بازدید 2982
۱

وقتی که داوود اوغلو در مذاکره با بشار اسد مشت اش را بر میز کوبید!

در جریان نشستی میان رئیس‌جمهوری سوریه و وزیرخارجه وقت ترکیه در سال ۲۰۱۱ بشار اسد چهار ماه فرصت خواسته بود تا اوضاع داخلی را تحت کنترل در بیاورد اما احمد داووداوغلو از کوره در رفته و با مشت روی میز کوبیده بود!
کد خبر: ۷۴۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 29 October 2017
در جریان نشستی میان رئیس‌جمهوری سوریه و وزیرخارجه وقت ترکیه در سال ۲۰۱۱ بشار اسد چهار ماه فرصت خواسته بود تا اوضاع داخلی را تحت کنترل در بیاورد اما احمد داووداوغلو از کوره در رفته و با مشت روی میز کوبیده بود!

به گزارش تابناک، سایت yenicaggazetesi نوشته است: «احمد داووداوغلو، وزیر خارجه و نخست‌وزیر سابق ترکیه مسوول تمام شکست‌های سیاست خارجی آنکارا در ۱۵ سال گذشته و غرق شدن ترکیه در باتلاق خاورمیانه‌ است. در سال ۲۰۱۱ زمانی که اولین نشانه‌ها از تنش‌های داخلی در سوریه ظهور کرد، داووداوغلو به عنوان وزیر خارجه به سوریه رفت و با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به گفت‌وگو نشست. این نشست تنش‌آلود که ساعت‌ها به طول انجامید، نه تنها کنجکاوی‌ها در داخل ترکیه بلکه در سراسر جهان را برانگیخت.

در پی این جلسه اطلاعات متفاوتی از طریق رسانه‌ها منتشر شد. داووداوغلو در اولین اظهارات پس از این جلسه محرمانه تاکید کرد که پیام رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر (وقت) ترکیه را منتقل کرده است تا جلوی عملیات‌های نظامی اسد را بگیرد و اصلاحات سرعت یابد. این موضع‌گیری مهم منجر شد تا گمانه‌زنی‌هایی درباره جزئیات یک نقشه راه و یا برنامه برای کاهش تنش در سوریه و احیای ثبات مطرح شود. اسد هم تاکید کرد که در تکمیل روند اصلاحات جامع مصمم و پایدار است و آماده دریافت کمک دوستان و برادرانش است.

     
در پی این سفر که آمریکا فشار روی سوریه و اسد را افزایش داد، داووداوغلو، وزیرخارجه وقت گفت: "ما به سوریه آمدیم تا تمام گزینه‌ها را بررسی کنیم اما گمان نمی‌کنم این روند چندان بتواند دوام بیاورد." ظاهرا در این جلسه اسد چهار ماه فرصت خواسته بود تا به آشوب‌های داخلی پایان دهد و اصلاحات دموکراتیک را آغاز کند. اما داووداوغلو نتوانسته اعصاب خودش را کنترل کند و با مشت روز میز کوبیده است. رئیس‌جمهوری سوریه هم تاکید کرده است که استعفا نخواهد داد.»
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
داوداغلو سیاستمداره و این کار را نمیکنه، ایشان کارکشته است
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات