بازدید 32608
نگاهی به تصاویر تأسف‌بار پروژه‌های مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده؛

از کرمانشاه که گذشت؛ به داد دیگر نقاط کشور برسید! + تصاویر

متأسفانه بی توجهی به مسائل فنی، مهندسی و ایمنی در پروژه های مسکن مهر شهرهای زلزله زده به وضوح به چشم می آید. باز هم تأکید می کنیم که فارغ از هر گونه نگاه سیاسی، باید هر چه زودتر به شرایط سایر پروژه های مسکن مهر در دیگر نقاط کشور رسیدگی و اگر نقصانی وجود دارد، هرچه زودتر برطرف شود.
کد خبر: ۷۴۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 13 November 2017
ساعت 21 و 48 دقیقه یکشنبه شب ( شب گذشته) زمین لرزه ای به بزرگی 7.2 ریشتر شهر سلیمانیه عراق را لرزاند و در پی آن، برخی شهرها و استان های مرزی ایران نیز دچار لرزش های شدیدی شد که به دنبال آن، متأسفانه تاکنون بیش از 387 تن جان خود را از دست داده اند، بیش از 6 هزار و 603 تن دچار جراحت شده و مطابق با اعلام مسئولان، حدود 70 هزار تن از مردم کشورمان بی خانمان شده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در حوادث و وقایعی مثل زلزله، چند فاکتور مهم برای حفظ جان افراد زلزله زده اهمیت بسزایی دارد. اولین مورد آن ساعت وقوع زلزله است که اگر از ساعات پایانی شب تا ساعات ابتدایی صبح یعنی تایمی که مردم در حال استراحت و خواب هستند، نباشد، به طور چشمگیری میزان تلفات جانی را کاهش می دهد؛ هرچند زلزله مثل آنچه شب گذشته اتفاق افتاد، شدید باشد.

موضوعات دیگری مثل فرا گرفتن آموزش های لازم پیش از وقوع زلزله، حفظ خونسردی در زمان وقوع زلزله و از همه مهمتر داشتن پناهگاه مناسب است که موضوع پناهگاه، سکونتگاه یا خانه است که مقاوم بودن آن تا حدود بسیاری باعث کاهش تلفات و صدمات جانی می شود، بنابراین اگر زلزله در زمان مناسبی به وقوع بپیوندد و از طرفی هم زلزله زدگان پناهگاه مناسبی داشته باشند، تا اندازه بسیاری از اتفاقات تأثر بار و از دست رفتن جان افراد جلوگیری خواهد شد.
 

در این زمینه، اگر به تجربیات گذشته نگاه شود، بیشترین آسیب در زلزله هایی مثل زلزله بم، زلزله طبس، زلزله رودبار و زلزله جنوب خراسان ـ که در ساعات نامناسبی به وقوع پیوسته ـ در نقاطی وارد شده که مردم مسکن و سرپناه نامناسبی داشته اند. در این موارد، بیشتر خانه های خشت و گلی دچار ریزش و تخریب شدید شده و متعاقبا افرادی که در این گونه منازل بودند، جان خود را از دست داده و دچار خسارات شدیدی شدند.

این اتفاق در زلزله شب گذشته غرب ایران به نوع دیگری رخ داده است. به این صورت که علاوه بر تخریب خانه های روستایی، خشت و گلی و منازل قدیمی، شاهد وارد شدن خسارت های سنگین به واحدهای مسکن مهر ساخته شده در شهرهای زلزله زده از جمله شهرستان سرپل ذهاب بودیم. اتفاقی که برخی آن را دستمایه تخریب و یا به کرسی نشاندن حرف خود و موضوعات دیگر کردند؛ اما عمق فاجعه و ماجرا به نحوی است که باید به جای این گونه کارها، تلاش کنیم از آسیب های بعدی و احتمالی در این زمینه جلوگیری کنیم.

در وهله نخست، باید بدون داشتن هرگونه نگاه سیاسی بررسی شود که پروسه شکل گیری و ساخت مسکن مهر در شهرهای مختلف چگونه بوده و چه مصالحی استفاده شده؟ کدام شرکت ها نسبت به ساخت اقدام کرده اند و کدام مهندسان ناظر و شرکت ها بر پروسه ساخت نظارت کرده و پس از اتمام پروژه، مجوز سکونت مردم به دلیل رعایت شدن نکات فنی، مهندسی و ایمنی را صادر کرده اند؟

ساخت مسکن به صورت انبوه و برای عامه مردم، هرچند کاری ارزشمند برای خانه دار شدن بخشی از مردمی است که فاقد مسکن شخصی هستند، اگر به چنین پروژه هایی نگاه ابزاری و سیاسی داشته باشیم و از آن در جهت بهره برداری برای منافع خودمان و جریان و گروهمان استفاده کنیم، نتیجه همینی می شود که امروز در مورد پروژه های مسکن مهر در شهرهای زلزله زده غرب کشور شاهد آن هستیم.

امروز و در این شرایط، مهمتر از نقد هر جریان سیاسی یا فردی که در به سرانجام رسیدن چنین پروژه های تأثیرگذار بوده اند، بررسی شرایط پروژه های مسکن مهر و مقاوم سازی آنها برای جلوگیری از هر اتفاق تلخ دیگری در آینده است. در این شرایط به نظر می رسد شرکت های سازنده، ناظران و بهره برداران پروژه های مسکن مهر باید بار دیگر شرایط این پروژه ها و منازل را بررسی کنند و اگر ضعفی در ارتباط با ایمنی وجود دارد، برای حفظ جان مردم هرچه زودتر نسبت به مقاوم سازی و ایمن کردن این واحدها اقدام کنند.

باید توجه داشت که قطعا پول و هزینه کمی برای اعطای مسکن مهر به مردم از آنها اخذ نشده است، چون در عمده این پروژه ها زمین های بایر و بلاکاربرد رایگان در اختیار سازندگان تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار می گرفته و صرفا هزینه ساخت و مصالح واحدها پرداخت می شده است، لذا بی کیفیتی مسکن مهر، مقوله ای است که به هیچ عنوان پذیرفته نیست و دست اندرکاران باید در خصوص آن به افکار عمومی پاسخگو باشند.

برخی در همان سال های رونق عجیب مسکن مهر ـ که نه تنها باعث کاهش قیمت مسکن نشد، بلکه به دلیل در پیش گرفته شدن سیاست های نادرست در این زمینه و داشتن نگاه ابزاری به آن باعث افزایش قیمت مسکن و البته ارائه واحدهای مسکونی بی کیفیت به متقاضیان شد ـ از کیفیت نامناسب این پروژه ها گلایه می کردند و معتقد بودند برخی پیمانکاران برای پایین آوردن قیمت یا داشتن حاشیه سود مناسب از مصالح نامرغوب و بی کیفیت بهره می برند یا در ساخت و ساز کم و کاستی دارند، اما چون حادثه ای در خصوص این واحدهای مسکونی رخ نداده بود، کسی به این موضوعات توجهی نکرد.

حتی رئیس سازمان نظام مهندسی در سال 93 از امضا فروشی در خصوص پروژه های مسکن مهر سخن گفت که برخی رسانه ها و کارشناسان او را متهم به سیاسی کاری کرده و مورد هجمه قرار دادند، اما اتفاقی که دیشب در خصوص واحدهای مسکن مهر مناطق زلزله زده غرب کشور افتاد و به طور گسترده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی انعکاس یافت، نشان داد این حرف ها خیلی هم بی ربط نبوده و ای کاش همان موقع به آنها رسیدگی می شد.

تصاویری که از پروژه های مسکن مهر در غرب کشور مخابره شده، مخاطب را به یاد شهرهای جنگ زده در سوریه و عراق نظیر موصل، حلب و رقه می اندازد؛ اگر در فرصتی دیگر آن را در کنار عکس های این شهرهای جنگ زده بگذارید، کمتر کسی متوجه خواهد شد که این عکس ها مربوط به زلزله شب گذشته است.

متأسفانه بی توجهی به مسائل فنی، مهندسی و ایمنی در پروژه های مسکن مهر شهرهای زلزله زده به وضوح به چشم می آید. باز هم تأکید می کنیم که فارغ از هر گونه نگاه سیاسی باید هر چه زودتر به شرایط سایر پروژه های مسکن مهر در دیگر نقاط کشور رسیدگی شود و اگر نقصانی وجود دارد، هرچه زودتر برطرف شود.

برخی کارشناسان می گویند: به دلیل استفاده از مصالح نامرغوب و ساخت این پروژه ها در نقاطی که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته اند ـ که عمده آن در آبرفت کوه ها و یا نقاط نامناسب و بیابانی است ـ عمر پروژه های مسکن مهر کمتر از ده سال است؛ این را می توان در عکس های مخابره شده از شرایط این پروژه ها در مناطق زلزله زده به خوبی دید و دریافت 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۵۲
مسکن مهر از هر نظر فاجعه بوده و هست و خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
بهتر بود میگفتی عملکرد این دولت در تکمیل مسکن مهر سرپل ذهاب فاجعه بود .
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
قبرستان مستضعفان
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
البته زلزله هم طولانی بود هم شدتش بالا بود.
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
از نظر وزیر مسکن جناب آخوندی که مزخرف بود ، بی تردید قسمت دیوارچینی در زمان ایشان بود .
ولی اسکلت ساختمان تکان نخورده . نشان می دهد که زمان آقای آخوندی ، دیوارها را پیمانکار نابکار ملعون گذاشته .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
باید اینم در نظر گرفت که این منازل در اثر زلزله ی هفت ریشتری این بلا سرشون اومد
هفت ریشتر واقعا زیاده
شهاب
| Germany |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
این که از بعضی لحاظ درست اجرا نشده حرفی نیست هرچند مشکلی برای سازه اصلی بروز نکرده با این وجود اولا:فکر می کنید وضعیت ساختمانهای شخصی ساز بهتر است؟دوما ساکنین مسکن مهر عمدتا قبل از این در خانه هایی ساکن بودند که می توانست دهها برابر این خسارت و تلفات جانی داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
خدا رو شکر که مسکن های اجتماعی روحانی هیچ آسیبی ندیدن
ضمنا خسارات زلزله 6.2 ریشتری بم را با زلزله 7.4 ریشتری ) قدرت 30 برابر)
این زلزه مقایسه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
تابناک بی انصاف ، این مسکن مهر در زمان آقای روحانی ، به اتمام رسید .
ستون زمان آقای احمدی نژاد بود و دیوارهایش زمان روحانی .
لطفا اطلاع رسانی صحیح انجام دهید .
الان موضوع داغ هست . یک هفته تا ده روز دیگه همه یادشون میره.
من تا یدم میاد همین بوده
یک اتوبوس میره دره . همه فکر میکنند و جلسه میزارن . بعد چی میشه؟
سرباز تو پادگان خودش و بقیه رو کشت، چی شد؟
اختلاس شد. چی شد؟
اینم به فراموشی سپرده میشه . مثل خیلی چیزهای دیگه..مثل بیکاری من 28 ساله
اگه همین مسکن مهر ها نبود الان تلفات به مراتب بیشتر بود میشه از عکس ها متوجه شد که باز ساختمان های مسکن مهر مقاوم تر از منازل شخصی هستند گرچه در ساختشون کم کاری شده ولی باز بهتر از منازل شخصی مقاومت کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
اگر امکان تصویر گذاری در اینجا بود جوابت را
می گرفتی
وقتی دیوان عدالت اداری حضور مجری ذیصلاح در ساخت و ساز را غیر الزامی کرد و باعث شد مهندسان بیکار شوند و بقال و قصاب و پزشک خانه بسازند باید فکر اینجا رو میکردید.وقتی بقال سر کوچه خانه میسازد و ناظر میخواهد نظارت کند مثل اینست که قصاب سر کوچه شما را جراحی مغز کند و پزشک فقط نظارت کند.
به داد کجا برسند تمام شد رفت دیگر جایی نمانده که بسازند. فقط ساکنان مسکن مهر بروند یک بیمه ای بکنند که ساختمان ها به مو بند است.
اخوندی راست میگفت.
اگر بجای این مسکن های مهر مردم در خانه های قدیمی و روستایی بودن فاجعه رخ میداد.چرا نیمه خالی لیوانو میبینید؟اگر او بم بجای اون خونه های خشتی همین مسکنهای مهر بود جونه خیلیا گرفته نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
مسکن ساخته شده تا این مشکلات رخ نده
باید مصالح گچ و آجر در ساختمان سازی حذف شوند یا برای استحکام بهتر آنها فکری بشود هرجا زلزله اومد اول آجرها می ریزند این عیب باید رفع شود باید ببینیم دیگر کشورها چی کار می کنند این وظیفه وزارت مسکن و شهرسازی است کمی هم تحقیق و اندیشه کنید
خشت اول چون نهد محمود کج ، تا کرمانشاه می رود دیوار کج
مسکن مرگ نه مهر
دو نفر از فامیل های دور من (زن و شوهر هستن) مدیر فنی پروژه های مسکن مهر هستند. مهندس عمران بی سوادتر از این دو نفر من توی زندگیم ندیدم. زن و شوهر از دانشگاه پیام نور با معدل 14 و 14.2 فارغ التحصیل شدن و به واسطه پارتی کلفتی که دارن شدن مدیر فنی پروژه های استانی مسکن مهر. با این وضعیت نخبه گزینی همین که این ساختمون ها تا اومدن زلزله سر پا هستن هم جای تعحب داره.
وقتی همه کارها بدون آینده نگری باشد ، اوضاع بدتر از این هم خواهد شد
فکرت دنیا غلط ، اندیشه عقبی غلط / کار ما بیچارگان اینجا غلط ، آنجا غلط .
ما کتاب جنگ هفتاد و دو ملت خوانده ایم / خط غلط ، معنا غلط ، املا غلط ، انشا غلط
چرا کامنتها را سانسور میکنی پس جون؟
مسکن مهر یک پروژه احمقانه وخطرناک است چراجان مردم رابه بازی میگیرید احمدینژاد باید پاسخگو باشد وبه خاطر این همه خسارت مالی وجانی محاکمه شود
بیشتر از ۵۰٪ مدرسه های سرپل ذهاب خراب شده . بیمارستان شهر دهها خونه با خاک یکسان شده
البته که ،ضعیت نظارنتی ساختمان فاجعه بار هست
ولی حرف سیاسی یعنی این وسط خرابی نمای چند تا از ساختمونهای مسکن مهر به عنوان فاجعه اصلی اسم بردن حداقل این تعداد هموطن از اون خونه های با خاک یکسان شده خارج شدن .....
سال 88 و 89 با شرکت من جهت انجام مسکن مهر تماس میگفتند . شابد هفته ای 2 تا 10 تماس داشتم . شرایط همه مثل هم . 5 درصد از مبلغ قرارداد همان اول کار و تضمین اینکه کار را بدون کنترل کیفیت انجام میدهید و ناظر فنی نیست که کار را تحویل بگیرد (جهت پایین آوردن قیمت ) . خیلی شرکتها به خاطر همین قضیه از انجام مسکن مهر صرفنظر کردند ولی به هرحال دلالان مسکن مهر کار را متاسفانه پیش بردند
در هرکجای دنیا چنین اتفاقی بیوفته پیمانکار ومهندس ناظر به عنوان جنایتکار محاکمه میشوند.
مسکن مهر طرح خوبی بود ولی نحوه اجرا ایراد داشت در پروژه مدیر کنترل پروژه وجود دارد و تا حدود زیادی مهندسان ناظر باید جوابگو باشند . دولت قبلی بودجه تعریف نموده ولی در پایین دست کارکرد مناسب نداشتند بهتر است فنی بررسی شود نه سیاسی ‌. چرا که این گونه حوادث تکرار خواهد شد . به چرایی ریزش ساختمان بیمارستان ها و اماکن مهم مواقع بحران باید توجه داشت . در هریس نیز بیمارستان تازه ساخت اسیب دید و در این زلزله نیز تکرار شد . اماکن نظامی و انتظامی نیز اسیب دید یک برنامه مدون کلی علمی نیاز است .
فقط مسکن مهر ریخته؟ خانه هایی که در دولت آقای خاتمی و دولت آقای روحانی ساخته شده اند سالم هستند؟
نه عزیز دلم هر کاری کنید نمیتوانید محبت آقای احمدی نژاد را از دل این مردم بیرون کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
با مشاهده عکسهای مسکن مهر و مسکن
شخصی ساز ها که بغل همدیگرند محبت
آدم به احمدی نژاد به اوج خودش می رسه
از عکسهایی که دیدم مشخصه که مسکن مهر رو کسایی ساختن که اصلا بلد نبودن ساختمان بسازن... نمیگم دزدی کردن، حرفم اینه که انگار خودت بری سر میدون چهارتا بنا و کارگر بیاری و خودتم نقش مهندس رو بازی کنی...
فرق این خونه ها با خونه ای که خودتون بدون دانش لازم بسازید چیه؟
چرا یه همچین پروژه ای در ابعاد به این بزرگی رو (که درواقع دولت فقط زمینش رو بخشیده وگرنه پول ساختش رو که خود مردم دادن) به افراد فاقد صلاحیت دادن؟
خودتان هم می دانید نگاهتان به قضیه کاملا سیاسی است و اگر مسکن مهر و مسکن روستایی دکتر احمدی نژاد نبود الام شاید ده ها هزار نفر مثل رودبار کشته داده بودیم. در ضمن زلزله رودبار نصفه شب نبود و دقیقا موقع جام جهانی بود
تنها یک راه دارد . شرکتهای سازنده مسکن مهر و طراحان محترم این ساختمانها را به محل حادثه آورده مجازات کنند. این جا جای سختگیری و پیش گیری است. شرکتهای سازنده مسکن مهر شهرهای دیگر را هم تا رفع عیب ممنوع الخروج کنند. البته اگر تا حالا تشریف نبرده باشند.
دولت الان خوشحاله حداقل وزیر راه یه بهانه برا حرفاش پیدا کرد که باز بکونه این طرح رو..
چیزی که در تصاویر دیده می شود این است که سازه ساختمان پابرجا باقی مانده است.و تخریب بیشتر در دیوارها و نما اتفاق افتاده است.
فعلا ساخت مسکن و بیمارستان در سایر نقاط جهان ضروری تر است‌ هنوز کوووووووو تا انتخابات.
اقایان فقط در زمان حوادث جو گیر می شوند بعد فراموش می شود کشوری با این همه ثروت ومنابع حدا دادی چرا باید دچار این همه تلفات باشد
اینقده مقوایی درست کردن معلوم نیست اجرها سنگ نما را نگه داشتن یا سنگ نما اجرها را ؟؟
تو طبقات بالایی مسکن مهر نایین وقتی وزش باد شدید باشه دیوار جلو هال با پنجرش با هم میلرزه و صدا میده
دولت سیاستی باید پیش گیرد که مواداولیه ساخت مسکن ارزان شود. و هرکس خانه خود را بسازد نه اینکه کار ساخت مسکن بدست عده ای سودجو سپرده شود.
به گزارش دولت بهار، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده‌اند.

مسعود شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده است و براساس عکس‌های موجود بیشترین خسارت‌ها مربوط به منازل ساخت خود مردم بوده است.

وی همچنین در این ارتباط به خبرنگار ایسنا گفت:‌ ما در این شهرستان دو پروژه ۵۰۰ واحدی و ۲۵۰ واحدی مسکن مهر داریم که پروژه اول بر روی گسل قرار داشته و آسیب دیدگی آن به دلیل پایین بودن کیفیت ساخت مسکن مهر نبوده بلکه تمام ساختمان‌ها و سازه‌های آن منطقه حتی اداره راه و شهرسازی این شهرستان که ساختمانی یک طبقه است آسیب دیده‌اند
خدا لعنت كند كسي كه مسول كاري هست و مردم بي گناه رو قرباني جيب خود ميكنه متا سفانه اكثر كشته شده گان در مسكن مهر زندگي ميكردن زلزله در عراق بوده فقط 8نفر كشته داده
مسکن بی مهر!
خدا راشکر خانه هائی که شما در وسط شهر ها ساختید کاملا سالمند
روحانی چه کار کرد برای فقرا ؟؟؟
نویسنده مقاله که شیطنت رسانه ای می کنید. این ساختمانها که در مقابل زلزله 7 ریشتری خوب دوام آورده اند. شما که کارشناس نیستید مجبور نیستید نظر بدهید
دل خوشی دارین ، چیزی قابل اصلاح هست که 70 تا 80 درصد اصولی و اساسی ساخته شده باشه که مابقیشو بشه اصلاح کرد ، مسکن مهر از اساس مشکل داره و باید به کل به دینامیت منفجر شه و خاک برداری شه و مجددا آباد شه .
در شهر اگر کَس است ُ یک حرف بس است .............
لعنت بر باعث و بانی .
نویسندۀ گرامی، فکر می‌کنید سازه‌های مسکن در ایران، چه مسکن مهر و چه غیر آن، در برابر زلزله چه‌قدر مقاومت می‌کنند؟ من برای خودم مسکن ساخته‌ام همه دقت‌ها را نیز به کار بسته‌ام، اما مطمن هستم با زلزله 7ریشتری تخریب می‌شود!!!
این طرحی بود که سالها اصول گرایان بهش افتخار میکردند اقای تابناک
خجالت بکشین از بم که گذشت از رودبار گذشت از کرمانشاه هم میگذره به تهران میرسه اونوقت عده‌ای فقط مشغوله اختلاس مملکت هستن، به جای دخالت در همه جای دنیا بیاین به امور خودمون برسین، وقتی تهران زلزله بیاد وضعمون از یمن و فلسطین و سوریه هم بدتر میشه حالا ببینین
یاد فیلم اجاره نشینها افتادم...
اگر مسببین آن بطور علنی محاکمه شوند درس،عبرتی. میشود برای دیگران
دست از سیاسی بازی های کورکورانه بردارید! وضعیت ساختمان های نوساز دیگه رو با این عکس ها مقایسه کنید. در مقابل زلزله 7.8 ریشری تمامی ستون ها و سقف واحد ها سالم و سرپا هستند.
البته اگر مقاومت دیوارها بیشتر بود مطلوب تر بود بهتر بود.
مطمعنا پیمانکاران آقای آخوندی همین را هم تحویل مردم نمی دادند
"از ساعات پایانی شب تا ساعات ابتدایی صبح یعنی تایمی که مردم در حال استراحت و خواب هستند"... تایم!!! خارجی صحبت میکنی تابی
مسعود شریفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: تنها دیواره‌های بیرونی مسکن مهر تخریب شده است و براساس عکس‌های موجود بیشترین خسارت‌ها مربوط به منازل ساخت خود مردم بوده است.
احمدی نژاد، بلایی به سر ایران آوردی که خدا میدونه تا کی تاثیرات خانمان براندازش رو شاهد بایم، خیر نبینی.
همون که جناب وزیر شهرسازی گفت: "مسکن مهر از هر نظرکه بنگریم شایسته این عنوان هست "مزخرف"
مشکل صنعت ساخت کشور ما اینه که متاسفانه به جای پیشرفت ،پسرفت قابل ملاحظه ای داشته وعلیرغم وجود قوانین صریح در خصوص الزام اجرای ساختمان توسط متخصصین امر ،سازندگانی در این عرصه فعالیت میکنند که هیچ دانش تخصصی در امر ساختمان و انواع سازه ها ندارند.
به عبارتی دیگر هر کسی گوشه حیاط خونه اش یک دستشویی ساخت ،شد متخصص و سازنده
اینها که هیچگدام نریخته،‌ چرا انقدر کینه جو و فرصت طلب هستید
ساختمان بلند مرتبه وغیر اصولی در کوچه چند متری سبب افزایش جمعیت در این مناطق می شوند اگر در شروع زلزله ده درصد تلافات داشته باشد بعلت ریزش این ساختمان ها در کوچه ها معابر سبب مانع در کمک رسانی در ساعات اولیه می شود تلافاف زخمیها چند ین برابر در این مناطق می شود
چه دادی چه کشکی چه ماستی اون زمان که میشد نظارت کرد نکردید
گفتیم گفتید بحث سیاسی می کنید

پول ها به باد رفت و تمام الان هیچ کاری نمیشه کرد
تابناک کینه ایی تعدا اسیب دیده گاه در مسکن مهر چقد بوده؟
شما راست میگین مسکن اجتماعی را که شما در بهترین نقاط شهرها ساختید کاملا سالم مانده اند
خدا از باعث وبانی اش نگذره
قطعا و حتما میبایست پیمانکاران و مهمتر از همه مهندسین ناظر را‌ محاکمه کرد. چندسال پیش در ترکیه چنین‌زلزله ای آمد دولت با پیمانکاران و مهندسین ناظر بزخورد و زندانی شان کرد .
مسکن مهر با اشتقراض از سیستم بانکی و افزایش حجم نقدینگی ضربه بزرگ تورمی (تورم مالیت فقرا) به کشور وارد کرد. اعتبار خیلی از پروزها را از بین برد . از نظر اجتماعی ممکن است آسیبهای خود را بعدها به همراه داشته باشد.
اما قدری منصف باشید این تصاویر مربوط به پروژه سرپل ذهاب نزدیک کانون زلزله است. علیرغم بزرگی زلزله اسکلت آن سالم مانده پس پیمانکار اسکلت آن کارش در حد قابل قبول بوده است. اما در و یا دیوار ظاهرا طبیعی است بریزد یا خیر باز هم باید توسط کارشناسان بررسی شود. متاسفانه در رسانه ها با جمله اغراق آمیز مسکن مهر با خاک یکسان شد مواجه هستیم! اگر به همین روند به کارها ی رسانه ای ادامه دهیم یک روز این اغراق در گزارش و یاوه گویی گریبان خودمان را هم خواهد گرفت همانگونه که گریبان بسیاری از بزرگان نظام را گرفت. مراقب باشیم درست و به اندازه اتفاقی که رخ داده اطلاع رسانی کنیم. شما که متشرع هستید باید معتقد باشید دروغ کلید همه گناهان است چه آن طرفی چه اینطرفی.
حالا اگر مهران مدیری شروع کن از مهندس ها انتقاد کند تمام مهندس ها کفن می پوشند و دست به اعتراض می زنند
دولت هزینه کامل با براورد سمهندسی کامل و متناسب با استاندارد به پیمانکار پرداخته و اگر کوتاهی باشد مقصر دولت نیست شدت زلزله ۷/۳در مقیاس ریشتر بوده و ساختمانهای مسکن مهر سرپل ذهاب بسیار نزدیک به کانون زلزله است و بیشتر نما ریزی داشته تا فرو ریختن که نسبت به شدت زلزله طبیعی است .بهره برداری سیاسی از یک حادثه طبیعی هیچ دردی را دوا نخواهد کرد
دوما بیشترین تلفات مربوط به یک محله قدیمی به اسم فولادیه در سرپل ذهاب میباشد
شدت زلزله بسیار زیاد بوده است
همه میدونن خونه های مسکن مهر ایمنی ندارند ولی از روی ناچاریه که میریم تو این خونه ها بهتر از آلاخون والاخون بودن
اگر مسکن مهر نبود ساکنان آن احتمالا در جایی سکونت داشتند که به جای دیوار سقف آن فرو میریخت.
این دولت اگر میتواند بهترش را برای مردم بسازد. دیکته نانوشته غلط ندارد.
مسکن مهر خیلی سرتر از بقیه وسایل و ساختمانهاست که در این کشور ساخته شده ، مثلا خودروی پراید و پژو و مخصوصا چینیهای جدید هر هفته اندازه زلزله کشته میده ، در ثانی دیکته ننوشته غلط ندارد مسکن مهر را با چه میسنجید؟!!!
تنور داغ است اینهم مثل بقیه فاجعه های کشور بعد از مدتی به فراموشی سپرده خواهد شد
نه درس عبرت.
اگر در کشور سیستیم اداری و عدالت درست و حسابی داشتیم افرادی که تصمیمات و عمکرد آنها باعث اضافه شدن تلفات انسانی و مالی ناشی از بی کیفیتی مسکن های مهر شده محاکمه و خواستار جبران تلفات می کردند
مرد حسابی، هفت و نیم ریشتر زلزله بوده همه خونه ها توی عکس خدا رو شکر سر پا هستن و غیر از دیوارای بیرونی آوار نداشتن، نکنه انتظار داشتی فقط شیشه ها ترک بخوره، برو ببین سر خونه های شخصی مردم چی اومده، منتشر نمی کنی لااقل شرم کن و جای سیاسی کاری فکر مرهم شدن به زخم مردم باش
ما ثلاث هستیم بخدا یه شهرستان چهل هزار نفری یه در مانگاه داره بیمارستان نداری بخدا هیچی نداره مردم از خونریزی میمیرن
روم به دیوار انگار با تف چسبوندن
مسکن مهر در این استان ها هیچ گشته ای نداشته و ساز اصلی ساختمان اسیب ندیده ، فقط تیغه ها خراب شده
باید خدا رو شکر کنن که در این ساختمان ها بودن و الان زنده هستن
بروید از خدا بترسید مسکن مهر امتحانش رو پس داده
این قدر سیاسی کاری نکنید ، اون دنیایی هم هست ، همه کارهای بقیه بد هستن و فقط ما خوبیم دیگه کسی رو قانع نمیکند
مسکن مهر از لحاظ بی کیفیتی و غیر استاندارد بودن در ساخت تقریبا در اکثر مناطق کشور دارای وضعیت مشابه با سر پل ذهاب است و مسلما در بلایای طبیعی چون زلزله کاملا بی مهر است.باید دو برابر هزینه اولیه ساخت برای مقاوم سازی اونها هزینه بشه تازه اگه کارساز واقع بشه .
به جون هرچی مرده احمدی بر میگرده
شاهكار
بشینید تا به داد برسند.
انکه نیاموزد از گذشت روزگار .هیچ نیاموزد زهیچ اموزگار .
تسلیت میگم.نکته ای اینجاست.تعداد امار عزیزانمونه که از دست رفتن.در ایران چندین برابر سلیمانیه و کردستان عراق می باشد.چرا؟نکاتی اینجاست.متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی ، ما همچنان از تکنولوژی 40 سال قبل در ساخت و ساز استفاده میکنیم.مصالح بی کیفیت گران و همچنین عدم نظارت کافی در مراحل ساخت(به دلیل تعرفه کم نظارت)
تا کی عزیزان مون باید جلوی چشمان مان جونشون و از دست بدن.تا کی باید منابع مون و از دست بدیم و ....
جا داره که دولت ، ساخت و ساز ها رو حرفه ای تر کنه و نگاه بهتری به این قسمت داشته باشه.ساخت و ساز باید توسط شرکت هایی انجام بشه که دارای صلاحیت لازم و همچنین تعهد 40 ساله در کیفیت ساخت از این شرکت ها داشته باشند تا هم کیفیت ساخت و ساز بهتر بشه و هم اینکه جلو هدر رفتن منابع ملی مون گرفته شود و مهمترین قسمت حفظ عزیزانمون و خودمونه که در جای ایمن زندگی کنیم
شما مثل اينكه نمي دوني زلزله بالاي هفت ريشتر يعني چي! همين كه اوار نشدن و مثل پلاسكو نريختن يعني مقاوم بودن.. فرو ريختن تيغه ها طبيعيست.
رودبار و بم وورزقان و....یادمون نرفته تا کی سوئ مدیریت و کمبود امکانات و نیروی تخصصی
مسکن مهر رو با تف می ساختند محکم تر میشد،چند روز پیش خبری درباره امضا فروشی مهندسین ناظر منتشر شد، این یعنی فاجعه ای بیخ گوش مردم
٣٨ تا درحال بررسي؟!!!
چرا نظرات مردم پخش نميكنيد؟!!!
با این تصاویر اگه مسکن مهر مقاوم نبود که تعداد کشته ها الآن خیلی زیاد بود حتما در این واحدها افراد زیادی ساکن بوده اند فقط دیوارهای جانبی ریخته
کلن تو ایران طرح های فوق العاده رو با بیسوادی و دزدی زمین میزنن.چه اشکالی داره مردم خونه به قیمت مناسب داشته باسن ولی خب دزد ها و اقازاده ها اجازه نمیدن
این که سر جاشه و اینقد هم شور نیست که میگی خانه های دیگه کامل تخریپ شدن
چرا بی عرضگی دولتهای قبل در فراهم کردن مسکن مناسب را فراموش و فقط به مسکن مهر متمرکز شده اید. در ضمن از مسکن اجتماعی چه خبر!
اینکه دیوارهای سازه ریخته ولی خود سازه سرپا هست نشون دهنده این هست که اتفاقا براساس استاندارد ساخته شده. همه شما ها فراموش کردید که در زلزله بم 100000 نفر کشته دادیم. اگر بخاطر نوسازی های مسکن مهر در روستاها نبود ما شاهد تلفات بیشتری می بودیم. آقای روحانی چند تا مسکن ساختن؟
در صورت وقوع زلزله تمام برجهای تهران نیز همینطوری و شاید بد تر بشوند .
همينم
همين دولت نساخته!!!!
به خدا مردم خیلی حیا می کنن.
متاسفانه مشکل اینه که خلافکار کاملا در حاشیه امنیت هست اگر نظارت و پاسخگویی وجود داشت کسی جرات نمیکرد از پروژه بواسطه سود زده و تمام ثروت یک خانوار رو نابود کنه . افرا مسکن مهر از بی بضاعت ترین هموطن هامون هستن که با صدتا قرض پول مسکن مهر رو جور کردن.
قبلا هم از این و اون گذشته بود ولی هیچی نشد. بم نبود؟ پلاسکو نبود؟ آذربایجان نبود؟ حالا هم اینجا.
مسکن مهرخیلی هم پروژه خوبی بود فقط خیانت ودزدی پیمانکاران و....باعث فاجعه شده چون بدون نظارت و مهندسی ساخته شدند ازماست که برماست مامردم هم قاطی دزدان شدیم و حرام وحلال یادمون رفته
نگو تابناک ! دکتر بهش برخورده احساساتش جریحه دار شده .
خون مردم بیگناه برگردن پیمانکاران و مهندسین ناظر این پروژه ها است.
عاملین باید پیگیری قضایی و مجازات بشن
متاسفانه سودجويى و لقمه حرام درست کردن در اين پروژه باعث اين ويرانيها ست خدا از خيانتشان نگذرد که اين همه به مردم کم در آمد ظلم کردند و مسئولان هم به دليل سهل انگارى و علمى کار نکردن بايد جوابگو باشند مهندسين ناظر هم که فقط به فکر حق وحساب خودشان بودند حيف آن ميزو نيمکت دانشگاه که به آنها دادند تا با هزينه همين مردم درس بخوانند در نهايت به همان مردم خيانت بکنند چطور ميخوهند جواب بدهند اگر خدا شناس باشند خدايا خودت پناه بى پناهان باش
پاسخگو کی هست الان؟اقاقیون که تکون میخورن مانور راه می ندازن الان بیان بگن نفهمیدن که مسکن های مهر اصلا ایمن نیست؟اینم از کشور داری اقایون که مفاخر می نامید و دولت پاکدست.
درود بر احمدی نزاد مسکن مهر نبود خیلی ها الان گور خواب بودند پس میان بد و بد تر شما کدام انتخاب می کنید شما چه کار برای مردم بی خانمان کرین
باید پیمانکار پروژه، دار بزنن که پولش گرفته نتیجه کارش این شده!
باید از همه کسانی را که امضا فروشی کردن و مسکن نامرغوب ساختن محاکمه و جریمه بشن تا در آینده شاهد تکرار اون نباشیم.
مگرنه بین خوب و بد تفاوتی بوجود نمیاد.
در شهر ما مهندس ناظر همجون فردی که فقط پول میگیرد و امضا میکند نگریسته می شود.
واقعا خجالت اور است.
اگر قوطی حلبی هم می ساختند مقاوم تر بود.
این بدبختی بی همه چیز چطوری سرمایه ها را به باد دادند و هیچکس هم مقصر شناخته نمی شود.
چرا خانه ای که 2 3 سال بیشتر از عمرش نمی گذرد چطور قبل از خانه های قدیمی چندین ده ساله ویران شده است؟ چرا؟
اگر از پیمانکاران مسکن مهر بپرسید رویه کار گرفتن انها را براحتی متوجه خواهید شد چرا اینوقایع باید اتفاق بیافتد.
قیمت ساخت هر متر مربع در ان زمان معمولا 300 تا 330 هزارتومان مقطوع قرارداد بسته میشد.
همان موقع شخصی سازها هزینه را حدود 500 هزارتومان براورد میکردند . 30-40 درصد کاهش قیمت برای تولید انبوه درحالیکه تکنولوژی ساختمانسازی تغییر نکرده حتما امکان پذیر نبوده و لاجرم پیمانکار مجبور به سرهمبندی میشده و بخصوص که پیمانکار مجبور بوده برای گرفتن کار همان اول متر مربعی 30 هزارتومان هم کمیسیون برای گرفتن کار بدهد .
به این اضافه کنید هزینه های بعدی که بابت پاس کردن صورت وضعیت مجبور میشده بدهد چون کسانی که کمیسیون اول را گرفته اند معمولا زود عوض میشدند و به تیم جدید نیز چیزی نمیدادند و تیم جدید هم کمیسیون میخواسته .اضافه کنید تورم و دیر پرداخت کردن به پیمانکار و هزینه های سرسام آور مالی (سود تسهیلات بانکی ) که معمولا مسموع کارفرما نبوده . بنابراین اساسا سیاستگذار و کارفرما از ابتدا از چگونگی کیفیت بنا با توجه به برنامه ریزی خود مطلع بوده اند. طبیعی است ناظر و پیمانکار بر اساس خواسته کازفرما انجام وظیفه میکنند .
فعلا وقت ندارند باید به میانمار و یمن و....برسند .
چندین سال قبل و در حین ساخت این ساختمانها در خراسان رضوی گزارشی از تلویزیون مشهد پخش شد که کارگری عملا از مشکلات این ساختمانها واستفاده از مواد غیر استاندارد ووو سخن میگفت اما کسی حرفهای ایشان وامثالهم را جدی گرفت !!!
ساختمان های شخصی ساز که فرو ریختن رو نمیبینید؟
شدت زلزله خیلی زیاد بوده
تاسف میخورم به جای کمک به مردم عزیز اسیب دیده یه مشت منفعت طلب به فکر سیاسی کاری افتادن
پایه های مسکن مهر که در زمان دولت قبل بوده استوار مانده است
اما دیوارهای تکمیل شده در دوران دولت روحانی است که ریخته است.
می دانم شما تابناکی ها خون احمدی نژاد را هم بخورید سیر نخواهید شد و این پیام را نخواهید گذاشت
أيا در اين مورد هم كسي مسؤول نيست و نبايد محاكمه شود؟
سلام دوست عزیز تر از جانم مجید :
خدمت شما و سایر دوستان بگویم که لطفا سیاسی نکنید ، اگر نظارت نباشد همه چیز فاجعه میشود از حلیم درون حلیم پزی گرفته تا جوش شیرین درون نان گرفته و پالم درون ماست و خامه و ... هزار و یک چیز دیگه . وقتی مهندس ناظر محجاج چندر غاز باشه و همچنین وقتی خدارو نبیه و پول رو ببینه میشه همین . ربطی به مسکن مهر نداره . همین الان ادم میشناسم در همسایگی من چند مهندس ناظر رو همزمان نهار مهمان کرده تا ... الله اعلم . سپاس که متن رو خوندین .
پول اقشار کم بضاعت جامعه رو خوردیم و بردین
یه سری خونه خراب هم بهشون دادین

بابا شما دیگه کی هستین
امیدوارم مسئولین مسکن مهر زیر اوار برن
بين اين مسكن هاي فاجعه فكر نكنم مسكن مهري به داغوني مسكّن مهر شهر جديد گلبهار مشهد باشه . فكرش رو بكنيد چند سال قبل آهن هايي كه براي اسكلت ساختمان زده بودن با يك باد معمولي ، همش مثل دومينو افتادن .
و بعدش انگار نه انگار دوباره علمش كردن و بعد به قول اينجا با آب دهن نما را روش چسبوندن
میگن دیکته ی نانوشته غلط نداره
وقتی کار بزرگی انجام میشه ایرادتی هم توش پیدا میشه,
بعد از پنج سال هنوز منتظریم از مسکن اجتماعی رونمایی بشه
به جای اینکه برن مسبباش رو محاکمه کنن تیتر زدی فارق از جناح بندی سیاسی!! چون جناح خودت مسبب این فاجعه بوده تابناک
7 ریشتر اومده پوسته بیرونیش ریخته. شما هم ....
حال نویسنده محترم خوش است

همچین گفته به فکر جاهای دیگر باشید انگاری فکر میکنه باید مسیولین این کار را بکنند ؛ عمده بزرواران مسیول در این کشور دو سال به فکر انتخابات مجلس هستند دو سال به فکر انتخابات ریاست جمهوری و این سیکل ادامه دارد دیگه وقتی برای رسیدن به حال مردم ندارند
مسببین اگر زنده ماند باشند باید به کیفر عملشان برسند
اینا فقط حرف در حد همین مقاله شما که دارین وظیفه تون رو به نحو احسنت انجام میدین ولی از نظر مسئولین همین حد میمونه
وقتی نظراتی که زیر آب کثافت بازیاتونو میزنه نشر نمیدین یعنی حرفه ای نیستین و واقعا چیزی جز کثافت نیستین. هر چند با احمدی نژاد تو بعضی چیزها مخالفم ولی اینو میفهمم که اگه 30 هزار واحد مسکن مهر اگه نبود الان کشته ها حداقل 40 هزار نفر بود مثل زلزله رودبار
با پیمانکار و مهندسین مثلا ناظر برخورد بشه.
باید برای تهران فکری نمود که کشته زلزله آن بالای یک ملیون نفر می شود. از همه بدتر خطر نابودی بهترین مغزهایی ایران اعم از سیاسی و فرهنگی و فنی و پزشکی مملکت را ده ها سال به عقب می اندازد. حتی خطر حمله نظامی دشمنان نظیر تجاوز آمریکا به هاییتی وجود دارد.تهران پایتخت اقتصادی بماند ولی برای پایتخت سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری و فنی شهرهای کم خطر تر ساخته شود. تجربه مالزی و هند، هزینه ساخت از محل فروش ساختمان های اضافی براحتی تامین می شود.
الان نبايد، پيمانكار و كارفرما و ناظر اين پروژه ها رو به سيخ بكشند و رو آتش كباب كنند؟
گیریم مسکن مهر فاجعه بود
چرا بیمارستان با خاک یکسان شد؟ جایی که در دنیا باید مقاومترین سازه باشد
چرا فرمانداری خراب شد؟
مشکل مسکن مهر نیست مشکل وجدان کاری هست که از کارگر گرفته تا مهندس ناظر ندارند
شما فکر میکنید اگر تهران زلزله بیاد امن خواهد بود
فقط محاکمه پیمانکاران و ناظرین پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب درخواست ما است
بایستی محاسب ، ناظر ، مجری و مصوب کننده طرح را به محاکمه بکشانند و بدون گذشت برخورد کنند.مگر هر پروژه ای با نظارت مهندس ناظر انجام نمی شود؟نظام مهندسی که بر همه چیز مسلط است نبایستی پاسخگو باشد؟ مسکن و شهر سازی که مجری بوده و شهرداری که پایان کار داده هیچ مسوولیتی ندارند؟اگر یک مرتبه برخورد اصولی و منصفانه انجام شود هر کسی مسوولیت خود را بدرستی انجام می دهد.
اگر مسکن اجتماعی آخوندی بود ، همه کشته بودند .
در ضمن دیوارهای این مسکن زمان آخوندی و روحانی توسط پیمانکار خودشان اتمام رسید .
تهران با سه ریشتر بزر گترین فاجعه تاریخ را رقم خواهد زد ..می بینید ... دلالان خانه ..بنگاههای معاملاتی ..بانکهای برج ساز ....شهرداریها ومسکن و شهرسازی . نظام مهندسی .همه باید جواب گوی ان همه بساز بندازی باشند ....پول چه نمی کند ........بسیار ادم میکشد
من به عنوان یک مهندس عنران با مدرک دکترا از نزدیک شاهد ماجرا بودم. مسکن مهر در همه حای کشور مشکل دارد. اکثرا طراحی ها خوب است و مشکل از اجراست. پیمانکاران برای سود بیشتر سرعت کار را بالا میبردند و کیفیت را کاهش میدادند. بتنهای بسیار ضعیفی که ریخته شد و عمل اوری نشد و من برای همه مهندسین این تخریبها قابل پیش بینی بود. یک راه اساسی و پیشگیری کننده امروز این است که مجرمین یعنی طراح و محاسب و پیمانکار و ناظر پای میز مخاکمه بیایند تا جرم هر یک مشخص شود تا درسی شود برای کارهای جدید و کمی دست اندرکاران صنعت ساخت بفهمند دادرسی در همین دنیا هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
درود بر شرفت
خب معلومه مقصر کیه. این بابا و دور و اطرافیاش رو باید محاکمه و ضبط اموال کرد
چنانچه این موارد در کشور توسعه یافته قطعا پیمانکارن و ناظر محاکمه میشدند و یا اینکه خودشان دست به انتحار میزدند
به دور از سیاسی کاری و اینکه مسکن مهر عالی بوده و یا فاجعه بوده،
نظام مهندسی در این رابطه مسئولیت سنگینی دارد و کسانی که پای نقشه ها را امضا کرده اند چه فروش امضا کرده باشند و چه سهل انگاری کرده باشند حالا باید پاسخگو باشند.
معنی ندارد مهندسینی پای یک نقشه را امضا کنند و در آینده هیچگونه مسئولیتی نداشته باشند.
تنها افتخار حكومت هشت ساله احمدي نژاد هم تو زرد در امد!
برخی در همان سال های رونق عجیب مسکن مهر ـ که نه تنها باعث کاهش قیمت مسکن نشد
از قدیم گفتن دروغ هرچی بزرگتر باور کردنش راحت تر
تابناک عزیز
اولا: مسکن مهرهای فرو ریخته در کرمانشاه محصول دولت روحانی است و در پایان سال94 انجام شده است. و ربطی به دولت قبل ندارد.
ثانیا: زلزله مذکور بر اساس اعلام مسؤلین در طول تاریخ در آن منطقه بی سابقه بوده است.
ثالثا: مگر فقط مسکن مهر نابوده شده و بقیه منازل سالم مانده که اینگونه گزارش می کنید.
رابعا: طبق فرموده مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هدف اصلی نجات انسانها و رسیدگی به امور آنها است نه تصفیه حساب سیاسی آن هم با عکسهای زلزله از کشورهای دیگر به نام مسکن مهر
مسئولين قوه قضائيه مي بايست تمامي افراد ذيربط با پروژه هاي مسكن مهر را ممنوع الخروج و اموالشان را ممنوع المعامله كرده تا پس از بررسي سهل انگاري ها و سوء استفاده هاي احتمالي آنان ، بنحو شايسته اي محاكمه و پاسخگو گردند. بايد ديد چقدرآبروي نظام برايشان مهم است.
جالبه که هر وقت واسه یکجا اتفاقی میوفته همین تیتر میخوره از فلان جا که گذشت .... مسئولینی که در ساخت مسکن مهر دست داشتن باید دادگاهی بشن، هر وقت اینکارو کردیم جلوی اتفاقاتی از این قبیل گرفته میشه به دادرسیدن یعنی همین
من قسم میخورم که حتی یه دونه از مسکن هایی که دولت روحانی ساخته و به صورت ارزان همانند مسکن مهر در اختیار مردم قرار داده در این زلزله کوچکترین آسیبی ندیده چون مسکن های اجتماعی ساخته شده توسط دولت تدبیر بسیار مقاوم و در عین حال بسیار ارزان است !!!
متري 330 هزار تومان با بهترين كيفيت امكان پذير بود نمونه آن هم كم نيست خدا لعنت كنه پيمانكاراني كه اين طرح را غير كارشناسي انجام دادند و جيب خودشان را پر كردند آقاي احمدي نژاد مردانگي كرد و طرح را راه انداخت اگر زير دستان كوتاهي و تقصير دارند مشكل رئيس جمهور نيست اگر مردي در سيستم منتقدان هست بياد جلو و مقصرين اين فاجعه رو مجازات كنه و جلوي زياده خواهي دوباره شان را هم بگيره كه هنوز پس از تسويه حساب شش سال پيش مطالبه مالي ميكنند.
با سلام
این یک گزارش مزخرف و غیر فنی هست
اگر دقت کنید هیچکدام از این ساختمانها روی سر ساکنان آوار نشده و فقط دیوارهای بیرونی ریزش کرده
در حالیکه ساختمانهای مشابه شخصی ساز اکثرا فرو ریخته که خودش نشون میده کیفیت ساخت کدومشون بهتره
شما مثل اینکه متوجه نشدید زلزله هفت نیم ریشتری امده

امریکا و عیر هم همین زلزله خانه ها رو ویران میکنه بصورت نسبی

انقدر با این مثالات شعور خودتون به سخره نگیره

همه چیز سیاسی نکنید
اصل ساخت مسکن ارزان قیمت برای اقشار آسیب پذیر امری درست است .اما آنجا که هیچ نظارت فنی توسط کارشناسان خبره صورت نگرفته است ایراد اساسی دارد.مشکل مملکت ما این است که اکثر انبوه سازان سواد کافی در زمینه زمین شناسی و اصول فنی ساخت مسکن با دوام را ندارند و اکثرا با رانت توانسته اند چنین پروژه هایی را به دست بگیرند و از این راه سود های کان به جیب زده اند.وقت آن است که دستگاه قضایی بی طرفانه وارد این موضوع شود.
می بینم که دولت احمدی نژاد برای سرپوش گذاشتن به عملکرد اشتباه شون در مورد مسکن
مهر با دفاع و توجیح های غیر منطقی شان با کامنت گذاری دست بکار شده اند
بعنوان مهندس ناظر برای نظارت بر یکی از این پروژه های مسکن مهر انتخاب شدم. پس از انجام پروسه کاری با مجری هماهنگ کردم برای بازدید از کارگاه ( قبل از من یکنفر دیگر ناظر بود که انصراف داده بود ) با فلاکت خودم رو رسوندم به کارگاه ( وسط بیابون ) نگهبان راه نداد و گفت باید هماهنگ کنم . بگذریم اون روز نتونستم بازدید کنم . این رویه 3 بار دیگه هم به اشکال مختلف اتفاق افتاد. بالاخره چون من مهندس ناظر بودم و کار در حال اجرا به مسئولیت بنده در حال اجرا بود با واسطه با یکی از پیمانکاران در بیرون کارگاه صحبت کردم و دیدم چه ها که نکردند و چه ها نمیکنند.
من که ناظر پروژه بودم نتوانستم وارد سایت بشم و فورا رفتم انصراف دادم. یک مشت آدم غیر حرفه ای و دلال جمع شدن پول ملت رو گرفتن و خلق الله رو بدهکار بانک کردن و یا خانه ای تحویل ندادن یا اگر تحویل نمیدادن بهتر بود.
البته این رو هم بگم خدا وکیلی بعضی پیمانکاران با همین مشکلات هم با وجدان کار کردن و کار نسبتا قابل قبولی تحویل دادن.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
درود بر شرف شما که زیر بار جنایت نرفتی و انصراف دادی. مشکل اینه که مابقی مهندسین کار خودشون رو توجیه می کنن و میگن مجبور بودیم. در حالیکه مثل شما میتونستن انصراف بدن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار