بازدید 17434
۳

کشتن و آتش زدن یک پلنگ ماده و توله‌اش در بهشهر +تکمیلی

شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار بی رحمانه یک ماده پلنگ و توله اش در مناطق جنگلی شهرستان بهشهر حادثه ای تلخ و ضایعه ای جبران ناپذیر را برای محیط زیست کشور رقم زدند.
کد خبر: ۷۲۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ 20 August 2017
متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار بی رحمانه یک ماده پلنگ و توله اش در مناطق جنگلی شهرستان بهشهر حادثه ای تلخ و ضایعه ای جبران ناپذیر را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گزارش «تابناک»، روز جمعه (۹۶/۵/۲۷) بر اساس گزارشی مبنی بر مشاهده لاشه سوخته دو پلنگ در منطقه جنگلی شهید آباد بهشهر، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محل مورد نظر شدند.

 
نیروهای محیط زیست و کارشناسان در بررسی های خود متوجه شدند شکارچیان متخلف بر سر چشمه ای به نام چشمه لب سنگ واقع در در منطقه جنگلی شهید آباد به کمین نشسته و یک پلنگ ماده که به همراه توله اش برای نوشیدن آب بر سر چشمه آمده بودند را هدف گلوله قرار داده اند.

متخلفین به طرز بیرحمانه ای پس از کندن پوست پلنگ ماده و توله اش، لاشه آنها را به آتش کشیده و محل را ترک کرده بودند.

جمجمه و برخی از اندام های باقیمانده و همچنین آثار گلوله و خون به جا مانده در محل حادثه  نشان می دهد کشتار پلنگ ها طی روزهای اخیر رخ داده است.

فرمانده یگان محیط زیست استان مازندران ضمن ابراز تاسف شدید از این حادثه دردناک در گفت و گو با خبرنگاv دیده بان محیط زیست گفت: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع تحقیقات نیروهای یگان محیط زیست برای شناسایی عاملین این کشتار با هماهنگی و دستور مقام قضایی و همکاری پلیس آگاهی آغاز شده است.

کشتن و آتش زدن یک پلنگ ماده و توله‌اش در بهشهر +تکمیلی 
آثار گلوله و خون به جا مانده از پلنگ ها بر سر چشمه

مسلم آهنگری اظهار داشت: در این رابطه به چهار نفر مظنون بودیم که با دستور قضایی منزل هر چهار نفر مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت اما آثاری از پوست یا شکار پلنگ به دست نیامد.

آهنگری گفت: همچنان تحقیقات نیروهای یگان محیط زیست، پلیس آگاهی و بازجویی های تخصصی از مظنونین ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم عامل اصلی این جنایت را شناسایی نموده و به سزای عمل شنیعی که انجام داده اند برسانیم.
 
تکمیلی: بازداشت شکارچیان پلنگ‌های سوخته در بهشهر

به گزارش میزان، ماموران اداره حفاظت محیط زیست بهشهر ۴ شکارچی متخلف مظنون به سلاخی و سوزاندن دو قلاده پلنگ را در جنگل‌های شهیدآباد این شهرستان دستگیر کردند.

براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران، چهار شکارچی متخلف دستگیر شده سابقه دار  بوده و پس از تشکیل پرونده، این شکارچیان متخلف به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

گفتنی است یک قلاده پلنگ و توله‌اش اواخر هفته گذشته در هنگام آب خوردن در چشمه لب سنگ شهیدآباد بهشهر توسط شکارچیان متخلف کشته شدند که شکارچیان پس از کندن پوست پلنگ و توله‌اش، برای رد گم کردن، لاشه دو حیوان را آتش زدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اینا ادمند به نظر شما؟؟؟؟؟؟؟؟ مرتیکه اینا هم مخلوق خداهستن. خوبه زن و بچتو اینجوری کنن؟؟؟ اهای شکارچی نامرد.... با توهستم
وحشی های بی شرف
با درود احترام به محیط بانان تلاشگر وطبیعت دوستان وعاشقان سینه چاک محیط زیست چه زحمتها وکوششهایی که دانشمندان ودوستداران کره خاکی برای منقرض نشدن بسیاری ازگونه ها انجام میدهند انوقت ما به اسانی وبرای میل خودمان انها را شکار میکنیم وبا اب وتاب هم برزبان میاوریم بعضی ازاین گونه ها ازما انسانها بهتر وزیبا تر وبرای مردم ومحیط زیست سودمند ترند دربعضی ازمناطق ایران چون گربه وحشی روباه وشاهین وباز را ازبین برده اند تعداد موشها انقدر زیاد شده که شاید بزودی بیماری دامن ما رابگیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل