بازدید 19268
آخرین تحولات سوریه؛

ورود نیروهای مشترک آمریکا، انگلیس و اردن به جنوب سوریه و اعلام آمادگی آمریکا برای همکاری با ایران در سوریه

بحران سوریه هر روز بر پیچیدگی هایش افزوده می شود. بحرانی که شش سال از آغاز آن گذشته اما دورنمای مشخصی برای خاتمه آن وجود ندارد. در مقابل شاهد این هستیم که بازیگران جدیدی سعی در ورود به این بحران را دارند و بازیگران قدیمی تر نیز رویکردهای تهاجمی تری را اتخاذ کرده اند. در همین رابطه باید به ادعای ورود نیروهای مشترک آمریکا، انگلیس و اردن به جنوب سوریه اشاره کرد که در صورتی که صحت داشته باشد می تواند بر پیچیدگی های بحران سوریه بیفزاید.
کد خبر: ۶۹۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 16 May 2017
 بحران سوریه هر روز بر پیچیدگی هایش افزوده می شود. بحرانی که شش سال از آغاز آن گذشته اما دورنمای مشخصی برای خاتمه آن وجود ندارد. در مقابل شاهد این هستیم که بازیگران جدیدی سعی در ورود به این بحران را دارند و بازیگران قدیمی تر نیز رویکردهای تهاجمی تری را اتخاذ کرده اند. در همین رابطه باید به ادعای ورود نیروهای مشترک آمریکا، انگلیس و اردن به جنوب سوریه اشاره کرد که در صورتی که صحت داشته باشد می تواند بر پیچیدگی های بحران سوریه بیفزاید.
 
  به گزارش تابناک، در همین رابطه، یک رسانه صهیونیستی مدعی است نیروهای نظامی تحت حمایت آمریکا با هدف مقابله با برنامه ایران و سوریه به جنوب سوریه اعزام شده‌اند.

دبکا فایل مدعی شده نیروهای ویژه آمریکایی به همراه نیروهای بریتانیایی و اردنی در ساعات پایانی روز یکشنبه به سمت جنوب سوریه حرکت کردند. هدف از این اقدام مقابله با برنامه ایران-سوریه به منظور خنثی کردن طرح آمریکا در راستای استقرار نیروهای اردنی در جنوب سوریه معرفی شده که زمان آن چندین  روز قبل از سفر دونالد ترامپ به خاورمیانه است.

نیروهای زرهی به رهبری آمریکا به همراه واحدهای اردنی و بریتانیایی از شمال اردن از طریق گذرگاه مرز تنف بین عراق و سوریه عبور کردند و با هدف کنترل جاده اصلی میان پالمیرا (تدمر) و بغداد در مواضع مورد نظر مستقر شدند. برخی از تحرکات آنها با اسرائیل هماهنگ شده است.
نتیجه تصویری برای اردن انگلیس سوریه

منابع نظامی دبکا فایل گزارش دادند که دمشق و تهران با هدف پیش دستی در مقابل عملیات های نظامی آمریکا-اردن- اسرائیل در امتداد مرزهای اسرائیل و اردن با سوریه دست به این کار زده‌اند.

به گزارش منابع دبکا روسیه نیز تحرکات نظامی تحت رهبر آمریکا را با بدبینی ( از جهت تاثیر بالقوه آنها بر طرح آتش بس روسیه در سوریه) تحت نظر داشته و مطابق با همین موضوع اطلاعاتی را درباره تحرکات نظامیان تحت هدایت آمریکا در اختیار تهران و دمشق قرار می‌دهد.

نیروهای اسرائیلی نیز روز یکشنبه مانور نظامی گسترده‌ای را در مناطق جولان و جلیله در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان برگزار کرد. به نظر می‌رسد با توجه به سفر ترامپ به خاورمیانه و سفر به اراضی اشغالی در 22 تا 24 می این مانور در روزهای آخر خود قرار داشته باشد.
 
 حزب بعث سوریه منحل می‌شود
 
یکی از رهبران ملی حزب عربی سوسیالیستی بعث سوریه، از انحلال قطعی و نهایی این حزب و تشکیل شورای ملی در این کشور خبر داد.
 
 در کنفرانس ملی روز یک شنبه حزب عربی سوسیالیستی بعث حاکم بر سوریه  که با حضور فرماندهان ملی کشورهای عضو برگزار شد، انحلال قطعی این حزب مطرح و تصویب شد.
 
به گفته این منبع، اعضای 8 کشور عربی این حزب پس از مناقشه بسیار در این کنفرانس، به انحلال قطعی و نهایی و استعفای تمامی اعضا از منصب های خود رای دادند.

این منبع -که نخواست نامش فاش شود- تاکید کرد: در جلسه روز گذشته(دوشنبه) این کنفرانس -که با حضور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و رهبر حزب بعث، برگزار می شود-  تاسیس دفتر شورای ملی به رهبری قطر و تعیین بشار اسد به عنوان دبیرکل آن به پایان خواهد رسید.

برخی منابع دیگر نیز اعلام کردند: حزب بعث منحل و شورای ملی -که تنها در عرصه مشاورتی فعالیت خواهد کرد- طی دو روز آینده با تعیین اعضای آن تشکیل می شود.

گفته می شود این چهاردهمین کنفرانس ملی حزب بعث سوریه بوده است که پس از گذشت 37 سال از زمان برگزاری کنفرانس سابق این حزب، روز یک شنبه در دمشق برگزار شده است.

حزب عربی سوسیالیستی بعث سوریه در سال 1947 تاسیس و از مارس 1963،  بر این کشورحاکم شد.
 
  کاخ سفید: آماده همکاری با ایران در موضوع سوریه هستیم
 

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در میان خبرنگاران در خصوص موضوعات مختلف و بخصوص رویه دولت ترامپ در قبال سوریه سخن گفت.

دولت «باراک اوباما» همیشه بر شعار «اسد باید برود» اصرار داشت ولی مقامات کلیدی دولت ترامپ در برهه‌های مختلف، سخنان مختلفی در این باره گفته بودند.

اسپایسر ابتدا به همین موضوع پرداخت و موضعی را که احتمالاً موضع اصولی دولت ترامپ خواهد بود، با خبرنگاران در میان گذاشت.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «دولت ترامپ معتقد است که آینده سیاسی سوریه باید توسط مردم این کشور و طی روندی آزاد و شفاف تعیین شود.»

وی پس از اینکه از وجود «آزادی انتخاب» برای مردم سوریه سخن گفت، خیلی شفاف توضیح داد که نتیجه این انتخاب در چه صورت برای آمریکایی‌ها قابل قبول خواهد بود.

اسپایسر گفت: «برای آمریکا غیرقابل‌تصور است که طی یک روند آزاد، مردم سوریه گزینه رهبری بشار اسد را انتخاب کنند.»

وی افزود: «تا وقتی بشار اسد در قدرت است، سوریه رنگ ثبات و امنیت را نخواهد دید.»

در ادامه سخنگوی کاخ سفید از آمادگی برای همکاری با ایران در بازگرداندن ثبات به سوریه خبر داد؛ مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که تنها برای حل پرونده هسته‌ای، مجوز گفت‌وگو با آمریکایی‌ها را داشته‌اند و طبیعتاً جواب این درخواست همکاری منفی است. با این حال اسپایسر برای چنین همکاری غیرمحتملی، باز هم شرط و شروط گذاشت.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «آمریکا کماکان آماده همکاری با ایران و روسیه برای یافتن راه‌حلی به سمت سوریه باثبات و یکپارچه است ولی اولین گام برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه این است که ایران و روسیه، بر وحشی‌گری‌های صحه بگذارند و از نفوذشان برای متوقف کردن آن، استفاده کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار