بازدید 6005

تجمع پاتولوژیست‌های معترض مقابل مجلس

کد خبر: ۶۹۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 28 May 2017
جمعی از پاتولوژیست‌ها در اعتراض به دستور وزیر بهداشت مبنی بر صدور مجوز برای تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی به دانش آموختگان تک رشته ای علوم آزمایشگاهی ، مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش مهر، صبح امروز جمعی از پاتولوژیست‌ها به دلیل اینکه با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صدور مجوز برای تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی به دانش آموختگان تک رشته ای علوم آزمایشگاهی داده شده است، مقابل مجلس تجمع کردند.

در کنار این افراد دانش آموختگان علوم آزمایشگاهی نیز بخاطر اجرای قانونی که در سال ۶۷ مصوب شده بود برای تشکر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری نمایندگان در این خصوص مقابل مجلس تجمع کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
امیدوارم توی دوره جدید جلوی کارانه های نجومی پزشکان را بگیرند.
این همه داد وبیداد برای اینکه کارانه ها و دریافتی نجومی این افراد داره کم میشه. اگه بقیه این آقایون را هم کارانه هاشون را کنترل کنند همشون سر جای خودشون می نشینند. چندین سال مردم را دارید سر کیسه می کنید بسه دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
کارانه پاتولوژی تقریبا هیچه، یه کمی تحقیق کن بعد دهنو باز کن....
پاتولوژیست ها کار ازمایشگاهی بلد نیستند بروند دنبال طبابت خودشون و دست از سر این رشته بردارند .
به این پزشک ها رو بدی همه مملکت رو میخان!!!!
با سلام
انتقاد اینجانب به سایت محترم تابناک می باشد که به صورت عمدی یا غیر عمدی به عنوان رسانه بیطرف عمل نکرده و به نفع پاتولوژیستها می نویسد. عزیزان رسانه ای وظیفه ی شما قلب حقیقت نیست. شما اعتراض هفته گذشته پاتولوژیستها را با تیتر اصلی ارایه کردید در حالیکه نامه پاسخ به آن در لابلای خبرهای با اهمیت کمترتان گم شد. شما می بایستی طرفدار قانون باشید ببینید قانون چه میگوید سپس قضاوت کنید و به نفع آن کس بنویسید که حق با اوست.
پاتولوژیست ها اصلا توی آزمایشگاه نیستن، فقط مهرشون توی ازمایشگاهه و این وضعیت ناجور در ازمایشگاه ها به خاطر اونهاست
کشور پزشک سالار شده. همه مشاغل بی پول بیکار شدن. اینا روز به روز گردن کلفت تر و مغرور تر میشن. باید جمعیت اینارو انقدر زیاد کنن مثل رشته های دیگه که خودشون خودشونو بدرن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
اگه زیاد بشه تو رو میدرند .... اینو نمیفهمی دیگه!
افراد phd باید دنبال تحقیق باشن نه اینکه بدون سواد لازم ادعای طبابت کنن
من از این کار وزیر محترم در شگفتم. ایا از نظر ایشان یک بینایی سنج می تواند کار یک چشم پزشک را انجام دهد؟؟ اگر جواب مثبت است لطفا برای گذراندن دوره تخصصی سریعا اقدام فرمایند!!!!!
دوستان هیچ کس بدش نمی اید یک شبه راهی را بره که تو خواب هم نمی دیده و فکر کنه از فردا صبح دکتر میشه با درامد عالی. همه فکر می کنن رتبه 100 شده نه 10000. تازه از پزشکان طلبکار هم شده اید؟
دادن مجوز ازمايشگاه به دانش اموختگان علوم ازمايشگاهي همانند دادن مجوز چشم پزشكي به بينايي سنجان ميباشد!! اين قانون كه در هيچ مملكت پيشرفته اي ديده نميشود، اجحاف كامل در حق پاتولوژيست هاست كه سالها درس خوانده اند و تخصص پزشكي قبول شده اند و دو سال نيز طرح در مناطق محروم گذرانده اند، اين شرايط سخت به هيچ وجه براي دانش اموختگان علوم ازمايشگاهي وجود ندارد. باز هم تكرار ميكنم در هيچ كشوري همچين قانون عجيبي مشاهده نميشود.
Esmaeily path. dr:
✅✅✅نامه جمعی از پزشکان حامی دولت در خصوص مصوبه وزارت بهداشت در مورد رشته پاتولوژی

در این نامه که برای امضا در سایت صدای پزشکان قرار گرفته است آمده است:

☑️ضمن تبریک و شادباش انتخاب مجدد حضرتعالی به عنوان ریاست جمهوری ایران اسلامی که با حضور بی سابقه آحاد ملت و یکپارچگی همه اقوام این کهن بوم همراه بود، عارض است که جامعه پزشکان کشور از فعالترین و تاثیر گذارترین گروههای حامی و هوادار شما بوده و هستند. این حمایت نه برپایه سهم خواهی و منفعت طلبی که بر اساس مهر وطن و علاقه به آبادی ایران و درک همین حس از میان شعارها و کلام حضرتعالی بوده است.

☑️امزید بر همه تصمیم گیریهای غیر کارشناسانه و خودمحورانه و بدون لحاظ نمودن نظر اساتید، با دستورالعملی نابخردانه افراد غیر پزشک را مشمول تسهیلات و رانتهای نیم بند آموزشی برای تاسیس آزمایشگاههای تشخیص طبی نموده و با اینکار یک رشته کاملا تخصصی پزشکی را به تاراج برده اند.

☑️ما پزشکان امضا کننده زیر از سراسر ایران اسلامی ضمن اعلام حمایت از اعتراضات به حق همکاران پاتولوژیست، مراتب برائت خود را از جمع قلیلی مغرض مردم آزار که با نابخردی بر پیکره سلامت کشور چنگ میزنند، اعلام داشته و از محضرتان تقاضا داریم ضمن ورود به قضیه مورد اشاره اخیر ، دستور فرمایید تا در حوزه پزشکی کشور از نظرات اساتید و پیشکسوتان رشته های مختلف بهره برداری شود.

☑️جناب ریاست محترم جمهور، دغدغه امضا کنندگان این نامه که اکثر قریب باتفاق آنان از حامیان حضرتعالی میباشند، جفایی است که در نهایت بر پیکره علمی کشور و در نهایت بر سلامت و صحت آحاد مردم خواهد رفت. ما نگران خسران و ضررهای جبران ناپذیری هستیم که به ساختار علم و دانش و صحت و سلامت کشور وارد میگردد.

برای امضای نامه به این آدرس مراجعه کنید:

http://medvoice.ir/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B5

Reza:
بیانیه رسمی جامعه آزمایشگاهیان
بالینی کشور (جابک) در خصوص :
مصوبه ناصواب دوره تکمیلی تحت
عنوان کلینیکال پاتولوژی آزمایشگاه
بسمه تعالی
جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور
ضمن محکوم نمودن اعمال نظرهای
شخصی افرادی که جزمنفعت طلبی
و افزون خواهی و سوء استفاده ی
دائمی ازکارکنان فرهیخته ودلسوز
آزمایشگاه واخیرا دانشجویان عزیز
علوم آزمایشگاهی هدف دیگری را
دنبال نمی کنند؛مخالفت قاطعانه و
همه جانبه خود را باتصویب طرح
غیرعلمی-غیرمنطقی دوره تکمیلی
دکترای تخصصیphd آزمایشگاه!!
بافرمولاسیون: کلینیکال پاتولوژی
که تنها خروجی آن موجه ساختن
حضورنابجای تک رشته ای های با
بیس غیرآزمایشگاه در آزمایشگاه
واصالت بخشیدن به همان طریقی
که خودشان ازسرناچاری دردوران
تعلیق دکترای حرفه ای طی کرده
و اینک نگران احیای مقطع دکترا
شده اندوخیانت به حال و آینده
رشته علوم آزمایشگاهی میباشد!
اعلام مینمایند و بادرخواست از
همه ی کسانی که به واقع دلشان
برای آزمایشگاه می تپد : جهت
مخالفت با این طرح؛ و همراهی
نکردن عاملین این جفای ناروا
تصریح وتاکیدمینمایدهرکسی
به هرمیزان دراین مسیر،موافق
عمل کند؛درپیشگاه خدا مواخذ
ودر نزد آزمایشگاهیان مسئول
خواهدبودوجامعه آزمایشگاهی
کشور:اعم ازپرسنل،دانشجو و
فارغ التحصیل اجازه نخواهند
داد که ماحصل پیگیری های
عاشقانه،امیدوارانه ودلسوزانه
چندین ساله آنها جهت احیای
مقطع دکترای حرفه ای توسط
عده ای مصادره و یا مورد سوء
استفاده قرارگیرد!وباهیچگونه
طرح و پیشنهادی بجز احیای
دکترای حرفه ای(هویت بخش
رشته علوم آزمایشگاهی)موافق
نیستند!وبه جز آن رضانمیدهند.
حبیب الله فاضلیان دهکردی
رئیس هیئت مدیره ودبیرجابک
4خردادماه1396
سردرد امروز و فکر و احساس در هم پیچیده ....
امروز دلم سوخت برای خیلی ها ...
زیر #چترسفید ایستاده بودیم که گفتند از هر دو گروه نماینده بفرستید داخل مجلس .
نماینده پاتولوژیستها دکتر کرمی دکتر اسماعیلی و دکتر منبتی داخل رفتند . از دانش آموختگان علوم پایه هم چند نفر رفتند . من فقط یک نفر از نماینده های گروه مقابل را دیدم جوانی تقریبا 30 ساله با ریش بلند و موهای پشت کفتری . نمیشناختم و تحصیلاتش را نمیدانستم ولی گویا برای آنها فرد شاخصی بود چون ورود و خروجش را با کف و سوت و هورا همراهی میکردند ...
با خودم فکر کردم چه نبرد نابرابری در یک طرف دکتر منبتی سمبل هوش و سواد و احترام و شخصیت و یک طرف جوان با موهای ... و فکر کردم حالا دلم برای کدامیک باید بسوزد برای دکتر منبتی که بعد از یک عمر زندگی علمی هنوز باید ثابت کند که پزشک است و کارش طبابت است . که بعد این همه سال باید حیثیت شغلی لگد مال شده خود و هم لباسان و شاگردانش را از زیر پای این افراد بیرون بکشد ، یا دلم برای آن جوان بسوزد که چنان در زندگی اجتماعیش احساس حقارت کشیده که حاضر است با این تمسخر به نبردی چنین واضح و نابرابر تن دهد . کاش انسانها در کشورما برای شرافت انسانی خود آنقدر مورد احترام باشند که برای کسب یک عنوان اجتماعی و مادیات و رهایی از حس حقارت درونی به هر ادعایی دست نزنند . و کاش ما پزشکان روزی خودمان این لقب "دکتر " را دودستی بازپس میدادیم به همین وزارت بهداشت و همان درمانگر بی نشانی میشدیم که قدیس نیست بلکه کار مقدس میکند .
و نمیدانستم آیا دلم باید برای علم آزمایشگاه در ایران بسوزد یا بیمارانی که با تشخیص آزمایشگاهی درمان میشوند جایی که در آن همدلی نیست . علمی که حتی اسم خودش را نمیداند که علوم آزمایشگاهی نام دارد یا کلینیکال پاتولوژی . کاش کسی بود که برای آزمایشگاه سامان و قراری بیاورد ...
یکطرف رتبه های زیر هزار کنکور سراسری , درس خوانده ی دانشکده های برتر پزشکی کشور, هفت سال عمومی, دوسال طرح اجبازی مناطق محروم و سربازی, دوسال امادگی امتحان سخت تخصص پزشکی , چهارسال تخصص پزشکی با حقوق دانشجویی زیر یک میلیون تومان , و بالاخره در سن ۳۰-۴۰سالگی پزشک متخصص پاتولوژی شدن و کمک به درمان بیماران با تشخیص یه پزشک متخصص پاتولوژی.

طرف دیگر رتبه های سی چهل هزار کنکور سراسری , با قبولی کاردانی و کارشناسی , و درنهایت کارشناسی ارشد و دکتری در یک جنبه از هزارن جنبه علم تشخیص ازمایشگاهی , بدون شناخت بیماریها , بدون معاینه ی بیمار, بدون یک شب کشیک , بدون امتحان علوم پایه ی پزشکی , بدون امتحان کارورزی , بدون امتحان تخصص , بدون گذراندن دوره ی جهارساله ی تخصص, فقط به مدد لابی و رانت , مدعی اداره ازمایشگاه تشخیص پزشکی , بله ما بدیم ما پزشکان بدیم , مردم درمانتان و تشخیص تان بعد از این بدست این عزیزان رتبه چند ده هزاری کنکور انجام خواهد شد بدون اینه پزشک باشند
مبارک است , دست مریزاد دولت تدبیر و امید , با وزیر بهداشت مدبرش ,

مردم ما بدیم , از فردا این عزیزان کنکور پزشکی ردی , برای شما نسخه می پیچند , باورکنید من نگران شمام , نگران سلامت بیمارانتان , نگران تشخیص غیر پزشک ها برای شما , شما مواظب خود باشید ,
Hamid Reza Suzangar:
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت دوستان و اساتيد محترم.
چند سؤال داشتم، اگر از اساتيد علوم پايه ، كسى در اين گروه هست ، در صورت امكان پاسخ اين جانب را بدهيد.
١) آزمون ورودى اين دوره ، همان آزمون رزيدنتى پزشكان خواهد بود؟
٢) طول مدت دوره براى اين همه رشته متفاوت ، يكسان خواهد بود؟
٣) چه كسانى تعيين كرده اند كه اين هم رشته مختلف ، با پايه هاى تحصيلى مختلف ، چه مدتى بايد تحصيل كنند
تا تخصص كلينيكال پاتولوژى بگيرند؟
٤) آيا آزمون ارتقايى در كار خواهد بود؟
٥) آيا امتحان بورد اين دوره، همان امتحان بورد پاتولوژيست ها خواهد بود؟
٦) چند سؤال در امتحان بورد اينها خواهد بود؟
٧) نمره قبولى گواهى نامه و دانشنامه ، چند خواهد بود؟
٨) آيا به فارغ التحصيلان ، نظام پزشكى خواهند داد؟
٩) آيا فارغ التحصيلان اين دوره، مثل پاتولوژيست ها و ساير پزشكان متخصص ٢ سال ضريب k خواهند داشت؟یعنی طرح اجباری دوبرابر مدت تحصیل به مناطق محروم میرند؟
١٠) آيا فارغ التحصيلان براى ورود به شهر هاى بزرگ، مثل پاتولوژيست ها و ساير پزشكان متخصص نياز به ٣٦٠ امتياز خواهند داشت؟ یا همون روز اول تهران و مراکز استان مشغول بکارمیشن
١١) آيا این طرح فقط واسه نورچشمیانه یا قراره واسه جوونترها هم باشه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار