بازدید 16380

خارج کردن باند استریل پس از 10 سال از بدن بیمار

پزشکان تصور می‌کردند در بدن بیمار موجود زنده‌ای حرکت می‌کند! ولی با تصاویر پزشکی نشان داد که آن جسم خارجی و آن موجودی که سال‌ها در دل بیمار حرکت می‌کرد و امان او و خانواده‌اش را بریده بود، یک گاز استریل است!
کد خبر: ۷۶۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ 09 January 2018

 پزشکان تصور می‌کردند در بدن بیمار موجود زنده‌ای حرکت می‌کند! ولی با تصاویر پزشکی نشان داد که آن جسم خارجی و آن موجودی که سال‌ها در دل بیمار حرکت می‌کرد و امان او و خانواده‌اش را بریده بود، یک گاز استریل است!

فارس نوشت، تیرماه سال 86 بود که خانم 46 ساله‌ای با درد شدید وارد بیمارستان امام خمینی ساری شد، پس از انجام آزمایشات و سونوگرافی، نهایتاً در شهریورماه 86 با تشخیص خونریزی رحم، توسط خانم دکتر (ر ـ ب) در بیمارستان شفای ساری جراحی شد، چند هفته‌ای گذشت و بدن بیمار دچار عفونت شد، پزشک معالج با تجویز آنتی‌بیوتیک و تشخیص اینکه به‌دلیل دیابت این مشکل برای او پیش آمده است! و چیز خاصی نیست، به موضوع فیصله داد و البته عفونت به‌ظاهر از بین رفت.

چهار سال گذشت و در این سال‌ها بیمار هر از گاهی دچار ناراحتی‌های خفیف در معده و روده خود می‌شد اما زمانی فرا رسید که احساس کرد، انگار چیزی مانند مار در دل او می‌پیچد، به پزشکانی در ساری، قائم‌شهر و تهران مراجعه کرد، سونوگرافی و آزمایش و ... اما چیزی مشخص نشد و می‌گفتند او مشکل اعصاب دارد، در این مدت فشار خون او به‌طور سرسام‎آوری بالا می‌رفت و حتی منجر به کم‌بینایی چشم چپش شد و در سال 93 باوجود اینکه پزشکان می‌گفتند باید جراحی شود، اما به همان لیزر درمانی اکتفا شده است.

موضوع گذشت و شهریور ماه سال‌جاری بود که بیمار بر اثر فشار خون بالا و سرگیجه، با سر به زمین می‌خورد و در جدول یکی از خیابان‌های شهر ساری می‌افتد، تاندون پای راست او پاره می‌شود و پای چپ او نیز دچار آسیب‌دیدگی شدید می‎شود که هنوز آثار آن مشخص است.

این بیمار دچار سکته می‌شود و به بیمارستان قلب ساری منتقل و پس از چند روز بستری مرخص می‌شود اما پس از گذشت چند روز متوجه شدند که نفس کم می‌آورد و احساس می‌کند حتی قلب او دچار عفونت شده است، یکی از پزشکان بیمارستان قلب ساری می‌گفت: او باید سریعا عمل شود، در همین گیر و دار بود که بیمار دچار خونریزی شدید شد و هر چه را که می‌خورد سریع همراه با خون برمی‌گرداند.

بیمار به بیمارستان بوعلی ساری منتقل شد و علت این اتفاق باز هم نامشخص باقی ماند.

این‌بار اما بیمار را نزد پزشک خانواده در درمانگاه شهید علمدار ساری بردند، به او گفتند که بیمار خون دفع می‌کند و هر چه را که می‌خورد بالا می‌آورد، وضعیت جسمانی او اصلاً خوب نیست و دیگر مستأصل شده‌اند، فرم ارجاع پُر شد و بیمار به یک فوق‌تخصص در درمانگاه طوبی ساری ارجاع داده شد، پزشک باید به‌صورت اورژانسی به وضعیت بیمار رسیدگی می‌کرد، او تلاش خود را به‌کار بست و از بیمار خواست تا فوراً در بیمارستان امام خمینی ساری بستری شود.

20 آذرماه سال‌جاری بود که بیمار بستری شد، با انجام کلونوسکوپی و آندوسکوپی بود که یکی از پزشکان با سرعت و در حالی‌که به‌سمت همکارش می‌رفت، می‌گفت: یک کشف جدید! آنها ابتدا فکر می‌کردند در بدن بیمار یک جانور دیده‌اند اما دوباره روده‌ها را شست‌وشو دادند تا آن جسم خارجی به‌خوبی دیده شود.

سرانجام با اصراری که پزشکان برای مشخص‌شدن حقیقت به‌خرج دادند، تصاویر نشان داد که آن جسم خارجی، آن موجودی که سال‌ها در دل بیمار حرکت می‌کرد و امان او و خانواده‌اش را بریده بود؛ یک گاز استریل است! جسم خارجی که خانم دکتر 10 سال پیش در شکم مریض جا گذاشته بود!

این اشتباه پزشکی سبب شده بود که روده‌های بیمار سوراخ شود، پزشکان می‌گفتند، او چه‌طور در این مدت زندگی می‌کرد؟ اما واقعیت این بود که بیمار زندگی نمی‌کرد بلکه تنها درد می‌کشید و تحمل می‌کرد و 10 سال از عمر او که باید به‌خوبی در کنار همسر و دو فرزند پسرش سپری می‌شد در گوشه و کنار بیمارستان‌ها و انتقال از شهری به شهری دیگر برای درمان گذشت.

سرانجام سه روز پس از کشف جدید! این بانوی 56 ساله توسط یک پزشک خانم به‌نام(م ـ ا) در بیمارستان امام خمینی ساری جراحی شد؛

این‌ها داستان نیست، واقعیت تلخی است که با یک اشتباه پزشکی مال و جان بیمار دستخوش آسیب شده است، آسیب‌هایی که بهترین سال‌های یک خانواده در میانسالی پدر و مادر و جوانی دو پسر را به بدترین دوران عمرشان تبدیل کرد.

ای‌کاش پس از عمل جراحی، عده‌ای از پزشکان نمی‌گفتند چیز مهمی نبوده است، نمی‌گفتند برو خدا را شکر کن که چیزی نشده است، نمی‌گفتند اشکالی ندارد، نمی‌گفتند خوب‌موقع جراحی شد! کاش می‌گفتند .... و راستی حالا چه کسی پاسخ‌گوی این اشتباه پزشکی است؟

 

خارج کردن باند استریل پس از 10 سال از بدن بیمار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۹
حتما اگه از اون پزشک محترم که ۱۰ سال قبل با رنج و مشتقت و البته فداکاری فراوان این خانم رو عمل کرده و یه تیکه گازاستریل ناقابل رو تو بدن بیمار جاگذاشته شکایت بشه، ایشون به پرداخت ۱میلیونیوم درصد دیه کامل محکوم میشن و پر واضح هست که پزشک ۱٪ مقصر بوده و ۹۹٪ هم بیمار!!!!!!
یه سری به بیمارستان های دولتی بزنید تا بی ارزشی جان بیماران مشخص شود
باید شکایت کنه و برای این سال های درد و رنج غرامت بگیره.
برخی از این پزشکان بی مسئولیت جان و مال و سلامتی بیماران را به فنا میدن
مسئول شمارش گاز در حین عمل و پس از خاتمه عمل به عهده سیرکولر اتاق عمل است که با شمارش گازهای مصرف شده و مصرف نشده به تیم جراحی اعلام میکند که گازی کم است یا اینکه شمارش درست است.اگر گازی کم باشد تا پیدا نشدن ان حتی با عکسبرداری از موضع عمل باید اثبات گردد که گاز گم شده در موضع عمل نمیباشد و شاید اشتباهی با ضایعات اتاق عمل به خارج منتقل شده.
ببين بنده خدا چقدر تو اين چند سال زجر كشيده
اکثر پزکشان پول اولویت اولشان است بعد سلامتی بیمار
اول اینکه چرا در سونوگرافی ها مشخص نشده بود و باید همان زمان ام آر آی انجام میدادند.خالا پس از 10 سال خسارت جسمی ، روحی و روانی و بیماریهای ناخواسته را چه کسی پاسخ خواهد داد
او باید بتواند به دکتر شکایت کند. دکتر باید مسئول باشد
براستی تا کی بایستی در مقابل اینچنین اشتباهات پزشکان سکوت کرد؟کی باید جواب این قصورها را بدهد/چرا وزارت بهداشت رسیدگی نمیکند؟
سلام
لطفا قبل از متهم كردن پزشك از قوانين موجود نيز مطلع شويد
در پايان عمل گازهاى استريل شمرده ميشود و اگر شمارش آنها ( كه توسط غير پزشك انجام ميشود) در مقايسه با شمارش ابتداى عمل يكسان باشد جراح عمل را خاتمه خواهد داد و اگر در اين بين در شمارش خطايي رخ دهد مقصر پزشك نخواهد بود
الان اگه این اتفاق تویه کشورهای خارجی افتاده بود این خانم می تونست ادعای خسارت بکنه و کلی پول از خانم دکتری که عمل کرده بود بگیره و این باعث می شد که دیگه پزشکها سر عمل شش دنگ هواسشون جمع باشه
مهران مدیری در سریال پزشکان این رخدادها رو خوب به تصویر کشید
دیگه گاز تو شکم که فشار خون و سکته و نابینایی که نمیده دیگه به طور اغراق امیز همه چی به گاز تو شکمش ربط دادین
اشتباهات پزشکی جزو حرفه آنها می باشند نگران نباشید به همین راحتی دکتر تبرئه میشه و شاید بگند که در موقع جراحی بیمار خودش قورت داده است
پاسخ ها
حقگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
چرا نظر الکی میدی؟
نه نه نه! هيچي نگيد الان به پزشكا بر مي خوره و همه با هم فردا طومار امضاء مي كنند! :)
چيزي نيست! معموليه! خطاي پزشكي ديگه! فقط مريض 10 ساله داره با مرگ دست و پنجه نرم مي كنه! جان من! :)
اگر پزشک طرف مقلبل رو مثل خانواده خودش بدونه واحساس مسئولیت کنه .همچنین اتفاقی نمیفته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان