بازدید 9863

اخاذی میلیونی سرهنگ قلابی با تهمت‌های اخلاقی

کد خبر: ۷۴۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 04 November 2017
اخاذی میلیونی سرهنگ قلابی با تهمت‌های اخلاقی
متهم سابقه‌داري كه در پوشش سرهنگ نيروي انتظامي با اجير كردن دو زن جوان از شهروندان بيش از 400 ميليون تومان اخاذي كرده بود به دام افتاد.
 
به گزارش جوان، چندي قبل مرد جواني در پايتخت به اداره پليس مراجعه و از مرد مأمورنمايي كه با همدستي دو زن جوان از وي اخاذي كرده بودند، شكايت كرد.
 
وي گفت: شغل من مسافركشي است. عصر روز قبل دو زن جوان را به عنوان مسافر سوار خودروام كردم تا به مقصدشان در خيابان دماوند برسانم. در حال رانندگي بودم كه شخصی با موتورسيكلت مشكي كنارم آمد و خواست توقف كنم. او كارت شناسايي به من نشان داد و خودش را سرهنگ و مأمور پليس معرفي كرد و مدعي شد براي دو مسافرم ايجاد مزاحمت كرده‌ام. وقتي به او گفتم آنها مسافر من هستند در كمال ناباوري دو زن مسافر مدعي شدند به آنها پيشنهاد دوستي داده‌ و مزاحم آنها شده‌ام. حرف‌هاي من فايده‌اي نداشت تا اينكه او مداركم را گرفت و گفت بايد خودروام به پاركينگ منتقل شود و خودم به دادسرا معرفي شوم. از آنجا كه اگر خودروام به پاركينگ منتقل مي‌شد بيكار مي‌شدم التماسش كردم تا اينكه در نهايت 3 ميليون تومان به كارتش به عنوان جريمه واريز كردم و او هم مداركم را تحويل داد. پس از آن وقتي به دوستانم موضوع را گفتم، متوجه شدم مرد موتورسوار مأمورنما بوده و دو زن مسافر هم همدست او بوده‌اند و به اين شيوه از من اخاذي كرده‌اند.
 
با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي علي وسيله‌ايرد‌موسي بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 34 براي رسيدگي در اختيار تيمي از كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي قرار گرفت.
 
طرح شكايت‌هاي مشابه از سرهنگ قلابي
 
مأموران در نخستين گام از تحقيقات با شكايت‌هاي مشابهي روبه‌رو شدند كه همگي حكايت از اين داشت مردي حدوداً 45 ساله كه خودش را سرهنگ ارگان‌هاي نظامي و انتظامي معرفي مي‌كند با همدستي دو زن جوان از رانندگان مسافركش و مغازه‌داران به همين شيوه اخاذي مي‌كند.
 
مرد ديگري هم با طرح شكايت از مأمور قلابي گفت: در حال عبور از ميدان فرهنگ سعادت‌آباد بودم كه دو زن جوان را به مقصد ميدان شهرداري سوار خودروام كردم. هنوز مسافت زيادي را طي نكرده بودم كه مرد موتورسواري به من نزديك شد و خودش را سرهنگ و مأمور امنيت اخلاقي معرفي كرد و دستور داد خودروام را كنار خيابان نگه دارم. وقتي از خودرو پياده شدم، مرد موتورسوار مدعي شد من مزاحم مسافرانم شده‌ام و جالب بود دو زن جوان هم حرف‌هاي او را تأييد كردند. او گفت بايد خودروام را به پاركينگ منتقل كند و علاوه بر بازداشت من دادگاه هم به خاطر مزاحمت مرا 15ميليون تومان جريمه مي‌كند. پس از ساعتي حرف زدن 5 ميليون تومان به كارتش واريز كردم و او مرا رها كرد.
 
اخاذي در پوشش مأمور اماکن
 
مرد مغازه‌دار دیگری هم در شكايتي گفت: داخل مغازه‌ام بودم كه زن جواني به عنوان مشتري وارد مغازه‌ام شد. لحظاتي بعد مردي حدوداً 45 ساله وارد مغازه شد و خودش را سرهنگ اداره اماكن معرفي كرد. او مدعي شد من قصد آزار و اذيت زن جوان را داشته‌ام و گفت بايد مغازه‌ام پلمب شود. وقتي زن جوان ادعاي مرد مأمورنما را تأييد كرد و گفت از من شكايت دارد، خيلي ترسيدم و براي اينكه او را منصرف كنم مبلغ يك ميليون و 500 هزار تومان به او پرداخت كردم و بعد هم زن جوان شكايتش را پس گرفت.
 
در حالي كه هر روز بر تعداد شاكيان سرهنگ قلابي افزوده مي‌شد، كارآگاهان دريافتند حسابي كه شاكيان به آن پول واريز كرده‌اند، متعلق به مردی معتاد و كارتن‌خواب است. بدين ترتيب مأموران احتمال دادند متهم با استفاده از مدارك مرد بي‌خانمان اقدام به باز كردن حساب كرده تا شناسايي نشود.
 
شناسايي متهم سابقه‌دار
 
در حالي كه متهم هيچ ردي از خود به جا نگذاشته بود، مأموران در تحقيقات تخصصي و بررسي پرونده‌هاي متهمان سابقه‌دار موفق شدند سرهنگ قلابي را شناسايي كنند. بررسي‌ها نشان داد متهم كه مرد 42 ساله‌اي به نام حسين است که مدتي قبل به جرم اخاذي دستگير و روانه زندان شده اما خيلي زود در ارديبهشت ماه امسال از زندان آزاد شده است. در نهايت مأموران سرهنگ قلابي را در مخفيگاه تازه‌اش حوالي ميدان شهدا شناسايي و دستگير كردند.
 
اعتراف به اخاذي با همدستي 2زن جوان
 
متهم پس از دستگيري به جرم خود اعتراف كرد و گفت كه با همدستي دو زن به نام‌هاي زهرا و صغري با جعل عناوين دولتي و نظامي از شهروندان اخاذي مي‌كرده است.
 
سپس مأموران مخفيگاه همدستان متهم را نیز در حوالي ميدان شوش و شهر ري شناسايي و آنها را بازداشت كردند.
 
دو متهم در بازجويي‌ها حرف‌هاي سرهنگ قلابي را تأييد كردند و مدعي شدند حسين در اخاذي 500 هزار تومان به عنوان دستمزد به آنها پرداخت مي‌كرده است.
 
سرهنگ كارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: شناسايي دهها مالباخته و بررسي‌هاي حساب متهم نشان مي‌دهد وي تاكنون بيش از 400 ميليون تومان از شهروندان به همين شيوه اخاذي كرده و براي شناسايي شاكيان احتمالي تصوير بدون پوشش متهم به دستور بازپرس علي وسيله‌ايردموسي قاضي پرونده منتشر مي‌شود تا مالباختگان احتمالي پس از شناسايي براي شكايت به اداره پنجم پليس آگاهي مراجعه كنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر