بازدید 1712

واشنگتن: در حل بحران سوریه "شریکی قوی‌" خواهیم بود

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: واشنگتن تا زمانی که وضعیت سوریه ثبات نیابد، آرام نخواهد شد.
کد خبر: ۷۳۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 16 September 2017
سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: واشنگتن تا زمانی که وضعیت سوریه ثبات نیابد، آرام نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: آمریکا "شریکی قوی‌" در حل بحران سوریه خواهد بود. ما تا زمانی که سوریه را قوی و قدرتمند نبینیم، خیالمان آسوده نخواهد شد و این بدین معناست که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در جایگاهش باقی نخواهد ماند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر بر جنگ علیه داعش در سوریه به جای تمرکز بر برکناری بشار اسد تاکید کرد و این موضوع اولین اظهارنظر وی پس از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

شماری از کشورهای عربی و غربی خواستار برکناری بشار اسد از قدرت به عنوان پیش شرط حل و فصل بحران سوریه هستند  اما شدت این درخواست‌هادر دوره اخیر تدریجا کاهش یافته است  به نحوی که این کاهش در مواضع ترکیه، آمریکا و فرانسه و عربستان کاملا مشهود است.

نیکی هیلی افزود: آمریکا در حل و فصل بحران سوریه مشارکت خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد ایران نقش اصلی را در این باره ایفا کند.

در دور ششم نشست آستانه با توافق بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش جدید که به طور کامل یا جزئی غوطه شرقی دمشق و استان‌های ادلب، حمص، لاذقیه، حلب و حماة را به مدت شش ماه در برگیردو قابلیت تمدید را داشته باشد پایان یافت. همچنین قرار است ایران، ترکیه و روسیه ۵۰۰ ناظر را برای نظارت بر آتش‌بس در حومه ادلب مستقر کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین به تلاش‌های بین‌المللی برای برگزاری دور جدید مذاکرات ژنو درباره سوریه بدون اعلام تاریخ دقیق برگزاری آن اشاره کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی