بازدید 2912

لزوم وجود کتاب در سبد مصرفی خانواده‌ها

کد خبر: ۷۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 12 September 2017
احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ عمومی باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: متأسفانه این مسئله که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، در جامعه جا نیفتاده و فرهنگسازی در این خصوص صورت نگرفته است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای ایجاد چنین فرهنگی نیاز به پای کار آمدن همه نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگ است، افزود: شورای فرهنگ عمومی باید وقت بگذارد و حداقل یک سال تمام با دستور کار ایجاد فرهنگ کتابخوانی نشست برگزار کند و راهکارها و سیاست‌گذاری‌ها در این خصوص را نشان دهد.

وی تصریح کرد: صدا و سیما باید به طور جدی در کنار نهاد کتابخانه عمومی کشور در این عرصه فعالیت کند و با تبلیغات در این حوزه سرانه مطالعه در کشور را ارتقا دهد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس تنوع در چاپ انواع کتاب را یکی دیگر از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در کشور خواند و تصریح کرد: کتاب‌های در حال چاپ در کشور از تنوع زیادی برخوردار نیست و همین مسئله بر کاهش میزان سرانه مطالعه در کشور دامن می‌زند.

وی ادامه داد: مؤلفان و نویسندگان در حوزه چاپ نیز باید به مسائل و مشکلات در جامعه بپردازند تا خواننده هر آنچه مورد نیاز خود می‌بیند را در کتاب‌های عرضه شده به بازار یافت کند.

آزادی‌خواه با تأکید بر اینکه کتاب باید از حبس در قفسه‌ها به سبد مصرفی مردم در سوپرمارکت‌ها منتقل شود، یادآور شد: این اقدام در ارتقای سطح مطالعه مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود. پیش از این شاهد بودیم که کالاهایی که محل عرضه آن‌ها جای دیگری بود امروز به دلیل بازاریابی در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند.

وی با اشاره به فروش موفق کتاب دا، افزود: در فروش این کتاب یک تجربه موفق نصیب مدیران فرهنگی شد به این ترتیب که این کتاب از محل فروش در کتاب‌خانه‌ها به سوپرمارکت‌ها راه یافت و این یعنی می‌توانیم عرضه کتاب‌های مفید در طول سال را به سوپرمارکت‌ها هم منتقل کنیم تا مردم در کنار خرید‌های روزانه خود کتاب را هم خرید کنند.

دولت به‌جای حذف مالیات از حوزه چاپ، یارانه نقدی را افزایش دهد

آزادی خواه با اشاره به درخواست انجمن‎ها و سندیکاهای حوزه چاپ و نشر برای حذف مالیات بر ارزش افزوده از این حوزه، تصریح کرد: اگر بخواهیم در هر حوزه ای مالیات‌ها را حذف کنیم، نظام اقتصادی و مالیاتی کشور دچار مشکل خواهد شد و با توجه به اینکه حذف مالیاتی نیاز به دو سوم آرای نمایندگان مجلس دارد، بعید می‌دانم چنین مسئله‌ای تحقق یابد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند به جای حذف مالیات، یارانه به تولیدکنندگان صنعت چاپ و نشر اختصاص دهد، افزود: حذف مالیات موجب از بین رفتن فضای رقابتی در این حوزه می‌شود و می‌تواند باعث کاهش کیفیت محصولات حوزه نشر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی