بازدید 1990

خوش‌بینی پادشاه اردن درباره آینده سوریه و عراق

پادشاه اردن از وجود علامت‌های مثبت در مسیر پیش‌ روی سوریه و عراق ابراز اطمینان کرد.
کد خبر: ۷۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 30 July 2017
پادشاه اردن از وجود علامت‌های مثبت در مسیر پیش‌ روی سوریه و عراق ابراز اطمینان کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سیریانیوز، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن طی دیدار گسترده با سردبیران، دبیران، خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگاران برجسته اردن تاکید کرد: با توجه به توافقنامه آتش‌بس در جنوب غرب سوریه که اخیرا میان اردن، آمریکا و روسیه امضا شد، امروز علامت‌های راه برای سوریه و عراق مشخص شده که نشانه‌های مثبتی هستند.

در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در هامبورگ، میان اردن، روسیه و آمریکا در راستای حمایت از آتش‌بس در جنوب غرب سوریه توافقنامه‌ای امضا شد که از روز یکشنبه نهم ژوئیه ماه جاری میلادی آغاز شد.

پادشاه اردن نسبت به اوضاع عراق و گشایش گذرگاه مرزی اردن و عراق طی سال جاری میلادی نیز ابراز خرسندی کرد.

ملک عبدالله دوم، همچنین درباره بحران اخیر در مسجد الاقصی و تلاش برای بازگشایی کامل آن و بازگرداندن اوضاع به حالت عادی و قبل از زمان شعله ور شدن بحران، تضمین احترام به وضعیت تاریخی و قانونی موجود در مسجدالاقصی صحبت کرد.

وی پایداری ساکنان قدس را ستود و بر اهمیت موضع مشترک اردن و فلسطین در رویارویی با بحران تاکید کرد.

با توجه به اینکه اداره اوقاف اسلامی در قدس نقش مهم و کارآمدی در بازگرداندن امور به حالت طبیعی دارد، ملک عبدالله دوم به پرونده فلسطین و قدس که جزو اولویت‌های اردن است، اشاره کرد و گفت: ما نقش تاریخی‌مان را در راستای حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس ادامه می‌دهیم.

وی درباره اتفاقات سفارت اسرائیل در امان تاکید کرد که کشورش حق و حقوق ملتش را نادیده نمی‌گیرد و از هیچ تلاشی برای تضمین تحقق عدالت فروگذار نمی‌کند.

یکشنبه گذشته دو اردنی توسط گارد امنیتی سفارت اسرائیل در پایتخت اردن به ضرب گلوله کشته و در جریان این اتفاق دو اسرائیلی نیز زخمی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی