بازدید 15227
۶
آخرین آمار از سیلاب روز گذشته؛

41 کشته و چندین مفقودی در شمال غرب و غرب کشور

پنج استان کشور از روز گذشته تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار دارند که بنابر اعلام مسوولان، بیشترین خسارات جانی مربوط به دو شهرستان آذرشهر و عجب‌شیر از آذربایجان شرقی بوده است. جان باختگانی پرشمار که با توجه به آمار زیاد مفقودان، متاسفانه احتمال افزایششان می‌رود.
کد خبر: ۶۸۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 15 April 2017
سیلی که از عصر روز گذشته در مناطق وسیعی از شمال غرب و غرب کشورمان رخ داده، تا کنون چند ده تن را به کام مرگ فرو برده و چند ده تن دیگر را مفقود کرده است.
 
به گزارش «تابناک»، پنج استان کشور از روز گذشته تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار دارند که بنابر اعلام مسوولان، بیشترین خسارات جانی مربوط به دو شهرستان آذرشهر و عجب‌شیر از آذربایجان شرقی بوده است.
 
اجساد کشف شده به 41 تن رسید؛ افزایش 5 مفقود دیگر در سیل

19:33 اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور از افزایش شمار مفقودشدگان و تعداد اجساد کشف شده در سیل شمالغرب کشور خبر داد و گفت: پیش از این تعداد مفقودشدگان در شهرستان آذرشهر 17 تن اعلام شده بود که ساعاتی قبل پنج مورد اعلام مفقودی دیگر نیز به این گزارش اضافه شد و تعداد مفقودی‌های سیل در این شهرستان به 22 تن رسید.

وی ادامه داد:‌ همچنین در ادامه عملیات جستجوی نیروهای امدادی در آذرشهر اجساد شش جانباخته دیگر که گزارش مفقودیشان اعلام شده بود کشف شد و تعداد جانباختگان سیل در آذرشهر به 17 تن رسید.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تعداد مفقودشدگان و اجساد کشف شده در شهرستان عجب‌شیر تغییری نکرده است، اظهارکرد:‌تعداد مفقودشدگان در این شهر 20 تن است که 18 جسد کشف شده است.

نجار با اشاره به یک مورد فوتی در شهرستان اشنویه، یک مورد فوتی در شهرستان بانه و چهار مورد فوتی به علت رانش زمین در سقز، اظهارکرد: در مجموع متاسفانه تاکنون 41 هموطن ما در حادثه سیل جان خود را از دست داده‌اند که مراتب همدردی خود را با خانواده‌های این عزیزان و مردم آذربایجان اعلام می‌کنیم. همچنین با احتساب پنج فردی که در آذرشهر گزارش مفقودیشان اعلام شده، در مجموع هفت تن نیز مفقود هستند که عملیات جستجو ادامه دارد. 
 
افزایش شمار قربانیان سیل به ۳۵ نفر

15:30 اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشورکه به مناطق سیل‌زده شمال غرب کشور سفر کرده، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: در استان آذربایجان شرقی در مجموع ۳۷ نفر درگیر سیل بودند که ۱۷ نفرشان در آذرشهر و ۲۰ نفرشان نیز در روستای چنار عجب‌شیر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه از ۱۷ مورد مفقودی در آذرشهر تا کنون جسد ۱۱ تن کشف شده است، گفت: همچنین از ۲۰ نفری که در عجب‌شیر مفقود شده بودند نیز جسد ۱۸ نفر کشف شده است که با این حساب در حال حاضر شش نفر در آذرشهر و دو نفر در عجب شیر مفقود هستند که جستجو برای یافتن‌شان ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه یک نوجوان نیز در شهرستان اشنویه آذربایجان غربی جان خود را از دست داد، گفت: یک تن نیز در یکی از روستاهای تابع بانه به دلیل جاری شدن سیل جان خود را از دست داده و چهار نفر نیز در پی رانش زمین در پارک کوثر سقز جان خود را از دست دادند که در مجموع شمار جان باختگان به ۳۵ نفر می‌رسد.

وی با اشاره به جان باختگان روستای عجب‌شیر اظهار کرد: هفت نفر از جان باختگان این حادثه اعضای یک خانواده شامل پدر، مادر، چهار فرزند و یک عروس خانواده بودند که به دلیل قرار گرفتن منزل‌شان در مجاورت رودخانه جان خود را از دست دادند و از این خانواده تنها یک نوجوان باقی مانده است.

نجار افزود: اینکه مدام تاکید می‌کنیم باید از تصرف بستر رودخانه پرهیز کرده و این اماکن را در هنگام بارش نزولات آسمانی ترک کرد، به همین دلیل است. این یک نمونه از بی‌توجهی به هشدارهایی است که بارها و بارها تکرار شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه عملیات جستجو در این حادثه ادامه دارد، درباره خسارات جانی سیل در استان زنجان نیز گفت: جاری شدن سیلاب در زنجان خسارات جانی نداشته است. 
 
۳۰جان باخته سیل آذربایجان شرقی و کردستان تعیین هویت شدند

15:00 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور؛ از صبح امروز تاکنون ۱۸ جسد از قربانیان سیل عجب‌شیر و ۷ قربانی سیل در آذرشهر برای شناسایی به پزشکی قانونی منتقل شدند و کار تعیین هویت روی آنها انجام گرفت.

بر اساس اخبار موجود ۹ جسد دیگر در عجب‌شیر و دو جسد در آذرشهر طی عملیات جستجو پیدا شده که در حال انتقال به پزشکی قانونی است.

در استان کردستان نیز به دنبال وقوع سیل چهار جسد در شهرستان سقز و یک جسد در بانه یافت و به پزشکی قانونی ارجاع شد که نسبت به شناسایی این اجساد اقدام شده است.
 
۳۱ تن در آذرشهر و عجب‌شیر مفقودند

۱۰:۲۵ شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات تعداد مفقودین ناشی از سیل در آذرشهر و عجب‌شیر را ۳۱ تن اعلام کرد و گفت: از روز گذشته تا ساعت ١٠ صبح امروز پنج استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و مازندران و همچنین ١٨شهرستان (مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجبشیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز، زنجان و نور تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ٣٣ شهر و روستا و همچنین ١١٥٠ نفر، افزود: طی این مدت ١٣٣ نفر اسکان اضطراری یافتند و ١٥ تن به مناطق امن منتقل شدند.

وی همچنان تعداد فوتی‌های ناشی از سیل در ۲۴ ساعت گذشته را ۹ تن اعلام کرد و گفت: متاسفانه تعداد مفقودی‌های احتمالی ناشی از سیل در آذرشهر و عجب‌شیر به ٣١ نفر رسیده است.

فتحی به تخلیه آب از ۶۹ واحد منزل مسکونی اشاره کرد و گفت: امدادرسانی در سه استان آذربایجان شرقی و غربی و مازندران ادامه دارد. 
 
۱۷شهرستان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی

۰۹:۱۴ شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح گزارش سیل و آبگرفتگی  ۲۵فروردین ماه تا ساعت ۶ صبح امروز (شنبه) گفت: چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و همچنین١٧شهرستان(مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب‌شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز و زنجان) تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمربا اشاره به امدادرسانی به ٣٢شهر و روستا افزود: همچنین تا کنون به ۱۱۰۰ نفر امدادرسانی شده، ۷۷ تن اسکان اضطراری یافتند، ۱۴ تن به مناطق امن منتقل شدند و شش تن نیز برای دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

فتحی با بیان اینکه متاسفانه ٩نفر نیز جان باختند، گفت: ۵ تن در شهرستان عجب‌شیر، ۳ نفر در آذرشهر و یک تن نیز در اشنویه جان خود را از دست دادند.

به گفته معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر، ۱۵ تن نیز در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر مفقود هستند.

این خبر به روز می شود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶
واقعا خوبه خیلی بارندگی تو کشور نداریم وگرنه الان ایران خالی از سکنه شده بود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
واقعا خیلی از تلفات با فرهنگ سازی قابل پیشگیری بود.بعضی ها در حال تماشای تفریحی سیل گرفتار شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
مگه اونجا بودی چرا دروغ میگی خجالت داره
علیرغم هشدارهای قبلی؛ واقعا این همه تلفات تاسف باره ؛ یعنی چکار بایست بکنن که باورمون بشه : هشدار یعنی؛ ؛؛ امکان خطر؟؟؟!!!!!!! هشدار؛‌‌‌‌‌یعنی مراقبت؛یعنی از خطر دور بشین؛یعنی عزیزم خودت وخونوادتو با ماشین نزن به سیل؛ سیل جیزه،خطرناکه،نرو باماشین توسیل،توکه با ماشین میری تو سیل ،اون بچه هم با چرخ میزن به سیل؛اونوقت همه میمیرید
باید یک گزارش کلی ودقیق گرفته شود و بررسی شود علت و مقصر اصلی این همه مفقودی و کشته شدن شهروندان ما کیست ؟ و مقصر اصلی به اشد مجازات تنبیه شود
وقتی که یک بارندگی سیل آسا پیش بینی می کردند باید همه اعم از شهرداری ، راه وترابری و آتش نشانی و نیروهای داوطلب بسیج می شدند و تدابیر و اقدامات لازم و ضروری انجام می دادند . راستی آب گرفتگی برای چیست چرا شهرداری به این فکر نیفتادند که باید فاضلاب ها و راه های مجاری باز و لایروبی شوند. مقصر اصلی باید مشخص شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان