بازدید 3007
اقتصاد در گذر زمان

از امضای قرارداد نفت با کنسرسیوم توسط شاه تا اعلام فهرست کالاهای صادراتی ممنوعه آمریکا به ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۴۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 29 October 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

7 آبان 1333، شاه قرارداد نفت با كنسرسيوم را امضا كرد. اين قرارداد روز قبل در مجلس سنا تصويب شده بود.

7 آبان 1353، قرارداد اعطاي وام ۴۰۰ ميليون دلاري ايران به انگلستان براي تقويت سيستم آبياري آن كشور ميان جمشيد اشراقي معاون وزارت اقتصاد و دارايي ايران و « پيتر استات » مدير عامل سازمان ملي آب انگلستان امضا شد.

7 آبان 1357، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد روزانه 50 ميليون دلار ارز از ايران خارج مي‌شود. اين خبر حاكي از خروج ارز توسط خانواده پهلوي و وابستگان دربار است.

7 آبان 1362، امام در پاسخ به يكي از مسئولان اداره ضرابخانه بانك مركزي، با ضرب آرم جمهوري اسلامي بر روي سكه هاي رايج در كشور مخالفت كردند.

7 آبان 1366، راديو صداي آمريكا فهرست كالاهاي صادراتي آمريكا را كه صدورشان به ايران ممنوع شده است اعلام كرد. اين كالاها شامل انواع قايق هاي موتوري آبي، وسايل يدكي هواپيما، وسايل رمز، عكسبرداري زيرآبي و... مي باشد.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار