مفید صفحه خبر نسخه موبایل
کیان صفحه خبر نسخه موبایل
تبلیغات در تابناک صفحه خبر
مبین نت
فلای تو دی- صفحه خبر

سریال دلنوازان دچار ازدواج زدگی است

کد خبر: ۷۱۰۲۹
|
۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۳ 02 November 2009
|
30340 بازدید
حسین سهیلی‌زاده پس از تجربه ساخت سریال شبانه «ترانه مادری» و اقبال نسبتا خوب مخاطبان، سراغ سریال مناسبتی«آخرین دعوت» رفت و حالا سریال شبانه«دلنوازان» را روی آنتن شبکه 3سیما دارد؛ سریالی با موضوع تکراری ازدواج.

آنچه در این سریال واضح است اینکه سهیلی‌زاده دغدغه جوانان را تنها در ازدواج و مسائل پیرامون آن دانسته و فراموش کرده است که یک جوان در جامعه امروزی مشکلاتی فراتر از اینها دارد.

داستان از این قرار است که پسری به نام «بهزاد» برخلاف میل خانواده‌اش با دختری ازدواج می‌کند که از لحاظ خانوادگی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و پدرش گم و گور شده است.

«دلنوازان» از ریتم تندی برخوردار است و زندگی «یلدا» تعلیقی را که باید، تا حدودی در داستان ایجاد کرده اما اشکال در اینجاست که مخاطب از همان ابتدای داستان فهمیده است که این خانواده ریگی در کفش دارند و عموی یلدا فقط درصدد ظاهرسازی است و در اصل شیادی بیش نیست.

در این میان آنچه در زندگی «مهتاب» و «روشنک» هم وجود دارد همان دغدغه ازدواج است و گویا چیزی فراتر از آن در زندگی آنها نیست. آنچه تا اینجا گفته شد فقط بحث روایت است و روایت هم گویا در این سریال دچار ازدواج‌زدگی شده است.

در حوزه شخصیت‌پردازی، شخصیت‌ها تک‌بعدی تعریف شده‌اند و این یکی از اشکال‌های اساسی کار است؛ اینکه ما در مهتاب چیزی جز سپیدی نمی‌بینیم، غم در وجود این کاراکتر جایی ندارد و جای خود را فقط به مهربانی و فرشته‌کنشی داده است. این شخصیت آنقدر از خودگذشته است که خود را فراموش کرده و دائما درصدد این است که ناپاکی‌ها را از وجود دیگران بزداید و از ابتدای داستان تا بدینجا فقط و فقط از روشنک یک سیر اخلاقی دیده‌ایم و جز آن چیزی نبوده است.

«رامین بیات» یک پسر شیطان است؛ از آن دست پسرهایی که تنها وظیفه‌اش خنداندن است و در هنر مکتوبمان به وفور در داستان‌های مودب‌پور نمونه‌اش را خوانده‌ایم. او فقط می‌خنداند و کاری جز این هم ندارد. این شخصیت رو است و یکرنگی‌اش گاه تا مرز راه رفتن روی اعصاب تماشاچی هم پیش می‌رود.

این نوع شخصیت‌پردازی منسوخ شده است و جایی در سریال و تلویزیون ما ندارد و سهیلی‌زاده اگر خاطرش باشد، می‌تواند رجوع کند به همان «ترانه مادری» و از شخصیت دانیال حکیمی الگو بگیرد؛ کاراکتری بسیار چندلایه که تماشاچی با او همذات‌پنداری می‌کرد؛ گاه به او ناسزا می‌گفت و گاه او را تحسین می‌کرد اما اگر مثلا نمونه آن در این سریال بخواهد بشود عموی یلدا یا «اتابک» باید با قاطعیت گفت که سهیلی‌زاده در این امر شکست خورده است.

طراحی صحنه و لباس یکی از نقاط عطف سریال است که خیلی خوب و بجا صورت گرفته است؛ رنگ لباس‌ها گویای احوالات درونی است و زمینه رنگی که در خانه بهزاد یا خانه مادر بهزاد وجود دارد هم می‌تواند از وضعیت زندگی آنها بگوید. در حالت کلی سریال «دلنوازان» می‌تواند سریالی باشد که اوقات فراغت تماشاچیان ثابت خودش را پر کند و دیگر هیچ... .

منبع: وطن امروز

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
شما یک سریال یا فیلم سینمائی ایرانی بگو که ازدواج اولویت اول فیلم نباشه؟ حالا نمونه بدتر سریال شمس العماره حتی پیرمرد و پیرزن ها هم با هم ازدواج می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
چی هست این سریال دلنوازان؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
ریتم تند ؟
واقعا جای تاسف است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
مردم ما عاشق اینجور سریالها هستن.
1000000000 تاشم ساخته یشه پاش میشینن.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
سریال بسیار مزخرفی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
سریالهای ایرانی همه مثل هم هستند الا سریالهایی نظیر یوسف یا امام علی و امثالهم که جنبه تاریخی دارند و آموزنده هم هستند البته تهیه این سریالها پرهزینه است ولی سریالهایی که بیشتر در ساختمانها و گاهی هم در خیابان فیلم برداری میشوند کم هزینه تر هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
مهریه بعا از ازدواج هیچ ربطی به تمکین یا عدم تمکین ندارد متاسفانه مشاور حقوقی فیلم به این مسئله اشراف ندارد
شاید مشاور در تعین میزان حقوق بازیگران است ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
سينماي جهان کجا و سينماي ما با سوژه هاي تکراري کجا؟ البته کارگردانان و نويسندگان مقصر نيستند مقصر خط قرمز در کشور ماست که آنها را مجبور به ساخت فيلماي آبگوشتي و عوام پسند مي کند که فقط مي خواهند وقتي از برنامه هاي صدا و سيما را بگيرند و بابت آن پول هنگفتي به جيب بزنند و شب ملت خسته را با موضوعات تکراري به پايان برسانند. شما ادبيات فيلم اخراجيها را ببينيد اين ادبيات را در ايران به جاي جلوه هاي ويژه و حوادث و اتفاقات غيره منتظره اي که بيننده اصلا انتظار آن را ندارد بکار مي برند! براي جذابيت و فروش بالا چون عوام انتظار شنيدن اين جملات را در محافل عمومي و سينما ندارند در نتيجه فروش بالاي آن را رقم ميزند. حال، خود مقايسه کنيد.
فيلمهايي که در جهان توليد مي شوند بيشتر نگاه به آينده دارند و مطمئنا به آنها هم خواهند رسيد ولي ما هنوز اندر خم پاي چپ و راستيم...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
به پای شمس النکاح که نمی رسه واقعا مردم گرفتاری خودشون کمه دعوا و مرافعه دیگرون را هم باید ببینند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۱
در این سریال هیچ خانواده ای کامل نیست یعنی یا پدر ندارند یا مادر. مگر چند درصد جامعه این طور است؟
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# ترامپ # قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # سلاح پلاسمایی # سریال پایتخت
الی گشت