بازدید 2676

گزارشی از خروج بانک ها از بنگاه داری به مجلس ارائه نشده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:دولت از برنامه منسجمی برای ساماندهی بدهی های خود برخوردار نیست.
کد خبر: ۷۵۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 30 December 2017

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره موضوع خروج بانک ها از بنگاه داری گفت: با وجود اینکه وزیر اقتصاد دولت یازدهم از سال 93 مهلت 4 ساله ای را تعیین کرده بود تا 7 بانک دولتی از فعالیت های بنگاه داری خارج شوند اما با گذشت 3 سال از مهلت تعیین شده در این زمینه گزارشی ارائه نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از برنامه منسجمی برای ساماندهی بدهی های خود برخوردار نیست، ادامه داد:در اسفند ماه سال 1393 میزان بدهی شرکت های دولتی 380هزار میلیارد تومان بوده که در دی ماه سال 1395 این میزان به حدود 600هزار تا 700 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

عدم پرداخت بدهی های دولت به ایجاد تنگنای مالی برای فعالان اقتصادی منجر می شود

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: عدم پرداخت بدهی های مذکور از سوی دولت به مشکلات منجر می شود که می توان به ایجاد تنگنای مالی برای فعالان اقتصادی اشاره کرد که بطور طبیعی به افزایش معوقات بانکی و کاهش فعالیت های اقتصادی منتهی می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:براساس ماده یک قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام تامین مالی کشور، وزارت اقتصاد موظف شده در مدت 6 ماه جدول بدهی ها و مطالبات دولت و شرکت های دولتی را تهیه و به کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه کند که البته تاکنون این مهم توسط دولت انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:خروج بانک ها از بنگاه داری باعث می شود بانک ها بیشتر روی وظایف تخصصی خود تمرکز کنند و در این راستا خدمات بانکی مطلوبی به مشتریان ارائه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات