بازدید 3643

اتهام قتل مرد ايراني به گردن 2 همدست فراري

کد خبر: ۷۵۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 24 December 2017

مرد افغان كه سه‌سال قبل در جريان سرقت يك گوشي تلفن همراه مرتكب قتل شده‌بود روز گذشته در جلسه محاكمه اتهام را به گردن دو همدست فراري‌اش انداخت.


به گزارش جوان، بيست و‌ششم شهريور‌ماه سال‌۹۳، مأموران كلانتري 116 مولوي از قتل مرد جواني در خانه‌اش باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به مرد 33‌ساله‌اي به نام غدير بود كه بر اثر ضربه چاقو كشته شده بود. در بررسي صحنه جرم معلوم شد كه تلفن همراه مقتول سرقت شده است. همچنين مشخص شد كه عامل يا عاملان قتل بدون اينكه موفق به سرقت بيشتر شوند از محل متواري شده بودند. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني تحقيقات در اين باره به جريان افتاد. دو ماه بعد، مأموران پليس با رديابي تلفن همراه مقتول موفق شدند مردي افغان به نام عزت را شناسايي و بازداشت كنند. او گفت روزحادثه با انگيزه سرقت همراه دو هموطنش وارد خانه مقتول شده بود، اما نمي‌داند كه چه كسي مرتكب قتل شده است. با كامل شدن تحقيقات و در حالي كه تلاش‌ها براي بازداشت دو همدست او با بن‌بست مواجه شده بود بازپرس براساس محتويات پرونده مرد‌30 ساله را به جرم قتل عمد مجرم شناخت و كيفرخواست عليه وي صادر و به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي زالي فرستاده شد.

بعد از اعلام رسميت جلسه، وكيل اولياي‌دم درخواست قصاص كرد در ادامه متهم در جايگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «دوستم جابر هم افغان بود و روزي با حرف‌هايش مرا خام كرد و خواست با سرقت درآمد بيشتري داشته باشيم. بعد از آنكه به ايران آمدم مشغول كار خياطي شدم. درآمدم خوب بود، اما با حرف‌هاي جابر طمع كردم تا با سرقت از خانه غدير كه مردي ايراني بود پول خوبي به جيب بزنيم.‌ غدير را از قبل مي‌شناختم و مي‌دانستم در خانه تنها زندگي مي‌كند.‌»

متهم در خصوص شب حادثه گفت: «آن شب من و جابر به همراه دوستش كه او هم تبعه افغان بود مقابل خانه غدير رفتيم، اما من سركوچه ايستادم و در حال كشيك بودم. جابر به‌همراه دوستش داخل خانه مقتول رفتند و بعد از 10دقيقه بيرون آمدند. آنها فقط يك گوشي موبايل دزديده بودند كه آنرا هم به من ندادند.‌»

متهم در ادامه گفت: «بعد از سرقت تا پارك شوش پياده رفتيم، اما جابر حرفي از درگيري با مقتول نزد به همين خاطر نمي‌دانستم غدير كشته شده‌است. احتمال مي‌دهم قتل كار آنها باشد و حالا هم نمي‌دانم كجاهستند.‌»

بعد از اين توضيحات، رياست دادگاه با توجه به ادعاي متهم درباره دستگيري وي از طريق رديابي گوشي مقتول سؤال كرد كه متهم سكوت كرد. در پايان هيئت قضايي وارد شور شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی