بازدید 30162
استاد جامعه شناسی در تلویزیون:

صدا و سیما به طور سیستماتیک دروغ می گوید

کد خبر: ۷۶۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 06 January 2018

صداو سیما حتی صدای منتخب ملت را منعکس نمی کند، در این صورت چگونه انتظار داشته باشیم صدای مردم بی صدا هم منعکس شود.

ایران نوشت: حسن محدثی گیلوایی، استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد در برنامه «زاویه» که از شبکه چهار سیما پخش شد، از آنچه «دروغ گویی سیستماتیک» صدا و سیما خواند، انتقاد کرد و گفت حتی صدای منتخب ملت هم در این رسانه به خوبی منعکس نمی شود، در این صورت چگونه انتظار داشته باشیم صدای مردم بی صدا هم منعکس شود.

این استاد دانشگاه در این برنامه زنده که با حضور حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه از شبکه چهار پخش شد، با اشاره به اینکه این بار چهارم است که در برنامه زاویه شرکت می کند، اظهارکرد: هر بار که در این برنامه شرکت می کنم از سوی دانشجویان و همکارانم مواخذه می شوم که چرا در یک دستگاه غیرمردمی و دستگاهی شرکت می کنم که انگار رسالت این دستگاه تولید دروغ است.

وی در پاسخ به این سوال مجری که قاعدتا شما به غیرمردمی بودن و دروغ پراکنی صدا و سیما باور ندارید؟ افزود: من چندین سال است که در حوزه دروغ گویی کار می کنم، اشکال دروغ گویی را می شناسم و مطالعه می کنم. اتفاقا معتقدم صدا و سیما در قلمرو سیاسی به طور سیستماتیک دروغ می گوید.

در ادامه، مجری دروغ گویی سیستماتیک را یک ادعای بزرگ خواند که محدثی پاسخ داد: می توان با تحقیقات تجربی و با رجوع به نخبگان جامعه به طور تجربی این موضوع را مطالعه کرد و آرای نخبگان و صاحب نظران و حتی آرای مردم را گرفت و براساس مطالعات تجربی در این باره بحث کرد.

در این هنگام، مجری خطاب به محدثی گفت که ممکن است هر آدم یا دستگاهی دروغی بگوید، اما سیستمی بودن دروغ گویی ادعایی بزرگ است که این استاد دانشگاه پاسخ داد: بیش از این هاست. درواقع صدا و سیما به جای گزارش رویدادها به ویژه سیاسی و خبری و خبر دادن، آن ها را به تبلیغات سیاسی تبدیل می کند و برمبنای یک دستگاه فکری خاص، از یک جناح سیاسی خاص حمایت می شود.

محدثی اضافه کرد: حتی صدا و سیما بارها صدای خود منتخب ملت را هم تحریف کرده، یا حذف کرده یا کاملا پخش نکرده یا دست کم به موقع پخش نکرده. وقتی مقام های منتخب کشور نمی توانند از این رسانه ها که ظاهرا ملی است آن طور که باید و شاید استفاده بکنند، در این صورت چطور می توانیم انتظار داشته باشیم کسانی که در جامعه بی صدا هستند، در این رسانه صدا داشته باشند؟

وی گفت: وقتی گزارش های مربوط به رویدادهای سیاسی را به تبلیغات سیاسی تبدیل می کنید، تبلیغات ماهیتی همراه و آکنده با دروغ دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی