بازدید 5200

ستاره دورگه جدید کی روش برای تیم ملی،کیست؟

نشریه دیلی‌میل انگلیس ادعا کرده که کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، عملکرد «رایان تفضلی» مدافع ایرانی‌الاصل تیم فوتبال پیتربورو یونایتد در لیگ دسته دوم فوتبال انگلیس را زیر نظر گرفته است.تفضلی که بازی ملی در کارنامه‌اش ندارد.
کد خبر: ۶۷۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 25 February 2017
در آستانه جام جهانی 2014 بود که تیم ملی ایران چند بازیکن دورگه به تیم ملی ایران اضافه شدند.
 
به گزارش تابناک ورزشی،هر چند از قبل بازیکنانی مثل اشکان دژآگه و رضا قوچان نژاد در ترکیب تیم ملی بازی می کردند اما هر چه به جام جهانی نزدیک شدیم ، چند اسم دیگر هم به مجموعه نفرات کی روش اضافه شدند . در این میان دانیل داوری دروازه بانی که در آلمان نامی برای خود دست وپاکرده بود و استیون بیت آشور ، بازیکنی که در لیگ آمریکا بازی می کرد، این فرصت را پیدا کردند تا همراه تیم ملی ایران راهی برزیل شوند. حالا در آستانه جام جهانی 2018 هم نام هایی به گوش می رسند ، بازیکنانی که در آن سوی مرزها نامی برای خود دست و پا کرده اند ، هفته قبل نام سامان قدوس از سوئد مطرح شد و حالا روزنامه مطرح دیلی میل از حضور یک مدافع در تیم ملی …

گزارش دیلی میل
نشریه دیلی‌میل انگلیس ادعا کرده که کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، عملکرد «رایان تفضلی» مدافع ایرانی‌الاصل تیم فوتبال پیتربورو یونایتد در لیگ دسته دوم فوتبال انگلیس را زیر نظر گرفته است.تفضلی که بازی ملی در کارنامه‌اش ندارد. مدافعی 25 ساله متولد شهر ساتون انگلیس است. 

او دوران بازیگری خود را سال 2009 با آکادمی تیم ساوتهمپتون آغاز کرد اما هرگز در این تیم فرصت بازی به دست نیاورد و به تیم دسته چهارمی «سالیسبری» قرض داده شد. او سال 2012 به تیم دسته سومی منسفیلد تاون رفت و تا تابستان امسال برای این تیم بازی می‌کرد. تفضلی که بازیکنی بلند قامت با یک مترو 96 سانتی‌متر قد است، در 12 بازی که امسال برای تیم پیتربورو انجام داده، یک گل هم زده است.بازیکن شماره 5 پیتربورو به سبب ملیت ایرانی پدرش و از آنجایی که هیچ بازی ملی در کارنامه‌اش ندارد می تواند برای تیم تحت هدایت کی‌روش بازی کند.

او با زدن یکی از دو گل پیروزی 2 بر صفر تیمش در خانه چارلتون که سبب قرار گرفتن پیتربورو در جمع شش تیم بالای جدول – تیم‌هایی که می‌توانند سهمیه حضور در پلی‌‌آف صعود از لیگ دسته دوم فوتبال را به دست آورند – بیش از پیش مورد توجه کی‌روش قرار گرفته است.

درباره ستاره دورگه جدیدکه می گویندموردتوجه کی روش است

درباره رایان
رایان تفضلی متولد ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۱ در ساتن انگلیس است. از خانواده ای که پدرش ایرانی است . او فوتبال پایه اش را از مدرسه پرورشاستعداد شهر ساتن یعنی ساوتهمپتون شروع کرد. باشگاهی که تئو ولکات، آلکس اوکسلید چمبرلین و گرت بیل از محصولات آن هستند.

 او علی رغم توجه مسئولین ساتن (ساوتهمپتون) خیلی در آن تیم مورد استفاده قرار نگرفت و پس از انتقالی قرضی به تیم سالیسبوری سیتی در دسته های پایین تر و بازگشت به ساوتهمپتون به خاطر فیزیک خاصش از تیم کنار گذاشته شد. او به دسته های خیلی پایین تر رفت. به صورت آزاد به ایستلای اف سی پیوست و بعد کمبریج سیتی در دسته بالاترش و بعد به تیمی قوی تر به نام منسفیلد تاون پیوست تا روند صعودی اش را حفظ کند و با این تیم به لیگ ۲ صعود کرد تا ۳ فصل قبل هم در همین تیم و در پاور لیگ ۲ شروع کند. او علی رغم سنش بازیکن ثابت منسفیلد بود و با درخشش درآن تیم موفق شد در ابتدای سال جاری به پیتربورو پیوست و حالا با گلی که به چارلتون زده یک بار دیگر نامش برسر زبانها افتاده است.

همبازی لوک شاو
این اولین بار نیست که نام رایان تفضلی با تیم ملی ایران پیوند می خورد ، او چندی پیش هم در مصاحبه ای از حضور در تیم ملی ایران استقبال کرده بود.او در این مصاحبه درباره شروع فوتبالش گفته بود:« فوتبال را از سنین پایین شروع کردم. ۱۲ سال بیشتر نداشتم که شروع به بازی برای تیم نوجوانان ساوتهمپتون کردم. به عنوان هافبک میانی بازی می‌کردم که در همین حال پیشرفت داشتم. به خاطر قدم مدافع شدم همیشه از نظر قد برتری بر دیگر بازیکنان داشتم. 

در ساوتهمپتون مسئولان به خاطر فیزیکم، دیدند خیلی بهتر خواهد بود که درنقش مدافع بازی کنم. من در ساوتهمپتون تا تیم‌ رده‌ سنی زیر ۱۸ سال بازی کردم و حتی کاپیتان تیم بودم. در کنار لوک شاو بازی کردم در ساوتهمپتون در کنار بازیکنان بزرگی مثل آلکس اوکسالاد چمبرلن، کالوم چامبرز و لولک شاو بازی کردم. ضمن اینکه آلن پاردیو شرایط قراردادم را مهیا کرد. با این حال می‌خواستم در تیم نخست باشگاهی بازی کنم که به همین دلیل به منسفیلد تاون رفتم.»

او در باره بازی در تیم ملی ایران هم گفته بود:« درم خیلی در تماس با ایران است. به خاطر این که وابستگان زیادی از خانواده‌ام در ایران زندگی می‌کنند.تا به حال شانس حضور در ایران را نداشته‌ام چون از نظر فشردگی برنامه‌های کاری این امکان مهیا نشده است.خیلی دلم می‌خواهد در آینده به آنجا بروم ، اعضای خانواده را ببینم و با فرهنگ آنجا از نزدیک آشنا شوم. مرتب تلویزیون ایران و به خصوص فوتبال‌های آنجا را تماشا می‌کند. 
من هم از طریق او خیلی تلاش می‌کنم با زبان و فرهنگ آنجا آشنا شوم. گر به تیم ملی برسم، باعث افتخار خانواده‌ام خواهد بود. بازی کردن زیر نظر کارلوس کی‌روش رویای من است. زیرا او مربی گروهی از بازیکنان بزرگ دنیا بوده است. البته برای دعوت‌شدن به تیم ملی می‌دانم که نیاز هست در سطحی بالاتر بازی کنم. شاید در لیگ یک یا چمپیون‌شیپ حضور یابم و این اتفاق بیفتد.»

رایان درباره شناختش از فوتبال ایران هم می گوید:« پرواضح است که کارلوس کی‌روش را می‌شناسم. او نامی بزرگ در جهان فوتبال است.بازی‌های فوتبال ایران در انگلیس نشان داده نمی‌شود. هنگام جام جهانی برزیل بازی‌های ایران را تماشا کردم. پدرم واقعا طرفدار بزرگی برای تیم ملی است. ایران بازی به یادماندنی مقابل آرژانتین انجام داد . از طریق پدرم با بازیکنان بزرگ سابق ایران مثل علی دایی و خداداد عزیزی آشنا شده‌ام.خودم هم بازیکنانی مثل اشکان دژاگه که در فولام بازی می‌کرد یا آندرانیک تیمورایان که عضو بولتون بود، را می‌شناسم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی