بازدید 34062

ایرانیان عصبانی‌ترین مردم جهان

کد خبر: ۷۰۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 24 June 2017
هر چند گزارش‌های سازمان پزشکی قانونی حکایت از این دارد که میزان آمار مراجعان نزاع به این سازمان کاهش داشته است، اما موسسه گالوپ به ترتیب ایران، عراق و سودان جنوبی را عصبانی‌ترین کشورهای دنیا معرفی کرده است.
 
به گزارش آرمان، بر اساس گزارش این موسسه۵۰‌درصد جمعیت ایران عصبانی هستند. کاهش آستانه تحمل یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر کارشناسان مسائل اجتماعی و همچنین روان‌شناسان نسبت به آن هشدار داده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل مختلف در افزایش نزاع و درگیری و همچنین بروز خشونت رفتاری و گفتاری دخیل است. این مساله باعث می‌شود آرامش شهروندان در جامعه سلب شود که خود می‌تواند تبعات دیگری نیز داشته باشد. با وجود این، مسئولان عنوان می‌کنند با فرهنگسازی و آگاهی بخشی ایرانیان به سمت آرام‌تر شدن حرکت می‌کنند. این در حالی است که گزارش اخیر موسسه گالوپ بر عکس این را نشان می‌دهد، هر چند نمی‌توان این گزارش را تمام و کمال پذیرفت.

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در هشت‌ماهه سال گذشته ۴۰۱‌هزار و ۳۳۵ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 94 که آمار مراجعان ۴۰۷‌هزار و ۸۹۳ نفر بود، 6/1‌درصد کاهش یافته است. همچنین از کل مراجعان نزاع ۲۷۶‌هزار و ۳۹۳ نفر مرد و ۱۲۴‌هزار و ۹۴۲ نفر زن بودند.
 
همچنین مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه با بیان اینکه در حوزه‌ها و شاخص‌های اجتماعی شاهد بهبود وضعیت هستیم، اظهار کرد: «میزان نزاع منجر به معاینه در کشور در سال 1394 نسبت به سال 1391 کاهش 6/8‌درصدی را نشان می‌دهد.» روزبه کردونی با اشاره به اینکه مساله نزاع و خشونت در جامعه در زمره آن دسته از آسیب‌های محسوب می‌شود که با ایجاد اختلال در روابط اجتماعی، فضای آکنده از کینه، نفرت و دشمنی را در میان افراد جامعه به وجود می‌آورد، افزود: «بر اساس گزارش پزشکی قانونی میزان معاینات نزاع در سال 1394 در کشور، 716 مورد به ازای هر صد‌هزار نفر بود که این میزان نسبت به سال 1391 که812 در هر صد‌هزار نفر بوده، حدود 9درصد کاهش را نشان می‌دهد.»
 
چندی پیش هم سخنگوی نیروی انتظامی تایید کرده بود نزاع و درگیری‌ها در کشور در 9 ماه نخست سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبلش کاهش 19‌درصدی داشته است. بر اساس آمار در سال‌های 92-94 در دولت تدبیر و امید در 27 استان کشور شاهد کاهش در میزان نزاع منجر به معاینه بودیم. طبق آمار پزشکی قانونی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، بوشهر و خوزستان پنج استان با کمترین میزان معاینات نزاع در کشور به شمار می‌روند.

ایرانی‌ها عصبانی‌ترین مردم جهان


موسسه گالوپ به ترتیب ایران، عراق و سودان جنوبی را عصبانی‌ترین کشورهای دنیا معرفی کرده است. 50‌درصد جمعیت ایران عصبانی هستند. گزارش سالانه موسسه افکار سنجی «گالوپ» در آمریکا حاکی است ایرانیان عصبانی‌ترین مردم دنیا هستند. در گزارش سالانه 2017 این موسسه از احساسات جهانی، مردم ایران به عنوان عصبانی‌ترین مردم جهان معرفی شده‌اند. این گزارش با مطالعه وضعیت 142 کشور جهان تنظیم شده است. در این گزارش مردم ایران با 50‌درصد جمعیت عصبانی و عراق با 49‌درصد و سودان جنوبی با 47‌درصد عصبانی‌ترین کشورهای دنیا معرفی شده‌اند. در این گزارش یونان نیز با 67‌درصد پراسترس‌ترین کشور دنیا معرفی شده است. همچنین در این گزارش 70‌درصد از مردم جهان لذت زیادی می‌برند، لبخند زده، احساس آرامش و احترام می‌کنند.

پژوهش موسسه گالوپ جانبدارانه است


رئیس انجمن آسیب شناسی ایران درباره نتایج پژوهش موسسه گالوپ درباره میزان عصبانیت در بین مردم ایران به «آرمان» می‌گوید: به نظر می‌رسد که نتایج موسسه گالوپ در بررسی میزان عصبانیت در دنیا بدون صداقت و بدون زمینه مطالعاتی منتشر شده است. کوروش محمدی می‌افزاید: نتایج این موسسه برخلاف واقعیت است. این مساله گواه یک نگاه سیاسی و جانبدارانه نسبت به مردم ایران است. با توجه به تحولات در منطقه و حملات تروریستی در جامعه به نوعی آنها به دنبال ارائه چهره خشن از ایرانیان هستند. به گفته او بر اساس اطلاعات و آمار موجود در کشور خشونت در جامعه ما بالاست، اما این امر نمی‌تواند ایرانی‌ها را عصبانی‌ترین افراد جهان نشان دهد.
 
باید توجه داشت که میزان خشونت در بین مردم ایران به نسبت دیگر کشورها آن‌قدر هم زیاد نیست. محمدی می‌افزاید: موسسه گالوپ در تکمیل این بررسی باید زمینه مطالعاتی‌اش را بیان کند. این موسسه در کدام خطه ایران به انجام این پژوهش پرداخته است؟ همچنین این موسسه باید جامعه آماری، حجم نمونه و روش بررسی خود را به شکل شفاف بیان کند. بی‌شک نمی‌توان با یک مطالعه و پژوهش مختصر درباره یک ملت با جمعیت 80‌میلیون نفر یک نظر قاطع داد. در واقع این نظرسنجی به هیچ‌عنوان صحت ندارد. او عنوان می‌کند: اغلب کشورهای مطرح شده در این پژوهش در خاورمیانه و جزو کشورهای مسلمان هستند. با این تفاسیر موسسه گالوپ اعتبارش را به لحاظ محتوایی، اعتبار سنجی، روایی و پایایی مطالعاتش در کشورهای مسلمان از دست داده است. به نظر می‌رسد این پژوهش در راستای اهداف خاصی انجام شده است. این آسیب شناس تصریح می‌کند: بنده منکر وجود خشونت در جامعه نیستم، اما ایران دارای رتبه در این زمینه در کل دنیا نیست. او درباره چرایی کاهش آستانه تحمل در جامعه می‌گوید: بخشی از ارتباطات فنی و عاطفی در بین آحاد جامعه کاهش یافته است. در اصل ماشینی شدن زندگی یک دلیل عمده کاهش آستانه تحمل محسوب می‌شود. افراد در عصر فناوری از آرامش و اصول روابط مثبت، انرژی، پذیرش محبت و گرما بخشی به زندگی دیگران فاصله گرفته‌اند. همچنین روش‌های تربیتی در زندگی اغلب ایرانی‌ها در خانواده‌ها و جامعه مبتنی بر تبعیض‌ است.
 
برای مثال در برخی مناطق کشور توزیع خدمات و امکانات به شکل برابر نیست. محمدی تاکید می‌کند: در اصل تنزل عدالت اجتماعی باعث کاهش آستانه تحمل می‌شود. از سوی دیگر مشکلات و مسائل حاکی از ناکامی در جامعه همچون بیکاری و ازدواج به نوعی افراد را آزار می‌دهد. در این شرایط افراد نمی‌توانند با خود ارتباط مناسب بگیرند. در واقع به نوعی مجموعه‌ای از مشکلات، گرفتاری‌ها و تنزل عدالت اجتماعی باعث شده تا اقشار جوان در جامعه به نوعی نسبت به زندگی نا امید باشند. در ضمن بروز رفتارهای خشن از سوی والدین نسبت به فرزندان باعث بروز خشونت شده است. به گفته او تنزل آستانه تحمل بر اساس مشکلات روانی و اجتماعی بروز می‌کند. هنوز در جامعه ایران عنصر نشاط وجود ندارد. افراد راهکارهای خروج از بحران‌ها را نمی‌دانند. این امر نشان‌دهنده نبود مهارت‌های اجتماعی، پذیرش و تولید نشاط در جامعه است.
 
بنابراین افراد در یک سازمان جای تولید نشاط به سمت گسترش و توسعه بحران می‌روند. رئیس انجمن آسیب شناسی کشور می‌افزاید:‌ افراد توانایی لازم را برای غلبه بر چالش‌های روحی و روانی ندارند. محمدی با تاکید بر اینکه جامعه امروز قدرت غلبه بر خشم و مسائل مخل اعصاب و روان را ندارد، می‌افزاید: در واقع وضعیت امروز جامعه به دلیل نداشتن مهارت زندگی بروز کرده است. اگر در مسائل مختلف همچون افزایش نشاط اجتماعی و کسب مهارت در جامعه از سوی تصمیم‌گیران اقدامات اساسی انجام شود به نسبت آستانه تحمل افراد در جامعه افزایش می‌یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۱۵
فکر می کنید دروغه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
با چه متد و روشي اين را اندازه گيري كرده اند؟ اين را بيان كنيد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
متعصفانه من گاهی به مرز جنون میرسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
موسسه گالوپ یک موسسه نظرسنجی کاملا علمی و معتبره ناشناس 12:55 عزیز
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
متد و روش ؟!!
کاملا حقیقت داره ، من با مترو رفت و آمد میکنم و میبینم کوچکترین برخوردی منجر به جر و بحث و دعوا میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
بنده خدا این که شما یا من یک چیزی رو میبینیم، از نظر علمی نمیشه حکم کلی داد.
ما در یه چیز دیگه هم تو دنیا اولیم.فوبیای دشمن پنداری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
نه عزیزم شما راحت باش.
"پژوهش موسسه گالوپ جانبدارانه است"!!!
آره!ما هم تو این کشور نیستیم و نمیبینیم وضعیت را!!
بله. همینطور هست. من که خیلی آدم عصبانیی هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
چه دلیل منطقی ای!!ا
به یکی گفتن پشت میکروفن "حرف" بزن گفت 1 2 3... امتحان میکنیم 1 2 3... امتحان میکنیم
بعد گفتن حالا پشت میکروفن "حرف خودتو" بزن, شروع کرد به داد و بیداد و شکایت از این و اون

مسئولین مملکت دائما حرف خودشونو میزنن که ملت رو عصبی میکنن خب اگر به حرف ملت گوش بدن که خودشون عصبی میشن!

نه؟!
هورا اول شدیم بالاخره تو یه چیزی ممنون از مسوولان که با زحمات خودشون باعث شدن ما در این ماراتن اول بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دست همه دست اندر کاران درد نکند !!!
متاسفانه همینطور شدیم..... متظاهر ،عصبی و افسرده
ما رکورد زدیم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
دمت گرم! عالی بود!
آرام ترین آدم های دنیا رو بیاری یه هفته برنامه های تلویزیون ایران رو ببینند تبدیل به غمگین ترین وعصبانی ترین و پراسترس ترین ها می شند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
مگه تلویزیون ایران رو نگاه میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
جانا سخن از زبان ما می گویی
سریال ها و فیلم های تلویزیون ایران نابود کننده روحیه مردم و مخرب اعصاب است . مثل اینکه این کارگردانها قسم خورده اند تا اعصاب و روان مردم را نابود نکنند دست بر ندارند. مخصوصا آن خانم گارگردان.
ورزشکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
کاملا درسته، من والیبالایران را دوست دارم و همه را نگاه می کنم ولی به علت پخش عجیب آن تا مرز دیوانگی پیش میرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
خیرای بی بی سی. اینقدر اتفاقات رو قاجعه جلوه میده که آدم فک میکنه الان
قراره جنگ ستارگان در بگیره! به خاطر همینه که عصبی میشیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
یکی از دلایلش هم ارسال پارازیت هستش که هیچ کس هم نسبت به اون پاسخگو نیست
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ههههههههه واقعا خیلی حرفت زیبا بود هرکی تلویزیون ایران رو ببینه اعصاب و روانش میریزه بهم
کافیه 2 تا ماشین آینه هایشان با هم برخورد کنه انوقت پیاده میشن به قصد کشت هم دیگرو میزنن و ...
بزرگترین عامل در تهران را نزد پلیس راهور که از اول صبح تا تا شب هر کی یکطرفه و پارک دوبله و وسط بلوار و توی ورودی و خروجی اتوبانها پارک میکنند و خلاف میکنند و پلیس فقط شاید پارک دوبله ها را جریمه میکند
اینکه در طول روز ده ها و یا صدها هزار نفر دیگر باید مشکلات این چند درصد قانون شکن را باید به دوش بکشند نمی بیند.
انصافا راست گفته ما ایرانی ها عصبانی ترین مردم جهان هستیم
ان وقت امریکا که مردمش هفت تیر کشی میکنند در کجای این رتبه بندی هست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
نرخ قتل در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر در ایران ۴ در امریکا ۵ در روسیه ۱۱ در هندوراس ۶۳ نفراست
ناشناس
| Italy |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
اگه خرید و فروش و حمل اسلحه در ایران مثل آمریکا آزاد بود فکر کنم از جمعیت ایران چیزی باقی نمیموند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
شما در مورد مردم امریکا هیچ چیز نمیدانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
عزیز دل اگه اینجا هم مثل آمریکا حمل اسلحه مجاز بود الان نسل ایرانی منقرض شده بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
آنها از سر تفریح آدم می کشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
ایران چاقو کش داره به جای هفت تیر کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
تلویزیون ایران رو زیاد نگاه میکنی عزیز . یه کم سر رو بیار بیرون از این تبلیغات درست تا واقعیت رو ببینی
شما اخبار ساعت 9 رو نگاه کن فقط جنگ وکشتار و جنازه توش نشون میده , بقیه شبکه ها هم بدتر از اون ,
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
پس چی سرو ببره زیر برف گل و بلبل نشون بده
این درسته که باید منبع آماری و روش نمونه گیری مشخص شود، ولی یه چیزی می گی انگار امنیت وجود داره واسه کسی که کار تحقیقاتی می کنه؟!؟!
شما ببین وقتی دو تا ماشین با هم تصادف می کنند چه اتّفاقی می افته ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
واقعا استدلالهاتون یکی از یکی منطقی تر!
"پژوهش موسسه گالوپ جانبدارانه است" چرا؟؟؟؟؟ به نظر كه كاملا هم درست مياد!
رئیس انجمن آسیب شناسی ایران اگر ذره ای درک و صداقت داشته باشد اینقدر بر روی نظرات کارشناسی برچسب سیاسی نمی زند. عصبی بودن مردم در رانندگی و در کوچه و خیابان آنقدر مشهود است که کتمان آن واقعاً شرم آور است آن هم از طرف یک مسئول مرتبط با موضوع.
علت عصبانیت مردم خورده شدن حق آنها در جامعه به اشکال مختلف و عدم نظارت موثر حکومت به ارکان آن و عدم جلوگیری از ظلم به مردم است
لابد در یونان هم جانبدارانه هست
کافیه یه برنامه دوربین مخفی مشابه اونچه که در بیرون از مرزها اتفاق میفته اجرا بشه و یکی دوتا شوخی صرفا برای سرگرمی با عابرین پیاده یا با سواره انجام بشه. فک کنم نتیجه واضحه
تو هر چی بده اول لیستیم تو هر چی خوبه آخر لیست. کاملا مشخصه هم دنیا را برای ما ساختند هم آخرتمان را !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
خدا لعنت کنه
جنگ، بيكاري، نا امني، عدم نشاط در جامعه، عدم برنامه تفريحي از دلايل اين خشونتها هستند
این مطلب را قبل از اینکه موسسه گالوپ بگوید مردم احوال خودشان را در این خصوص قضاوت کردند همین مطلب (نظر گالوپ ) باعصبانیت موجب اظهارنظر افراد (افرادی که نظرخودرابرای تابناک ارسال کردند )گردید اگر آنرا بعنوان جامعه آماری تلقی کنید ملاحظه میفرمایید صددرصد نظردهندگان عصبانی هستند.
با این صدا وسیمای که ما داریم بهتر از این می خواهید باشه؟ببینید تو صدا وسیما یک فیلم خنده دار داریم که مردم حس خوب داشته باشند گرونی و بیکاری هم کنارش.
می دونم منتشر نمیشه خدا وکیلی اگه تو ایران هم مثل آمریکا اسلاحه آزاد بود چی میشد ؟
اگه گفته بودند ایرانیان شادترین مردمند حتما انوقت امار درسته؟
مسئول مربوطه به جای پیدا کردن راه حل راحترین راه را
انتخاب میکند :انها مغرضند
تقصير كيست كه مردم ايران وحشي شده اند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
لعنت بر باعث و بانی !
وقتی همش تو سطح جامعه و صدا و سیمای میلی تخم خشونت و غم پاشیده میشه چه انتظاری دارید
وقتی یه ورزش ( زومبا ) به خاطر اینکه شاد هستش ممنوع میشه...
وقتی که زن ایرانی حق نداره بره ورزشگاه شادی کنه....
ما ایرانی ها این قدر عصبی نبودیم
مردمی که فقط مرگ فرستادن را بلد هستند. . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
الان خیلی از دنیا مرگ میفرستند!
متاسفم ولي حقيقت را گفتند و براي درمان اول بايد واقعيت را قبول كرد و سپس به حل مشكل پرداخت.
متاسفانه بي قانوني و آتش به اختيار در كشور موج ميزند.
ما خیلی باحالیم، خییییییییییییییییییییییییییلی!!!!
من هم عصبانیم
از توهین های روزمره مسئولین
از گرانی و بی پولی
از لوس بازی های رامبد و خندوانه
از جریمه های الکی پلیس
از گرانی یهویی قبض گاز و برق
از آپارتمان 10 طبقه ای که یهویی جلو پنجره خونه ام سبز شد
از دست چاله های وسط خیابان
از دست مش صمد میوه فروش
از دست دیوانه ای به نام محمد بن سلمان
من هم عصبانی ام
از دست دیوان محاسبات اداری
از دست حقوقی های نجومی
از دست قطارهای سمنان
از دست معلمان بی اعصاب
از دست وانت های آبی گور به گور شده
از دست گرد و غباری که هر روز باعث میشه 20 تا عطسه کنم
از دست بچه ها م که کنترل تلویزیون رو بهم نمیدن
از دست بیمه تکمیلی که برای 5 هزار باید کلی مدرک با امضا بهش بدیم
از دست سایت تابناک که یکی به میخ میزنه یکی به نعل
از دست خودم به موقع نماز دارم چرت و پرت تایپ می کنم
من عصابیییییییییییییییییییییییییییی ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
از دست بچه ها م که کنترل تلویزیون رو بهم نمیدن
در عصبانی بودن ما حرفی نیست، ولی بهتر است درباره چرایی آن صحبت کنید و نه خود آن. عصبانی بودند معلول است، علت چیست؟ آیا در این شرایط می توان عصبانی هم نبود؟ ایا آرام بودن در این جامعه ممکن است؟ واقعا چند نفر از ما بابک زنجانی هستیم که راحت باشیم؟ چند نفر از ما آقازاده هستیم که دلنگرانی نداشته باشیم؟ اگر یک ایرانی معمولی را پیدا کردید که با وجود همه مشکلاتش عصبانی نبود، باید دقت کنید ببینید آیا عضو داعش نیست!!! اگر نبود آنوقت باید تابعیت ایرانی اش را لغو کنید. برود در سویس آرام برای خودش زندگی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
من که ایران نیستم وهر روز اخبار ایران رو می خونم عصبی می شم و ناراحت.... درگیری سر بلال در مازنداران... گرد و خاک در خوزستان... تصویر زباله های مردم در شمال بعد از تعطیلات.... تازه من که از دور می بینم وای به حال شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
چرا نظر دیروز منو منتشر نکردین ادامه عصبانیت این هموطن بود.
کاملا موافقم، ما ایرانی ها خیلی زود عصبانی می شویم
شما واقعا درست گفتید بسیار خشن و عصبانی هستیم و تحمل همدیگر رو نداریم...........
مردم بیمار، مشکلات اقتصادی و فرهنگی و...
کی گفته ما عصبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانی هستیم
کی گفته _________________________ ما عصبانی هستیم
بگو تا مادرشو به عزا بنشانیم ......
عصبانی کلمه ادبی هست . کلمه وحشی گزینه مناسب تری هستش...
یک آلمانی ۳۴ سال پیش به من گفت
متاسفم کشورتون جنگ داره
گفت سالها بعد میفهمید جنگ چیا را از بین برده

چاپ‌کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
واسه بعضی ها «نعمت» بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
ببخشید شما چند سالتونه؟
بیکاری بی پولی .بیعدالتی .اجحاف بی قانونی.برگشت به عصر حجر.ناامیدی.و.....حاصلی جز عصبانیت نداره خدا به این ملت مظلوم رحم کنه
عصبانيت بخاطر فرو افتادن در ناحيه احساسات است و البته احساسات منفي. ايران از ديرباز منبع شاعران و عارفان پراوازه بوده كه در واقع منبع احساسات مثبت بوده اند. مردم كشور ما اصولا از ديرباز فيلسوفان و ذهن گرايان بزرگي نداشته و همين مشخص ميكنه بطور تاريخي ما مردمي با احساسات قوي تر و منطق ضعيفتري هستيم و احساسات هم در جهت منفي يعني عصبانيت.
استرس زیاد بر زندگانی مردم در ایران در دراز مدت منجر به افسردگی شده، دیدیم و میبینیم که مردممان تقریبا افسرده ترین مردم جهانند، و این افسردگی در درازای زمان تبدیل به خشم فرو خورده و عصبی شدن اجتماع میشه، و از اون بدتر جامعه عصبی چه کوچک (خانواده) و چه بزرگ (ملت) با کوچکترین مسائل روزانه با هم برخورد میکنند و خشم طرف مقابل را بالاتر برده و این چرخه خشم هر روز بر شدت و وسعت اون افزوده میشه که این در نهایت منجر به فاجعه میشه، و شما خود هر روز شاهد این ادعا هستید....

متاسفانه اقتصاد پویا ، شاد بودن، آزادی انتقاد از مسئولان خطاکار ، و آزادی های دیگر که وجودشون میتونه مرهمی بر زخم مردم باشه تقریبا امکان ناپذیره....

و همینطور سیستم عقب افتاده آموزشی که خروجی اون یه مشت مشاور و روانشناس کار نابلد و کم سواد در ضمینه تخصصشون و همینطور بی برنامه بودن حاکمیت برای تسهیل در درمان مردم آسیب دیده ( آسیب در تمامی زمینه ها) و آسیب شناسی نکردن یکی دیگر از علل بزرگتر شدن هر چه بیشتر این مشکله....

مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید هرچه سریعتر مسئولیت این تراژدی رو برعهده بگیرن، و برنامه ها و بودجه های کلان برای درمان این درد بزرگ در نظر بگیرن و اعلام کنن تا شاید اندکی از ظلمی که به مردم روا داشته شده کاسته بشه.....

(ممنون میشم اگه جهت اطلاع نظرمو بزاری)
نــــــــــــــــــــــــــه!!! شدیداً تکذیب میکنیم. شایعه است.
وقتی هیچ شادی و کنسرت خیابانی و شوی شاد در محافل عمومی نباشد همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
زبونتو گار بگیر! تو چطور می تونی یه همچین فکری داشتی باشی ! تو یک صهیونیستی نفوذی هستی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
ایشون هم یه کارشناس که راهکار دادن! راهکار کنسرت خیابانی برا مقابله با عصبانیت!!!ا
بیشتر شادی ها یا جرمند یا بسترش برای عموم فراهم نیست خانمها که باز هم بیشتر حتی از امکانات ورزشی و...هم به دلیل محدودیت ها به اندازه ی کافی براشون فراهم نیست ، کشور ما کشوری گرم و خشکه و همین گرم و آب و هوای بد هم رو اعصاب آدم تاثیر میذاره.
جدا از اینکه قوانین ما هم پر از اشکالند و مردم رو عصبی میکنن به ویژه برای زنان که به نیازهایشان توجه نشده است.
وقتی عده ای در کشور گریه وعزا را ارزش میداند و خنده و نشاط را ضد ارزش و پیوسته بر طبل غم میکوبد و شادی را بر نمیتابد آیا جز ملتی غمزده و عصبی میتوان انتظار داشت؟
من خودم همین لحظه خسته و عصبی هستم با اینکه دو روز دیگه عروسی من هست اما تو این یک ماه انقدر اذیت شدم که اصلا عروسی برام مهم نیست فقط میخوام زودتر تموم بشه
از نظر قانونی شهرداری ها مسئول اصلی بهداشت روانی شهروندان و حتی بهداشت روانی کار در شهر ها هستند.
قوه قضائیه در مقام دوم مسئولیت به علت عدم چابکی در رسیدگی به پروندها قرا ردارند
و در نهایت باز هم شهرداری ها در مقام سوم مسئولیت به علت نازیبا سازی شهری به علت عدم وجود نظارت بر نما و یا دخالت در امور و سپس ارتشاء ، اصولا نبود معماری واقعی متناسبت با فرهنگ ایرانیان باعث اضطراب و .. در میان ایرانیان شده است.
در نظر بگیرید بافت سنتی مثلا تخریب شده تا راحتی و تسهلات بوجود آید تجدید شده بدون نقشه درست بدون پارکینگ ..
خانه های قدمی که هم نگاهدارنده سالمندان بود و هم نگاه دارنده خردسالان و هم سازگار با محیط گرمو بیابیانی ایران طراحی شده بود با دست مریزاد دادن به شهرداری ها بدون معمار واقعی شد خیابانهای صرفا مستقیم بدون نظمو نظام ساختمانی به نخوی که یک نگاه کوتاه به نمای ساختمانها در تهران و یا سایر شهر ها مغز انسان سالم رو دچار نا هماهنگی و اضطراب میکند متاسفانه این شیوه کامال در ذهن مردم جای گرفته و متوجه تاثیرات آن در روند زندگی روزمره نیستیم از افزایش دمای شهرهاو آسفالت تا زندگی در کوره پز خانه هایی به نام آپارتمان (که مخصوص مناطق سردسیر است ) تا ساخت پنجر هایی که باید همیشه با پردهای ضخیم انرای از ترس نگاهای دیگران بپوشانیم!! همه اینها دست به دست هم داده اند تا مسکن واژه ای از ریشه سکنه و آرامش به غیر آن یعنی اضطراب تجلی پیدا کند.
کلااخلاق جامعه منشا تربیت کودکی وهم ژنتیک داره که دوستان ایرانی پرهردومورد مشکل دارند.
عوضش همگی رهسپار بهشت میشیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
بهشت اتفاقا جای ادمهای خوش اخلاقه!
عصبانی آنهم در ردیف عراق و سودان؟ مسیولینی که برای یک انتخابات تحمل ندارند و با سخنانشان جامعه را دچار اضطراب میکنند چه نقشی در این عصبانیت دارند؟ اینکه چهل سال است به دنیا بد وبیراه میگوییم چه نقشی دارد؟ اینکه هیچگاه یک کارناوال شادی در مملکت نداشته ایم چه نقشی دارد؟ اینکه مانع برگزاری کنسرت میشویم چه نقشی دارد؟ اینکه صدا و سیمایمان شده مدرسه علمیه و همه مردم را طلبه میپندارد چه نقشی دارد؟به نظر من علت این عصبانیت را مسیولان باید پاسخ بدهند.
به نظر من هم کاملا درست گفته واون هم ریشه تو خرده فرهنگهایی داره که واسمون درست کردند ولی...
غلط کرده که گفته ....... کجا ما عصبی هستیم کدووووووم بی پدری گفته ما عصبی هستیم ما خیلییییییی هم ریلکسیم
آخ خدا قلبمممممم
گالوپ کاملا درست میگه، خودتان فشارها از زمینه‌ها ی مختلف را که به مردم میاد را بشمارید تا چشمانتان به روی حقیقت باز بشه اونوقت این را هم در نظر بگیرید که صدا و سیما با برنامه‌ها و فیلم و سریال ها دقیقا روی آتش عصبانیت مردم بنزین میریزه، به غیر از خانه کوچک کدام برنامه مردم را به صبر بردباری و تلاش برای زندگی بهتر تشویق میکنه؟ آموزش نفرت، بی اعتمادی و بی اعتنایی عادی بودن خیانت و جنایت، جنگ و درگیری بین خانواده و فامیل یا آشنا، کینه، زندگی خوب یعنی زندگی لوکس بالا شهری و ماشینهای لوکس ووو......مشخصه سازمان صدا و سیما ماست
وقتی با هزار ترفند از مردم می خواهند پای صندوق های رای بیایند ولی تحمل نتیجه را ندارند و بازی جدیدی راه می اندازند که دوباره نظر خودشان را تحمیل کنند ،مردم عصبانی نباشند ؟ همه حق و حقوق شهروندی از مردم سلب شده ،حتی تحمل این یکی را هم که خودشان از ده ها فیلتر گذرانده اند ندارند،برای مردم چی مونده دیگه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
احسنت ! احسنت !
من که سالهای مختلف در کشورهای مختلف دنیا زندگی کرده ام وقتی به ایران مسافرت میکنم از عصبانیت مردم ایران واقعا میترسم. هیچ کشوری مثل ایران نیست. هر دفعه که به ایران مسافرت میکنم وضعیت بدتر میشود. من در اوایل جوانی از ایران خارج شدم و آن موقع خودم هم آدم دعوایی بودم ولی دعواهای آن زمان خیلی آرامتر بود و مردم زود طرفهای دعوا را سوا میکردند. ولی در مسافرتهای اخیرم به ایران متوجه شدم که دعواها واقعی و خطرناک شده است و هیچ رحمی هم نمیکنند. من که وقتی به ایران مسافرت میکنم واقعا از عصبانیت مردم میترسم. واقعا میترسم. خارجیهایی هم که به ایران مسافرت میکنند میگویند که چرا دعوا و عصبانیت در کشور شما اینقدر زیاد است.
کل امور جامعه یا توسط افراد بی سواد اداره می شه یا توسط افراد با مدرک بی ربط و همچنین پارتی دار ونتیجه میشه اینکه در هیچ زمینه ای کار اصولی با متد علمی صورت نمی گیره نمونه اش 2030 که یک کار علمی از سوی یونسکو بود که همه ساز مخالف زدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
خوب برادر من:
حودت میگی باسواد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
عزیزم چرا اخه اطلاع نداری نظر میدی؟
جانبدارانه است؟؟؟!!!
شماانگار تو اين کشور زندگي نميکنيد واقعا مگه غير از اينه
البته بماند که تلويزون هم همش تصاوير خشن و جنگ و کشتار رو نشون ميده اون هم مدت طولاني و از نزديک و با کيفيت. امادريغ از خبرهايي با ايجاد انگيزه و اميدبخش. دقت کنيد ببينيد زمان نشون دادن تصاوير حال به هم زن در اخبار چقدره و تايم مثلا نمايشگاه گل در هلند(که اگه اونم بگن تازه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
ادقت کن داداش این تصاویر خشن و کشتار رو کی اصلشو ایجاد میکنه که حالا ما داریم تصویرشو میبینیم؟
متاسفانه در ایران رسانه در امر ارامش روحی و روانی و ایجاد فضای شادی ضعیف عمل میکند
سربازی اجباری+ بیکاری فراوان+ ناامنی اقتصادی+ ...
سربازی شاید بزرگترین علت انحراف زندگی و سلامت روان افراد باشه
جمعیت زیاده برادر.
این هم نتایج کارهای فرهنگی
فقط مردم نیستند که عصبانی اند. مسئولان هم بشدت از دست هم عصبانی اند
اگر همه سر ساعت کاری وارد محیط کار شویم و بازده کاری مطلوب داشته و وظایف خود را بدرستی انجام دهیم و کارفرما همین اصل را رعایت کند اگر به خانواده پایبند باشیم و دوستدار خانواده باشیم اگر به دیگران کمک کنیم اگر قانون کشور را رعایت کنیم اگر با فساد وظلم بپا خیزیم اگر با مدل بشقاب منزل بیشتر از شکم گرسنه ای برایمان اهمیت نداشته باشد اگر وارد حریم شخص افراد نشویم اگر درستی را لازمه زندگی خود بدانیم و چشم و هم چشمی و حسادت به دیگران نورزیم و بدانیم این دنیا فانی و زود گذر است و هیچ کس در ان برنده نیست .و عشق به خداوند هستی داشته باشیم در کوانتمی که میگوید دنیا یک رویاست دیگر عصبی نخواهیم شد و این رفتار به ما ارامش میدهد
امار های قتل عمد و مرگ مشکوک در ایران اعلام نمیشه...
مرگ بر امریکا iiii
اولین پله ی پیشرفت قبول وضعیت فعلیه.
اگر هم قانونی باشد، به درستی اجرا نمی شود
من که دیگه دلم می خواد بمیرم از این زندگی راحت بشم. از عصبانیت گذشته
بگید دروغه کی به کیه . . .
مشکل بکل حله
كي گفته نشون بديد تا بكشمش
وقتی هیچ برنامه بلند مدتی برای بچه های ده 60 دیده نشد .وقتی پشت کنکور موندیم . وقتی درسمون تموم شد و برای کار ده جفت کفش پاره کردیم وقتی بخاطر کار و اینکه دستمون جلو پدرمادرمون دراز نشه از ازدواج عقب موندیم . وقتی ...
پنج سال پیش از ایران رفتم.اسفند 95 واسه دیدن خانواده چند روزی اومدم تهران.با ماشین پدرم رانندگی میکردم ی ماشین از کنارم رد شد آینه اش خورد به آینه ماشین .خلاصه جلوتر نگه داشت پیاده شد یقه مو بگیره ولی تا دید من درشت هیکلم عینهو آب سرد ریختی رو بدنش وگرنه حمله میکرد.خیلی ناراحت شدم که آستانه تحمل ما این قدر پایین اومده.
امیدوارم روزی بیاد آرامش به مردم برگرده.مرسی تابناک.
بیرون از ایران هم طرفدار داری.یا حق
یادتون باشه بخش عظیمی از این دستاورد را مدیون بابای من هستید و البته خود من به عنوان محرک اعصابش!!!
80 درصد مربوط میشه به سوء تغذیه و کمبود ویتامین در ایرانیها
از دزفولیها بپرسید چرا از بقیه ایرانیها آرام ترند؟
آینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن آئینه شکستن خطاست.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی