بازدید 15720
۴

واکنش قطر به قطع روابط کشورهای عربی با دوحه

کد خبر: ۷۰۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰ 06 June 2017
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه قطر در واکنش به قطع روابط عربستان و برخی کشورهای عربی با دوحه گفت: زندگی مردم قطر هرگز تحت تاثیر این قطع روابط قرار نخواهد گرفت.

به گزارش شبکه خبری قطری الجزیره، محمد بن عبدالرحمن بامداد سه شنبه تصریح کرد: دوحه در این مدت از کشورهای دوست و برادر، تماس‌های زیادی را دریافت کرد که همبستگی خود را با ما اعلام کرده‌اند.
 
آل ثانی با اشاره به این که کشورش هدف حملات شورای همکاری خلیج فارس قرار گرفته است، افزود: گزینه راهبردی قطر حل اختلاف‌ها از طریق گفت و گو است.
 
وزیر امورخارجه قطر با اشاره به این که برخی از کشورها در تلاش هستند تا سرسپردگی خود را بر قطر اعمال کنند، گفت، این اقدام از جانب دوحه کاملا مردود است.
 
وی یادآور شد: در روزهای گذشته، شاهد بودیم که حملات تحریک آمیز زیادی به وسیله سفیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) علیه دوحه شکل گرفت.
 
وی همچنین در خصوص روابط دوحه با واشینگتن در سایه تحولات کنونی افزود: روابط ما با دولت آمریکا راهبردی و بسیار خوب است و تحت تاثیر مسائل حاشیه‌ای قرار نخواهد گرفت.
 
آل ثانی در بخش دیگری از سخنانش به واکنش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درخصوص مسائل پیش آمده اشاره کرد و گفت: امیر سخنرانی خود را با هدف این که به تلاش‌های میانجیگرانه شیخ «صباح احمد الصباح» امیر کویت فرصت دهد، به تعویق انداخت.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی قطر با تکرار این که قطع روابط کشورهای عربی با دوحه هیچ تاثیری بر زندگی روزمره مردم این کشور نخواهد داشت،‌ افزود: کشورهای سه گانه (عربستان، امارات و بحرین) مرزهای خود را به روی قطر بسته‌اند، اما این کار هیچ تاثیری بر زندگی شهروندان قطری ندارد.
 
احمد الصباح امیر کویت دوشنبه شب در تماس تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر،‌ ابراز امیداوری کرد که وی مانع تشدید تنش با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شود.
احمد الصباح همچنین خواست فرصتی فراهم شود تا تنش پیش آمده بر پایه روابط برادرانه میان کشورهای برادر حل و فصل شود.
 
امیر کویت همزمان هم از «شاهزاده خالد الفیصل» حاکم منطقه مکه و مشاور «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان که به کویت رفته است، استقبال کرد.
 
خبرگزاری رسمی کویت (کونا)‌ در این باره گزارش کرد: هیات اعزامی عربستان به کویت، حامل پیام شفاهی پادشاه عربستان بود که شامل روابط برادرانه میان 2 کشور، مسائل مشترک و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی بود.
 
عربستان روز دوشنبه به همراه ، امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.
 
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات ، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
 
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند.
روابط عربستان و امارات با قطر در روزهای اخیر به دلیل انتشار اخباری منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دچار تنش و اختلافات شدید شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
کار اسراییل و عربستان اسراییلی است انها قصد دارند جنگ راه بیندازند نسل عرب را از زمین بر دارند . و اسراییل صاحب همه سرزمینهای اعراب شود ..اینها هم کورند هم کر ...باید هوشیار باشند مسئولین انها
احتمالا یه دعوای زرگریه تا اونجا رو پایگاه امنی برای حمله به ایران داشته باشند و از اونجا تجهیزاتشون رو کنترل یا نگهداری کنند
کشورمون باید کاملا هوشیار باشه
به اصطلاح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همگی با یکدیگر اختلافات ارضی و مناقشات چشمگیری دارند.اصلا" تشکیل همین شورا به نظر می رسد در اجرای طرح امپریالیسم برای یکپارچه نشان دادن این بی هنران باشد. لیکن همان اندازه که اختلافات اینها با یکدیگر جزو نقشه های استکباری است؛ به همان میزان مدیریت این اختلافات نیز در برنامه دراز مدت استعمار نوین قرار دارد.لذا نباید تصور کرد که موضوع کنونی بر سر قطر با ابتکار و تصمیمات مستقل طواغیت حجاز ایجاد شده؛ این کار در اجرای نقشه های سیا با هماهنگی سایر شیاطین کفر و نفاق شروع شده است. جمهوری اسلامی ایران باید خیلی بصیر و هوشیار باشد.
به نظر من تحولات قطر کاملا از پیش تعیین شده بود مقامات قطری در ظاهر مخالفت با عربستان دارند اما در باطن به دنبال اهداف عربستان میباشند که در ظاهر جنگی شکل بگیرد و شیعه های قطری سلاخی شوند مثل کشور یمن اینا بازی سیاست است و سیاست گاهی خود نزنیست برای گمراه کردن دشمن باید هوشیار بود و اقدام منطقی داشت
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی