بازدید 2214

اعتراض حماس و فتح به اعطای خودمختاری به شهرک‌نشینان در «الخلیل»

جنبش‌های حماس و فتح اعطای خودمختاری به شهرک‌نشینان در الخلیل را محکوم کردند و آن را نشان‌دهنده اجرایی شدن سیاست تبعیض نژادی دانستند.
کد خبر: ۷۲۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 03 September 2017
جنبش‌های حماس و فتح اعطای خودمختاری به شهرک‌نشینان در الخلیل را محکوم کردند و آن را نشان‌دهنده اجرایی شدن سیاست تبعیض نژادی دانستند.

به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی شنبه (دیروز) اختیارات مربوط به اداره امور شهری در منطقه «الجیب» الخلیل را به شهرک‌نشینان صهیونیست واگذار کرد و این اقدام با واکنش دو جنبش «حماس» و «فتح» روبه‌رو شد.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس اعلام کرد: این تصمیم، متناقض با تمام قوانین بین‌المللی و نیز قطعنامه‌های سازمان ملل است. اینگونه اقدامات، نشان دهنده افراط‌گرایی رژیم اشغالگر است که سیاست تبعیض نژادی را در پیش گرفته است.

جنبش فتح محکوم کرد

«اسامه القواسمی» سخنگوی جنبش فتح اعلام کرد: این تصمیم اسرائیل واقعا خطرناک است و نقض تمام توافق‌های بین‌المللی امضا شده و نیز اجرایی شدن نظام نژادپرستی است.

وی افزود: این اقدام، تلاشی برای جدا کردن مرکز شهر الخلیل و بخش قدیمی آن در راستای اجرایی کردن توطئه یهودی‌سازی است.

القواسمی در ادامه خواستار تحرک فوری و سریع سطوح رسمی، مردمی، قانونی و دیپلماتیک برای توقف این تصمیم شد.

هدف اعطای خودمختاری به شهرک‌نشینان ، تقویت آنها در اداره امور روزانه از مسیر شوراهای محلی عنوان شده است. قرار است شورایی متشکل از شهرک‌نشینان صهیونیست در منطقه ذکر شده تشکیل شود و این شورا خدمات شهری را به اهالی ارائه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی