بازدید 10661
۳
دو فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «تابناک»:

چرا شورای عالی جهانگیری را «کاندیدای احتیاطی» دانست، نه «کاندیدای پوششی»!

دو فعال سیاسی اصلاح طلب از آخرین تصمیمات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح طلبان و چگونگی معرفی کاندیدای پوششی ائتلاف اصلاح طلبان - اعتدالگرایان برای انتخابات پیش رو گفتند و بر معرفی «حسن روحانی» به عنوان کاندیدای نهایی این ائتلاف در صورتی که اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ ندهد، تاکید کردند.
کد خبر: ۶۸۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 16 April 2017

دو فعال سیاسی اصلاح طلب از آخرین تصمیمات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح طلبان و چگونگی معرفی کاندیدای پوششی ائتلاف اصلاح طلبان - اعتدالگرایان برای انتخابات پیش رو گفتند و بر معرفی «حسن روحانی» به عنوان کاندیدای نهایی این ائتلاف در صورتی که اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ ندهد، تاکید کردند.

به گزارش «تابناک»، مهلت ثبت نام کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ساعت 18 روز گذشته (شنبه) به پایان رسید و 28 چهره سرشناس از جمله «حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، محمد هاشمی رفسنجانی، محسن غرویان، اعظم طالقانی، سید مصطفی هاشمی طباء، محسن رهامی و مصطفی کواکبیان» با گرایش اصلاح طلبی و اعتدالگرایی در این انتخابات ثبت نام کردند.

از بین چهره های مذکور به نظر می رسد غیر از «حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، محمد هاشمی رفسنجانی» سایرین توان عبور از فیلترهای نظارتی و گرفتن صلاحیت از جانب شورای نگهبان را برخوردار نباشند؛ هرچند اصلاح طلبان در خصوص همین گزینه ها هم نگرانی هایی دارند؛ تا جایی که در واپسین لحظات ثبت نام از کاندیداها، «اسحاق جهانگیری» را به عنوان گزینه احتیاطی یا کاندیدای پوششی وارد گود انتخابات ریاست جمهوری کردند.

در هیمن زمینه عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس درباره گزینه نهایی ائتلاف اصلاح طلبان اعتدالگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت: «حسن روحانی» کاندیدای نهایی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ است.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره آخرین وضعیت اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ اظهار کرد: در حال حاضر گزینه نهایی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است و ما در حال انجام اقدامات لازم در این راستا هستیم.

وی افزود: طبق نظر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان که از مجموعه احزاب و گروه های اصلاح طلب تشکیل شده است، روحانی گزینه نهایی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و ما بر این اساس اقدامات لازم را در انتخابات انجام خواهیم داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه بنده با معرفی کاندیدای پوششی در کنار روحانی مخالفم، خاطرنشان کرد: بنده با این فرضیه که متاسفانه از سوی برخی از دوستانمان مطرح شده است مخالفم و معرفی یک نامزد پوششی را نپذیرفته و نمی پذیرم.

وی تاکید کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان طرحی با عنوان «کاندیدای احتیاطی» مطرح شده است و در خصوص آن جمع بندی لازم صورت گرفت.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس اظهارکرد: بدون شک ما با در نظر گرفتن شرایط سیاسی کشور در جهت نحوه ورود به انتخابات تصمیم گیری خواهیم کرد تا بتوانیم پیروز صحنه انتخابات باشیم.

همچنین نماینده حزب کارگزاران سازندگی در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در خصوص معرفی کاندیدای پوششی در کنار «حسن روحانی» به خبرنگار «تابناک» گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره معرفی گزینه همسو با روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گرفت.

«یداالله طاهرنژاد» درباره گزینه نهایی اصلاح طلبان برای انتخابات پیش رو نیز اظهار کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده تا به امروز «حسن روحانی» گزینه اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 است.

وی درباره چگونگی معرفی گزینه پوششی در کنار روحانی از سوی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: تصمیم گیری درباره این موضوع از سوی اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان به هیئت رئیسه شورا واگذار شد و آنها در این خصوص اقدامات لازم را صورت دادند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره چگونگی انتخاب گزینه پوششی روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری داوزدهم، تاکیدکرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هفته گذشته درباره معرفی گزینه همسو با روحانی اعلام نظر کرد.

با این تفاسیر به نظر می رسد اگرچه چند گزینه اصلاح طلب و اعتدالی در کنار روحانی برای انتخابات پیش رو معرفی شده اند؛ اما همچنان رئیس دولت یازدهم اصلی ترین گزینه ائتلاف اصلاح طلبان اعتدالگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است و همانطور که نام کاندیدای پوششی به کاندیدای احتیاطی تغییر یافته است، افراد مذکور در صورت ایجاد شرایط خاص و ویژه به کاندیدای ائتلاف اصلاح طلبان اعتدالگرایان تبدیل خواهند شد.

پس با توجه به استفاده از لفظ «احتیاط» احتمالا «اسحاق جهانگیری» کاندیدایی خواهد بود که در شرایط خاص و به صورت «احتیاطی» وارد گود انتخابات می شود و بنا نیست «پوشش دهنده» روحانی در جریان انتخابات پیش رو باشد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
جهانگیری گزینه نهاییاست. روحانی در لحظه اخر به نفع جهانگیری کنار خواهد رفت. و بنظرم رییس جمهور بعدی هم اوست. روحانی فرمول سیاست را خوب میداند و کاری خواهد کرد که رقیبان انگشت در دهن و اشمز شده نظاره گر نتیجه باشند
جهانگیری کتاریزمای لازم را دارد و اصول گرایان بهتر است کناربکشند
آقای مهران اولا اشمز نه و اچمز درست است. ثانیا روحانی اگر از این هنر ها داشت فکری به حال وضع کشور می کرد.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر