بازدید 5527

افزایش ۴۵۰ درصدی صادرات ایران به اتحادیه اروپا

رئیس انرژی اتحادیه اروپا به همراه بازرگانان و تجار، جهت افزایش روابط تجاری و نشان دادن حمایت اروپا از توافقات هسته ای ایران، در تهران به سر می برد.
کد خبر: ۶۹۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 01 May 2017
رئیس انرژی اتحادیه اروپا به همراه بازرگانان و تجار، جهت افزایش روابط تجاری و نشان دادن حمایت اروپا از توافقات هسته ای ایران، در تهران به سر می برد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، بروکسل با توجه به انتخابات ریاست جمهوری مجدد روحانی در ایران و با هدف افزایش اعتماد به قرارداد امضاء شده در سال 2015،  نماینده خود را به ایران فرستاده است.

افزایش ۴۵۰ درصدی صادرات ایران به اتحادیه اروپا

میگل آریاس کنت، نماینده اتحادیه اروپا در زمینه فعالیت های آب و هوا و انرژی سفر خود را به جمهوری اسلامی برای دیدار دو روزه با مقامات ارشد ایران از جمله رئیس سازمان انرژی اتمی این کشور، معاون رئيس جمهور و وزرای نفت و انرژی، آغاز کرده است. وی به نمایندگی از 50 شرکت و انجمن کسب و کار کشور های اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده است.

رهبران اتحادیه اروپا در رابطه با شعارهای افراطی واشنگتن درباره ایران ابراز نگرانی کرده اند. رئیس جمهور ترامپ ایران را به نقض روح قرارداد هسته ای 2015 متهم کرده و تحریم های اقتصادی را در ازای مهار برنامه هسته ای به ایران تحمیل کرده است.

تحریم های اقتصادی علاوه بر صدمه زدن به اقتصاد ایران، مشتریان نفتی اروپا را نیز درگیر کرده است.

کنت در انجمن کسب و کار انرژی پاک اذعان کرد، پس از به اجرا درآمدن توافقات هسته ای، تجارت بین اتحادیه اروپا و ایران 79 درصد افزایش یافته و صادرات از ایران به اتحادیه اروپا به 450 درصد افزایش رسیده است، این در حالی است که دو طرف همکاری پویایی در زمینه انرژی برقرار کرده اند.

در جلسه علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، نماینده اتحادیه اروپا تصریح کرد، بروکسل در زمینه معاملات هسته ای از ایران پشتیبانی خواهد کرد و این در حالی است که ایران تطابق کامل با بند های قرارداد داشته و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این دو مقام درمورد برنامه سرمایه گذاری 5 میلیون یورویی در زمینه کمک به افزایش ایمنی هسته ای ایران گفت و گو کردند. در همین راستا، هفته گذشته، تهران و کمیسیون اروپا توافق نامه ای را در زمینه ساخت مرکز افزایش ایمنی هسته ای در ایران، امضاء کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی