بازدید 4428

ادامه تسویه حساب‌های داخلی در عربستان

کاربران فضای مجازی عربستان از آزادی «محمد الطبیشی» رئیس پیشین تشریفات پادشاهی سعودی از بازداشت سه هفته ای در جریان پرونده فساد مسئولان این کشور با پرداخت 120 میلیون دلار رشوه خبر دادند.
کد خبر: ۷۵۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 29 November 2017

کاربران فضای مجازی عربستان از آزادی «محمد الطبیشی» رئیس پیشین تشریفات پادشاهی سعودی از بازداشت سه هفته ای در جریان پرونده فساد مسئولان این کشور با پرداخت 120 میلیون دلار رشوه خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری روسیا الیوم، این منابع افزودند: الطبیشی پس از تسویه حساب با سعودی ها توانست از بازداشت سه هفته ای در هتل ریترزکارلتون ریاض آزاد شود.


کاربران فضای مجازی همچنین نوشتند که رئیس تشریفات پادشاهی سعودی برای تسویه حساب با مسئولان سعودی یک مزرعه بزرگ به ارزش یکصد میلیون دلار را نیز داده است.


خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع سعودی گزارش داد که «متعب بن عبدالله» شاهزاده سعودی و رئیس پیشین گارد ملی عربستان برای آزادی خود از بازداشت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، یک میلیارد دلار رشوه پرداخته است.
رسانه‌های غربی از جمله روزنامه انگلیسی «گاردین» پیش از این گزارش کرده بودند که بازداشت‌های اخیر در عربستان با هدف پرکردن خزانه رژیم آل سعود از سرمایه افراد بازداشت شده و جبران کسری بودجه صورت گرفته است.


بنا بر گزارش این منبع، قرار است 3 مقام دیگر سعودی متهم به فساد مالی که با مسئولان سعودی سازش کرده اند نیز آزاد شوند.


محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پیش از این در گفت و گو با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا گفته بود: 95 درصد از بازداشت شدگان متهم به فساد مالی هستند و برای تسویه حساب و بازگرداندن اموال بازداشت شده اند.
وی افزود: یک درصد از این بازداشت شدگان بی گناهی خود را ثابت کرده اند و به امور آنها رسیدگی شده و 4درصد نیز این اتهامات را رد کرده اند.


دادستانی عربستان پیشتر در گزارشی در مورد پرونده فساد در این کشور گفت: ارزش اموالی که باید بازگردانده شود یکصدمیلیارد دلار است.
چند هفته پیش پادشاه عربستان دستور تشکیل یک کمیته فساد به ریاست محمد بن سلمان داد که در طی آن دهها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و سابق سعودی بازداشت شدند.


در میان بازداشت شدگان علاوه بر متعب بن عبدالله رئیس گارد ملی عربستان که آزاد شد، 'ولید بن طلال' از شاهزادگان سعودی و از ثروتمندترین چهره های این کشور حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی