خدام: نقش نيروهاي سوري در ترور مغنيه

قتل عنصري امنيتي و شناخته شده چون عماد مغنيه که مي‌دانست ده‌ها سرويس اطلاعاتي به دنبالش هستند و مأموران امنيتي سوري حفاظت از او را در جريان اقامت‌هايش در دمشق عهده‌دار بودند، کار ساده و آساني نيست و بدون شک کساني داخل حکومت و يا از مخابرات سوريه (نيروي امنيتي سوريه) اطلاعات لازم را براي ترور اين رهبر نظامي حزب‌الله در اختيار اسرائيل و يا يک کشور خارجي ديگر قرار داده‌اند.
کد خبر: ۶۵۹۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۸ 16 February 2008
|
9222 بازدید

عبدالحليم خدام، رهبر اپوزيسيون سوريه که بيش از دو دهه از مشاوران ارشد حافظ اسد بوده است، در گفت‌وگو با يک خبرگزاري ايتاليايي مي‌گويد: ترور عماد مغنيه مي‌تواند بر روابط کنوني تهران و دمشق تأثير منفي داشته باشد.

عبدالحليم خدام، مشاور سابق حافظ اسد و رهبر جبهه نجات سوريه که بخش‌هايي از مخالفان بشار اسد، رئيس‌جمهوري کنوني اين کشور عربي را دربرمي‌گيرد، شک ندارد که اسرائيل در ترور عماد مغنيه از رهبران نظامي حزب‌الله که سه شنبه در دمشق در انفجار خودرو حامل وي کشته شد، دست داشته است.

وي در گفت‌وگو با خبرگزاري ايتاليايي «کرونوس اينترناسيونال» مي‌گويد: «بدون همکاري جناحي از نيروهاي سوري، انجام اين چنين عملياتي در دمشق امکان‌پذير نيست.»

خدام که به مدت بيست سال در زمان رياست‌جمهوري حافظ اسد، پدر رئيس‌جمهور کنوني، پرونده لبنان را در حاکميت سوريه عهده‌دار بوده است در ادامه مي‌افزايد: «قتل عنصري امنيتي و شناخته شده چون عماد مغنيه که مي‌دانست ده‌ها سرويس اطلاعاتي به دنبالش هستند و مأموران امنيتي سوري حفاظت از او را در جريان اقامت‌هايش در دمشق عهده‌دار بودند، کار ساده و آساني نيست و بدون شک کساني داخل حکومت و يا از مخابرات سوريه (نيروي امنيتي سوريه) اطلاعات لازم را براي ترور اين رهبر نظامي حزب‌الله در اختيار اسرائيل و يا يک کشور خارجي ديگر قرار داده‌اند».

عبدالحليم خدام در ادامه مي‌افزايد: «۲۵ سال است که صدها نفر در جستجوي رد پاي عماد مغنيه که آمريکا براي دستگيري‌اش ۲۵ ميليون دلار جايزه تعيين کرده است بودند، وليکن نتوانستند او را بيايند و تنها مأموران انتظامي سوري، ايراني و عناصر حزب‌الله مي‌توانستند اطلاعات اين چنين دقيقي را در اختيار سازمان دهندگان اين ترور قرار دهند».

مشاور سابق حافظ اسد که از دو سال پيش در همکاري با اخوان المسلمين سوريه جبهه نجات را تشکيل داده است در ادامه اضافه مي‌کند: «ترور عماد مغنيه، نه در ماه‌هاي آينده بلکه در ميان مدت روابط تهران و دمشق را تيره خواهد ساخت، زيرا ايراني‌ها نيز معتقدند دست‌كم جناحي از حکومت سوريه در اين قتل شرکت داشته است».

عبدالحليم خدام در ادامه گفت‌وگوي خود با «کرونوس اينترناسيونال» حکومت کنوني سوريه را «غلام حلقه به گوش جمهوري اسلامي» مي‌خواند و مي‌افزايد: بشار اسد پذيرفته كه از طرح جمهوري اسلامي ايران براي منطقه حمايت کند و به يکي از عوامل اجرايي اين طرح تبديل شود!

خدام حزب‌الله لبنان را نيز ديگر عوامل اجرايي طرح‌هايي که در تهران برنامه‌ريزي شده‌اند، مي‌خواند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟