بازدید 23756
۸

پاسخ های شگفت آور روحانی به ماجرای گورخواب ها+ویدیو

اینکه آقای روحانی پس از چهار سال تازه بحران گور خوابی را متوجه شده اند و از سوی دیگر تازه برای حل آن نسخه وحدت می پیچند، قدری دیر به نظر می رسد. مردم انتظار داشتند، دولت در پایان چهار ساله گزارشی از میزان کارتن خواب هایی که پناه داده شده اند را بشنوند. مردم انتظار داشتند با بهبود شرایط اقتصادی برخی از معضلات اجتماعی کاهش یابد.
کد خبر: ۶۵۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 29 December 2016
ماجرای گزارش یکی از روزنامه ها درباره گورخواب‌های نصیرآباد، بازتاب‌های گسترده‌ای داشت. نهاد ریاست جمهوری قول داد سرنوشت گورخواب های گورستان نصیرآباد را پیگیری کند؛ از سوی دیگر، شاهد دستور ویژه استاندار تهران به فرماندار شهریار برای رسیدگی به وضع گورخواب بودیم.

به گزارش «تابناک»، برخی خیرین نیز با اطلاع از این موضوع برای کمک به این محل رفته بودند که به نقل از برخی شاهدان عینی، مسئولان در واکنش به این گزارش تکان دهنده، گورستان را از آخرین پناهگاه ساکنانش پاک و این گورخواب ها از ترس به بیابان های اطراف فرار کرده بودند.

با این حال، این گزارش دردناک باعث شد که اصغر فرهادی در نامه اى گلايه آميز به حسن روحانى به گزارش تكان دهنده چاپ شده واکنش نشان دهد و به بهانه این نامه، رئیس جمهور را نیز در این بعض و شرمساری خودش شریک کند.

رئیس‌جمهور نیز صبح دیروز در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت که در محل اجلاس سران برگزار شد، به این نامه واکنشی عجیب نشان داد.

آقای روحانی در این باره بیش از دو دقیقه صحبت کردند که بخش کوتاه تری از این سخنان در رسانه ها منعکس شد که در ادامه متن کامل آن را می خوانید: «دیروز وقتی نامه یکی از هنرمندان را خواندم بسیار دردناک بود. شنیده بودیم برخی از فقرا به خاطر بیچارگی، اعتیاد و.. کارتن خوابند، زیر پل ها می خوابند. در کشورهای اروپایی دیده بودیم برخی از این فقرا در ایستگاه مترو و زیر پل ها شب را به صبح می آورند. اما قبر خواب را کمتر شنیده بودیم. یک فقیری به خاطر فقر، بی نوایی، برای اینکه از سرما نجات پیدا کند و جای گرمی پیدا کند در قبر زندگی می کند. این هنرمند برای من نوشته بود وقتی این گزارش را خواندم بغض در گلویم و شرمساری در سیمایم بود. این ملت بزرگ می تواند، ببیند که یکی عده از همنوعانش، خواهرانش و بردارانش حالا اسیب اجتماعی دیده و مشکلات دارند؛ اما به هرحال انسان هست و شب به خاطر بی پناهی به قبر پناه ببرد. حالا کسانی برای اینکه از سرما نجات پیدا کنند، خودش را زنده به گور می کند و داخل گور می رود. این قابل تحمل برای دولت و مردم نیست. چطور باید این مشکلات را حل کنیم؟ براردارن و خواهران همه باید یکپارچه شویم. از مسائل جناحی و اختلافات دست برداریم. مشکلات اساسی کشور را مد نظر قرار دهیم. برای حل مشکلات همه دست به دست هم بدهیم.»

نگاهی گذرا به این سخنان نشان می دهد، گویی رئیس جمهور بعد از خواندن این نامه، پی به برخی از آسیب های اجتماعی از جمله گور خوابی برده است. به عبارت دیگر، در صورتی که این هنرمند به ایشان این نامه را نمی داد، به این موضوع پی نمی برد؛ بنابراین، می شود پیشنهاد نهضت نامه نویسی برای یادآوری مشکلات کشور را به رئیس جمهور داد تا مشکلات کشور را ببینند!

از سوی دیگر، جالب است که ایشان این موارد را در ایران شنیده، ولی در برخی کشورهای اروپایی دیده است!

اما یکی از مهمترین بند این سخنان آنجاست که رئیس جمهور ملت بزرگ ایران را خطاب قرار می دهد و بیان می کند که آیا ملت بزرگ ایران می تواند ببیند که یک عده از خواهران و برادرانش در گور بخوابند! در واقع اینجا هم مردم هستند که باید پاسخگوی این مشکلات باشند؛ هرچند در ادامه وی تلویحا بیان می کند که این وضعیت نه برای ملت و نه برای دولت قابل تحمل نیست.

نسخه درمانی آقای روحانی نیز برای حل این معضل جالب است. ایشان برای حل مشکلات اصلی کشور همه را به وحدت و یکپارچگی دعوت می کند. این در حالی است که همگان انتظار داشتند دولت آقای روحانی در این فرصت چهار ساله، نه با نامه یک هنرمند، بلکه با رصد دقیق تحولات اجتماعی کشور درصدد بهبود شرایط اجتماعی بربیاید و در پایان چهار ساله گزارشی از عملکرد و میزان بهبودی شرایط ارائه کند.

اینکه آقای روحانی بعد از چهار سال تازه بحران گور خوابی را فهمیده اند و از سوی دیگر تازه برای حل آن نسخه وحدت می پیچند؛ قدری دیر به نظر می رسد. مردم انتظار داشتند دولت در پایان چهار ساله گزارشی از میزان کارتن خواب هایی را که پناه داده شده اند، بشنوند. مردم انتظار داشتند با بهبود شرایط اقتصادی برخی از معضلات اجتماعی کاهش یابد.

اینکه شاید آقای روحانی معضل کارتن خوابی را نشنیده اند، به این دلیل است که شرایط به قدری بدتر شده که معضل کارتن خوابی، زیر پل خوابی ها و... به درجه ای بالاتر رسیده و تبدیل به گور خوابی یا همان زنده به گور رفتن شده است.
تعداد بازدید : 97
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴۰
انتشار یافته: ۸
جالب است که ایشان این موارد را در ایران شنیده، ولی در برخی کشورهای اروپایی دیده است!
روحانی بعد از چهار سال تازه بحران گور خوابی را فهمیده ؟
یجوری حرف میزنه انگار تا حالا تو مملکت نبوده تازه الان از خارج اومده!
گور خوابی مطابق گفته خودشان از 8 سال پیش شروع شد - الان اولویت کشور چرخش زندگی مردم است یا چرخش هسته ای و مقاومت و تحمل تحریم ها و نعمت بودن تحریم ها ؟
تحلیل آقای روحانی در مورد مسئله گور خوابی همانند دیگر تحلیلهای ایشان در مورد مسائل دیگر می باشد. مثلا" وقتی دیگران می گفتند برجام یک قرارداد فاجعه آور برای کشور می باشد؛ ایشان این قرارداد را فتح الفتوح می خواند.
سراجام نیاوران نشینی
فردا هم میگوید من خالی شدن جیب دیده بودم ولی خالی شدن جیب مردم ایران را در 4سال ندیده بودم.
اين افراد بي‌خانمان در زمان احمدي‌نژاد كه 800 سال ايران را به عقب راند، نبودند يه هويي در زمان روحاني سبز شدند و رسانه‌اي شدند.
جالب اينه كه عمده اينها معتاد دزد و گدايان حرفه‌اي هستند كه اغلب حاضر نيستند به گرمخانه‌هاي بهزيستي بروند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار