بازدید 3042
۱

استقبال دولت وحدت ملی افغانستان از افتتاح فاز اول بندر چابهار

دولت وحدت ملی افغانستان از افتتاح رسمی فاز اول بندر چابهار استقبال کرد و نقش این بندر در صادرات و واردات افغانستان را بسیار مهم توصیف کرد.
کد خبر: ۷۵۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 04 December 2017

دولت وحدت ملی افغانستان از افتتاح رسمی فاز اول بندر چابهار استقبال کرد و نقش این بندر در صادرات و واردات افغانستان را بسیار مهم توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو آزادی، «دواخان مینه پال» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که دولت وحدت ملی این کشور از بدو تاسیس خود تلاش داشت تا محدود به یک راه و یک کشور نباشد.

وی افزود: ما تلاش کردیم تا راه‌های متعددی برای صادرات و واردات به کشورمان باز شود به همین سبب افغانستان، هند و ایران کار بر روی پروژه چابهار را آغاز کردند که اولین محموله گندم هند از این راه اخیرا وارد افغانستان شد؛ چابهار یک راه ارزان برای صادرات و واردات افغانستان است.

مینه پال در ادامه گفت که دولت افغانستان علاوه بر همکاری با هند و ایران در عرصه بهبود تجارت افغانستان از راه چابهار، ارتباطات و همکاری‌هایی نیز با آسیای میانه در بخش‌های تجارتی و ترانزیتی دارد و در نتیجه ارتباط هایش به نتایج مطلوب دست یافته‌است.

معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان گفت: بندر چابهار که هند در آن برای دستیابی به بازارهای افغانستان و آسیای میانه ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌ است وابستگی افغانستان به بندر «گوادر» پاکستان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه در گذشته پاکستان برای صادرات و واردات افغانستان از راه گوادر محدودیت‌هایی وضع می‌کرد که این کار بر تجارت افغانستان تأثیر می‌گذاشت و تجار افغانستانی متقبل خسارات زیاد مالی می‌شدند ولی بندر چابهار از اهمیت زیاد برای ما برخوردار است چرا که در حال حاضر تجار افغانستان می‌توانند صادرات و واردات‌ خود را به آسانی انجام دهند.

لازم به ذکر است که «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران دیروز (یکشنبه) در حضور نمایندگان افغانستان، پاکستان، هند، قطر و چند کشور دیگر در مراسم افتتاح فاز اول این بندر تجارتی شرکت داشت و گفت که از طریق این بندر، حسن نیت ایران به کشورهای همسایه ثابت می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام ، برای شکوفایی خطه مکران بنظر من که بیش از 15 سال در بندر عباس زندگی کردم با کمک بخش خصوصی ابتدا باید خط راه آهن چابهار بندر عباس کشیده شود و در هر 50 کیلومتر یک آبشیرین کن و نیروگاه برق که توسط انرژی های پاک همچون باد ، نور خورشید و جذر و مد کار میکنند تاسیس و همچنین یک شاهراه ( اتوبان ) چهار بانده تاسیس گردد مطمین باشید با توجه به چهار فصل بودن منطقه همجواری با اقیانوس چه از لحاظ توریسم و چه از لحاظ صنعت و کشاورزی در مدت زمان کمتر از 20 سال از سنگاپور و دبی و امسال هم پیشی خواهد گرفت . فقط اراده و عزم راسخ می خواهد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل