بازدید 4456

بیکاری بزرگترین بحران اقتصاد ایران است

کارشناس اقتصادی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد بیکاری را بزرگترین بحران اقتصاد ایر ان نام برد و گفت: خالص ایجاد اشتغال از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ صفر بوده است.
کد خبر: ۶۹۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 13 May 2017
کارشناس اقتصادی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد بیکاری را بزرگترین بحران اقتصاد ایر ان نام برد و گفت: خالص ایجاد اشتغال از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ صفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد صادق الحسینی با اشاره به اینکه جامعه امروز با لشکر عظیم بیکاران مواجه است، افزود: طبق قاعده سالانه باید ۶۰۰ هزار نفر وارد بازار کار و شاغل شوند که متاسفانه در این بازه زمانی چنین اتفاقی در مملکت نیفتاد و بیکاری روی بیکاری انباشته شد.

وی اظهارداشت: امکان اشتغال در این دوران به واسطه رشد پائین اقتصادی، صنعت زدایی و مسائلی از این دست برای افراد جویای کار فراهم نشد و متاسفانه بحران بیکاری امروز گریبانگیر اقتصاد شده است.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بحران بیکاری در کشور به ویژه برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی بسیار جدی است، گفت: رفع این مشکل به راحتی امکان پذیر نیست، چون هیچ گونه تناسبی بین عرضه نیروی کار و تقاضا در جامعه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند در حالیکه توان تولید اشتغال در اقتصاد کشور تاکنون بیشتر از ۷۰۰ هزار شغل در سال نبوده است.

الحسینی با تاکید بر اینکه راهکار علمی برای خروج از بحران بیکاری در مملکت وجود ندارد، چون ظرفیت اقتصاد ایران یک ظرفیت محدودی است، اظهار داشت: برای ایجاد یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل در جامعه به رشد اقتصادی ۱۳ درصد نیاز است.

وی با اشاره به این جمله که هریک درصد رشد اقتصادی ۱۰۰ هزار شغل در جامعه ایجاد می‌کند، گفت:با اوضاع و احوال فعلی اقتصاد امکان رفع مشکل بیکاری در جامعه وجود ندارد منت‌ها می‌توان این بحران را مدیریت کرد.

این کارشناس اقتصادی با عنوان این مطلب که شدت ورود بانوان به بازار کار بیشتر از آقایان است، افزود: در حال حاضر از مجموع متقاضیان بازار کار کشور بیش از ۵۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به این جمله که عدم ایجاد اشتغال متناسب با نیروی ورودی به بازار کار از ۱۰ سال گذشته منجر به انباشت نیروی بیکار در کشور شده است، اظهار داشت: اقتصاد مملکت امروز علاوه بر نیروهای جدیدالورود متقاضی شغل همواره با حجم نیروی بیکار از سال‌های گذشته مواجه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی