بازدید 2141

طرح پنتاگون برای تشدید مداخله نظامی آمریکا در سومالی

بر اساس گزارش‌ها پنتاگون قصد افزایش قابلیت‌ها و اختیارات ارتش آمریکا برای مبارزه با شبه نظامیان وابسته به القاعده در سومالی را دارد.
کد خبر: ۶۷۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 26 February 2017

بر اساس گزارش‌ها پنتاگون قصد افزایش قابلیت‌ها و اختیارات ارتش آمریکا برای مبارزه با شبه نظامیان وابسته به القاعده در سومالی را دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های ارشد آمریکایی یک سری توصیه‌ها را نزد کاخ سفید فرستاده‌اند که بر اساس آنها نیروهای عملیات ویژه آمریکایی می‌توانند کمک‌هایشان به ارتش ملی سومالی در جنگ با شبه نظامیان گروه الشباب وابسته به القاعده را افزایش دهند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که این پیشنهادها قرار است اختیارات بیشتری را به ارتش آمریکا برای دست زدن به حملات هوایی علیه افراط‌گرانی که تهدید تلقی می‌شوند، بدهد.

این مقامات اشاره کردند به اینکه بر اساس این پیشنهادها، نیروهای عملیات ویژه آمریکایی قابلیت بیشتری برای همراهی سربازان سومالیایی در عملیات‌های نظامی علیه الشباب پیدا خواهند کرد و برخی محدودیت‌ها برای دست زدن نیروهای آمریکایی به حملات هوایی علیه گروه الشباب برداشته می‌شود.

در حال حاضر حدود 50 کماندوی آمریکایی به طور گردشی در سومالی برای مشاوره و کمک به سربازان سومالیایی مستقر هستند. مقامات آمریکایی می‌گویند، طرح‌های جدید ممکن است منجر به افزایش تعداد این نیروهای آمریکایی در سومالی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار