ظرفیت بسیار بالا برای رشد صنعت گردشگری ایران برای هر کارآفرین فعال در این حوزه غیرقابل انکار است.
در آستانه هزاره سوم میلادی ، صنعت گردشگری به یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی در بسیاری از کشورها تبدیل شده است و هم اکنون سرمایه گذاری های گسترده ای برای توسعه این صنعت در بسیاری از کشورها آغاز شده است.
گردشگری در ایران در طول 30 سال گذشته با فراز و نشیب های بسیار زیادی همراه بوده,مشکلات فراوان در بحث ویزا و نقل و انتقالات مالی و ارتباطات ساده همه در عدم توسعه صنعت گردشگری ایران نقش داشته اند.
اما در سال های اخیر شرایط بهتر شده است و با ورود شرکت های گردشگری خارجی به کشور و بررسی بازار استفاده نشده و خام ایران ،تغییرات بسیار امید بخشی به این صنعت وارد کرده است.
جاذبه های طبیعی, آثار تاریخی, سواحل و اقلیم متنوع ایران از نقات قوت ایران در جذب گردشگر هستند که با تبلیغات درست میتوانند در جذب گردشگر خارجی/داخلی مواثر باشند.
بنا بر گفته کارشناسان با توجه بیشتر به گردشگری در ایران و افزایش درامد ها از این صنعت میتوان بطور چشم گیری در کاهش بیکاری در کشور کمک کرد.
ایران کشوری است که در حال حاضر از نظر تعداد هتل با استاندارد های دنیا فاصله زیادی دارد . تعداد هتل ها در کشور به حدی کم است نه تنها در شهرها کوچکتر امکان رزرو آنلاین هتل وجود ندارد بلکه استانی مانند ایلام تنها دارای 2 هتل با قابلیت رزرو انلاین است.
تعداد هتل در ایران و امکان رزرو این هتل ها بصورت انلاین دو بحث کاملا متفاوت است , در بسیاری از کشور ها تاسیس هتل بدون اتصال سیستم رزرواسیون به اینترنت بطور کلی بی معنی و امری منسوخ شده است.
امکان رزرو آنلاین هتل با تلفن همراه از کشوری خارجی و شهری دیگر همیشه برای گردشگران اتفاق رویایی بوده است .
با پیشرفت دنیای مجازی و اضافه شدن امکانات بسیار زیادی برای گردشگران وقت آن رسیده که ایران هم پا به میدان بگذارد.
در این راستا استفاده از رسانه های مجازی میتواند بسیار مفید باشد از جمله این تبلیغات میتوان از ثبت مکان های دیدنی در Trip Advisor تا راهنمایی گردشگران برای استفاده ی نرم افزار های عبور و مرور داخلی اشاره کرد.
درگذشته بسیاری از گردشگران برای تهیه بلیط هواپیمای داخلی با مشکل مواجه بوده اند که در حال حاضر براحتی با کارت های ویزا و کردیت میتواند پرواز چند ایرلاین داخلی را در مسیر های داخلی خریداری کنند.
خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل آنلاین و همچنین صادر شدن آنلاین ویزا درهای تازه ای را در صنعت گردشگری خارجی ایران باز کرده است.
ضرورت افزایش درآمدهای گردشگری کشور و کاهش وابستگی اقتصاد ایران به درامد حاصل از فروش نفت ایجاب می کند که استفاده از صنعت جهانگردی/توریزم ایران بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
ترکیه یکی از اصلی ترین رقبای ایران در خاورمیانه بتازگی با مشکلات فراوانی مواجه شده که از مهم ترین آنها میتوان به نا امنی اشاره کرد , ایران با تبلیغات موثر در این بخش میتواند با پررنگ کردن موضوع امنیت که همیشه یکی از دغدغه های اصلی گردشگران بوده ،سالانه گردشکران زیادی را روانه کشورمان کند.