرات در کنکور ارشد کامپیوتر رو به گوش همه رسوندین
واقعا خیلی بیسمعولیت و بی فکر هستن
اینا اونجام کار سنگی از جلوی پای این بچه ها بچه های خودشون بردارن اما متاسفانه کمکی که نمیکنند سنگ اندازی هم میکنند.
سنگ اندازی که معلوم نیست ما باید چیکارش کنید با این همه وقت از دست رفته بیهوده و هزینه بر باد رفته از تابستون تا حالا و ذهن های داغون شده
خدای من شاهده از روزی که دفترچه اومده دستم دیگه به کتاب نرفته از ناراحتی و عصبانیت این موضوع
غیر قانونی؟ مگر در قانون عناوین دروس آزمون هم ذکر شده؟
قانونی که راجع به آن صحبت می کنید مسئولیت آزمون را به سازمان سنجش داده
چرا مدیریت اجرایی رو نمی گید که کلا حذف شده اینهمه وقت گذاشتیم 3 میلیون هزینه کتاب و جزوه کلاس کردیم هیچی به هیچی
ما همگی معترضیم به این تصمیم عجیب و دیر هنگام . لطفا به برنامه ریزیایی که تو این مدت کرده بودیم و پولی که دادیم واسه کلاس و زمان و عمرمونم فکر کنید . به کسایی هم که برای سال دومه درس می خونن برای اینکه توی رشته ی مورد علاقشون قبول بشن و الان دیگه هیچ امیدی ندارن هم فکر کنید ....
درس خوندن با کنکوری خوندن زمین تا آسمون فرق داره که میگن دانشجو باید همیشه آماده باشه !
سامان ناسنجش چرا تو این لحظات پایانی تغییرات رو اعلام میکنی. ما با تغییرات مخالف نیستسم .با زمان اعلام تغییرات دفترچه مخالفیم و به شدت معترضیم
سازمان ناسنجش باید همه چیو برگردونه
سلام منم دانشجوی رشته ای تی هستم درسی مثل سیگنال که اصلا نمیدونم چی هستش رو چطوری باید خوند؟؟؟
این اصلا منصفانه نیست که 4ماه مونده به کنکور دانشجو از تغییرات مطلع بشه، خب واقعا اگه اینو یه چند ماه زودتر اعلام میکردن چی میشد؟؟
لطفا لطفا لطفا امسال تغییرات اعمال نشه جمع بندی نمیشه کرد، فقط استرس و دلهره الغا میشه به داوطلبین و این اصلا خوب نیست
جالبه در جلسه حضوری با دکتر کدخدایی به جای پاسخگویی کانال ها و گروه های دانشجویی معترض رو هم تهدید کردند، واقعا شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی و شخص دکتر کدخدایی متوجه نیستند تمام صحبت دانشجوها زمان اعلام شدن این تغییرات و این اقدامات باید تایستون و یا حداکثر اول مهر اعلام میشد نه واقعا فهم دقیق 90 تغییر ندادن چیزی این قدر سخته و غیرقابل جبران؟
با سلام، این متنو من برای انتشار در گروهها نوشتم و خوشبختانه دست شما رسیده و به بهترین فرم نگارش شده
اما مسئولان محترم سنجش بجای اصلاح کار بدترش کردن
الان ۷ درس مشترک برای رشته های زیر گروه مهندسی کامپیوتر وجود داره که معلوم نیس قراره چطور سوالات بینشون تقسیم شه، درس شبکه اصلا جزو مشترکات نبوده
و درس طراحی الگوریتم جزو تخصصی ها بوده که الان به مشترکات اصافه شده و ضریبشم ۴ شده !
از اون طرف ی زمانی تخصصی نرم افزار ۴ درس بود الان شده سه تا اما یکی از این سه تا جدیده، هوش تا الان جزو گروه امتحانی نرم افزار نبوده و نختص هوش مصنوعی بوده
گرایش معماری و هوش مصنوعی هم دروسی براشون اضافه شدل که حتی نمیدونن کتابش ازکیه یا استاد معتبر این درسها تو ایران کیه ؟
با این حساب
ریاست محترم سنجش
اضافه شدن این درس ها، با این وضعیت بی ربط، پیشنهاد کیه؟
و چرا الان این کار انجام شده که استرس داره همه رو داغون میکنه
خواهش داریم نظرات مارو پخش کنید و از طرف این همه داوطلب سرگردان حداقل ی مصاحبه با سنجش انجام بدید ، چشم انید این بچه ها به شما سردمداران وارثان رسانه است
تمام رشته های کنکوری رو بگردید هیچ رشته ای پیدا نمیکنید بین ۱۵ تا ۲۰ کتاب برای ارشد آزمون بده
سلام. این درسهای ریاضی که در رشته کامپیوتر گذاشتند خیلی بهتر از قبلی ها هست .نمی دونم چرا باز عوض کردند مثل قبل کردند . باور کنید ریاضی عموممی 1 و 2 و دیفرانسیل و آمار و گسسته بهتر هست و کاربردی تر در ارشد. اینها که تا تصمیم می گیرند با چندتا اعتراض دوباره عوضش می کنند خب تصمیم نگیرند وقتی به درستی تصمیمشون شک دارند . این چه کاریه دوباره برگدونند به عقب خب تغییرات بدی نیست هم ریاضیات هم آوردن شبه به کامپیوتر. حالا تنها مشکل این هست که زودتر باید اعلام رسمی می شد. حداقل امسال بگویند سال دیگه اینطوریه ما بدونیم چه کار کنیم.
یه لیسانس و یه ارشد خوندم و فهمیدم تنها چیزی که اینجا ارزش نداره عمر و جوانی جوانان هست و بس، برای دکترا میرم خارج.
سلام، خواهش میکنیم یه پیگیری جدی داشته باشید. این نوع تصمیمات از سر بی فکری و بی انصافی در حق داوطلبانه. مضاف بر اینکه باعث ایجاد این ظن میشه یه عده محدودی از رانت اطلاعاتی برخورداربوده باشند و ظلم در حق بقیه باشه. دیگه برای کنکور هم شفافیت نباشد واویلا!!!!
سلام ترو خدا درمورد رشته مکانیک بیوسیستم هم اطلاع رسانی کنید تا پارسال این رشته فقط درس های مقاومت مصالح - ریاضیات - ماشین های کشاورزی - موتور و تراکتور رو داشت
ولی امسال منابع به کلی باز تعریف شده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ریاضیات - مقاومت مصالح- دینامیک- استاتیک- طراحی اجزاء- طراحی ماشین های کشاورزی-سیالات- ترمودینامیک- ابزار اندازه گیری
آخه خداییی این منابع کجاش شبیه منابع سال های قبل هست نزدیک 50 درصد تغییر داشته
من کلی موتور و تراکتور خونده بودم که فهمیدم تو کنکور نمیاد!!!!!!!
خواهشا برای رشته ما هم پیگیری کنید.
خوب برای همه رشته های مورد نظر هر دو درس ریاضی عمومی و مهندسی را اضافه کنند تا دیگر نگرانی رقابتی برایشان به وجود نیاید.
من پارسال رشته مذیریت اجرایی قبول شدم ولی نرفتم چون راه دور بود و من شاغل- دبیر - . بعد از سازماندهی جواب ارشد میا د و .........
حال امسال در دفترچه نمانده و پر...........
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات