بازدید 10233
۳

مهر تأیید بر جنون قاتل روحانی

کد خبر: ۷۴۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 28 October 2017
«خواب عجیبی دیدم که در آن صدایی به من می‌گفت باید فردی را زخمی کنی، من هم از شمال به تهران آمدم تا حکم را اجرا کنم.»

به گزارش همشهری، اين اعترافات عجيب مردي 43ساله است كه در اقدامي جنون‌آميز به يك روحاني در مقابل متروي امام خميني حمله كرد و او را به قتل رساند.
 
وي پس از مطرح‌كردن اين اعترافات عجيب با دستور قاضي محسن مديروستا، بازپرس جنايي تهران براي بررسي سلامت رواني در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفت كه نتايج آزمايش مشخص كرد وي هنگام ارتكاب جنايت جنون داشته است.

تحقيقات در اين پرونده از عصر دوم آبان‌ماه امسال رخ داد. آن روز رهگذراني كه از مقابل ايستگاه متروي امام خميني، در خيابان خيام عبور مي‌كردند، ناگهان مردي را ديدند كه با جسم برنده‌اي كه به‌دست داشت، به سمت يك روحاني هجوم برد. او 5ضربه به مرد روحاني زد كه مردم با ديدن صحنه به سمت وي رفتند و مانع فرارش شدند.
 
دقايقي بعد با حضور پليس، متهم دستگير شد و مرد روحاني كه دانشجوي دكتري الهيات و استاد دانشگاه بود، براي مداوا به بيمارستان انتقال يافت. هنوز ساعتي از درمان وي نگذشته بود كه وي به‌دليل ضرباتي كه به سر، قفسه سينه و كتفش وارد شده بود،

جانش را از دست داد و گزارش اين جنايت به قاضي محسن مديرروستا، كشيك جنايي اعلام شد. با دستور وي، تحقيقات از متهم شروع شد كه وي اعترافات عجيبي را پيش روي تيم تحقيق مطرح كرد.
 
وي گفت: من اهل شمال كشور هستم و در بندرانزلي زندگي مي‌كنم. الان بيكارم اما تا پيش از اين در يك كارخانه برنج‌كوبي كار مي‌كردم. همسر و فرزندم 8‌ماه پيش به‌خاطر اختلافاتي كه داشتيم مرا ترك كردند.

وي ادامه داد: شب قبل از حادثه از انزلي به تهران آمدم و مي‌خواستم صبح به مجلس بروم تا درخصوص حقم صحبت كنم اما موفق نشدم. پس از آن به مغازه برادرم در خيابان سعدي رفتم. در آنجا ناهار خوردم و تا ساعت 4:30 آنجا بودم. پس از آن به خيابان آمدم. ناگهان با ديدن جمعيت به ياد خوابي افتادم كه چند روز پيش ديده بودم. در خواب صدايي به من مي‌گفت بايد يك نفر را زخمي كنم. من هم به مغازه‌اي رفتم و يك گزن كفاشي به قيمت 35هزار تومان خريدم.

بي‌هدف در خيابان‌ها راه افتادم تا سوژه‌اي پيدا و حكم را اجرا كنم. مقابل مترو بودم كه با ديدن مقتول به سمتش رفتم و 5 ضربه به او زدم.
 
وي ادامه داد: من 29روز در بيمارستان امين‌آباد و 3بار در بيمارستان ابن‌سيناي رشت به‌خاطر اختلالات روحي و رواني بستري بودم. ضمن اينكه به مصرف ترياك و هروئين اعتياد دارم و بارها به‌خاطر شرب‌خمر شلاق خورده‌ام.
 
چندبار هم به جرم سرقت دستگير شده‌ام. ‎ در همين حال دكتر شهرياري، سرپرست دادسراي جنايي گفت: پس از دستگيري متهم و معرفي‌شدن وي به پزشكي قانوني مشخص شد كه وي داراي اختلالات شديد روحي و رواني بوده است و در ارتكاب جرم فاقد اراده و قوه تميز است.
 
‎قاضي شهرياري گفت: پزشكي قانوني همچنين اعلام كرده كه به‌خاطر شرايط حالت خطرناك وي به قيد فوريت در يك مركز روانپزشكي بستري شود. به اين ترتيب متهم در امين‌آباد بستري شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
با این شرایط، یاید کسانی که اجازه حضوز چنین فردی را در اجتماع داده اند، به جای ایشان محاکمه و اعدام شوند
بارها شلاق خورده .. والا هر کسی بارها شلاق بخوره مجنون میشه
اصلا هم مجنون نبوده ..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر