بازدید 8743
۱

خلاء فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در جامعه وجود دارد

کد خبر: ۷۶۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 07 January 2018

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حضور در آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان تختی بر اجرای الگویی اخلاقی برای جوانان تاکید کردند.

به گزارش مهر به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی در آیین بزرگداشت پنجاهمین سال در گذشت جهان پهلوان تختی اظهار داشت: آنچه تختی را تختی کرد مردمی بودن وی بود.

وی در ادامه افزود: حس تعلق داشتن به جامعه و جوانمرد بودن وی و پیوستگی با مردم ویژگی های تختی بود.

حجت نظری نیز در این مراسم بر ایجاد الگویی اخلاقی برای جوانان از تختی تاکید کرد و افزود: تختی برای مردم زندگی می کرد و نه برای نام ، برای رضای خدا زندگی می کرد و نگاه دنیایی به زندگی نداشت.

وی با بیان اینکه تختی نماد واقعی یک مسلمان و نماد واقعی جوانمردی و پهلوانی در عصر معاصر بود اظهار داشت: امروز با تغییراتی در زندگی مدرن به وجود آمده بیش از پیش خلا فرهنگ پهلوانی و جوانمردی احساس می شود و لذا باید در اجتماعات و محفل های عمومی با محوریت قرار دادن شخصیت هایی مانند مرحوم تختی هر چه بیشتر در ترویج این فرهنگ ها بکوشیم.

حسن خلیل آبادی رییس کمیته گرشگری و میراث فرهنگی شورا نیز در آیین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان تختی افزود: یکی از وجوه بارز مرحوم تختی مردمی بودن او بود و امروز می بینیم که مراسم بزرگداشت وی نیز توسط همین مردم برپا می شود و یاد وی زنده نگاه داشته می شود.

وی افزود: برگزاری این مراسم این پیام را به ما می دهد که هر جا امور را به مردم واگذار کنیم بهتر و اثر بخش تر عمل می کنند و چه خوب که برگذاری مناسبت ها و آیین ها را هم به خود مردم واگذار کنیم.

رییس کمیته گرشگری و میراث فرهنگی شورا افزود: ما باید در ترویج اخلاق پهلوانی و جوانمردی فرهنگ سازی کنیم و برای این امر باید شخصیت هایی که نماد و اسطوره برای مردم بوده اند و مورد احترامشان هستند را پاس بداریم.

وی تاکید کرد: در این راستا آرامستان ها و مراکزی که این شخصیت ها در آن دفن هستند را باید به بهترین نحو نگاهداری شود تا مردم فرصتی برای آشنایی با مشاهیر خود داشته باشند.

حسن خلیل آبادی در ادامه سخنان خود در این مراسم اظهار داشت: البته باید این فرهنگ سازی طوری باشد که ترویج رفتار و اخلاق آنان را در جامعه شاهد باشیم نه آنکه صرفا گرامی داشتی برگزار کنیم.

وی یادآور شد: ما با گرامیداشت این عزیزان باید به دنیا نشان دهیم که میراث دارفرهنگی کهن و غنی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در جامعه ای که اعتماد وجود ندارد انسانیت جای خودش را با حیوانیت عوض کرده حرف زدن از پهلوانی آب در هاون کوبیدن است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی