بازدید 1619

رئیسی: دیواری بلند بین مفسدان و مردم می‌کشم

کد خبر: ۶۹۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 11 May 2017

 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم شهریار خطاب به روحانی گفت: چرا به عقل مردم بی احترامی می کنید؟ ما به دنبال آن هستیم تا دیواری بلند بین مفسیدن وچپالگران و مردم کشیده شود.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع پرشور مردم شهریار حضور یافت.

رئیسی در ابتدای سخنرانی خود گفت: امیدوارم خداوند توفیق نوکری مردم را به من بدهد و برای شما مردم سختکوش، متدین و با بصیرت شهریار ارزوی موفقیت دارم، روشن است که ابراز محبت پاک شما به این طلبه حقیر به عنوان هویت خدمتگزار مردم و استان مقدس علی بن موسی‌الرضا(ع) است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در هر انتخابات دو اتفاق حتمی است. یک توجه به گزینش و انتخابی که تاکنون انجام و دوم تصمیمی که باید در آینده اتفاق بیفتد.تفاوت محوری انتخابات ما با سایر کشورها در ان است کسی که خود را عرضه و کسی که بر می گزیند باید به وظیفه عمل کند.امروز از برکات قانون اساسی و خون شهدا رای مردم تشریفاتی نیست و واقعی است. مردم آینده کشور و کیفیت آینده دستگاه‌ها رقم می زنند.

وی گفت:در انتخابات آینده انتخاب سکاندار دستگاه اجرایی بسیار مهم است چراکه کشور ما ذخایر و منابع و ثروت ملی فراوانی دارد و از همه بالاتر نیروهای متراکم تحصیل کرده‌ای دارد که هر کدام می توانند خدمات ماندگاری به مردم دهد.

رئیسی تصریح کرد: حماسه‌های فراوانی در این سی و هست سال آفریده شده که ما به آن افتخار می کنیم اما امروز شاهد مشکلات زیادی هستیم و اقتصاد همپای افتخار آفرینی ها پیش نرفته و دچار مشکلات مزمن در نظام واردات و صادرات و نظام اداری و بانکی هستیم.این مشکلات در شان دولت اسلامی نیست و نباید وجود داشته باشد. کلید قفل بیکاری، فقر و تعطیلی کارگاه ها به دست مردم و حضور آنان است و حضور مردم گره‌گشا خواهد بود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگر نگاه به مردم عوض نشود مشکلات باقی خواهد ماند و اگر مردم به عرصه اقتصاد بیایند مشکلات حل می شود.امروز بیکاری مشکل سراسری است و فقر مردم را آزار می دهد.آنچه می بینیم آن است که عده ای ندارند و با مشکلات مالی مواجهند و حتی توانایی اداره زندگی روزانه را ندارند.آیا دولت وظیفه ندارد؟ با امکانات موجود کشور امکان تغییر در زندگی فقرا و محرومین وجود دارد. مسئله بیکاری با منابع موجود قابل حل است.

رئیسی با تاکید بر این که برخی تردید می کنند که چگونه شغل ایجاد می کنید گفت:بر اساس برنامه ششم باید دولت شغل میلیونی ایجاد کند، اگر دولت توانایی ندارد باید به صراحت اعلام کند.ما معتقدیم امکان ایجاد شغل میلیونی وجود دارد.ما معتقدیم که امروز 18 میلیارد دلار قاچاق کالا وجود دارد.آیا باید شاهد این همه قاچاق باشیم؟منظور ما تنها کوله باری نیست.کانتینر کانتینر توسط یقه سفیدهای قاچاقچی وارد می شود اما حقوق دولت را پرداخت نمی‌کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: با کاهش هر یک میلیارد دلار قاچاق 100هزار شغل و با مجموع کاهش 10 میلیارد دلار هر سال یک میلیون شغل ایجاد می‌شود. می‌گویید می‌خواهیم برای مردم نشاط درست کنیم. ما هم معتقدیم جوان باید نشاط و آرامش داشته باشد اما آیا جوان جویای کار که شب خجلت زده به خانه بر می گردد آرامش دارد؟

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی گاهی از تولید زیاد از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری می‌توان از هدررفت منابع جلوگیری و شغل ایجاد کرد.چرا مسکن مهر را سه سال متوقف کردید و امید مردم به اجرای ان را چند سال به تاخیر انداختید؟

رئیسی با بیان اینکه دولت موظف به ایجاد 200 هزار مسکن روستایی در سال است، تاکید کرد: اگر دولت نمی تواند چگونه می‌خواهد خود را در معرض رای مردم قرار دهد؟

به گفته وی مسکن برای جامعه و بهسازی بافت فرسوده ضرورت است.باید در سال یک میلیون مسکن برای یک میلیون جوان آماده ازدواج ساخته شود. آمار رسمی بیکاری 12 درصد است. ما معتقدیم محاسبه بیکاران با فرهنگ ما سازگاری ندارد چرا که فرد دارای شغل یک ساعت در هفته را نیز محاسبه می کنند.

رئیسی ادامه داد: دولت باید قاطعانه مشکل قاچاق کالا را حل کند تا ارز کشور صرف قاچاق نشود. آقایان اول دولت گفتند که کشور بازار لوازم چینی شده است. در دولت قبل هر سال پنج میلیارد دلار از چین وارد شد اما در دولت فعلی سالی 10 میلیارد دلار از چین وارد می شود. پس شعارها چه شد؟

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: عمل به وعده ها یک دولت اهل کار می خواهد که خود تاجر نباشد. اگر خودش کار کند مشکل لاینحل نخواهیم داشت. نباید با نیروی انسانی عظیم دچار مشکلات باشیم. دور از هر شعار انتخاباتی معتقدیم رفع مشکلات کشور ممکن است و ما هم می خواهیم و هم می دانیم و هم می توانیم.

وی تصریح کرد: امروز شاهد کاهش صادرات و افزایش واردات و قاچاق کالا هستیم. در حوزه صنعت نیازمند امایش سرزمینی هستیم و یکی از اولویت ها محیط زیست است. باید اقداماتی انجام داد تا کشاورزی بصرفد و با رفع مشکل بیمه او حاشیه نشین نشود.

رئیسی ادامه داد: باید بیمه زنان روستایی و عشایر حل شود تا مشکل کوچ به حاشیه شهرها به حداقل برسد، نگاه چهار ساله‌ای که بیگانه مشکل ما را حل کند خطاست.حضور مردم مشکلات را حل می کند. اگر امروز می توانیم در دنیا حرف بزنیم به دلیل قدرت ملت است، اگر دنیا روی ما حساب می‌کند به دلیل مردمانی است که به جای سنگر زدن در داخل مرزها مقابل تروریست ها در سوریه می‌جنگند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نباید شرکت‌ها را به بخش خصولتی واگذار کنیم، وقتی سوال می کنیم می بینیم که فلان شرکت را به تامین اجتماعی یا باک واگذار کرده اند.

وی افزود: باید از کارآفرین و سرمایه‌گذار حمایت کرد. چون در صورت عدم حمایت کارگران بیکار می شوند. بخش خصوصی توانمند شغل ایجاد می‌کند. امروز جوانان مشکل وام ازدواج است. معوقات بانکی در این دولت افزایش یافته است، اگر دو نفر از افرادی که تسهیلات را با پارتی بازی و ناحق گرفته‌اند پول‌ها را برگردانند مشکل وام ازدواج حل می شود. 

رئیسی با تاکید بر اینکه فساد امروز در کشور فرا جناحی شده است، یادآور شد: دولت فساد را به دولت قبل حواله می‌دهد. آیا با دزد دزد گفتن مردم اعتماد می کنند یا اینکه دولت اقدام کند و بعد اعلام کند؟

به گفته وی چند بار تاکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده است؟ اختیارات را به وزیر کشور واگذار کرده‌اند.بنده به سهم خود از وزیر کشور تشکر می کنم اما رئیس جمهور می‌تواند تمام دستگاه ها را به خط کند، با کار شبانه‌روزی میتوان مشکلات را رفع کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما حضور رئیس جمهور را در برخی شوراهای عالی کمرنگ می‌بینیم و گاهی در یک یا دو جلسه در دوره شرکت می‌کنند و ما معتقدیم که این خلاف مصلحتی است که قانون در نظر گرفته است.

رئیسی ادامه داد: امروز در چند ماه پایانی دولت شاهد افتتاح ها و افزایش پرداخت به سازمان های حمایتی هستیم، ای‌کاش در تمام این چهار سال مانند چند ماه اخیر کار می‌کردید. اگر با همین تلاش چند ماهه در چهار سال اخیر کار می کردید این همه مشکل نداشتیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بنده ذیل حزب و جریان سیاسی خاصی تعریف نمی شوم و برنامه ام استفاده از ظرفیت همه نخبگان و جریان ها است. اصولگرا و اصلاح طلب و خط امامی برای کشور محترم هستند و از ظرفیت انها استفاده می شود، مردم از دعواهای سیاسی خسته شده اند و می خواهند مشکلات حل شود.

وی تصریح کرد: ما در مکتب استادی درس خواندیم که تهمت و افتراهای فراوانی به او زدند و تصور می کنند که با این همه تهمت و افترا جا می‌زنیم. به جای عصبانیت و پرخاش به مردم بگویید چه عملکردی داشته‌اید؟ دولت مستقر به جای گفتن باید به مردم گزارش دهد که چه کرده است.

رئیسی ادامه داد: باید در این کشور برای افراد رای دهنده عقلی قائل باشیم.چرا به عقل مردم بی احترامی می کنید؟ مردم عقل و فهم و تدبیر دارند و تصمیم می گیرند، مردم با نگاه به سوابق کاندیداها و اراده انها در روز انتخابات تصمیم خواهند گرفت.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: آقایان می گویند فلانی می خواهد وضعیت را به گذشته برگردانده و مردم را می‌ترسانند. می‌گویند می خواهیم دیوار بکشیم. ما دیواری بلند میان مفسدین و چپاولگران و مردم خواهیم کشید. ما نه به دنبال بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود هستیم بلکه می خواهیم تغییر به نفع مردم را رقم بزنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی