بازدید 1869

خروج انگلیس از پلیس اروپا، نشانگر "خطر امنیتی جدی"

مشاور سابق امنیت و اطلاعات دولت انگلیس پس از افشای خروج این کشور از پلیس اروپا در پی خروج از اتحادیه اروپا، درخصوص خطرهای امنیتی که اتحادیه اروپا و انگلیس، هر دو با آن مواجه خواهند شد، هشدار داد.
کد خبر: ۷۵۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 01 December 2017

مشاور سابق امنیت و اطلاعات دولت انگلیس پس از افشای خروج این کشور از پلیس اروپا در پی خروج از اتحادیه اروپا، درخصوص خطرهای امنیتی که اتحادیه اروپا و انگلیس، هر دو با آن مواجه خواهند شد، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انگلیس با پیوستن به اتحادیه اروپا در ژانویه ۱۹۷۳ به طور خودکار عضو پلیس اروپا شد. در ماه مارس ۲۰۱۹ انگلیس ملزم خواهد بود که این سازمان را ترک کند.

مساله پایان فعالیت انگلیس در پلیس اروپا طی سخنرانی مایکل بارنیر، مذاکره‌کننده کمیسیون اروپایی در یک کنفرانس امنیتی در انگلیس مطرح شد.

نگرانی‌های شدید درخصوص "پیامدهای بسیار نگران‌کننده" برای هر دو طرف توسط دکتر جولیان ریچاردز از مرکز مطالعات اطلاعات و امنیت دانشگاه باکینگهام مطرح شد. وی همچنین تاکید کرد، در حالی که انگلیس اتحادیه اروپا را ترک می‌کند، نباید از امنیت به عنوان برگ برنده استفاده شود و یا به هر طریقی درباره آن مصالحه صورت گیرد.

دکتر ریچاردز به اسپوتنیک گفت: شکی نیست که این یکی از پیچیدگی‌های بریگزیت است که پیامدهای بسیار نگران‌کننده‌ای را، هم برای امنیت انگلیس و هم برای امنیت اتحادیه اروپا در پی دارد. احتمالا انگلیس مهم‌ترین عضو پلیس اروپا در زمینه تامین نیروی انسانی و تبادل اطلاعات بوده است، اما به این دلیل که بیش از این در معاهده‌های مرتبط حق امضا ندارد، باید این نهاد را ترک کند. منافع مشترک کافی در زمینه امنیت منطقه‌ای برای ایجاد یک طرح جایگزین عملی وجود دارد که به موجب آن انگلیس خواهد توانست همکاری نزدیک خود با همسایگان اروپایی‌اش را برای حفظ نظم و امنیت ادامه دهد. ممکن است سیاستمداران هر دو طرف از خطرات کاهش امنیت به عنوان برگ برنده‌ای در مذاکرات خود استفاده کنند، اما نیاز به حصول اطمینان از برقراری امنیت در سطح بالا در دو طرف کانال باید با حس مشترک دو طرف صورت گیرد.

بارنیر در سخنرانی خود انگلیس را به خاطر ترک دفاع اروپا در زمانی که باید "شانه‌ به شانه" همسایگان اروپایی خود بایستد، متهم کرد.

دولت انگلیس پیوسته خواستار باقی ماندن در سازمان پلیس اروپا و حفظ دیگر مزایای امنیتی اتحادیه اروپا همچون حکم بازداشت اروپایی و بانک اطلاعاتی جرایم اشتراک‌گذاری‌ شده، بوده است.

بارنیر تاکید کرد، انگلیس آژانس دفاعی اروپا را ترک خواهد کرد و مقامات و سفرای دفاعی انگلیس نیز از شرکت در نشست‌های بین‌المللی با همکاران خود در اتحادیه اروپا محروم خواهند شد.

بارنیر افزود: بیش از ۵۰۰ روز پیش، انگلیس تصمیم گرفت که اتحادیه اروپا را ترک کند و به تاریخ مشترک ۴۴ ساله خود با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پایان دهد. برای بسیاری از ما این تصمیم با شوک بزرگی همراه بود. این تصمیمی بود که علیه مقاومت استراتژیک آمریکا اتخاذ شد، مقاومتی که از زمان انتخابات و پیروزی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا شدت گرفت. این تصمیمی بود که در پی حمله به خاک اروپا از جانب جوانان بزرگ شده در اروپا صورت گرفت؛ تصمیمی که شش ماه پس از درخواست همبستگی وزیر دفاع فرانسه از همتایان اروپایی خود برای مبارزه با تروریسم داعش اتخاذ شد. نیاز به در کنار هم بودن، حفاظت از خود در کنار هم و همکاری با یکدیگر هیچگاه تا این حد شدید و آشکار نبود. با این حال انگلیس به جای ایستادن در کنار اتحادیه اروپا، بار دیگر انتخاب کرد که راه خود را برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار