بازدید 2332

اعزام 1000 سرباز آمریکا به لهستان

آمریکا یک هزار نیروی نظامی در اواخر مارس به لهستان می‌فرستد. این حرکت بخشی از ماموریت ناتو برای مقابله با روسیه است.
کد خبر: ۶۶۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 19 February 2017

آمریکا یک هزار نیروی نظامی در اواخر مارس به لهستان می‌فرستد. این حرکت بخشی از ماموریت ناتو برای مقابله با روسیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اواخر روز شنبه پایگاه اروپایی ارتش آمریکا مستقر در ویزبادن، آلمان از اعزام 1000 سرباز و وسیله نقلیه نظامی به شمال شرقی لهستان در روزهای پایانی مارس خبر داد.

این نیروها بخشی از یگان 4000 نفری ارتش آمریکا هستند که در قالب ماموریت‌های ناتو در شرق، در شهر اورزیژ لهستان مستقر خواهند شد.

این شهر لهستان در فاصله 137 کیلومتری از کالینینگراد قرار گرفته است. کالینینگراد یکی از مناطق متعلق به روسیه است که خارج از سرزمین اصلی روسیه واقع شده و به شدت مسلح شده است.

اطلاعیه روز شنبه در این رابطه همزمان با برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر شد؛ جایی که در آن سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ناتو را به ایجاد دوباره جنگ سرد متهم کرد.

در حالی که روسیه شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین را در سال 2014 تصرف کرده است، مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا مجدداً به کشورهای دریای بالتیک و دریای سیاه به ویژه اوکراین اطمینان داد که از حمایت آمریکا برخوردار خواهند بود.

در همین حال دالیا گریباسکایت، رییس جمهور لیتوانی به خبرگزاری فرانسه گفت که برنامه طراحی ماموریت که در کنفرانس ناتو در ورشو سال گذشته به وسیله ناتو اتخاذ شد، دیگر کارآمد نیست.

وی تصریح کرد: بدون برخورداری از پشتوانه دفاعی هوایی آمریکا، حفاظت کامل منطقه میسر نخواهد بود.

رییس جمهور لیتوانی ادامه داد: ما به یک پروسه تصمیم گیری سریع‌تر نیاز داریم.

کشور رومانی و لهستان محل استقرار دو مرکز ردیاب موشکی آمریکا هستند که برای مسکو یک تهدید محسوب می‌شود. سال گذشته روسیه موشکهای اسکندر خود را به کالینینگراد فرستاد.

هفته گذشته بئاتا شیدوا، نخست وزیر لهستان از تیپ زره پوش آمریکایی که برای آموزش با نیروهای لهستانی به "زاگان" اعزام شد، استقبال کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو آموزش پیشرفته نیروها را از نقاط قوت ناتو برای کشورهای اطراف دریای سیاه برشمرد و البته تاکید کرد که از این مزیت تنها برای دفاع در برابر دشمن استفاده خواهد شد: " ما نمی‌خواهیم جنگ برپا کنیم. ما فقط می‌خواهیم که از بروز جنگ پیشگیری کنیم و صلح رادر منطقه حفظ کنیم."

متحدین ناتو ترکیه، بلغارستان و کشور رومانی خط ساحلی مشترک با دریای سیاه دارند و کشورهای هم پیمان آنها اوکراین و گرجستان نیز با مسکو بر سر تقسیمات ارضی اختلاف نظر دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی