بازدید 11030
مشروعیت زدایی از دولت، مساوی است با مشروعیت زدایی از نظام؛

اشتباه محاسباتی تریبون‌دارها: مردم دولت را جدا از جمهوری اسلامی نمی‌دانند!

بی گمان، جدای از بخش هایی از جامعه، اکثریت مردم در داخل دولت را حاصل جمع و خروجی عملکرد نظام می دانند و تفاوتی بین دولت و نظام قائل نیستند. از طرفی در دنیا هم وقتی سخن از دولت گفته می شود، به طریق اولی در جمهوری اسلامی آن را خارج از مجموعه نظام نمی دانند؛ بنابراین، خوب است، جریانات و چهره های سیاسی ـ چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ـ به جای سنگ اندازی در راه اقدامات و عملکرد دولت ها، تلاش کنند تا دولت حاکم در جمهوری اسلامی، عملکرد موفقی داشته باشد، چون خروجی آن به پای نظام نوشته می شود.
کد خبر: ۷۶۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 06 January 2018

در جریان اعتراضات اخیر برخی سیاسیون تلاش کردند تا از این مسیر منویات سیاسی خود را تحقق بخشند؛ چه آنهایی که به این بهانه دولت را مورد هجمه قرار دادند و تلاش کردند در راستای خواسته ها و تمایلات حزبی و سیاسی شان از این ناحیه قوه مجریه را تحت فشار قرار دهند و چه آنهایی که تلاش کردند این اتفاقات و موضوعات را به تحرکات جناح مقابل علیه دولت ربط بدهند؛ موضوعاتی که به هیچ عنوان مصلحت ملی و عمومی در آن لحاظ نشده است.

به گزارش «تابناک»؛ رویکرد و اقدامات سیاسیون و جناح ها در جریان حوادث و اتفاقات اخیر و اعتراضات مردمی به برخی مشکلات کشور از جمله موضوعات اقتصادی و معیشتی، نشان داد که بیشتر این افراد کمترین ارتباط و درک ممکن را از کف جامعه دارند و از تمایلات و خواسته های مردمی که از آنها با عنوان «عامه مردم» یاد می شود، هنوز نتوانسته اند برآورد و تحلیل دقیقی داشته باشند.

تأثیر توسعه شبکه های اجتماعی در اعتراضات اخیر

توسعه شبکه های اجتماعی و دسترسی بیشتر، بهتر و راحت تر مردم به اطلاعات و اخبار روز کشور را می توان یکی از پایه ها و دلایل اصلی اعتراضات اخیر مردم به آنچه در کشور می گذرد، دانست؛ موضوعی که هرچند در ابتدا بحق و در راستای درخواست مطالبات مردمی از جمله موضوعات اقتصادی بود، در ادامه با سوء استفاده فرصت طلبان و آشوبگرانی قرار گرفت که به دنبال ضربه زدن به ایران بودند.

جدای از قسمت دوم که بسیاری از رسانه ها و مسئولان امروز و پس از پایان یافتن ماجرا از آن به عنوان دلیل اصلی شکل گیری این اعتراضات یاد می کنند، بخش اول اعتراضات یعنی بلند شدن صدای قسمت هایی از جامعه در قبال مشکلات پیش روی مردم از مواردی است که در ابتدای راهپیمایی های مردمی، برخی مسئولان آن را از خواسته های بحق جامعه خواندند و بر پیگیری این خواسته ها تأکید کردند.

مسئولان پیگیری خواسته‌های معترضان را فراموش نکنند

هرچند هنوز امید می رود که مسئولان مذکور سخنانشان در قبال خواسته های مردمی که صدای اعتراضشان در مقابل شرایط موجود و برخی کاستی ها بلند شده بود، را فراموش نکرده باشند و تاریخ مصرف حرفشان فقط مربوط به ایام اعتراض مردمی نبوده باشد، حالا مهمترین خواسته سیاسیون، احزاب، مجلس و مطبوعات که تا حدودی نمایندگی از افکار عمومی و مردم بخش های مختلف جامعه دارند، پیگیری و درخواست تحقق همان مطالبات مردمی است.

با این که این درخواست یکی از مهمترین مطالباتی است که باید از نهادهایی که خود را نماینده و دربرگیرنده افکار عمومی و جامعه معرفی می کنند است و آنها باید به دنبال مرتفع کردن مشکلات پیش روی مردم باشند تا پاسخ مناسبی به بلند شدن صدای اعتراض جامعه و در حقیقت «کف جامعه» داده شده باشد، اشاره به خطاهای استراتژیک برخی سیاسیون و جناح ها هم برای جلوگیری از تکرار آن در چنین شرایطی لازم به نظر می رسد.

دو اشتباه بزرگ جناح های سیاسی

اینکه در چنین شرایطی یک جناح سیاسی به جای پیگیری و مطالبه خواسته های مردم معترض، به خاطر خارج کردن خود از شرایط مشابهی که چند سال پیش از این دچارش شده بود، قصور جریان دیگری یا مداخله آن جناح در زدن استارت اولیه اعتراضات را یادآور شود و تلاش کند خواسته و میل سیاسی خود را به جای دنبال کردن خواسته های مردم و تلاش برای ایجاد آرامش از این طریق پیگیری نماید، اشتباه فاحشی است که هیچ کمکی به رفع مشکل حداقل در آن شرایط نخواهد کرد.

اشتباه بدتر و مهلک تر از این رویکرد جناحی که ذکر آن شد، تلاش برخی سیاسیون و احزابی است که به بهانه تجمعات و اعتراضات اخیر تلاش کردند تا خواسته های سیاسی خود در قبال قوه مجریه را پیگیری کنند و از این راه دولت را تحت فشار قرار داده یا حرف خود را در مورد اقدامات «حسن روحانی» و دولتش به کرسی بنشانند. این اتفاق را می توان «آتشی بر بنزین اعتراضات مردمی» دانست که رویکردی کاملا اشتباه در شرایط بحران است.

بهتر است که حضرات سیاسیون و جریانات سیاسی آگاه باشند، «عامه مردم» که پیشتر تعریف اجمالی آن مورد اشاره گرفت، بر خلاف سیاستمداران، کارشناسان و دانشگاهیان تفاوت و تمییزی بین حکومت و دولت قائل نیستند، لذا اگر به بهانه اینکه دولت سلیقه ای مغایر با سلیقه جریان سیاسی و نگاه سیاسی ما دارد، بخواهیم نقد را به سمتی ببریم که تندی و تیزی اش پا را فراتر گذارد و از حالت نقد خارج شود، به بهانه مشروعیت زدایی از دولت، از نظام مشروعیت زدایی کرده ایم.

به خصوص در چنین شرایطی که فرصت طلبان و سوءاستفاده گران داخلی و خارجی تلاش کردند که از انتقاد و اعتراض مردمی که مشکلاتشان را فریاد می زند، بهره ببرند و خواسته های نامشروع خود را دنبال کنند، این رویکرد، یعنی انجام اقدامات سیاسی علیه دولت و پیگیری خواسته های و امیال جریانی قطعا نتیجه در بر نخواهد داشت، جز اینکه این اقدامات هم علیه کشور، هم علیه نظام، هم علیه دولت و حتی هم علیه همان جریان سیاسی تمام شود.

بی گمان، جدای از بخش هایی از جامعه، اکثریت مردم در داخل دولت را حاصل جمع و خروجی عملکرد نظام می دانند و تفاوتی بین دولت و نظام قائل نیستند. از طرفی در دنیا هم وقتی سخن از دولت گفته می شود، به طریق اولی در جمهوری اسلامی آن را خارج از مجموعه نظام نمی دانند؛ بنابراین، خوب است، جریانات و چهره های سیاسی ـ چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ـ به جای سنگ اندازی در راه اقدامات و عملکرد دولت ها، تلاش کنند تا دولت حاکم در جمهوری اسلامی، عملکرد موفقی داشته باشد، چون خروجی آن به پای نظام نوشته می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۸
بازم یه تحلیل آبدوغ خیاری
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
شما یه سری به سایتها و کانالهای معاند بزنی دیگه این حرف رو نمیزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
عملکرد دولت بزرگترین موید حرف منتقدین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بخاطر همین است که نباید سکوت کنیم و باید تلاش کنیم اشرافیت و تنبلی این دولت را جدا از جمهوری اسلامی معرفی کنیم تا به پایش نوشته نشود
فراموش نشود که رییس جمهور و مجلسی ها، منتخب همین مردم اند و بقیه وزرا و استاندارها و... منتخب رییس جمهور.
حالا چرا باید همه کاسه کوزه های اقتصادی و سیاسی و... سر نظام شکسته شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
دلیلش کاملا مشخصه برادر من !
ولی تابناک عزیز من فکر می کنم مسئولین ما یعنی تریبون دارها و دولت هم زلزله از یادشان می رود هم اعتراضات به حق مردم به وضعیت زندگی و معیشتشان و هم وحدتی که لازمه ی نگاه و مقابله ی استراتژیک به نظام بین الملل است
دقیقا چون مردم دولت را جدا از نظام جمهوری اسلامی ندیدند، ناآرامی ها اتفاق افتاد. مردم نیاز دارند دولت حامی افکار سیاسی ایشان باشد.
چرا مسئولین کل نظام به جای چاره اندیشی برای حل مشکلاتی که واقعاً مردم را به ستوه آورده و ریشه در عملکرد ضعیف و سوء مدیریت آنان دارد سعی دارند همیشه آدرس غلط بدهند؟!
ازنظراتی که خوانندگان درخصوص اعتراضات مردمی اخیر ذیل گزارشات در همین سایت تابناک میدهند مشخص است که اکثریت مردم چه میخواهند و به چه سمتی تمایل دارند. اما متاسفانه وقتی مسوولین سرشان را زیر برف کرده اند و نمیخواهند واقعیات را ببینند و بشنوند هیچ امیدی به بهبود این وضعیت نیست.بستن فضای مجازی هم ریختن بنزین بر آتش است و مردم را عصبانی تر میکند و این هم از اون روشهای نخ نماشده است که فقط صورت مسئله راپاک میکنه.
تاز مانیکه رسانه میلی تریبون یک جناح خاص هست تا زمانیکه اعتراضات مردمی به رسمیت شناخته نشود و افکارعمومی بها داده نشود وضع بدتر هم خواهد شد حالا هی بیایید پای دشمن خارجی را وسط بکشید و بر روی بی کفایتی مسئولین نظام سرپوش بگزارید ضمنا مردم دولت را جدا از نظام و نظام را جدا از دولت نمیدانند و اجازه نمیدهند که یک جناح به منظور شکست جناح رغیب بر دولتها بتازد فرقی نمیکنه اصولگرا باشه یا اصلاح طلب مردم از این نزاعهای سیاسی خسته اند چیزی که نخیگان سیاسی از آن در غفلت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بهن مثبت دادم اما مگر در حکومت ایران نخبه سیاسی هم داریم؟
1 - یک جناح سیاسی
2 - قصور جریان دیگر
3 - مداخله آن جناح
4 - میل سیاسی خود
5 -جناحی که ذکر آن شد
6 - برخی سیاسیون و احزاب
7 - خواسته های سیاسی خود
اینها جملات دو پهلو و کنایه آمیزی است که فقط اهل معامله و سیاست بازها از معانی آن سر در میاورند !
بلای جان انقلاب و نظام و ملت ایران همین دوپهلو حرف زدنها و ایما اشاره زدنهاست !
تا صحبت ها شفاف نشود ، تا خائن خائن نامیده نشود و تا صادق صادق خوانده نشود کاسه همین است و آش هم همان آش ! مگر می شود کسی که تیشه به ریشه نظام میزند با ایما و اشاره و نصیحت آدم شود ؟ تا مسئولین نظام رودربایستی های بی جا را به کناری ننهند راه ما به ترکستان است ! در این فضاست که سره از نا سره مشخص نمی شود و خدمتگزار کنار نهاده می شود
تابناک جان دیگه حوصله کامنت گذاشتن هم ندارم چه فایده ؟کو گوش شنوا ؟ متاسفانه در جامعه ما همه چیز تکراری شده ادمهایی که در پست های مختلف قرار دارند تکراری شیوه برخورد با مشکلات تکراریست انتقادها تکراریست نشنیدن ها تکراری است و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
حرف دل منو زدی .
شما تصور میکنید هزاران نان خور های نظام پادشاهی که به خاطر ماهیت شخصیتی توان درک درست را نداشتند بیکار مانده اند شما تصور میکنید هزاران مجاهدین خلقی که به خاطر روان نژند خود گذفتار شذند خانواده هایشان بیکارند هزاران انسانی هستند به خاطر سرشت و محیط خود گرفتاری های روانی و اخلاقی دارند وووووووو تمام اینها را تمام دنیا دارد کشوری و نظامی زنده است که یک اراده بزرگ همگرایی ایجاد کرده و اینها را هضم کند شانس اورده اید دشمنان شما بشدت طمعکار و بی بنیادند رمز هم این است انها توانایی واقعی برای ایجاد یک حرکت بنیادین فکری ندارند این است که انها را به شکست های مکررر رسانده نه اینکه شما خیلی توانا هستید از این فرصت استفاده کنید وحدت و هبستگی را نو کنید نظام را پالایش کنید مردم ترسیده اند از این فرصت برای کشیدن مردم عادی برای دفاع در مقابل امریکا و اسرائیل نهایت استفاده را کنید والله اگر امریکا این هجوم مستمر را به ما نمیکرد و مارا به حال خود میگذاشت انقدر از نظر اقتصادی در درون غرب حل میشدیم و پوسیده بودیم الام وظیفه نحبگان سیاسی افزلیش انگیزع برای جنگیدن با دشمنان ایران و به داخل کشیدن مردم عادی به داخل حرم نظام و کشور برای کار و جنگ است شما تصور میکنید موقعی که میخواهید از 9 میلیارد دلار سفر خارجی عوارض بگیرید و دو سر سود شود کم بروند و درامد بیاید میخواهید از این گوشی هوشمند عوارض بگیرید تا میلیارد ها دلار به هرز نرود موقعی که ارام ارام موقعیت پلی کشور را ضد دلار میکنید و با روسیه ووو کار را انجام میدهید انها هزاران نفوذی دارند میفهمند جنگجنگ نخبه ها است جنگ اراده ها است کشور را بیدار و نو کند مردم بفهمند انها میخواهند ایران را نابود کنند انها مشکلشان استقلال ایران ما است این را مردم تا حدی فهمیده اند باید عمق دهید ولی والله این رسانه ملی رسانه که کار دشمن را میکند در ضمن بدانید دشمن هم در دولت بازرگان بود هم در هاشمب هم در خاتمی ووووووو انها نفوذ دارند و ظاهر بشدت وستار نظام دارند اما حداقل دشمنی که میکنند اهداف و نیات شما را جاسوسی کرده ولایت باید در موقعیت ها مهم باید فرمان بدهد و از فتنه نقوذی ها جلوگیری کند خوب دقت کنید برای سوخت حماقت نکنید هر 6 ماه یکبار 10 در صد اصلاح کنید تا در 5 سال سوخت انچنان شناور شود که تا 75 در صد قیمت ترکیه شود و این را همیشه شناور کنید هر شش ماه در این سال 200 تومان به بنزین و 100 به گازویل اضافه کنید در لایحه بهای سوخت را شناور و بدست دولت بسپارید در مورد مالیات بر سپرده دقیقا انگار میجواهید سود را کم کنید بلافاصله ابر بحران ارزی خواهید داشت ان را هم باید با نرخ های در حد 5 درصد شروکنید و در 4 سال به 20 درصد برسانید وگرنه قطعا شکست میخوریدزیاد خوردن انستن را از کم خوردن هم میاندازد با یک ضربهنگ ملایم با قیمت سوخت و سپرده کار کنید اما در مورد گوشی هوشمند سفر خارجی خودرو خارجی حتی لوازم خانه بزرگ و پر حجم که قاچاق ان سخت است قاطع وارد شوید سفر خارجیگوشی پر قیمت خودرو ووو فشاری بر مردم عادی نمیگذارد خواهید دید تا ده میلیارد دلار واردات کم میشود و در امد ان هم برای کار اقشار ضعیف خواهد بود الان دارید در مورد لوازم پزشکی و دارو به بهانه مردم عوارض نمیگیرید که فتنه عمیقی است تا ابدا کسی تصور وارد شدن به این حوزه ها نکند خلاصه نظر من این است که امریکا در مورد خاورمیانه مبتلا به فساد سیاسی عمیقی شده است ان فساد عمیق سرمایه داری در فساد سیاسی خاورمیانه ادغام شده و امریکا دارد در چند لایه ضد منافع عمیق خودش عمل میکند گاهی دست و پایی میزند تا اسرایئل و اعراب را در یک بازی یک سویه تازیانه بزند و سوار مطلق باشد اما انقدر این تصور فاسد شده که به سرعت ان حرکات ابتدایی را هم بر میگردانند حماقت های ترامپ را نگاه کنید اوباما ظاهرا داشت با ما مصالحه میکرد داشت روسیه را ارام طناب پیچ میکرد به عربستان و اسرائیل تازیانه میزد تا خوب سواری دهند انها دارند بشدت حماقت میکنند میتوانید این حرکتشان را به ضد خودشان تبدیل کنید دیدید در عراق ئ افغانستان و سوریه چطور بازی خوردند دستتان باز است به داخل امده اند ضربات ویرانگری با حکمت بزنید من بشدت وحشت ذاشتم 1404 ایران امریکا شود بهترین فرصت است ریشه ها را کور کنید تا به حال به خاطر اشتباهات متعددد عملا خواب بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
راستش آخرش هم متوجه نشدم چی داری میگی؟!
تابناک طی چند روز اخیر داری تیترهای هدفدار جهت شادی دشمن میزنی

مشکلات میدونیم هست ولی لااقل تا این اشوبها و ... نخوابیده اتیش بیار معرکه نشو لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
خواست عدالت خواهی آشوبه؟
اره تابناک،
ما که اگه این مدرکمون ازاد شه، رفتیم که رفتیم. ولی تو خوب شدی این آخریااا... هرچند معلوم نیست اگه یه خبرگزاری دیگه همچین چیزایی بنویسه چه عواقبی در انتظارشه! ولی بازم جای امیدواری بود!
شما جوری وجود مشکلات رو بیان میکنید که انگار همین چند سال برای مردم بوجود اومده. مشکلات چندین ساله که شکل گرفته و فقط معیشتی‌هم نیست. فرهنگی،تفریحی، زندگی سالم ،روابط اجتماعی با احترام و ... خیلی کمرنگ شده.
بنام خدا
باسلام
بنظر من تیعیض و رانت و پارتی بازی و مافیای اتوبوسی و مدیران اویزان و بازنشسته و،،،،اصلا پایانی ندارد بررسی بنمایید .همه هم از دوستان بسیار نزدیک ... هستند جالب است که خودشان بازنشسته و تمامی اتوبوسشان نیز در شرکت های تابعه مثل ک م و خدمات بازرگانی و ج ف و سرمایه گذاری وصندق و... بازنشسته هستند وجالب است این افراد با بازنشستگی زودرس و دریافت ۵سال بلاعوض و ... با ۲۵ تا ۳۰ سال بازنشسته شدند و دوباره نیز درحال بازنشسته شدن هستند ولی فریاد ما گوش فلک را پرکرده برای ممنوع بودن دوشغله ها و بازنشسته و،،،
خود این افراد نیز بدنبال خودشان مینی بوس های متعدد دارند و،،،،
جا لب اینجا است که در ج ف یکی از مدیران کارخانه رنگ دارد و کلا رنگ را به پیمانکار فروخته است!!!!!!
و جالبتر اینکه بتعدادبیش ازصدبار به المان رفته و اخیرا پسر و عروسش را در اسکوتک المان وابسته استخدام کرده !!!!!!!!!
و هزاران مورد دیگر
خواهش میکنم تحقیق بفرمایید
احتمال حتی انتقال به ارگان و اداره ذیربط بسیار نومیدانه است ولی توکل بخدا
خبرگزاری فارس، کیهان، رجا نیوز، نشریه عبرت های عاشورا ،و مداحان وقتی بیش از حد در انتقاد از دولت افراط می کنند، همین می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
این نشریه ها را کی می خونه .بهتر است درشان تخته شود.
زمانی مردم میان برخی مسئولان و کلیت نظام تفاوت می گذاشتند، اگر از همه نظام ناراحت بودند، آن مسئولان مبرا بودند و اگر از مسئولان خشمگین می شدند، نظام را باز جداگانه می دانستند، اما اکنون و در پی انتخابات اخیر، که به هیچ دستاورد مهمی نیانجامید،حقیقت این است که هر دو جناح سخت سر در پی منافع خود دارند و در نهان سود خود را می جویند و در آشکار سیاستی ویرانگر را در داخل و خارج دنبال می کنند که مردم را از هستی تهی ساخته است، با شعارهای تند و تیز علیه افراد و کشورهای بیگانه، هر چقدر هم که نزد مردم منفور هستند، می توانند ذهن ملت را زا مشکلات اساسی منحرف کنند. متاسفانه جمهوری اسلامی ناگهان از دوران کودکی خود پا به دوران کهولت گذاشته و شبابی فرح بخش را تجربه نکرده است و مسئولان آن هنوز در دهه 60، آن هم اوایل آن دهه زندگی می کنند، البته از نظر ذهنی، وگرنه زا نظر مادی در مرحله اواخر سده بیست و یکم تشریف دارند. !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
از دهه 60 هم عقب تریم
اگر دولت مستقر موفق شود در اصل نظام در اینجا موفق شده است، برخلاف تصور و اعلام برخی که فقط حضور در انتخابات را و پیروزی دولت و رئیس جمهور با مشارکت بالا را، موفقیت نظام میدانند.
فساد بزرگ شده که شما منکری پیدا نمی کنین. هیچ کدوم از مسئولین منکر اختلاس ها نیستن! همه میگن فساد هست.رییس جمهور میگه هست، رییس مجلس میگه هست، حتی رییس قوه قضاییه هم میگه هست، منم میگم هست، شما هم میگین هست. حرف من اینه برای مثال جلوی همین یک مورد که فساد باشه رو کی باید بگیره؟! با یکی هم که میخوان برخورد کنن خرابش می کنن. کی باور میکنه بابک زنجانی به جایی وصل نبوده؟ یا خاوری تنها نبوده؟ ۲۰ سال پیش نه و تا همین ۱۰ سال پیش اطلاعات بدست مردم نمی رسید. الان تو دور ترین روستای کشور مردم دارن می بینن. مسئولین کلاه خودشونو قاضی کنن. اصلا میشه این چیزا رو‌ دید و‌ ساکت موند؟!
کاربران محترم بیاییم یک بار دیگر بررسی موضوع را بررسی کنیم . نا امید کردن مردم توسط تریبون داران که برجام دست آوردی ندارد . مشکل مالی صندوق پولی و باز نشستگی . فعالیت های دولت در سایه در شهرستانها . وعده های انتخاباتی روحانی که بعد از انتخابات توسط نهادهای انتصابی مهار شد . نداشتن احزاب قوی که حرف مردم را بزنند . مخارج سنگین در چند جبهه خارجی که خسارات مالی زیادی متحمل شدند . صدا و سیمای دولتی . بیکاری و نادیده گرفتن حقوق شهروندی فشار به روحانی جهت تصاحب بقیه اقتصاد و صنایع که دیروز هم صحبتش بود . مهار کردن شعار روحانی بعد از انتخابات که گفتند مردم به روحانی که رای ندادند پس به نظر چه کسی رای دادند و دست آخر عقب نشینی معنی دار روحانی در این دوماه آخر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
این بهانه ها که نذاشتن و نشد و دخالت کردن و ... دیگه نخ نما شده.
تریبون دارها!! ...این تریبون را چه کسی به اینها داده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
همان کسی که بسیج شان کرد تا تمام بانکها را در شهر ها آتش بزنند.
مسءولين اگه در پي حل مشكلات مردم يه برنامه بزارن و خودشون از مردم بخوان در ايامي خاص در مكاني تعريف شده براي اعتراض حضور پيدا بكنن تا بفهمن و ببينن تعداد معترضان چه قدره و مشكلات مردم چيه وچقدر زياده . و بعد از اون اگر كسي اعتراضي كرد بعد بيان محكوم كنن و بگن كار دشمنانه.
اتفاقا فقط این دولت از ردیف 17 بودجه گفت
آیا خدا راضیست؟ یا نیازمند جیب ملت؟
همه مسئولین و جناح ها در بروز شرایط امروز مقصر هستند و اگر بجای نقد خود و جناح خود دو باره سراغ فرا فکنی باشیم این اوضاع ادامه خواهد داشت ، ترا بخدا قسمتان می دهیم فکر این کشتی باشیم که همه داخل آن هستیم اگر آسیبی ببیند همه غرق می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
طرفدار مفاسد حاکم در مملکت همان بهتر که غرق شود.
نمي فهمم چرا مسئولين بعداز اتفاقات اخير چرا به دنبال تشكيل يك كارگروه براي ريشه يابي علل رويدادها نيستند تا بتونن يك سري اقدامات هدفمند و برنامه ريزي شده را به صورت نظام مند تدوين و اجرا كنند... متاسفم چرا به جاي پيدا كردن راهكار مناسب براي حل مسائل و مشكلات نیستیم در صورتي كه دشمن اصلي ما همان سوء مديريت امور كشور است... تمام
اقایون حداقل اجازه بدن مردم هم یکم نفس بکشند حقوق و مزایا های چند ده میلیونی میبرن مردم رو هم بیچاره کردند اخر میان میگن شبکه اجتماعی باعث ناارامی ها شده.
مردم ناآگاه میرن به یک عده سرمایه دار رای میدن وبرخی آدم ها رو می فرستن مجلس بعد از نظام توقع دارن!
جمع کنید کاسه کوزه رو
خدا روشکر که هنوز عده ای از مردم متدین و انقلابی و آگاه در این فتنه ها، حق و باطل رو تشخیص میدن وگرنه این مملکت به کجا می خواست بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
همان ها را نظام تایید کرده جناب تحلیگر
اره دیگه این دولت مدام پشت سر هم داره اشتباه میکنه !!
چند اشتباه بزرگ جناح سیاسی ... - کم کاری دولت - بیت المال و تحویل به سوریه و لبنان و یمن .. رانت خواری در دو هزار شرکت دولتی ورشکسته که مسئولین خود عضو هیئت مدیره ان هستند نگرفتند
با سلام خدمت هموطنان، متاسفانه شاهد تکرار تاریخ هستیم.
به یک نکته مهم باید توجه کرد. کسانی که تلاش می کردند یا تلاش می کنند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و همه چیز گذشته با حال را به گردن این دولت بیندازند و آن را به زانو درآورند مثل این است که در کشتیی که همه از جمله دولت در آن نشسته اند تلاش می کنند آن قسمتی که دولت در آن قرار دارد را سوراخ کنند
خیلی از کسانی که تریبون در اختیار دارند مدام مسئولین ( که البته منظورشان فقط دولت است ) را توصیه می کنند تا به مطالبات مردم توجه کنند در حالیکه در ساختار قدرت ایران ، حدود بیست تا سی درصد قدرت در اختیار دولت است
اتفاقا حساب شما و دولت ها از نظام جداست همونجور مردم از رفسنجانی و احمدنزادها گذشتند
همتون سرو ته یه کرباسین و به هیچ عنوان هدفتون آبادی و رفاه مردم ایران نیست
یعنی فاصله بین جشن و شادی با سوگ سیاسی فقط 7 ماهه!!؟؟ هنر نزد ایرانیان هست و بس!
از مشهد چه خبر؟
2
حرف از جناح نزنید. مجلس و دولت از قدیم تا حالا همین بودند و هستند و خواهند بود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی