بازدید 31850
چرایی ضرورت اجرای نظام حزبی در کشور؛

اگر اعتراض حق مردم است، مسیر اعتراض کردن را باز کنید!

از طرفی، وقتی چنین مقدماتی پیش بینی شود و احزاب به طور عام یعنی چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان این امکان را داشته باشند که نسبت به عملکرد قوای سه گانه و کاستی های موجود در جامعه می توانند زبان به انتقاد بگشایند، آن گاه بار روانی ناشی از این امر که همه می توانند انتقاد کنند و هر عملکردی را منصفانه و از مجاری قانونی در بوته نقد قرار دهند، از مصایب خواهد کاست و جامعه را به سمت نقد اصولی و منصفانه از طریق مجاری پیش بینی شده در قانون سوق خواهد داد.
کد خبر: ۷۶۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 03 January 2018

هرچند اعتراضات اخیر مردم و مطالبات بحق آنها در ادامه راه با سوءاستفاده برخی فرصت طلبان همراه شد، با واکنشی که مسئولان به این اعتراضات داشتند و سره از ناسره را جدا شده دانستند، می توان اینگونه تحلیل کرد که پیام اعتراضات مردم و گلایه های آنها نسبت به وضعیت موجود دریافت شده و باید منتظر اقدامات عملی مسئولان و قوا برای رفع مشکلات و نابرابری ها ماند و دید، چه کارهایی در این زمینه انجام خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ قریب به اتفاق مسئولانی که درباره اعتراضات مردمی اخیر صحبت کردند، اینگونه اعتراض به وضعیت موجود را حق مردم معترض دانستند. نگاهی به سخنان رؤسای سه قوه درباره اتفاقات اخیر نشان می دهد که آنها ضمن جدا دانستن اعتراض مردمی و احترام گذاشتن به این اعتراضات، علاوه بر تمییز شدن آن با رویکرد برخی فرصت طلبان، بر پیگیری خواسته های مردم تأکید کرده و برای رفع مشکلات قول مساعدت داده اند.

همه اعتراض را حق مردم می‌دانند

از طرفی نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، کارشناسان سیاسی و همچنین سیاسیون فعال دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا نیز ضمن حمایت از اعتراض مردم نسبت به برخی مشکلات موجود در جامعه از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی بر لزوم حل این مشکلات تأکید کرده و البته نسبت به رویکرد برخی آشوبگران و فرصت طلبان از اعتراض به حق مردم و به انحراف کشیدن آن نیز گلایه کرده اند.

اگر اعتراض حق ملت است، مکانیزم آن را از مردم نگیرید

همین رویکرد اعتراضی معترضان نسبت به برخی مشکلات موجود در کشور، باعث شد که مجلس و دولت کارگروه ویژه ای را برای رفع مشکلات در جریان بررسی بودجه سال 1397 تشکیل داده و برخی اقدامات فوری را برای برطرف کردن مشکلات و تحقق مطالبات مردم انجام دادند که برخی خبرها و گزارش ها در این خصوص تا کنون منتشر شده است.

حمایت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از اعتراضات مردم و نفی فرصت‌طلبی

اما نکته قابل توجه در این بین اینکه هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا طی روزهای اخیر، برپایی اعتراضات و راهپیمایی های مسالمت آمیز برای رفع مشکلات موجود در کشور را حق مردم دانسته اند و هر دوی این جریانات ضمن اصرار بر لزوم مرتفع کردن دغدغه های و خواسته های مردم تأکید دارند که در ارتباط با برپایی این اعتراضات و راهپیمایی های مردمی هیچ نقشی نداشته اند که البته درست هم می گویند.

این در حالی است که در قانون اساسی و قانون احزاب پیش بینی های لازم برای برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز شده است. بر اساس اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است». لذا طبق این اصل صریح قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی از آزادی های مشروعی است که سال ها قبل و در جریان تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است.

قانون اساسی در مورد اعتراضات مردمی چه می‌گوید؟

همچنین اصل نهم قانون اساسی تصریح دارد، «در جمهوری اسلامی ایران، آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت اراضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است. هیچ فرد یا گروه یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی، به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه‏ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادیهای مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند»؛ بنابراین، برگزاری هر نوع تجمع و راهپیمایی اعتراضی باید مسالمت آمیز باشد و موجب اخلال در نظم عمومی نشود.

از طرفی هم مطابق با بخشی از اصل نهم قانون اساسی در صورت حفظ شرایط لازم در راهپیمایی ها و تجمعات اعتراضی، هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات سلب کند.» زیرا آزادی اجتماعات و تظاهرات یکی از مظاهر دموکراسی است که مردم می توانند از طریق آن حرف خود را بدون واسطه به گوش زمامداران برسانند.

نظام حزبی نیم‌بند پاسخگوی جامعه نیست

همه این پیش بینی ها در قانون اساسی در حالی است که ما بیش از 250 حزب دارای مجوز در کشور داریم که تعداد کمی از آنها فعال هستند. همان هایی هم که فعالند، سال هاست در ارتباط با شکل گیری نظام حزبی در کشور به منظور پاسخگویی احزاب در قبال مردم و جامعه و همچنین حاکمیت موضوعاتی را مطرح کرده و درخواست هایی داشته اند، اما تاکنون به خواسته های آنان جامه عمل پوشانده نشده و همین فعالیت نیم بند و کج دار و مریز حزبی ادامه یافته است.

با وجود این، تبصره ۲ ماده 6 قانون احزاب، مقرر می دارد که «برگزاری راهپیمایی‌ها با اطلاع وزارت کشور بدون حمل سلاح در صورتی که به تشخیص کمیسیون ماده ۱۰ مخل به مبانی اسلام نباشد‌ و نیز تشکیل اجتماعات در میادین و پارک های عمومی با کسب مجوز از وزارت کشور آزاد است.»

قانون احزاب در مورد راهپیمایی مسالمت‌آمیز مردم چه می‌گوید؟

در تبصره ماده 30 این آیین نامه نیز آمده، این تقاضا باید یک هفته پیش از برگزاری تظاهرات یا تجمع کتبأ و حضوری توسط نماینده رسمی به وزارت کشور تسلیم شود که طبق ماده 32 همین آیین نامه (12) باید هنگام تسلیم تقاضا موارد زیر با ارایه مدارک دقیق ذکر شود؛

الف) موضوع راهپیمایی یا اجتماع و هدف از برگزاری آن،

ب) تاریخ برگزاری و ساعات آغاز و پایان آن،

پ) مسیر راهپیمایی و ابتدا و انتهای آن،

ت) محل سخنرانی و قرائت قطعنامه،

ث) مشخصات کامل مسئولین اجرایی و انتظامی مراسسم با معرفی نامه کتبی از گروه،

ج) سخنرانی و موضوع سخنرانی،

چ) شعارهای راهپیمایی،

ح) یک نسخه از قطعنامه تهیه شده.

بستر اجرای قانون تجمعات مردمی فراهم نیست

اینها همه مقدمات اختیارات قانونی است که در قوانین موضوعه جمهوری اسلامی به صراحت مورد اشاره قرار گرفته و حق مردم و مسئولان را در قبال یکدیگر مشخص کرده است، اما تاکنون کمتر کار عملی در خصوص آن صورت گرفته و شاید بتوان این مسائل را از بخش های بر زمین مانده یا معطل قانون اساسی و قوانین عادی کشور به دلیل فراهم نشدن بستر اجرای آن برشمرد.

مسئولان محترم اگر اعتراض را حق مردم می دانند، باید بستر و مکانیزم آن را از مردم نگیرند و برای اجرای آن که از بستر احزاب و قوانین پیش بینی شده امکان پذیر است، مقدمات لازم را پیش بینی و اماده کنند. در این صورت هم مردم احساس خواهند کرد که لوازم لازم برای اعتراض مسالمت آمیز فراهم است و هم محل و بستر شکل گیری آن که از طریق احزاب میسر می شود، کاملا مشخص و دلایل آن نیز ذکر شده است.

احزاب بدون تبعیض باید بتوانند قوا را نقد کنند

از طرفی وقتی چنین مقدماتی پیش بینی شود و احزاب به طور عام یعنی چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان این امکان را داشته باشند که نسبت به عملکرد قوای سه گانه و کاستی های موجود در جامعه می توانند زبان به انتقاد بگشایند، آنگاه بار روانی ناشی از این امر که همه می توانند انتقاد کنند و هر عملکردی را منصفانه و از مجاری قانونی در بوته نقد قرار دهند، از مصایب خواهد کاست و جامعه را به سمت نقد اصولی و منصفانه از طریق مجاری پیش بینی شده در قانون سوق خواهد داد.

اگر همین امروز هم برای فراهم کردن بسترهای این موضوع گام برداریم و برای انجام پیش بینی های قانونی پیش قدم شویم، دیر است، چون بنا بر قانون اساسی و قوانین عادی همه تدابیر لازم به منظور برگزاری تجمعات و راهپیمایی های قانونی و مسالمت اندیشیده شده است. حالا که بستر قانونی فراهم است، بهتر است تصمیم گیری ها هم طبق هم رویه باشد تا مردم بتوانند در مجاری پیش بینی شده و قانونی اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۹۲
اقا، اعتراض کنین، دلار بیاد پایین.
من قبلنا بازی میخریدم ۶۰ تومن، الان برای یه بازی ۶۰ دلاری باید ۲۵۰ تومن بدم. جون هرکی دوست دارین اعتراض کنین به وضع موجود ماهم به بازیمون برسیم!
البته اغتشاش نکنین که بدتر شه اوضاع یهو مجبور شیم بازی ۴۰۰ تومن بخریم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تا ارزونه برو بخر منتظر پایین امدن قیمت دلار هم نباش. البته منتظر پایین امدن نرخ هیچ چیزی نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دلار بالا نرفته، ریال پایین آمده
اگر اقتصاد تقویت بشود ارزش برابری ریال تقویت شده و بالا می رود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
یه متن جدید بنویس، این متن رو چند جا کپی پیس می کنی
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خوب کاری میکن چند جا مینویسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
به جا مفت خوری ببین چقدر ارزش داری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تابناک جان
الان کل مملکت راهپیمایی علیه اغتشاشه خبرت کو؟
مردمو سانسور نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اعتراض مردم بازی نیست عزیزم
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خاک تو سر این آمریکا که با این همه دبدبه کبکبه نمیتونه نرخ دلارشو ثایت کنه هی داره گرونتر میشه. خاک تو سر شهرام شب پره
اعتراض حق مردم است ولی در چهار دیواری خانه شان طوری که صدایشان را کسی نشنود!البته اگر برای حمایت باشد بدون مجوز می توانند بیایند و راه پیمایی کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
ممنون ! می بینم که در سهاتون رو خوب خوندین و درست هم جواب دادین . آفرین :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اعتراض و راهپیمایی آرام یه حرف هست، آتش زدن اموال عمومی و تیراندازی یه چیز دیگه...این رفتار ها نشان می ده که ظرفیت جامعه هنوز به اندازه کافی رشد نکرده
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
کی میگه مردم ما ظرفیت ندارند یا رشد نکردند فکر میکنید اروپایی ها خیلی مردمشون رشد کردند که آزادی دارند. صبر کنید یه کم فشار اقتصادی بهشون بیاد اونوقت غرب وحشی را میبینید من در ارتباط کاری باهاشون هستم میبینم چه ملت عقب مونده ای هستند. آقای ناشناس مردم ما در کل خیلی با جنبه خیلی با معرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بله اعتراض حق مردم است اما باید اعتراض سازماندهی شده باشد ، یک حزب یاگروهی باید مسئولیت برگزاری یک میتینگ را بپذیرد ، دریک مکان مشخص وقابل کنترل باید باشد، مسئولیت هرگونه اغتشاش یا خسارت به بیت المال ونوامیس مردم را بپذیرد ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
حمایتها هم مجوز میگیرن
سلام دوستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
مشکل مردم نباید فراموش شود
بهمین خاطر دانشجویان از برخی مسولین خواستند استعفا دهد و امور اجرایی را به اهلش و دلسوزمردم بسپارد که دغدغه استخر و... نداشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
مسئله اینه که اعتراض قانونی با وجود برخی مسئولین بدقول به نتیجه نمیرسه
اونطرف سکه رو هم ببینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
از کجا مطمینی که معترضان آتش زدند؟ یک روز بعد از اعتراضات تمام بانکها از بین رفنند .یعنی نیروهای انتظامی و امنیتی توان نجات حتی یک بانک را هم نداشتند؟ این مسیله جای بسی تفکر دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
من گشتم
در صورتی که به تشخیص کمیسیون ماده ۱۰
این قسمت در ماده 27 قانون اساسی نبود !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
چرا همونطور که به طرفداراها اجازه راهپیمایی خودجوش !!!!! میدن به کسایی که هم اعتراض دارن اجازه بدن هیچ اتفاق بدی هم نمیفته مگه ادعا نمیکنیم کشوری دارای آزادی و دموکراسی هستیم
بر خلاف بسیاری گفته ها، مردم در ایران به راحتی اعتراض می کنند، و حتی چیزهایی که در گذشته گفتنشان در خفا نیز ممکن بنوأف امروز آشکارا گفته می شوند، مانند هزینه کرد حکومت از جیب ملت در سرزمین های دیگر، ولی متاسفانه ایم اعتراض ها به هیچ جایی نمی رسد. رویکردهای قبلی مبتنی بر بازداشتن مردم از اعتراض بود و گاه حتی وزرا نیز به خاطر یک اعتراض ساده برکنار می شدند، مانند برکناری آقای خاتمی، ولی اکنون در ایران بسیاری از چیزها را به راحتی می توان گفت و در حقیقت یکی از عوامل ناآرامی ها افشگری های خود مسئولین بوده است، اما در رویکردی تازه، هیچ اعتنایی به این اعتراض ها نمی شود. آیا مردم باید اعتراض کنند تا حکومت بفهمد که آنها از اختلاص، فساد و سوء مدیریت جان به لب شده اند؟ مسلما حکومت این موضوع را به خوب یمی داند، ولی مسئولان بی اعتنایی محض پیشه کرده اند، و گاه واکنشی هم که نشان می دهند مانند آن آقای وزیر است که مردم را به کاه و سبوس حواله داد. در این شرایط بهتر است از سازوکاری برای نتیجه بخش بودن اعتراض ها سخن گفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این روزها که جوانان معترضی که به هیج کجا وصل نبودند اتهام داعش و تکفیر به آنها زدند.این هم سلاح جدید برای سرکوب معترضان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
راستی چرا در کشورهای جهان سوم هر مشکلی را به بیگانگان وصل می کنند؟ چرا در فرانسه که هزار ماشین را یک شب اتش زدند نمی گوید کار فلان و فلان جا است؟؟؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
راست گفتی هاا. همین دیروز بود که یکی تو تاکسی داشت مینالید از بدبختی . هیچکی هم کاریش نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
اصلا چرا
ما باید این همه دشمن داشته باشیم..
مسئولین لطف کنند وعده سرخرمن به مردم ندن
همین جلوی بخش زیادی از اعتراضات رو میگیره
در اين كوير اين تيتر خوبي بود ممنون
از مسئولين عزيز تابناك ممنونيم كه اومدن سمت مردم
"از طرفی نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، کارشناسان سیاسی و همچنین سیاسیون فعال دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا نیز ضمن حمایت از اعتراض مردم نسبت به برخی مشکلات موجود در جامعه از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی"!!!
چرا حد مردم را تا به این حد پایین میاورید؟!یعنی مشکلات فقط اقتصادی است که با یک لقمه نان دهان مردم بسته شود؟!!البته مشکلات اقتصادی جای خود ولی مشکلات دیگری مثل فساد و تبعیض و بیکاری و عدم وجود آزادیهای مدنی و ... هم شامل این اعتراضات می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خوب مجبورند این بخش اعتراضات را بزرگ کنند تا بقیه مردم که آگاه به حقوق اجتماعی خود نیستند به همان لقمه نان کفایت کنند.
مشکل از قانون نیست مشکل از تفسیرگراست هرکسی به نفع خودش تفسیر میکند انجایکه نفع حکومت باشد همین معترضین مشوند شهروند خوب خاسته انهابحق ولی در جای دیگر هنجارشکن ضد انقلاب عامل غرب . نتیجه چند رویه بازی کردن و پرورش آدمهای اینجنینی چنین میشود

این جهان کوه است فعل ما ندا
باز میگردداز این نداها صدا
خوب گفتی تابناک جان. اما لااقل تو یکی کمی مرد عمل باش و پیگیر این حق مسلم واین خواسته عمومی مردم ، یعنی تجمع اعتراضی اما ارام مردم باش.
بعصی ها !!!! معتقدند که اصولاً اعتراض حق مردم نیست ، و مردم چکاره هستند که اعتراض کنند !!!!!! بعضی های دیگر هم عقیده دارند که باید مراکز اطلاع رسانی را بست که مردم در بی خبری به سر ببرند و هر وقت که ما لازمشان داشتیم حضور میلیونی داشته باشند . این وضع مملکت ماست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
مقصر آنهایی هستند که با یک لقمه نان میدوند توی صف حمایت از این ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دقیقا
بشیم عین کره شمالی.
ملت ایران فقط در پستو می تونن اعتراض کنن غیر این باشه یا کار کار امریکاست یا به اسم فتنه همه رو سرکوب میکنن چرا مسولین نمی خوان قبول کنن بابا ملت گرسنه هستن، ملت از دزدی و اختلاس خسته شدن،ملت از استخدامهای و پارتی بازیها خسته شدن، هر رییسی در هر اداره ای عوض میشه با خودش چندین نفر میاره و استخدام میکنه ، ملت بیکارن ملت، نه تفریح دارن نه اسایش، 90 درصد مردم استرس دارن چرا به اسم فتنه و دخالت خارجی ملت رو در بند میکنن بیاین تو مردم تا دردشون رو بفهمین نشستین بیرون گود میگین لنگش کن
بخدا قسم مسولین حاضر به شنیدن صدای ملت نیستند . بخدا قسم اگر الان نشنوند اگر الان با مردم با احترام رفتار نکنند روزی فرا میرسد که دیگر دیر است. حال این جوانان بیکار را دریابید. جوانانی ک از چپ و راست درمانده اند و از حرفهای مشمئزکننده شان منزجر شده اند. جوانانی که فقط وعده می شنوند و در عمل جز بیکاری و تحقیر چیزی نمیبینند. حتی اگر این اعتراضات شنیده نشود خدا آه دل این جوانان را بی اثر نخواهد گذاشت. شمارا به تمام مقدساتی که برپایه ی آنان حکومت میکنید فکری به حال جوانان کنید بزرگشان بدارید. مردم ایران دیگر تحمل تحقیر شدن را ندارند دیگر حس وطن پرستیشان کمرنگتر از همیشه شده است . تمام آمال و آرزویشان رفتن از ایران شده ، رفتن که نه ، درواقع فرار از ایران. تحقیر از طرف بیگانگان درد کمی نیست اما تحقیر از طرف خودی ها درد فزونتری دارد. فساد تمام موسسات را گرفته برای انجام هرکاری به هراداره ای که مراجعه شود حتما با برخوردی تحقیرآمیز مواجه خواهید شد. جوانان به چه دلخوش باشند؟؟ شما بگویید به چه دلخوش باشند؟؟
اعتراض حق مردم است و جلو اعتراض راگرفتن حق الناس است مخاطبین معترضین هم دولت تدبیر و نامید میباشد چون خزانه و امکانات در اختیار دولت تدبیر و نا امید است
سلام
بسیار جالب که گفته اند مبارزه با فساد تبعیض وفقر.. طبق آمار اعلام شده 10الی 12 میلیون جوان بیکار و 23 میلیون نفر کم درآمد در این مملکت داریم و نیزمی دانیم که پیش از این اعتراضات مردم به این دلیل بود که : ،سازمانهای مالی و اعتباری چه ضربه ای بر مردم وارد نمودند وتعدادی از شرکتها بدلیل عدم پرداخت معوقه های 7 الی 8 ماهه و عدم پرداخت حق بیمه پرسنل و به حداقل کشاندن حقوق و اضافه نکردن حقوق سالانه و... باعث بوجود آوردن نارضایتی و در نهایت اعتراضات به اینجا کشیده شد..
دولت می باید
1- ایجاد اشتغال برای جوانان از طریق ایجاد سرمایه گذاریهای شرکتهای خارجی ( طبق نظر وزرای نفت و صنعت و معدن و......)
2-دولت بخصوص از طریق تامین اجتماعی اطمینان یابد که هر شرکت و اداره ای حق بیمه پرسنل را قطعا" پرداخت می کند.
3نظارت دقیق به پرداخت حقوق در موعد اول هر ماه به پرسنل از طریق اداره کار
4-شرکتها و سازمانها و اعم از موسسات مالی و شرکتهای زیر مجموعه صنعت و معدن و نفت و گاز و کلیه اداره هایی که در روند کار و گزارشات سالانه و حتی ماهیانه خود موفق نبوده اند را از صحنه خارج و حداقل با تغییر مدیران سطح یک و دو و با ایجاد بازار رقابتی امکان سرمایه گذاری افراد توانمند و کارآمد را فرآهم آورده تا بخش صنعت و بازار کار برای جوان ایجاد شود... تا این بحران بیکاری جوانان و 30 میلیون افراد کم درآمد حل شود انشالا.
كج دار و مريز صحيح است يعني در حالت احتياط و مراقب بودن
زمان نشان میده که در آینده فضا به جای باز شدن بسته میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تا وقتی مسئولین هر اعتراضی رو از چشم دشمن میبینن فضا رو بیشتر میبندن......
حدیث بسیار معتبر هست در مورد اینکه وقتی می خواهید دفع شر و بلای دشمن به خودش برگردد و بر شما اثر نکند هزار بار سوره فیل رو قرائت کنید اکنون که عربستان و همدستانش بر علیه ایران دارند اقدامات خصمانه انجام میدن ، میتوانیم با خواندن سوره فیل به طور دستجمعی به نیت پنج تن آل عبا هر کدوم پنج بار قرائت کنیم هم از ثواب معنوی بهره مند شویم هم از خداوند متعال بخواهیم که شّر دشمن ما رو به خودشون بر گردونه اگه موافق هستید در گروه های دیگر هم پخش کنید

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اگه واژه دشمن را ازشما بگیرند هیچ چیز برای گفتن ندارید.
فقط شعار.... كجا ميشه اعتراض رو مطرح كرد و كجا ميشه پيگيري كرد. تعرفه واردات خودرو يك دفعه 104 درصد رشد كرده تاثير منفيش رو گذاشت و حالا فقط دلا ها و ژن هاي خووب بهرش رو بردن و به ما ميخندند. آقاي نوبخت هم مياد ميگه ما بفكر مردم هستيم. هوا را آقاي هميشه خندان؟ حتي خودروي هيبريدي بايد 1000 درصدر نسبت به قبل عوارض بيشتري بده. اونوقت شماز توليد رايد حمايت ميكني؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
به راستی چه کسی و به چه مبنایی در این گیرو دار
تعرفه خودرو را اضافه کرد تا خودرو گرون بشه ؟اینطوری میخواهید به مشکلات مردم رسیگی بشه مردم مراقب باشید با این اغتشاشات آب به آسیاب وطن فروشان ، دلالان و فرصت طلبان نریزید.
به دلایل زیر در عمل حق اعتراض داده نمیشود:
1: برخی اعتراضها مربوط به مسایلی است که مسولین بهیچوجه قصد اقدام عملی برای انجام آنرا ندارند

2: حق اعتراض با مجوز رسمی و امنیت کامل موجب میشود که جمعیت میلیونی به خیابانها بیاید
اعتراض حق مردم است اما نه مردم ایران!!!
به جای اینکه اینقدر برای مردم باید و نباید و خط و خطا کنید, بروید دو خط از قوانین را برای مسئولان و مدیران بخوانید شاید که فرجی حاصل شود.
یک نکته که تقریبا همه از آن غافلند این است که به غلط فکر می کنند که مردم نادانند و زودباور اما الآن قدرت آنالیز و تحلیل یک کودک از برخی مسئولان که منصب ها را اشغال کرده اند بیشتر است. بدانید که هر چیزی که جنبه ی تشریفاتی به خود بگیرد ناکارآمد شده و کسی به آن روی خوش نشان نخواهد داد. فقط و فقط کلید حل مشکلات پاسخگویی واقعی مسئولان به مطالبات و اعتراضات به حق مردم است و لاغیر.
والا به خدا ... اجازه هیچ گونه اعتراض و راه پیمایی نمیدهند و حرف دل مردم مردم را نمی شنوند جز طرفدازان خودشان ... خوب معلومه مردم کارد به استخونشون می رسه ... آقا یه جماعت بسیار زیادی از مردم با همه تصمیمها و اعتقادات شما موافق نیستند تا کی می خواهید صدایشان را نشنوید یعنی کسی که مثل شما فکر نکنه ایرانی نیست آدم نیست ... ممنون از تابناک عزیز که حداقل یک جایی گذاشته ولو مجازی که ما دردمان را بگیم.
من خودم برای اعتراض یارانه رفته بودم وزارت کار و رفاه اجتماعی.بعد از کلی صف وایستادن و مدارک آوردن و مودبانه صحبت کردن میگن به شما تعلق نمیگیره برو هرکاری دوست داری بکن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
خب دوست عزیزم در همین حد باید باشه دیگه
الان دیگه نیاز به اعتراض نیست چراکه اگه مقامات اصلی نظام فیلم های موجود را ببینند کاملا به خواسته های مردم پی می برند فقط باید ابتدا بپذیرند که برخی سیاست های کلان را تغییر دهند بعد اعلام کنند و بعد از آن عمل کنند. به همین سادگی همه چیز ردیف میشه ولی افسوس که ...
ایرانی جماعت

خودخواه ، منفعت طلب ، طمعکار ، دروغگو ، مصلحت طلب ، تنبل و از زیر کار در رو ، پرتوقع ، دزد ، خیانتکار ، طلبکار ، حق به جانب ، غد و لجباز ، بی وجدان ، وطن فروش ، جوگیر و احساساتی ، بی فکر و کم عقل و کم هوش ، خام فروش و بی خاصیت ، ...

اگه همین من و شمایی هم که داریم اینجا اعتراض میکنیم ، مسوول بشیم مثل مسوولین رفتار میکنیم بلکه بدتر

باید روی ایران چندتا بمب قوی هیدروژنی مشابه بمب تزار انداخته بشه تا دنیا از شر ایرانی بی خاصیت برای همیشه راحت بشه و خود ایرانی ها هم از دست خودشون راحت بشن

تاریخ نشان داده که این کشور هیچوقت درست نمیشه د
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
از این ادبیاتت مشخصه که یکی از این مسیولان ناکارامد هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بی خیال عمو، بازم قرصات رونخوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
صفات خودتو به همه مردم نسبت نده برادررررررررررر
بله اعتراض حق مردم. اما در دانشگاه حتی اگر برای بی کیفیتی غذای سلف اعتراض کنی، باید تشریف ببری حراست و هزار جور تهدید بشی
از ما که گذشت رفت.. ولی این نسل بعدی و در یابید... انقدر لج بازی نکنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
نسل بعدی نه. 8 سال دیگه !!
با سلام و ادای احترام
به نظر من اگه مسولین راه و مسیری جهت اعتراض قانونی ایجاد میکرد این همه با مشکل مواجه نمیشدن
، هیچ دلیلی نداره مردم ایران ماشین های خارجی رو با این عوارض بخرن صرفا به بهانه حمایت از تولید ملی که کاملا این امر دروغ ، وگرنه تو این 40 سال ایران خودور و سایپا ماشین بهتری تولید میکردن
آقا این تیم اقتصادی دولت از رییس بانک مرکزی گرفته تا وزیر اقتصاد رو برکنار کنید
من تعجبم که فرانسه این همه ماشین آتیش زدن، تقصیر کی می اندازن.. یعنی اونا هم میگن کار عربستان بوده یا کار اسرائیل یا کار آمریکا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
کشور های دمکراتیک اشتباهات خود را میپذیرند.
واقعا در مورد خودرو به مردم داره ظلم میشه، آخه تا کی خودرو بی کیفیت و غیر ایمن سوار بشیم؟ چرا ما نباید مثل سایر کشورها خودرو رو به قیمت واقعیش بخریم؟
چرا کسی به داد این مردم نمی رسه! چه جوری و به کی باید اعتراضمون رو بگیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
حالا مشکل ملت فقط شده خودرو؟
در جوامع مدنی معمولا اعتراضها از طریق احزاب و سندیکاها و اتحادیه ها صورت می گیرد ولی در کشور ما به دلیل عدم وجود و فعالیت این قبیل نهادها متاسفانه هیچ مسیری برای اعتراض وجود ندارد.
وقتی مردم به دلایل متعدد از جمله بیکاری و موارد معیشتی به خیابان میایند مسلما در این میان عده ای چه از میان معترضین و جه از میان نیروهای امنیتی اقدام به اعمال افراطی خواهند کرد ولی اینکه بیاییم و همه را یک کاسه بعنوان اغتشاشگر و آشوبگر ببینیم کاملا بی انصافی و سیاسی کاری است. اگر دقت کرده باشید تمرکز این اعتراضها بیشتر در شهرهای کوچک است و این ادعا که این اعتراضات با سازماندهی کشورهای بیگانه انجام میگیرد بغیراز حذف صورت مساله چیز دیگری نیست .نفوذ دستگاههای امنیتی سایر کشور ها در شهری مثل قهدریجان یا دورود چقدر می تواند باورپذیر باشد. این فقط و فقط توهین به بخشی از جامعه است که مطالبات خود را نتوانسته اند و نمی توانند از مسیر های فرضی و تخیلی ادعایی بعضی از مسئولان به گوش برسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اصلا اعتراضات چند شهر کوچک چه خطری برای امنیت ملی داشت ؟
جمع کنید کاسه کوزتون رو !!!
دوستان عزیزان این راهش نیست بیاید خودی و غیر خودی و بردارید تا همه با هم همصدا بشن و این مملکت و به پیش ببرن.بیاید تلاش کنیم عدالت عدم تبعیض از ژن خوب گرفته تا ای کیو بالا بره کنار .بذارید همه از هر دبن ایینی کنار هم و پا به پای هم یکسان باشن.بیاین به فکر این بچه های پا برهنه سیستان باشیم که انقلاب ما انقلاب پا برهنه ها بود ولی الان انقلاب ژن خوبه.تا همه در برابر قانون یکسان نشن و مردم بیطرفی قانون و نبینن هیچی درست نمیشه و این غده ایی که سر گلوها مونده یکروزی بالاخره سر باز میکنه و هیچکس جلودارش نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
تا زمانیکه همه تماشاگر باشیم و کسی کاری نکنه و دنبال لقمه آماده باشه هزاران سال هم بگذره اتفاقی نخواهد افتاد!!از قدیم گفتند یک دست صدا نداره.
همه مسئولین می گویند نقد کنید اعتراض حق مردم است ولی در عمل کوچکترین نقد و اعتراضی را بر نمی تابند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
آخه نقد از نظر این ها رفتن تو خیابان و هورا کشیدن برایشان است و دادن چند نامه ملتمسانه در پایان هورا کشیدن ها
ممنونم که حداقل شیر پاک خورده هستید و حرف دل مردم رو میزنید. قبل از برچسب زدن به مردم حق مردم رو اعلام میکنید تا گوش شنوایی باشد
اقا یک روز و یک بار برای همیشه اگر مسئولین اعلام کنند ما خودمان مراسم برگزار کردیم و حالا یک بار معترضین و منتقدان با اعلام خود دولت و صدا و سیما و تامین امنیت که همیشه برقرار کردن !!!بیاید برای راهپیمایی اعتراضی .صدا قت همه نشان داده می شود .حتی تو تابناک که لطف کنی مطلب رو چاپ کنی .وگر نه................!!!!
در ایران اعتراض مخالفان ممنوع است و همیشه معترضین دشمن و از خارج دستور می گیرند ولی برای نمایش های خیابانی موافقین خود هر جا و هر وقت آزاد هستند و مردم فهیم میشوند و تلویزیون ایران هم از زوایای مختلف فیلم تهیه می کنه و تفسیر های طولانی می گذارد.
مسئولین به خوبی یاد گرفته اند بلند بلند فکر نکنند .به خاطر همین فکر می کنیم انها نمی دانند .
همسر من مهندس راه سازی است. داشتند برای یک روستا روکش آسفالت انجام میدادند کشاوزا با تراکتور از روی آن رد شده بودند و خسارت زیادی به روکش زدند. همسرم بعدا فهمیده بود که کشاورزان مشکلات دیگه ای داشته اند که مسئولین بی اعتنایی کرده بودند. آنها هم اینجوری اعتراض خودشان را نشان داده بودند!!! یعنی به ضرر روستای خودشان عمل کرده بودند. فقط برای اینکه صدای اعتراضشان شنیده شود. اخر چرا باید اینقدر به کشاورز زحمتکش ما بی اعتنایی شود که مجبور به چنین کاری شود؟؟ آیا شما راه قانونمند و درستی برای اعتراض کردن در ایران سراغ دارید؟ مدرسه پسر من دبیر شیمی بسیار بدی داشت که یک سوم کتاب را به میل خود درس نداد. اعتراض که کردم نتیجه ش لجبازی دبیر و مدیر با پسرم شد که در نهایت مجبور شدم مدرسه را تغییر دهم. آیا در آموزش و پرورش ما راه اعتراض برای دانش آموزشان و والدین باز است؟ آیا معلمان ما اگر مشکل معیشتی داشته باشند میتوانند از راه قانونی اعتراض کنند؟ کدام تحصن و اعتراض صنفی در ایران به نتیجه رسیده است؟؟فکر نمیکنید این همه بغض آخرش کار دست ایران دهد؟؟؟
همه می گویند اعتراض حق مردم است اما انصاف کجاست؟ غیر از تشکل های اصولگرا و به جز ایام انتخابات عملا راه هرگونه اعتراض بسته شده است...چه بسا اگر باز بود به این جا ختم نمیشد که به اغتشاش منجر شود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
نیروهای امنیتی و انتظامی در هنگام سوزاندن بانک ها کجا بودند .این سیوال بسیار مهمی برای روشن شدن چگونگی از بین رفتن اموال عمومی است.
خسته نباشید واقعا" ... نظر من چه ایرادی داشت که منتشر نکردید؟ واقعا" که ... حتما باید مثل بقیه ادبیات تند بکار ببرم و بی دلیل انگ بزنم که راهکارهای من منتشر بشه... همه چیز برعکسه نه؟
تظاهرات مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه قانونی است و مسولین در مورد آن اظهارنظر می کنند. ودخالت درامورداخلی بحرین محسوب نمی شه، ولی اگر کشورهای دیگر درمور اعتراضات مردم این حرف بزنند دخالت در امور داخلی ایران بحساب میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
آخه مملکت ما تافته جدا بافته است و ما حق دخالت در امور تمام دنیا را داریم ولی آنها حتی حق اظهار نظر ندارند.
اعتراض در امنیت و آرامش موجب حضور میلیونی مردم و برچیده شدن جهل و جور و فساد حاکم میشه بنابراین هیچ وقت مجوزی داده نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بی نهایت مثبت
حالا به فرض که حق اعتراض و مسیر اعتراض هم مشخص شد فایده اش چیه؟ وقتی ما میریم رای میدیم هیچ فرقی در اوضاع سیاست خارجی و داخلی و اقتصاد رخ نمیده حالا بریم اعتراض هم بکنیم.مشخصه رفتار های مدنی از طرف مردم بی جواب می مونه.
فوقش صداسیما یک مجری مثل نجف زاده و امثالهم را به تظاهرات میفرستد یه فیلم میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
شما که هنوز تفاوت اعتراض با رای رو نمیدونی بهتر هست که در هیچ موردی دخالت نکنی چون شما از همون ها هستی که کنار واستاده و جو میده و دوربین دستش هست و میخنده

برای توجیه شدن شما بگم که اگر حق اعتراض با مجوز بدن و بگن برید فلان جا جمعیت میلیونی که میره باعث میشه همه بفهمن که چقدر در خطر هستن که بعد مجبور میشن رعایت خیلی موارد رو بکنن

الان ملت از ترس هست که نشستن وگرنه بیشتر از اینها هستن که دوست دارن صداشون شنیده بشه ولی میترسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
نجف زاده گفتید خیلی جالبه . هر جا غیر ایران تظاهرات و ااغتراضی میشه این آقا به راحتی میره داخلشان و با اونها مصاحبه میکنه آن افراد و دولتش هم هیچگاه نترسیده و ممانعت نمی کنند. آیا این آزادی و دموکراسی در کشور ما وجود دارد که مردم بدون وحشت با خبرنگاران داخلی و خارجی مصاحبه کرده و کسی هم جلویش را نگیرد؟
متاسفانه ملت همیشه در صحنه ایران از یک سوراخ چند بار گزیده مشین. خوب بیاد تو خیابون. تحصن کنید. شعار بدید. اگر کسی با شما کاری داشت. دیگه چرا اموال عمومی را تخریب میکنید. چرا خیابان ها رو مسدود میکنید. اینقدر بیابان ذر حاشیه شهرهاست برید اونجا تجمع کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
تا آنجا که ما میدانیم تظاهرات روز اول مردم دورود اصلا اغتشاشی نداشت ولی چند کشته داد و روز بعد تمام بانکها به آتش کشیده شدند و نمیدانیم نیروهای انتظامی و امنیتی در آن موقع کجا تشریف داشتند که نتوانستند جلوی این خسارات را بگیرند.
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
مگه شما واسه تظاهرات روز قدس ميريد تو بيابونهاي اطراف شهر ! مگه شما واسه تظاهرات روز 22 بهمن خيابونها را مسدود نميكنبد؟!!
وقتی در ادارات دولتی با مردم درست رفتار نمیشه وقتی نیروهای انتظامی رفتار درستی با مردم ندارن وقتی الکی جریمه میشی و هرچی قسم میخوری که کمربند بسته بودی و افسر قبول نمیکنه و یا ماشینتو جرثقیل میکشه رو زمین و میبره جوری که دیگه از لاستیکت چیزی نمیمونه و نیروی انتظامی هم جوابگو نیست یا خیلی چیزای دیگه...... همه اینها جمع میشه و میشه عقده و این بشکه باروت منتظر یه همچین فرصتیه تا خودشو بریزه بیرون
من فقط یه چیز از مسئولین میخوام اونم اینکه همه چیز رو قانونمند کنن و برای کسی اتثنائ قائل نشن فقط در این صورت هم مملکت پیشرفت میکنه هم مردم راضی میشن مهمترین دلیل اعتراض ها تبعیض هست که پدر در میاره وقتی اختلافات طبقاتی رو میبینی اونم یک شبه ایجاد میشه!!!
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
ما قانون داریم منتها برای قوانینمان دهها تبصره و گریز گذاشتیم . این مسئله است که فرار قانونی زیاد است. این وکیل ها را ببینید که ماشالله هر روز هم به خاطر بی عدالتی و مشکلات جامعه بیشتر و بیشتر میشن . اینها راههای دور زدن قانون را بلدند وگرنه با قانون که کار پیش نمی برند. این تبصره ها و زیر ماده هاست که تبعیض و هرج و مرج ایجاد می کند
مشکل مردم فقط دزدیها و اختلاسها و چاپلوسی ورانتهاست که در خیلی جاها ریشه کرده و کسی هم نیست با اینها مقابله کنه
بابا چه وضعیه برسید به مردم
این حق مردم ما نیست البته بعضی ها مون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابی جان اگه مجوز بدن هفتاد میلیون نفر میریزن توی خیابونها ا
توی این شلوغی بانک مرکزی هم خوب داره از اب ماهی میگیره.دلار 4400 نوبره ها کسی هم هواسش نیست.الان ما چطوری به این اعتراض کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دقيقاً درست مبفرماييد بالا رفتن نرخ ارز معيشت مردم را نشانه رفته است و گراني و تورم بيشتر بدنبال خواهد داشت و دود آن به چشم همه خواهد رفت
بله حالا ما چطوري بايداعتراض كنيم فقط همين جا در كامنت ها كه مسئولين اصلا نميخوانند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
توی خونه بنشینید و یواشکی بگویید ما اعتراض داریم مبادا موش های دیوار هم بشنوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
دقیقا! طلا هم شده گرمی 140 هزار تومن. مردم حواسشون به اعتراضهاست اینها فرصت رو مغتنم شمردند دارن از جیب مردم برمیدارن!!!!
اسراییل باعث ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور شده وهمه آتش ها از گور اسراییل بلند می شود قبول ودرست ما هم که میخواهیم و شعار میدهیم اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود .بهترین راه و کم هزینه ترین آن ایجاد آشوب و بلوا در اسراییل است توسط خود یهودیان ناراضی اما چرا نمی توانیم ؟این قدرت را نداریم یا زمینه این کار وجود ندارد؟ چه زمینه ای در کشور ما هست که به اسراییل و کشورهای بیگانه اجازه نفوذ می دهد ؟و ما نفوذ پذیر هستیم اما آن کشورها غیرقابل نفوذند .اگر به این سوال تمامی جریانات سیاسی کشور بتوانند پاسخ دهند کشور ما در مقابل دخالت اجنبی رویین تن می شود.
محمد رسول الله والذین معهم اشدا علی الکفار رحما بینهم
اگر اعتقاد به داشتن حق برای مردم است چرا مسئولین قبل از تبدیل به معظل اجتماعی حقوق مردم را ادا نمی کنند
به نظر من تمامی مشکل این سرزمین برمیگرده به قوانین تابعه . وقتی مسئولین میان میگن که در کشور قانون گریزی وجود داره من بهشون میگم که عزیز دل برادر قانونتون مشکل داره و ساز و کارهاش اونقدر ضعیفه که نمیشه جلوی فساد رو گرفت . قثط یک راه برای مبارزه با فساد و مترقی کردن کشور وجود داره و اون اینه که بریم قوانین کشورهای آزاد و توسعه یافته رو مطالعه بفرماییم و ساز و کارهایی که اونها در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و آموزشی بکار میبرن رو بفهمیم و بیاییم اینجا بکار ببندیم . البته اینکه من عرض میکنم احتمالا به مزاق خیلیها خوش نیاد چون منافع اونها به خطر می افته .
تحلیل ها آن هم غالبا از سوی اصولگراها فقط مقوله اقتصادی است و آن هم بر دولت فعلی . در حالی که در این کشور هیچ وقت تورم تک رقمی نبوده (در این دولت بوده) رشد اقتصادی هیچ وقت دو رقمی نبوده و غالبا پایین بوده , نرخ بیکاری همواره دورقمی بوده و نرخ مشارکت مردم هم هرگز بیشتر از 35 درصد نبوده است . هموراه بیکاری تحصیل کرده ها بیشتر از متوسط بوده و خانم ها بیشتر زا آقایان و استان های محروم بیشتر از استان های کمتر محروم . توزیع تسهیلات بانکی همواره در استان های پیشرو تر مانند تهران ، اصفهان ، خراسان ، اذربایجان شرقی و... بوده است. با توجه به تروم مداروم سالانه (کمتر یا بیشتر در هر دوره ) گرانی هم سیر صعودی داشته گاهی این افزایش آرام و بطئی بوده و گاهی سریع و سرعت شکلگیری گرانی بستگی به تورم سالانه داشته است. سال ها طبقه مرفه جامعه از یک یارانه پنهان کلان در قیمت بنزین برخوردار بوده اند و مردم متوسط و پایین بی بهره از آن زیرا نه سفر هوایی دارند و نه چند تا ماشین داشته اند. تفاوت قمیت بنزین با کشورهای همسایه سال ها باعث از دست رفتن منابع کشور به جهت قاچاق بنزین و گازوییل بوده . حیف و میل منابع ارزان مانند آب و برق و گاز و توزیع نابرابر آنها فاصله طبقاتی و خسارت بر اقتصاد و رانت یک عده را به همراه داشته است. سال ها مردم از اینکه اطلاعات لازم از قضایای کشور و اقتصاد داشته باشند محروم بوده اند و اطلاعات در اختیار عده ای محدود بوده و همین رانت اطلاعاتی باعث سوء برخی شده است. در طول همه این سال ها مردم زیادی از طبقه روستایی و کارگر فصلی و فاقد شغل و فاقد هر گونه مهارت بدون هرگونه بیمه درمانی بوده اند . سال های متمادی منابع بانکی با سفارش در اختیار عده ای معدود قرار می گرفته و می گیرد . سال های زیادی است که مردم شاهد پارتی بازی در همه جا هستند . سال های متمادی مردم شاهد فساد اداری و بکارگیری فامیل در بخش های مختلف هستند. سال هاست مردم شاهدند که نمایندگان فشار می آورند تا افراد معرفی شده ایشان را بکار بگیرند سال هاست که رییس یک مجموعه اختیار بکار گیری نیروی کار را دارد و از صلاحیت گزینی خبری نیست . سال هاست تعدادی با پارتی ابتدا بعنوان آبدارچی و دفتر دار به دستگاه ها دعوت و پس از مدتی جذب می شوند. سال هاست که اختلاس ها ادامه دارد . سال هاست که رشوه امری ممدوح شمرده شده . سال هاست که کسی به قانون تمکین نمی کند و هرکه هرچه تشخیص بدهد انجام می دهد . سال هاست روابط جای ضوابط را گرفته و سال هاست که امور مردم در برخی دستگاه ها ... فقط با رشوه پیش می رود. همه اینها بوده و همه اینها در برخی دوره ها زبانزد بوده و برخی دوره ها هم کم .. باید تصمیم مردمی و سراسری برای مبارزه با فساد گرفت . باید دروغگویی از میانرخت بربندد . باید پارتی بازی و رشوه را حذف کرد اگر این همه مذموم که در حال حاضر وجود دارد کنار گذاشته شد آنگاه مردم خسته نخواهند شد. یا علی
من موافق آتش زدن و تخریب اموال مردم نیستم ولی بابا اعتراض آروم یعنی چی؟ یکسال تمومه مردم با اعتراض آروم دارن میگه موسسات بدبختشون کرده و هزار تا مشکل دیگه ولی کو گوش شنوا؟ بعضی از دوستان جوری در مورد اعتراض مدنی صحبت میکنن که انگار ایران نبودن. تو ایران در مورد اعتراض ساده اداری هم، تا داد و قال راه نندازین به جواب نمیرسن
من ١٠ ها بار پیام گزاشتم بازتاب ندادید. من شما و هیچ مسءولی رو دوست ندارم و نمیخوام شما هی نصیحت و حرف بزنید. توهین نیست مگه دوست نداشتن جرمه؟ چاپ کنید لطفن اینبار
در ایران آزادی بیان وجود دارد.
منتها آزادی "بعد از بیان" وجود ندارد..!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
البته آزادی تا نزدیکای خط قرمز
باید جامعه مدنی و احزاب مردمی تشکیل شوند و هر کس عضو حزب ش و نهادهای مدنی شد کارت هویت بگیرد و آنها بتوانند در تجمعات شرکت کنند.
اگر دولت روحانی به حداقل وطالبه ملت ورای دهندگان ووعده ای که به ملت در سال 92 داده بود یعنی بهبود وضعیت فلاکت باراقتصادی اقشارآسیب پذیر عمل میکرد که با توجه به رفع تحریمها وآزادشدن بیش از 150میلیارددلار ازاموال بلوکه شده میتوانست براحتی انجام دهد ولی متاسفانه با وجود افرادی چون نوبخت که اصولا طعم فقر ونداری رادرطول عمرش تحمل نکرده و فقط در یک مورد در خصوص قراردادکرسنت بیش از 100میلیون تومان به حسابش ریخته شد نمیتواند مشکلات عدیده امت را لمس نماید لذا 5سال سهل است ده سال دیگر هم وضعیت همین است
اعتراض حق مردم است ولی اگه اعتراض کنند حسابشان با کرام الکاتبین است .
این کجای عدالته که حق ما میلیون ها نفری که آشوب گر نیستیم زیر پا بره... چرا باید تلگرام ما قطع بشه... اینطوری یعنی تعداد زیادی پس مخالفن؟؟؟؟؟؟!؟!!!!!!!!!! یعنی همه ی مردم مخالف اختشاشگر و اغتشاشگر ند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اتفاقا تو حقته زیرا فقط به فکر منافع خودت هستی
فکر میکنم جناب آقای دکتر زیبا کلام بدرستی در این خصوص جواب داد

♦️ نامه سرگشاده و تند زیباکلام به شمخانی:
در این ۴۰ سال هر تظاهرات اعتراضی در ایران کار دشمن بوده است!/ معترضان از اصلاح‌طلبان نومید و از روحانی و وعده‌های توخالی‌اش منزجر شده‌اند


امیر دریادار #علی_شمخانی
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی شیدالله ارکانه
با سلام و تحیات؛ اظهارنظر حضرت‌عالی مبنی بر اینکه ناآرامی‌های اخیر را به عربستان نسبت داده بودید شگفت‌زده‌ام نمود. نمی دانستم عربستان از چنین توانمندی برخوردار است که می‌تواند هزاران تن از جوانانمان را در شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان به خیابان‌ها بکشاند. البته بیش از آن‌ که از قدرت عربستان شگفت‌زده شوم، از اظهارنظر حضرت‌عالی متاسف شدم.

این البته نه نخستین‌باری است که مسئولین در مواجهه با #اعتراضات_مردمی آن‌ها را به توطئه‌های دشمن حوالت داده اند و نه آخرین آن خواهد بود. به یاد نمی‌آورم حتی یک‌بار در طی این قریب به چهل سال مسئولین ما بجز این، واکنش دیگری نشان داده باشند. اعتراضات سال۸۸ به سفارت انگلستان، به آمریکایی‌ها و #جورج_سوروس نسبت داده شدند و اعتراضات امروز هم به داعش و عربستان. البته اسرائیل، مجاهدین، سلطنت‌طلبها، بهایی‌ها و عناصر نفوذی دشمن هم بی‌تقصیر نبوده‌اند. از عالم گرفته تا آدم، همه دستی در اعتراضات مردم ایران دارند الّا خود مردم ایران و عملکرد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظام.
ای‌کاش برای یک‌بار هم که شده بود، بجای متوسل شدن به شهر فرنگ و پادشاه جن‌ها و پناه‌بردن به توهمات توطئه و فرضیه‌های دایی‌جان‌ناپلئونی، از برج عاج‌ خود فرود می‌آمدید و از مردمی که از سیاست‌های شما به جان آمده‌اند، می‌پرسیدید دردتان چیست؟ به چه چیزی اعتراض دارید؟ چرا عصیان کرده‌اید؟ دراین‌صورت دیگر خیلی نیازی نمی‌رفت که پای آمریکا، اسرائیل، انگلستان، صهیونیست‌ها، جورج سوروس، عربستان، داعش و مجاهدین را به میان می‌کشیدید.
اگر بجای تهدید و ارعاب و نشان دادن قدرت، حاضر می‌شدید به دردشان گوش بدهید متوجه می‌شدید اکثرا جوانان دهه هفتادی هستند که سال‌هاست بیکارند؛ نه گذشته تابناکی داشته‌اند و نه امیدی به آینده. بیست و چند ساله و سی و چند ساله‌هایی هستند که سال‌هاست لیسانس و فوق‌لیسانس گرفته‌اند اما همچنان بر سر سفره پدر و مادر نشسته‌اند. سرخورده از اصول‌گرایان و شریعتمداری‌شان، ناامید از اصلاح‌طلبان و لیبرالیسم‌شان و منزجر از روحانی و وعده‌های توخالی‌اش. دست‌کم عدالتشان از من و شما خیلی بیشتر است، چرا که نسبت به همه ما به یک اندازه بی‌اعتمادند و متنفر.
ایام به کام باد
#صادق_زیباکلام
۱۳دیماه۹۶
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بيست در مقياس ريشتر!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
بینهایت درود بر جناب زیبا کلام
الان رییس جمهور و مسولان اعتراض و حرفها ی مردم رو شنیدند،خب اصلاح رویه و عذرخواهی و پاسخگویی کو؟
اعتراض در حمایت از فلسطین ولبنان وسوریه حق مردم ایران است اما اعتراض به وضع خودشان نه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
آنها نیروهای خودجوش هستند ونیاز به مجوز استانداری ندارند
دير يادتون افتاد ....مردم رو چى فرض كرديد؟؟؟ اداره كسور بدين شكل غير ممكن است
چه جالب! پس مردم هم حق اعتراض دارند! ازامروز....اوكى!فقط كمى تامل كنيد ديرنشده؟ اهان... شماتشخيص دادين الان ديرنيست! اوكى
سلام مالیات ارزش افزوده رو کاهش بدهید یا حذف بزارید مردم قدرت خرید داشته باشن بازار راه بیفته بخش خصوصی ها اکثرا در حال جمع شدن اند
اقا خودتان را خسته نکنید خداوند به بعضی از مسئولین گوش شنوا نداده برا همین است که هی تکرار میکنن اعتراض حق مردمه وقتی مردم میگن اخه چه جوری نمیشنوند اخه حق دارند . من تو هیچ حزبی نیستم چجوری میتونم اعتراض خودم رو بگم . همین مردم مگر اعتراض مسالمت امیز جلوی مجلس . در کارخانه . جلوی دادگستری و خیلی جاهای دیگه انجام ندادند چی شد .
اقا مردم دیگه حرف شما رو باور نمیکنند . بهتون اعتماد ندارن بفهمین !!!
تو ایران یه تلویزیون خوب یه تلویزیون خاموشه …
کفر میگی تابناک جون؟
از کی تا حالا مردم حق اعتراض پیدا کردن ما بی خبریم!!!؟
اعتراض فقط حق آقای جهانگیری و آقای روحانیه و رئیس جمهور قبلی هست.

ما هم میکروفن نداریم وگرنه سعی میکردیم پاسخگوی اعتراض مسولین باشیم که نکنه یه موقع از ناراحتی بیان تو خیابون و "دشمن‌شاد" بشیم و کشورهای غربی سوار موج اعتراضشون بشن.
سلام خدمت همه
واقعیت این است که مردم ایران بسار مظلوم واقع شدند و مظلوم تر از مردم مذهب شیعه است . متاسفانه بی لیاقتی و بی مدیریتی ،باند بازی ،اختلاس ،گرانی ربا و نزولهای بانکی و .......... پدر مردم را در آورده از یک طرف پوست برخی بسیار کلفت شده و حرف در آنها کارساز نیست از طرف دیگر تا میخواهند اعتراض کنند یک عده فرصت طلب و اغتشاشگر سوء استفاده میکنند و بحران را بدتر از وضع موجود میکنند در این میان باز هم فشار به مردم بیشتر میشود باید گفت هر ایرانی که ایران را دوست داشته باشد حاضر به تضعیف بنیه امنیتی و اقتصادی و... کشورش نیست مهم نیست مسلمان است یا مسیحی و یا... هر کی باشه اگه ایران را دوست داشته باشه حاضر نیست به ایران ضربه بخوره سئوال اینجاست که مسئولینی که اصلا به مشکلات مردم توجهی نمیکنند و تمام باندبازی و بی مدیریتی و رابطه گرایی و.... نخ نما شده و برخی از آنها تابعیت کشورهای دیگر را هم اخذ کردند آیا ایران و ایرانی را دوست دارند !!!!!!! چرا مسولین حاضر نیست ندتکلیف این اشخاص از خدا بی خبر را که حزب باد هستند و اسلام و ذکر و خدا را لق لقه زبانشان کردند که سوء استفاده کنند را مشخص کنند چرا حاضر به برخورد با این خواص از خدا بی خبر نیستند که بماند در پستهای مدیریتی قرار میدهد که فشار به مردم بیاید و در آخر هم همه چیز به اسم دین و شیعه تمام شود!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این ها که گفتی در مورد مسیولان صادق است حالا کی میخواهد کی را بردارد خدا داند و بس
کی بااعتراضات معمولی وغیر ساختار شکنانه مردم قهر آمیز برخورد نکردید. مثلآ در انفجار معدن یورت با مقصرین چه برخوردی کردند. عواملی که باعث عدم پرداخت 5-6 ماه حقوق و مزایای کارکنان یک مجموعه می شوند چه برخوردی کرده اید؟بعوض در مقابل اعتراض کاکنان چه برخوردی کرده اید . مجموعه این مسائل باعث می شود با یک بهانه و جرقه انفجار اعتراضات مردمی بوجود آید و طبیعی است که دشمنان از این فرصت استفاده خواهند کرد و دخالت خواهند کرد و این فرصت را نه مردم بلکه خود مسئولین با عملکرد وسیاستهای اشتباهی خودشان برای دشمن فراهم می کنند. و تازه این دخالت ذهن مسئولان را معطوف عوامل خارجی میکند تا با عکس العمل های اشتباهی و غافل شدن از مشکلات واقعی
و اعتراض های بحق مردم نارضایتی ها بیشتر و بیشتر شود واین دقیقآ هدف دشمن است
بنا به اعتراف مسئولان اکثر معترضین کمتر از 25 سال دارند آیا این را تجزیه و تحلیل کرده اید
چرا افراد کم سن و سال معترض هستند؟
یکی از دلائل این است. آن جوان کاملآ شرمندگی پدرش را در خانواده لمس می کند .انواع
و اقسام مشکلات که خانواده ها با آن درگیرند واین مشکلات باعث دعواهای خانوادگی وشرمندگی و درماندگی پدر و مادرش را جوان کاملآ با گوشت وپوست خود لمس می کند
جوان می بیند که خانواده ها قادر به تهیه شرایط اشتغال و ازدواج و مسکن این جوان را
ندارند.
قانون احزاب را دیدید دو تا مورد را ذکر نکرده .اول اینکه اسامی نفراتی که میخواهند درتظاهرات شرکت کنند باید با امضای همان شخص لیست شود وبه حراست فلان جا . و . فرستاده شود اگر مقبول بود برای راهپیمایی دعوت شوند. دوم ،عکس و سخنان همیشگی در چه ابعادی ودر دست چه کسانی بایستی حمل شود با ذکر نام و ضامن معتبر قابل قبول است.( البته فکر کنم قانون احزاب جهت راهپیمایی برای نشد است.)
تابناک عزیز
از شما تشکر می کنیم به خاطر ذکر مطالب خوبی و ارائه راههای منطقی
منتها مسئولین از این گذشت و مهربانی و تحمل سختی های مردم سو استفاده می کنند و مدتی بعد همه چیز به فراموشی سپرده می شود. و سالها سر همین اعتراضات در تمام سخنرانی ها و مجالس حرف نفوذ و دشمن و فتنه را باید مردم بشنوند. البته باید با مخربین اموال مردم و دولت برخورد شود . ولی اصل ماجرا فراموش نشود که مردم اولا یک راه کار قانونی برای مدیریت بهینه این اعتراضات می خواهند تعریف شود. مسئولین با مردم شفاف و صادق باشند. اختلاس ها پیگیری و به بیت المال برگردانده شود. صدا و سیما جناحی و میلی نباشد. مدیران دلسوز و مردمی و متخصص به کار گمارده شود. مشکلات مردم و کشور بیشتر دیده شود تا مشکلات دیگر کشورها. بودجه و خرجش شفاف باشد. نهاد هائی که فرار حسابرسی و مالیاتی دارند مشخص شود و راه فرار آنها بسته شود. افسار گرانی و هزینه کنترل شود. تبعیض خیلی زجر دهنده است که در جامعه زیاد شده
اگر مشگلی وجود دارد تقصیر آدمهایی است که در آن جامعه زندگی میکنند نه دولت ( کمی عمیقتر فکر کن)
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
احسن وآفرین بر شما با اشاره به این نکته کلیدی که خلاصه وعامه پسندش میشود خلایق هرچه لایق
تابناک عزیز
کاش یه جوری این کامنت ها را مسئولین ببینند . یا شما به دست آنها برسانید. تشکر
در مرتبه اول باید یاد بگیریم که به هر اعتراضی برچسب دشمن نچسبونیم....
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
پس چطوری (به چه بهانه ای !!!!!)جلوی اعتراضات را بگیریم
ارزش پول به شدت درحال سقوط است ،نتيجه دزدى ها واختلاس ها وغارت ها درحال نمايان شدن است
جناب معاون "کلانتری" فعلا به مردم حق دعا برای بارش و باد برای رفع آلودگی هوا رو تنفیذ فرمودن.
شما دنبال حق اعتراض میگردید!!!
چه رویی دارن مردم!!
شهامت ميخواد براى ٧٠ميليون معترض مجوزصادر كردن
اعتراض مردم مصداق امر به معروف و نهی از منکر است . مسئولین باید از آن استقبال کنند و با رویی گشاده با مردم برخورد کنند . از قدیم گفته اند دوست گریه می اندازد و دشمن می خنداند .
مردم خیر و صلاح را می خواهند پس برای همین است که ایرادات آنرا گوشزد می کنند .
شما هم ازهمین ملتید دیگه ..نه هستید. با ملت باشید.نه اغتشاشگر ونه سرکوبگر.
کسی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادیهای مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند
درود
موشکلات زیاده قابل بررسی نیست اعتراض هم کنید مسولان فقط تو بوق کرنا می کنن قانونی بود !
شما یک مورد فقط یک مورد نام ببرید که وزارت کشور برای اعتراض مردم مجوز داده باشه!
انتساب اعتراضات مردم به عربستان و منافقین و غیره، وهن مردم است!
آقای مارادونا رو ول کن دلار را بچسب.جهت اطلاع لبنیات هم تو این شلوغی ها گران شده مسولین هم انگار نه انگار.هیچ نظارتی نیست همه چی رو هواست!
پس این راهپیمایی خودجوش در حمایت از نظام هم مشکل داشته ولی باهاش برخورد نشده. چون اگه خودجوش بوده یعنی بدون اطلاع و اخذ مجوز از وزارت کشور انجام شده. اگه خودجوش هم نبوده پس باید یه هفته قبلش درخواست مجوز میکردن، یعنی چند روز قبل از اعتراضات مشهد !!!!! تبعیض تا کجا؟
آقا یه راه حل، تا می تونید قرص ضد افسردگی وارد کنید که کم عارضه باشه، افسردگی ملت و درمان می کنه اغتشاشات هم تمام میشه.
من پیشنهاد میدم وزارت کشور مجوز راهپیمایی آرام و دوستانه و مسالمت آمیز بده. یه روز برای طرفداران موافق با وضعیت و شرایط فعلی اقتصادی کشور. یه روز هم برای معترضان به شرایط اقتصادی کشور. بعدش هم هر دو بدون تبعیض توسط رسانه ها پوشش داده بشه و پخش بشه. بعدش هم از لحاظ آماری بگن چند درصد مردم موافق و چند درصد مخالف وضعیت موجود هستند.
..شعار بدون عمل .وای از این بی فرهنگی و عقب ماندگی
به يارو گفتن برو در و ببند و بيا ٠ رفت در و از جا كند گذاشت سر كولش و آمد٠ بله اعتراض حق مردمه ولى آتش زدن أموال عمومى و تخريب و تهديد زندگى ديگرى و اغتشاش ، چطور ؟ يه عده با هر انگيزه اى در اين مواقع دست به اين اعمال ميزنند و رفقا از اين شيرين كاريهاى عكس ميگيرند ، بعد اين عكسها رو بعنوان مدرك ميبرن اينور و اونور نشون ميدن و ميگن جونشون در كجا در خطره و بعد درخواست پناهندگى مفتكى ميكنن و ،،،،،،آيا همه جا اعتراض كردن اينجوريه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
نیروهای انتظامی چرا جلوی خسارات را نگرفتند؟
تابناک و گذاشتن آتیش و خاموش کنه.... نه پیگیری حق مردم... اگر اونایی که فکر می کنند تابناک شده هم نظر مردم.. واقعا ...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
عزیزم ما هم میدانیم ولی میخواهیم به تابناک بفهمانیم که معترض وضع موجود هستیم.انتظار دوای درد از تابناک نداریم.
6 سال آزمون دادم 3 بار نمیدونم اسمم از زیر پارتی بازی ها در اومد بیرون، با این فرد با اخلاق و مفید جامعه بودم و هستم. دائم گیر دادن که آیا صورتت و ازته میزنی لباس آستین کوتاه می پوشی.. فعالیت اجتماعی داری... محل کارت کجاست... من هنوز فعالیت اجتماعی نفهمیدم منظورشان چی هست... یعنی چیکار باید بکنم من....... 6 سال ظلم کردید در حق من هنوز که هنوز علی رغم این همه مهارت و تحصیلات گوشه خونه هستم....د. خدایا جای حق نشستی
پسرهای آقای نوبخت، ابتکار ........... دارند تو آمریکا پژوهش انجام میدن.... بعد یک سری جوون بی گناه اینجا ...
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
اونا سرمایه های نظامند ودرآینده باید وزیر و وکیل و.......شوندلطفا" کمی با انصاف باشید
خدا خیرت بده گل گفتی ایول ا.آیا حاضرند تظاهرات را طوری ایمن کنند که امکان راهپیمایی مسالمت آمیز فراهم شود همان طور که برای طرفداران خود درراهپیمایی ها همه چیز را فراهم میکند و امنیت را فراهم میکندنه اینکه تا راهپیمایی اعتراضی و صنفی رخ میده برخورد میشه وازاولش میگن غیرقانونی
آیا می توان بغیر از مسایل معیشتی و اقتصادی به موارد سیاسی و اجتماعی بصورت کاملا مسالمت آمیزوبا مجوز قانونی اعتراض نمودومن شخصا فکر نمی کنم چنین مجوزی از سمت مسولین مربوطه داده شود
پاسخ ها
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این حرفها چیه دوست عزیز شما تشریف ببرید استانداری درخواستتان را بدهید تا زمانی که یه نسکافه با کیک نوش جان بفرمایید مجوزتان آماده است ودو دستی تقدیمتان میکنند شما نرفته اید وقضاوت نادرست میکنید خودتان تشریف ببرید از نزدیک ملاحظه بفرمایید
تا وقتي به چند حزب درست وحسابي نه چهارصد حزب که اگر همه انها را بگذاري روي در دنيا ارائه کني يک ريال نمي خرند هرکس از يکي خوشش نيامد حزب اعلام ميکنه مگر نه اينکه ما بايد براساس قانون حزب داشته باشيم مگر اين قانئن وسياست در همه دنيا نيست کشورهاي پيشرفته که خودشان خيلي متمدن ميدانند در کل مملکت سه يا چهار حزب دارن که فعاليت سياسي داره بقيه NGO هستند ودنبال فضاي سبز وامور خيريه واب وهوا هستند بهرجهت همه اين آقايان که حزب دارند خدايي ببيند مثلا ان يکي حزب چه ميگويد وخودش چه ميگويد اگر حرفها را کنارهم بگذاريد ميبينيد حرف ها يکي است طرز گفتار فرق ميکند ولي مشکل اين است که عادت کرديم حرف ديگران را علي الرغم علم برصحت ان رد کرده بگوييم من درست ميگويم واين همان مشکل تعدد احزاب ماست که هيچکدام بدرد نميخورند وفقط موقع انتخابات اسمشان ميايد وبعدش هرکس مشغول جمع آوري بذر کاشته خود ميرود ومردم هم به اميد قولهاي انتخاباتي حزب فلان وبهمان اين مشکل مملکت ماست يا مثل قبل حزب نداشته باشيم ويا مثل الان (آش شله قلم کار از احزاب صدتا يک قاز)
سلام؛
اگر هر مشکلی هست اجازه دهند مردم اعتراض کنند مسئولین متوجه خواهند شد که همیشه تصميمشان درست نیست.
من طرفدار نظام و رهبری هستم ولی جزئی از مردم
چرا اعتراض واقعی مردم که به گرانی و چپاول و هزار نکبت دیگه است شنیده نمیشه
چرا راه اعتراض واقعی باز نیست
چرا اینقد فشار میارید که این خفه خون ها روزی بیرون بریزه و مثل سوریه به جون هم بیافتیم
تا الانشم مردممون خیلی نجیب بودن که دم برنیاوردن
درود بر رهبر عزیزمون که حتی معترضین رو که آقایان اغتشاش گر میخونن پاره تنش می نامه
وای بر اون مسئولی که عملش برعکس شعارهاش بود
مسیر میخوتهد چیکار ؟؟؟ همه مصلی های باین عریض و طویلی را قسمتی از آنها را بگذارید برای اعتراضات مردم و بیایند آنجا با حساب و کتاب قریاد بکشند و هر مرتبه هم یک مفسد اقتصادی رابه دار بیاوزیند !!!!
واقعا كه با حرف ترامپ لومپن دلار بالا و ميره و اقاي سيف خوابه
#دولت تدبير و اميد
مردم مشکل اقتصادی دارند. اقا دست برخی بانک ها را از دست اندازی به اموال مردم باز دارید به خواص وام های میلیاردی میدن و بعد پیگیرش هم نیستن وام من توده یک ماه دیر بشه حساب همه ضامن ها را می بندد. آقا معترضین جوانان بودن بهشون مسکن رایگان و وام اشتغال کم بهره بدین کسی بهتون کاری نداره . من خودم از بان که شاکی ام 15 میلیون وام گرفته ام 55میلیون پس داده ام
وقتی تو آمریکا به هر دلیلی تظاهرات اعتراضی میشه و گاهی هم به اغتشاش منجر میشه با اینکه دو سه میلیون ایرانی با انواع عقاید و حتی مخالف آمریکا اونجا زندگی میکنن و حتی بعضی هاشون هم در اینگونه تظاهرات ها شرکت میکنن ، کسی شنیده آمریکا منشاء ناآرامیها رو به ایرانی ها و یا ملیتهای دیگه نسبت بده؟؟!!!
اعتراض نبود فتنه بود اونم تمام شد و مشکلات هم حل شد.والسلام
مگه خدای نکرده اینجا کره شمالیه که همه هر روز به به چه چه کنند.............خجالت بکشید وبه صدای کسانی که اعتراض دارند گوش کنید ...........خدا وکیلی امار بگیرید ببینید چند درصد مردم از عملکردتون راضی هستند ...........
من از جمله کسانی بودم که همیشه همه رو دعوت یه آرامش کردم و می کنم و گفتم که راه نجات ما از طریق ارامش و ثبات می گذره ولی الان که می بینم شما پاتون رو گذتشتین روی گلوی ما
اگر اعتراض حق مردم است، مسیر اعتراض کردن را باز کنید
جوک نگو مومن
وقتی بحث می شه می فرمایند مردم به قانون اساسی رای داده اند اگر رای داده اند چرا اصول مربوط به حقوق مردم و حق تجمعات را قبول ندارید؟
همه می گن اعتراض حق مردمه اما کی به مردم اجازه اعتراض داده شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا مردم با این سیستم شما چطوری باید اعتراض کنن تا اتهام فتنه گر و جاسوس استکبار و آلت دست اسراییل و منافقین رو به اونها نزنید؟
اگه برای اعتراض نسبت به دولت یا مجلس باشه مشکلی نیست و کسی کاریشون نداره ولی اگه بخوان به نهادهای دیگه اعتراض کنن مجوز داده نمیشه
اونهایی که احزاب را تعطیل میکنند رسانه ها را محدود میکنند و خواهان عدم شفافیت و داشتن قدرت فرا قانونی هستند همانها راه اعتراض را که از جنبش دوم خرداد شروع شد بستند
به مدیر مدرسه در مورد بد رفتاری با فرزندم اعتراض کردم کم مونده تو مدرسه اعدامم کن.زود در رفتم .بچه ام را اخراج کردند.
اقا اعتراض بحق مردم ماند لای خبر اختشاش و آشوب .یعنی هیچی دیگه همه چیز روال تند سر بالا رفتن را بخود گرفت؟!
اعتراض در هر جامعه ای باید به رسمیت شناخته بشه . همه باید بتونن وقتی مشکلی دیدند اعتراض کنند . دولت باید قبول کنه ایرادات بزرگی داره و مردم معترضند.
چرا اقایی باید سی پنج شغل و دیگری بیست وپنج شغل داشته باشد
دوستان گرامی تابناک که گاهی دل تنگ مردم را میگویید از کدام حق میفرمایید حق نفس کشیدن با هوای الوده نیست حق دخالت در امور مال مردم نیست حق رانتخواران است حق تصمیم گیری وقانون گزاری با مجلس نیست
با سلام . مسئولین محترم . بخدا مردم چیزی جز یک زندگی معمولی نمیخوان چرا اینو نمیفهمین . اگه یکم از اختلاسها رو جلو گیری کنین والله اوضاع مروم بهتر میشه
خوب خدا رو شکر مثل اینکه مشکل حل شد
یعنی نظام حزبی برقرار شه دیگه راه اعتراض باز بازه دیگه به امید خدا؟
اگر مردم راهپیمایی کنند و آزادی تشکیل احزاب را بخواهند چی!
ما قانون داریم ولی اجرا نمیشه حتی بدترین قانون ها اگر اجرا شود باز عین عدالت است
خاک بر سر دلار آمریکا که ثبات نداره و همه اش بالا میره
آیا تا بحال شنیدید که در اعتراضات کشور های غربی تا بحال یک نفر هم کشته شده باشد
دولت به جای اینکه فراخوان بده طرفداراشو بیاره تو خیابون .حرف مردمی که مشکل دارن رو بشنوه درست نیست من که سرکارم زندگیم میگذره بگم هرکه اعتراض کردمشکل داره این حرفا خودمون جای اونا بذاریم یه لحظه بد نیست!
سلام...درد مردم پول است پول....زندگی راحت..سالم...پیشرفت و توسعه. اما هیچ اتفاقی نمی افتد..هیچ ای هیچ بر هیچ مپیچ..الان کسی را میبینید در خیابان چادر زده باشد...نداریم....پس هیچ خبری نیست...
به نظر من عملکرد آقای روحانی خوب بوده کشور ما همیشه با توجه به تحریم ها با مشکلاتی درگیر بوده و من از رای که به آقای روحانی دادم راضی هستم
آقا مردم از فقر دارن می میرن
همه مسئولین باید در پیشگاه مردم قابل نقد و پاسخگو باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل