بازدید 6131

نظر سخنگوی دولت درباره انتخاب رییس مجمع

کد خبر: ۶۵۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 25 January 2017
سخنگوی دولت درباره گمانه‌زنی‌های مربوط به معرفی رئیس‌جمهوری برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای چنین نظری دارند، اما تصمیم گیری درباره آن در حوزه اختیارات مقام معظم رهبری است.

محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره اینکه «آیا پیشنهادی مبنی بر پذیرش ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به حسن روحانی مطرح شده است یا نه؟»، گفت: این مسأله در دولت مطرح نشده است اما عده‌ای نظر دارند، همانگونه که شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس جمهوری اداره می‌شود، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز توسط رئیس‌جمهوری اداره شود.

وی ادامه داد: این بحث اخیرا به صورت جدی مطرح شده است اما اینکه نظر رهبر معظم انقلاب چنین باشد را بی‌خبرم و معتقدم از آنجایی که تصمیم‌گیری درباره این مسأله در حوزه اختیارات رهبری است، بهتر است ما به آن ورود نکنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه «تاکنون چنین مسأله‌ای از سوی دفتر مقام معظم رهبری با رئیس‌جمهوری مطرح شده است یا نه؟»، گفت: حداقل من بی‌خبرم!

نوبخت همچنین افزود: با این حال، خیلی‌ها چنین تحلیل می‌کنند که از آنجایی رئیس جمهوری بر اساس قانون اساسی دومین شخص عالی پس از رهبری است نباید زیرمجموعه شخص دیگری قرار بگیرد، البته آقای هاشمی از جایگاه ویژه و استثنائی‌ در نظام برخوردار بودند، هر فردی حاضر بود برخلاف آنچه در قانون اساسی مطرح شده است به عنوان زیرمجموعه ایشان در جلسات مجمع حضور یابد.

وی ادامه داد: این دیدگاه بر این باور است که با توجه به نقش رئیس‌جمهوری در قانون اساسی، وی در جلسات یا باید به عنوان رئیس حاضر شوند و یا رهبری در آن حضور داشته باشند که ریاست آن را برعهده گیرند و رئیس‌جمهوری در جایگاه دوم قرار داشته باشد.

نوبخت در پایان تأکید کرد: از آنجایی که این مسأله در حوزه اختیارات رهبری است، بهتر است صبور باشیم تا ایشان درباره آن اعلام نظر و حکم کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار