بازدید 4804
۳

وزیر نیرو: وضعیت ذخایر آبی کشور وخیم است

کد خبر: ۷۴۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 07 November 2017
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در کل کشور الگوی مناسبی برای مصرف آب وجود ندارد گفت: وضعیت کشور ایران از نظر ذخایر آبی وخیم بوده و مانند یک مجروح است.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: باید از دانش جدید برای تصفیه آب استفاده کنیم تا کسری آب جبران شود.
 
وی با بیان اینکه درحال حاضر 20 میلیون هکتار از مزارع کشاورزی جهان با بهره گیری از آب فاضلاب کشت می شوند افزود: تغییر الگوی کشت و آموزش کشاورزان از سوی وزارت جهاد کشاورزی ضروری است.
 
وزیر نیرو افزود: باید درخصوص مشکلات و بحران آب به مردم آگاهی داده شود تا آنان الگوی مصرف خود را به سمت وسوی بهینه سازی تغییر دهند.
 
وی به پروژه آبرسانی به پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: باوجود محدودیت های مالی دولت اما این طرح در کمتر از 2 ماه به بهره برداری رسید.
 
اردکانیان گفت: این پروژه با احداث 2 ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 180و 288 متر مکعب در ساعت، اجرای 30 کیلومتر خط انتقال آب شرب و احداث 500 متر مکعب مخزن ذخیره آب افتتاح شد.
 
وی با اشاره به اینکه تمام توان خود را برای آبرسانی به نقاط مختلف خوزستان بکار خواهیم گرفت افزود: یکی دیگر از مصوبات مهم دولت برای خوزستان اجرای طرح احیاء اراضی 550 هزار هکتاری است.
 
وی یادآور شد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری خوزستان اجرای فاز دوم این طرح را پیگیری می کنیم.
 
وی گفت: اجرای کامل طرح مقام معظم رهبری موسوم به طرح 550 هزار هکتاری نیازمند ایجاد انسجام بین دستگاهی شامل وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت است.
 
وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
وقتی به مردم اعلام نشه مردم همون رویه سابق خودشون رو ادامه میدن و با اب شرب حیاط و ماشین می شورند
فلسفه روی کار آمدن دولتها بهبود وضعیت کشور نسبت به قبل می باشد متاسفانه در کشور ما چنین فلسفه وجود ندارد و تنها وظیفه مسئولین یا ایراد گرفتن از دولتهای قبل است که خود نیز به حق است یا تعریف و تمجید از خود است. وضعیت عملکرد مسئولین در کشور نشان از عدم رعایت شایسه سالاری بجای عوامل دیگر است تازه این افراد از فیلترهای قوی نظارتی گذر کرده اند که نشان از بی تاثیر بودن این عوامل مهم در انتخاب این افراد در کارایی آنها می باشد
تا وقتی به دنبال جایگزین کردن منابع جدید نباشید وضع بدتر هم میشه. خشکسالی عظیمی در راهه چون همه چشم دوختیم به آسمون تا ببینیم بارون میاد یا نه. خدا رو شکر که به آبهای آزاد دنیا ارتباط داریم. به جای احداث سدهای پرهزینه که بعضا هیچ نقش مثبتی در حل مشکل کم آبی ندارن، می تونیم کارخانه های آب شیرین کن در ورودی خلیج فارس تاسیس کنیم. هم آب مورد نیاز کشور تامین میشه و هم اکوسیستم خلیج فارس به هم نمی خوره.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی