بازدید 8548
۴
پیش بینی تازه «تابناک» از تصمیمات غیرعلنی؛

گزینه اصلی اسکار حذف شد، این چهار فیلم در صحنه ماندند

در لیست کوتاهی که به زودی اعلام خواهد شد، چهار فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله، «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی، «نفس» ساخته نرگس آبیار و «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی حضور دارند؛ رویکردی که امیدها درباره قرار گرفتن نماینده ایران در لیست اولیه نامزدهای اسکار 2018 را نیز بسیار کمرنگ‌ ساخت.
کد خبر: ۷۳۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 18 September 2017
گزینه اصلی اسکار حذف شد، این چهار فیلم در صحنه ماندند
با وجود آنکه بررسی امتیازات فیلم‌ها و اخذ نظر از برخی اعضای هیأت انتخاب گزینه ایران برای جایزه اسکار 2017 نشان می‌داد که «وارونگی» گزینه اصلی معرفی اسکار اصلی کنار گذاشته شده و چهار فیلم «رگ خواب» نعمت‌الله، «مالاریا» شهبازی، «نفس» آبیار و «ویلایی‌ها» قیدی در صحنه ماندند.
 
به گزارش «تابناک»؛ هیأت انتخاب تعیین نماینده ایران برای جوایز اسکار 2018 با ترکیب و سیروس الوند کارگردان، مجید انتظامی آهنگساز، محمد بزرگ نیا کارگردان، کمال تبریزی کارگردان، سید جمال ساداتیان تهیه کننده، رسول صدرعاملی کارگردان، جواد طوسی منتقد، رضا کیانیان بازیگر و امیر اسفندیاری معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به تازگی بررسی گزینه‌ها را شروع کرد و ده فیلم را در لیست بلند به عنوان نامزدهای اولیه اعلام کرد.
 
«برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری، «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» اثر حمیدرضا قربانی، «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله، «لاک قرمز» اثر سید جمال سیدحاتمی، «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان، «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی، «نفس» اثر نرگس آبیار، «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی و «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی، گزینه‌های هیأت انتخاب در این لیست بودند.
 
پرس و جوی «تابناک» از برخی اعضای هیأت انتخاب، حکایت از آن داشت که یک گزینه بیش از سایرین، توجه را به خود جلب کرده و آن، «وارونگی» سومین فیلم بلند بهنام بهزادی است؛ فیلمی که در شصت و نهمین دوره جشنواره نیز به نمایش درآمد و سابقه اکران بین المللی در سوئد را نیز داشت و موضوعش نیز برای جامعه غربی و داوران جایزه اسکار قابل فهم و بیانگر یک رویکرد جهان شمول بود.
 
با این حال در اتفاقی غیرمنتظره این فیلم از لیست بلند حذف شده و در لیست کوتاهی که به زودی اعلام خواهد شد، چهار فیلم «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله، «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی، «نفس» ساخته نرگس آبیار و «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی حضور دارند؛ رویکردی که امیدها درباره قرار گرفتن نماینده ایران در لیست اولیه نامزدهای اسکار 2018 را نیز بسیار کمرنگ‌ ساخت. مشخص نیست با چه منطقی، «وارونگی» کنار گذاشت شد اما «مالاریا» در لیست ماند؟!
 
در اتفاقی جالب، همزمان با تحرکات درباره انتخاب فیلم نهایی، اعلام شد «مالاریا» تنها فیلم در میان لیست چهار فیلم نهایی است که قرار است به زودی اعلام شود، در گروه آزاد اکران خواهد شد، تا بدین ترتیب شرط لازم برای حضور در لیست کوتاه را به دست آورد. البته در عین حال نباید از کنار «رگ خواب» نیز به سادگی گذشت و شاید این بار نوبت نعمت الله است که اثرش نماینده ایران در این صحنه باشد.
 
آیا هیأت انتخاب که از چهره‌های باتجربه و پرسابقه‌ای تشکیل شده، انتظار دارد اسکار به این آثار که برخی از ایشان ارزش ملی ویژه‌ای دارند اما برای تماشاگران سایر کشورها مفاهیم مشترکی ندارند، مورد توجه اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی قرار بگیرند و نامزد جایزه اسکار شود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
بقیه فیلم ها را ندیدم اما نفس عالی بود. اولین بار بود که در انتهای فیلم به شدت شوکه بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
نفس یک فیلم خسته کننده بود که وسطش خوابم برد
بررسی های خودتون نشون میداد وارونگی گزینه اصلیه
برای اسکار باید جهانی اندیشید نه ملی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی