بازدید 4495
دبیر کل اوپک:

همۀ تولیدکنندگان به توافق کاهش تولید پایبند هستند

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک روز جمعه گفت که او مطمئن است تولید کنندگان نفت به توافق میان کشور های عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت متعهد خواهند ماند. تت این توافق، برای بالا رفتن قیمت نفت و ایجاد تعادل میان عرضو تقاضا، تولید کنندگان پذیرفته اند تولید خود را کاهش دهند.
کد خبر: ۶۵۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 13 January 2017

محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک روز جمعه گفت که او مطمئن است تولید کنندگان نفت به توافق میان کشور های عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت متعهد خواهند ماند. تت این توافق، برای بالا رفتن قیمت نفت و ایجاد تعادل میان عرضو تقاضا، تولید کنندگان پذیرفته اند تولید خود را کاهش دهند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، روز جمعه، محمد بارکیندو در پاسخ به این پرسش که آیا تولیدکنندگان نفت به توافق کاهش تولید پایبند هستند یا خیر، گفت: "من مطمئنم ... هیچ شکی در مورد پایبندی آن ها وجود ندارد."

همه به توافق کاهش تولید پایبندند

همچنین، او در روز پنجشنبه اعلام کرده بود که طبق قرار تولید کنندگان برای کاهش تولید نفت، انتظار می رود که در سه ماهۀ دوم سال جاری ذخایر نفت جهان کاهش یابد.

بارکیندو در حاشیه یک کنفرانس به خبرنگاران گفت که اوپک تا به حال هیچ قیمت خاصی را به عنوان هدف کاهش تولید در ذهن نپرورانده، اما می خواهد به قیمتی برسد که سرمایه گذاری در صنعت نفت حمایت شود و پایدار باقی بماند.

بارکیندو همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا عراق به تعهد خود عمل می کند و تولیدش را کاهش می بخشد، گفته بود که او با مقامات عراقی ملاقات کرده است و هیچ دلیلی برای تردید به انجام کامل تعهدات برای کاهش تولید، از جانب عراق نمی بیند.

برای ایجاد تعادل در بازار نفت، و افزایش قیمت این محصول، در 30 نوامبر اوپک توافق کرد تا تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد و به طور میانگین در شش ماه اول سال 2017 به 32.5 میلیون بشکه در روز برساند. این در حالی ست که کشورهای غیر عضو نظیر روسیه، مکزیک و عمان نیز پذیرفته‌اند تا در مجموع تولید خود را به طور متوسط روزانه 558 هزار بشکه کاهش دهند.

در روز های اخیر، تردید ها در مورد پایبندی تولیدکنندگان به توافق جهانی کاهش تولید موجب شده است قیمت نفت اندکی کاهش یابد. این درحالی ست که کشور های امضا کنندۀ این توافق، بار ها به عزم خود برای پایبندی به توافق تاکید کرده اند و بیشتر آن ها از اولی ژانویه، تولید خود را کاهش داده اند.

در این میان، عربستان سعودی، به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان، برای ایجاد تعادل در بازار نفت و بالا بردن قیمت این محصول، تولید نفت خود را به پایین ترین سطح در دو سال گذشته رسانده .

وزیر انرژی عربستان دیروز گفته بود که تولید نفت این کشور به زیر 10 میلیون بشکه در روز کاهش یافته. این مقدار کاهش، بیش از رقمی ست که در قرارداد کاهش تولید میان تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک) برای عربستان ذکر شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار