حق پخش تلویزیونی:انگلیس1.7میلیون یورو،ایران صفر!

در لیگ برتر جزیره 1 میلیارد و 71 مییون یورو به عنوان حق پخش از سوی اتحادیه باشگاه ها بین باشگاه ها تقسیم می شود. البته تقسیم بندی هر فصل بر اساس رتبه بندی تیم ها در فصل پیشین و هم چنین سابقه حضور باشگاه ها در لیگ برتر و افتخارات کسب کرده است و این طور نیست که حق پخش بین هم تیم ها به طور یکسان پخش شود.
کد خبر: ۶۸۰۹۳۸
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 01 April 2017
|
3165 بازدید
در حالی بیشتر باشگاه های ما متکی به دولت هستند و یا بیشتر آنها اعلام ورشکستگی کرده اند که در فوتبال حرفه ای نزدیک به نیمی از هزینه های باشگاه ها را حق پخش تامین می کند.این را به راحتی می توانید با نگاهی به جدول حق پخش های لیگ های معتبر دنیا متوجه شوید.
 
به گزارش تابناک ورزشی،در لیگ برتر جزیره 1 میلیارد و 71 مییون یورو به عنوان حق پخش از سوی اتحادیه باشگاه ها بین باشگاه ها تقسیم می شود. البته تقسیم بندی هر فصل بر اساس رتبه بندی تیم ها در فصل پیشین و هم چنین سابقه حضور باشگاه ها در لیگ برتر و افتخارات کسب کرده است و این طور نیست که حق پخش بین هم تیم ها به طور یکسان پخش شود. البته در برهه ای که تلویزیون ایران به فدراسیون فوتبال حق پخش می داد سازمان لیگ برتر هم حق پخش را بر مبنای اصول تعریف شده بین باشگاه ها تقسیم می کرد که الگوبرداری از شیوه های نوین در فوتبال حرفه ای بود.
 
بعد از لیگ برتر جزیره بیشترین حق پخش از آن بوندس لیگا است. 900 میلیون یورو از سوی شرکتی که حق پخش بازی ها را خریداری کرده در اختیار برگزار کنندگان بوندس لیگا قرار گرفته و این پول بین باشگاه ها تقسیم شده است. همان طور که در جدول پیداست بعد از بوندس لیگا – سری A  بیشترین در آمد را دارد و فوتبال ایتالیا در فصل اخیر 805 میلیون یورو از بابت حق پخش درآمد داشته است.
حق پخش تلویزیونی:انگلیس1.7میلیون یورو،ایران صفر!
متاسفانه در ایران هنوز ضرروت پرداخت حق پخش به باشگاه ها درک نشده در حالی که بیشتر باشگاه های ما دولتی هستند و اگر کمک های دولتی به تیم ها قطع شود لیگ برتر هم از سکه خواهد افتاد و په بسا تعطیل شود. طبیعتا اگر دولت تلاش می کرد که حق پخش را به باشگاه ها پرداخت کند و راه های درآمد زایی را برای باشگاه ها هموار می کرد باشگاه ها ما نه تنها محتاج کمک ها دولتی نبودند بلکه روی پای خود می ایستادند و از همه مهمتر به در آمدزایی می رسیدند. بهتر می دانید میزان در آمدزایی باشگاه ها در اروپا به گونه ای است که به صورت شرکت های تجاری در آمده اند و همه آنها در بازار اقتصادی و بورس فعال هستند.
 
در سال  های اخیر تلویزیون ایران ریالی به فدراسیون فوتبال حق پخش نداده و می گوید با توجه به کاهش بودجه از سوی دولت نمی تواند به فدراسیون فوتبال حق پخش بدهد و پیگیری های وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی هم تا به این جای کار نتیجه نداده است!

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟