بازدید 3260
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه مدیران منطقه ويژه اقتصادي سرخس عنوان كرد:

اقدامات‌تاکتیکی‌پاسخگوی‌مشکل‌اقتصادی‌کشور‌نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جلسه مدیران منطقه ویژه اقتصادی سرخس بر مردمي كردن بنگاه هاي بزرگ اقتصادي ، مرزبندي روشن با الگوهاي نظام سرمايه داري ليبرال، روزآمدسازي و تغيير رويكرد مديران به فناوري و توجه به كارويژه هاي مديريت و رهبري در سازمان هاي اقتصادي كشور تأكيد كرد.
کد خبر: ۶۷۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 05 March 2017
دكتر محسن رضايي با حضور در   منطقه ویژه اقتصادی سرخس  که به دعوت سازمان اقتصادی  آستان قدس رضوي صورت گرفته بود ، ضمن تسلیت سالگرد ارتحال آیت الله واعظ طبسی  و گرامیداشت یاد ایشان، خواستار اجراي الگوی اقتصاد مقاومتی در فعالیت های  منطقه ویژه اقتصادی سرخس شد.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،با برشمردن ویژگی ها و مزيت هاي سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی گفت:  کشور ما در وضعیتی قرار دارد که به  کمک راهبردی نیازمند است  زیرا دیگر با اقدامات تاکتیکی نمی توان مشکلات را حل کرد. مثال  بارز آن هم کمک رزمندگان انقلابی در جنگ تحمیلی است که با تشکیل تیپ و لشگر، حضرت امام را ياري كردند و نگذاشتند مردم غریب بمانند .از سازمان اقتصادي آستان قدس رضوي نيز انجام اقدامات انقلابي و راهبردي در حوزه اقتصاد انتظار مي رود.     
                   
دكتر محسن رضايي افزود: مسلما هر بهره اقتصادی که از این طریق حاصل شود،  در خدمت  آستان امام رضا (ع)،  زوار ایشان و تبليغ و ترويج فرهنگ رضوي خواهد بود که آثار آن به لحاظ معنوی  بسيار بیشتر از پروژه های معمول اقتصادی است .

استاد دانشگاه  جامع امام حسین(ع)  در ادامه گفت: در شرکت های بزرگ اقتصادي  مثل سازمان اقتصادی آستان قدس، مسأله  رهبری و مدیریت اهمیت فراوان دارد. کار مدیریت سازمان، استراتژی سازی است اما کار رهبری سازمان، سیاست گذاری و رصد چشم اندازهای منطقه است. بنابراين باید یک مرکز  مطالعاتی و سیاست گذاری تاسیس شود تا از دل آن سیاست های اجرایی این سازمان با ابتنا بر سياست هاي كلي ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب و  سند چشم انداز استخراج گردد.  دکتر  محسن رضایی با اشاره به اين مطلب كه کشور ما به شدت نیازمند به نوسازی است، مشکل اقتصادی کشور را قبل از تحریم هاي غرب ، عدم روزآمدي  فناوری هاي کشور دانست و افزود: مواجهه و رويكرد مديران ما به فناوري بايد عوض شود. جریان فناوری را باید به راه انداخت و  فناوری نباید عمر طولانی داشته باشد، زيرا فناوري هايي با طول عمر بالا بهره وري را كاهش مي دهد.     
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این مطلب كه احساس مسئولیت جمعی بايد  به فرهنگ عمومي تبدیل شود، گفت: ما باید به نسبت محیط انسانی و محیط زیست خود مسئولیت داشته باشیم. منطقه ویژه با تمسك به نام مقدس حضرت امام رضا(ع) باید بتواند تمام روستاهای اطراف خود را آباد کند كه این امر تاثیر شگرفی در توسعه اهداف  كشورخواهد داشت. در کشور ما متاسفانه مردم حلقه مفقوده پیشرفت و توسعه بوده اند و از این رو مردمی کردن شرکت ها و بنگاه هاي اقتصادي را باید  جدی گرفت.

نکته پایانی در  اظهارات دکتر رضایی ، اجتناب از ورود به سیستم سرمایه داری بود كه در توضيح آن گفت: متاسفانه برخی از شرکت های ما همانند نظام  سرمایه داری لیبرالیستی رفتار می کنند.این نگاه باید تغییر کند و مردمی کردن فعالیت ها در صدر اهداف  ترسیم شده بنگاه هاي اقتصادي قرار گیرد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری