اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اینکه مباحث مربوط به محدوده طرح ترافیک از مدتها قبل مطرح بوده است، گفت: تاکنون 118 هزار خودرو اجازه ورود به این محدوده را داشتهاند که از این تعداد 20 هزار خودرو به صورت روزانه و 100 هزار خودرو نیز بر اساس سهمیهای که به حدود 400 نهاد و دستگاه مختلف اختصاص داده میشد که تنها با پرداخت مبالغی اندک برای تهیه طرح ترافیک سالانه اقدام به خرید آن میکردند که با این روش 50 درصد هزینههای شهرداری از طریق فروش 20 هزار طرح ترافیک روزانه تامین میشد.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هماکنون قرار بر این شده است که شهرداری در جهت ایجاد منبع درآمدی به منظور تامین زیرساختهای لازم برای تکمیل و بروزرسانی وسایل نقلیه عمومی طرح عوارض ترافیک را اجرا کند.
وی تصریح کرد: البته شهرداری برقراری عدالت اجتماعی را عامل اصلی اجرای طرح عوارض ترافیک میداند تا در پی آن افراد بر اساس ضرورت و نیازی که دارند به این محدوده وارد شوند و نرخهایی از 13 هزار تومان تا 38 هزار تومان نیز بر اساس ورود در ساعات اوج ترافیک و زمان خلوتی برای آن تعیین کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: شهرداری بر این موضوع تاکید دارد که طرح کنونی را با الگوی بسیاری از کشورهای موفق در این حوزه تطبیق داده است، اما اعضای کمیسیون شوراها در پی استماع جزییات این طرح که از سوی مسئولان شهرداری تشریح شد، به دلیل احتمال تداوم وجود ترافیک و آلودگی هوا قانع نشدند و قرار بر این شد که آنها روی این طرح بیشتر کار کنند و بعد از بررسی در شورای شهر مجدد نتایج حاصلشده را در این کمیسیون مطرح کنند.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، تاکید کرد: ما همچنان نگران این هستیم که اجرای طرح عوارض ترافیک نیز تاثیری در کاهش بار ترافیک و میزان آلودگی هوا نداشته باشد و نه تنها این معضلات برطرف نشود، بلکه امکان ورود تمام خودروها به این محدوده بر تشدید بار ترافیک و میزان آلودگی هوا منتهی شود.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.